Μπορεί το συνολικό μέγεθος του, πάντοτε open-world, χάρτη να είναι αισθητά μικρότερο από το Forza Horizon 3, όμως το περιεχόμενο είναι αρκετά πιο συμπυκνωμένο. Σε συνδυασμό με τη διάταξη των επιμέρους λόφων (Βρετανία είναι άλλωστε) και τις υψομετρικές αλλαγές που προκύπτουν, τα συνολικά χιλιόμετρα των δρόμων του παιχνιδιού είναι αυξημένα. Επίσης, με τη μορφολογία του εδάφους να είναι διαφορετική, ανάλογα με την περιοχή, ο παίκτης μπορεί να βρεθεί σε περιοχές με άσφαλτο, χώμα, χαλίκι, άμμο και χιόνι. Από κάθε άποψη, η δουλειά που έχει γίνει είναι άξια αναφοράς και δύσκολα μπορεί ακόμη και να συγκριθεί με αντίστοιχη στον χώρο. Από την ανακοίνωση του τίτλου, το στοιχείο που είχε κλέψει την παράσταση είναι το γεγονός ότι υπάρχει προσομοίωση των επιμέρους εποχών του έτους. Με εβδομαδιαία αλλαγή, ο παίκτης μπορεί να περάσει από την άνοιξη, στο καλοκαίρι, από εκεί στο φθινόπωρο και στο χειμώνα. Κάθε εποχή απεικονίζεται στην αλλαγή στο περιβάλλον, αλλά κυριότερα στις διαδρομές, με κάθε χαρακτηριστικό του καιρού να μεταφράζεται απόλυτα στην πρόσφυση που διατίθεται στα αυτοκίνητα. Για παράδειγμα, η ξηρότητα των δρόμων κατά το καλοκαίρι είναι διαφορετική από τους βροχερούς δρόμους του φθινοπώρου, πόσο μάλλον από τους χιονισμένους που συναντώνται στο χειμωνιάτικο τοπίο.
Μιλώντας για αυτοκίνητα, περνάμε μάλλον στο πιο δυνατό στοιχείο του παιχνιδιού. Σε κάθε ένα από τα σχεδόν 500 μοντέλα που υπάρχουν, έχουν καταγραφεί με απόλυτη ακρίβεια όλα τα χαρακτηριστικά του. Είτε μιλάμε για τέρατα ταχύτητας, είτε για στιλάτα κουπέ, είτε ακόμη για off-road θηρία, το ρόστερ που στελεχώνει τον τίτλο συνεχίζει την παράδοση των προηγούμενων τίτλων, ενώ σε συνδυασμό με τις αλλαγές στα καιρικά φαινόμενα και τις εποχές, φτάνει ακόμη πιο κοντά στο ιδανικό και από άποψη gameplay. Εάν συνυπολογιστεί κι η υψηλή ποιότητα στον οπτικό και τον ηχητικό τομέα, το συνολικό αποτέλεσμα αποτελεί μια ωδή στο αυτοκίνητο. Περνώντας στο κυρίως μέρος του παιχνιδιού, οι διαφορές σε σχέση με τα 3 πρώτα μέρη είναι ελάχιστες. Οι αγώνες των επιμέρους κατηγοριών σε άσφαλτο, χώμα ή cross country, τα showcases και τα specials (άλματα, speed traps κ.λπ.) έχουν μεταφερθεί αυτούσια και στην τελευταία έκδοση της σειράς. Η μόνη σημαντική διαφορά, είναι η εισαγωγή των ιστοριών, στις οποίες ο παίκτης καλείται να εκτελέσει διαδοχικές αποστολές, ως stuntman η ακόμη κι ως YouTuber(!). Αντικαθιστώντας τα λεγόμενα bucket list challenges κι επιβοηθούμενη από τους έξυπνους διαλόγους που υπάρχουν, η προσθήκη καταλήγει ευχάριστη σε ένα βασικό κομμάτι της σειράς που κατά τ’ άλλα, μάλλον επαναλαμβάνεται. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δημιουργοί του τίτλου έχουν υποσχεθεί και το λεγόμενο Horizon Creator, με το οποίο θα δίνεται στον παίκτη η δυνατότητα να σχεδιάσει τη δική του διαδρομή, που όμως για την ώρα δεν είναι διαθέσιμο, λόγω τεχνικών προβλημάτων.
Εξίσου βασικό κομμάτι είναι και ο τεχνικός τομέας. Τα όμορφα τοπία, οι αντανακλάσεις των αυτοκινήτων, οι εναλλαγές των χρωμάτων ανάλογα με την ώρα αλλά, πλέον, και την εποχή, όπως και η αίσθηση της ταχύτητας παραμένουν εντυπωσιακά και τεστάρουν επιτυχώς τις δυνατότητες της κονσόλας της Microsoft. Στο ίδιο υψηλό επίπεδο είναι και το soundtrack του παιχνιδιού, με τους 6 διαθέσιμους σταθμούς να περιλαμβάνουν πλειάδα τραγουδιών για όλα τα γούστα Παρόλα αυτά, χρειαζόταν να γίνει καλύτερη δουλειά στο damage model, το οποίο δεν ανταποκρίνεται στην υψηλότατη ποιότητα του υπόλοιπου παιχνιδιού και σε στιγμές είναι αρκετά εκνευριστικό. Ομοίως, μη ικανοποιητική είναι η τεχνητή νοημοσύνη των αντιπάλων. Ακόμη και στο μεγαλύτερο επίπεδο δυσκολίας, το σύστημα των drivatars, που συνεχίζει την παρουσία του και σε αυτόν τον τίτλο, είναι μάλλον υπερβολικά εύκολο. Βέβαια, ακόμη κι αν αυτό μπορεί να θεωρηθεί μέρος της τάσης προς την διασκέδαση που διακατέχει το σύνολο του τίτλου, όταν οι αντίπαλοι παίρνουν γραμμές ασφάλτινου αγώνα σε off-road διαδρομές ή κλίνουν απότομα την γραμμή τους για να εμποδίσουν ένα προσπέρασμα, γίνεται αντιληπτό ότι το εν λόγω σύστημα περισσότερο απεικονίζει την επιθετικότητα των αντιπάλων προς τον παίκτη, παρά την ταχύτητά τους. Αντίστοιχα, χρήζει βελτίωσης και το UI των menu, το οποίο είναι αρκετά δύσχρηστο, ειδικά κατά τη διάρκεια των αγώνων.
Με τον αριθμό των αγώνων και των δοκιμασιών να είναι πεπερασμένος, αν και μεγάλος, σημαντικό κομμάτι του παιχνιδιού είναι και το multiplayer. Για το FH4, υπάρχουν 2 μέρη σε αυτόν τον τομέα. Ο μεγαλύτερος έχει να κάνει με το γεγονός ότι ο κόσμος του παιχνιδιού είναι πλέον απολύτως ανοιχτός από τις πρώτες ώρες του τίτλου. Στο λεγόμενο Horizon Life ο παίκτης μπαίνει σε έναν κοινό κόσμο, στον οποίο μπορεί να αλληλεπιδράσει με άλλους παίκτες. Η αλληλεπίδραση αυτή μπορεί να γίνει είτε με αγώνες PvP και co-op στα events του παιχνιδιού, είτε σχηματίζοντας κονβόι, είτε παίρνοντας μέρος στο #Forzathon Live. Εκεί μια δωδεκάδα παικτών καλείται να λάβει μέρος σε διαδοχικές δοκιμασίες, προσπαθώντας να πετύχει ένα συνολικό στόχο (.χ. σε ένα speed trap να επιτευχθούν ταχύτητες που συνολικά θα φτάσουν τα 10 χιλιάδες χιλιόμετρα/ώρα). Το δεύτερο κομμάτι είναι το λεγόμενο team adventure. Εκεί ο παίκτης δημιουργεί ή φτιάχνει τη δική του ομάδα παικτών, με την οποία καλείται σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα να ολοκληρώσει συγκεκριμένες ή customised αποστολές. Και οι 2 τρόποι είναι άκρως λειτουργικοί και ευχάριστοι, δίνοντας πολλές παραπάνω ώρες ενασχόλησης με τον τίτλο. Παρόλα αυτά, ειδικά κατά τη διάρκεια των αγώνων, ειδικά αυτών που έχουν μεγάλο αριθμό ενεργών παικτών, το lag είναι σημαντικό, ενώ κατά τη δοκιμή δεν ήταν λίγες οι φορές που οι διαθέσιμοι servers δεν ήταν αρκετοί για να φιλοξενήσουν τις ανάγκες των παικτών.
Συνοπτικά, το Forza Horizon 4 είναι μια απόλυτη συνέχεια της άκρως πετυχημένης σειράς που μπήκε στις κονσόλες της Microsoft στην αρχή της δεκαετίας. Αν και υπάρχει ο κίνδυνος να θεωρηθεί πως έχει δοθεί ένα νέο περιτύλιγμα στα προηγούμενα παιχνίδια, οι άνθρωποι της Playground Games καταφέρνουν να δώσουν τις απαραίτητες πινελιές, ώστε να εξασφαλίσουν τις απαραίτητες αναβαθμίσεις στον τίτλο τους. Το σημαντικότερο όμως είναι πως με τη νέα τους κυκλοφορία κάνουν και πάλι αντιληπτό ότι αγαπούν το αντικείμενο με το οποίο ασχολούνται, βγάζοντας ένα ακόμη αποτέλεσμα που αξίζει να έχει κάθε φίλος του αυτοκινήτου.
Στο θέμα των racing η Microsoft έχει πάρει τα πρωτεία χρόνια τώρα και δεν λέει να τα αφήσει παιχίδι από τα λίγα δεν το βαριέσαι ποτέ και μπορεις να ασχολείσαι άνετα και ένα χρόνο μαζί του ενας μέγαλος λόγος αν όχι ο κύριος ώστε κάποιος να πάρει το Xbox πόσο μάλλον το Χ για να του πέσουν τα σαγόνια από τα γραφικά.Άψογο review όπως πάντα