Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Και στο Nintendo Switch 2 το Story of Seasons: Grand Bazaar (trailer)

VIDEO NEWS
  • 8 λεπτά πριν

Η Nintendo θα κυκλοφορήσει μια φθηνότερη έκδοση του Nintendo Switch 2 αποκλειστικά για την Ιαπωνία

NEWS
  • 1 ώρα πριν

Nintendo Switch 2: Επί πληρωμή αναβαθμίσεις συγκεκριμένων τίτλων για καλύτερα γραφικά και ρυθμό ανανέωσης (video)

VIDEO NEWS
  • 1 ώρα πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Ανακοινώθηκε η ημερομηνία κυκλοφορίας για το Daemon X Machina: Titanic Scion (trailer)

VIDEO NEWS
  • 2 ώρες πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Ανακοινώθηκε το Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster (trailer)

VIDEO NEWS
  • 2 ώρες πριν

Προπαραγγελίες Nintendo Switch 2: Προτεραιότητα στους «αφοσιωμένους» fans

NEWS
  • 2 ώρες πριν

Και στο Nintendo Switch 2 το James Bond game της IO Interactive

NEWS
  • 2 ώρες πριν

Στα $80 η τιμή του Mario Kart World για το Nintendo Switch 2

NEWS
  • 2 ώρες πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Οι τιμές για τα περιφερειακά που είδαμε στην παρουσίαση

NEWS
  • 2 ώρες πριν

Μέσα στο 2025 το Hollow Knight: Silksong

NEWS
  • 2 ώρες πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Και το Cyberpunk 2077 στο Switch 2

NEWS
  • 2 ώρες πριν

Έρχεται και το Final Fantasy 7 Remake Intergrade για το Nintendo Switch 2

NEWS
  • 2 ώρες πριν

Έρχεται το Borderlands 4 για Nintendo Switch 2

NEWS
  • 3 ώρες πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Τα παιχνίδια του GameCube έρχονται στο Nintendo Classics του Nintendo Switch 2 (video)

VIDEO NEWS
  • 3 ώρες πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Ανακοινώθηκε και το Split Fiction, που θα κυκλοφορήσει ταυτόχρονα με την κονσόλα (trailer)

VIDEO NEWS
  • 3 ώρες πριν

Έρχεται το Hyrule Warriors Age of Imprisonment στο Nintendo Switch 2 (trailer)

VIDEO NEWS
  • 3 ώρες πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Υπό ανάπτυξη το Kirby Air Riders με director τον Masahiro Sakurai, φέτος η κυκλοφορία του (trailer)

VIDEO NEWS
  • 3 ώρες πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Ο Donkey Kong καταστρέφει τα πάντα στο νέο 3D platformer Donkey Kong Bonanza (trailer)

VIDEO NEWS
  • 3 ώρες πριν

Έρχεται το The Duskbloods της FromSoftware αποκλειστικά στο Nintendo Switch 2

VIDEO NEWS
  • 3 ώρες πριν

Παρουσιάστηκε η εξελιγμένη δυνατότητα GameShare για το Nintendo Switch 2

NEWS
  • 3 ώρες πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Ανακοινώθηκε έκδοση του Street Fighter 6 με υποστήριξη για Amiibos και αποκλειστικά game modes

NEWS
  • 3 ώρες πριν

Τα Metroid Prime 4 Beyond, Zelda και Pokémon αποκτούν Nintendo Switch 2 Edition

NEWS
  • 3 ώρες πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Ανακοινώθηκε το Elden Ring για το Nintendo Switch 2 (trailer)

NEWS
  • 3 ώρες πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Παρουσιάστηκε το νέο Pro Controller με νέα πλήκτρα και χαρακτηριστικά

NEWS
  • 3 ώρες πριν

Nintendo Switch 2: Επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας, τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά

NEWS
  • 4 ώρες πριν

Το πλήκτρο C του Nintendo Switch 2 ενεργοποιεί το GameChat, παρουσιάστηκε και η Nintendo Switch 2 Camera

NEWS
  • 4 ώρες πριν

Ανακοινώθηκε επίσημα το Mario Kart World, αποκλειστικά για το Nintendo Switch 2 (trailer)

NEWS
  • 4 ώρες πριν

Φάτσα φόρα έβγαλαν στο διαδίκτυο hackers στοιχεία από 200 εκατομμύρια χρήστες του X/Twitter

NEWS
  • 5 ώρες πριν

Το iOS 18.4 έφερε ένα χαρακτηριστικό που θα σας χαλαρώσει!

NEWS
  • 6 ώρες πριν

Αποκαλύφθηκε ο νέος χαρακτήρας του Elden Ring Nightreign (trailer)

VIDEO NEWS
  • 7 ώρες πριν

Θέμα χρόνου η προσθήκη του GameCube στο Nintendo Switch Online

NEWS
  • 8 ώρες πριν

Επιτέλους υποστήριξη για τις Cellular λειτουργίες του Apple Watch στην Ελλάδα με το MultiSIM

NEWS
  • 9 ώρες πριν

Nintendo Switch 2: Το Pro Controller του ίσως έρθει με ένα χαρακτηριστικό που ζητούσαν οι fans

NEWS
  • 10 ώρες πριν

Επίσημο: Ο Keanu Reeves επιστρέφει στο John Wick 5!

NEWS
  • 11 ώρες πριν

Πέθανε σε ηλικία 65 ετών ο ηθοποιός Βαλ Κίλμερ, o Μπρους Γουέιν του Batman Forever

NEWS
  • 12 ώρες πριν

WWE 2K25 Review

REVIEWS
  • 12 ώρες πριν

Η 7η σεζόν του Black Mirror φέρνει το δεύτερο μέρος σε άλλη μια ανατριχιαστική ιστορία (trailer)

VIDEO NEWS
  • 12 ώρες πριν

Τέλος τα PS4 και PS4 Pro στα καταστήματα της Ιαπωνίας

NEWS
  • 15 ώρες πριν

Monster Hunter Wilds: Οι πωλήσεις του τον πρώτο μήνα προδιαγράφουν ιστορικό ρεκόρ

NEWS
  • 18 ώρες πριν

Ανακοινώθηκαν Nintendo Treehouse streams για το Switch 2

NEWS
  • 20 ώρες πριν

Φήμη: Εντός του 2025 θα κυκλοφορήσει το Assassin's Creed Invictus

NEWS
  • 21 ώρες πριν

Ομάδα «ειδικών αποστολών» του PlayStation σκανάρει την αγορά για “άγνωστα διαμάντια”

NEWS
  • 22 ώρες πριν

Επιτέλους, λεπτομέρειες για τη νέα ταινία Resident Evil

NEWS
  • 23 ώρες πριν

Απολύσεις στην Eidos Montreal που εργάζεται -μεταξύ άλλων- και στο νέο Fable

NEWS
  • 24 ώρες πριν

Karate Kid: Legends – O Ralph Macchio και ο Jackie Chan επιστρέφουν στη δράση (trailer)

VIDEO NEWS
  • 01/04

Επετειακό website για το Final Fantasy 9 επαναφέρει τις συζητήσεις για ένα remake

NEWS
  • 01/04

Το gameplay του Doom: The Dark Ages είναι το καλύτερο της σειράς, σύμφωνα με τα πρόσφατα previews (video)

NEWS
  • 01/04

Πόση ώρα θα είναι η διάρκεια του Nintendo Direct για το Nintendo Switch 2;

NEWS
  • 01/04

NoPATHos – Το πρώτο ελληνικό δωρεάν παιχνίδι που ακονίζει το μυαλό και συμβάλλει στην πρόληψη της άνοιας

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 01/04

Starlink στην Ελλάδα από €29 το μήνα!

NEWS
  • 01/04

Προσοχή: Επείγουσα ενημέρωση για δεδομένα Ελλήνων χρηστών στο Dark Web, τι πρέπει να κάνετε

NEWS
  • 01/04

Ακούστε για πρώτη φορά πως είναι η «φωνή» του καρχαρία! (video)

NEWS
  • 01/04

Νέα πατέντα της Sony αποκαλύπτει controllers με μαγνητικά πλήκτρα για μεγαλύτερη αντοχή

NEWS
  • 01/04
  • 1

Gaming κυκλοφορίες: Απρίλιος 2025

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • 01/04

Όλο και πιο πιθανή η ύπαρξη mouse controls στο Nintendo Switch 2

NEWS
  • 01/04

Νέες σημαντικές πληροφορίες για το Ghost of Yotei του PS5

NEWS
  • 01/04

Μάλλον αποκαλύφθηκε τι κάνει το πλήκτρο C του Nintendo Switch 2 και έχει αρκετό ενδιαφέρον

NEWS
  • 01/04

Διέρρευσαν εικόνες από Star Wars strategy game των Respawn και Bit Reactor

NEWS
  • 01/04

Απολύσεις στην Cyan Worlds του Myst και του Riven

NEWS
  • 01/04

Η ανακοίνωση του Tomodachi Life: Living the Dream πιο δημοφιλής στην Ιαπωνία από εκείνη του Nintendo Switch 2

NEWS
  • 01/04

Έτσι θα επεκταθεί η διαθεσιμότητα του Football Manager 2024

NEWS
  • 31/03

Φήμη: Η Naughty Dog θα κυκλοφορήσει special edition για το franchise του The Last of Us στο PS5

NEWS
  • 31/03

Η ASUS κάνει tease το Project Kennan, τη φορητή κονσόλα με το brand του Xbox

NEWS
  • 31/03

Αυτές οι συσκευές υποστηρίζουν στην Ελλάδα το δίκτυο COSMOTE 5G+

NEWS
  • 31/03

Developers αναφέρουν πως το Dev Kit του Nintendo Switch 2 δεν έχει έξοδο 4K

NEWS
  • 31/03

Με αυτήν τη συσκευή στο αυτοκίνητο θα «τσιμπάς» πρόστιμο 2000 ευρώ

NEWS
  • 31/03

Assassin's Creed Shadows: Ελάχιστοι παίκτες σε PS5 και PC έχουν προχωρήσει μετά το Act 2

NEWS
  • 31/03

Ο Neil Druckmann και ο Craig Mazin απαντάνε στο πιο «καυτό» ερώτημα για το original The Last of Us

NEWS
  • 31/03

Πρωτιά στην Ευρώπη χάρη στο δίκτυο 5G+ της COSMOTE

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

H Εκκλησία της Ελλάδος ετοιμάζει τη δική της ψηφιακή τράπεζα

NEWS
  • 31/03

Αλλάζει σύντομα ο τρόπος που θα κάνετε κλήσεις στο iPhone

NEWS
  • 31/03

Ίσως απολαύσουμε τριλογία ταινιών The Legend of Zelda

NEWS
  • 31/03

Δεν τα έχουν πάει καλά όλα τα games του Xbox στο PS5

NEWS
  • 31/03

Nintendo Switch 2: Πότε είναι και τι ώρα το Nintendo Direct;

NEWS
  • 31/03

Τρομερό: Οι τράπεζες θέλουν να χρεώνουν όσους έχουν πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες σε φυσική μορφή!

NEWS
  • 31/03
  • 4

Πασχαλινό διάλειμμα με KitKat και PlayStation

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

Το Video Games Museum γίνεται επίσημο μέλος του EFGAMP

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

COSMOTE TV: Πρεμιέρα για τη σειρά «MobLand» με τους Τομ Χάρντι, Πιρς Μπρόσναν και Έλεν Μίρεν

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

«Kabul»: Πρεμιέρα για τη νέα διεθνή συμπαραγωγή της COSMOTE TV

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

Το Galaxy Ring της Samsung είναι εδώ

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

Xiaomi Watch S4 Review

REVIEWS
  • 31/03

Αυτά τα παιχνίδια παρουσιάζουν προβλήματα stuttering σε PS5 και PS5 Pro με το VRR ενεργοποιημένο (video)

NEWS
  • 31/03

Ρεπορτάζ: Πότε θα ξεκινήσουν οι προ-παραγγελίες του Nintendo Switch 2;

NEWS
  • 31/03

Γιατί καθυστερούν τόσο πολύ γύρω από το GTA 6:

NEWS
  • 31/03

Το The Elder Scrolls 6 ίσως δεν βρίσκεται καν σε φάση Alpha

NEWS
  • 31/03

Ο Nick Frost θα είναι (πιθανότατα) ο νέος Hagrid στη σειρά Harry Potter του ΗΒΟ!

NEWS
  • 30/03

Fire Emblem Fates Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Intelligent Systems

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nintendo

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Fire Emblem Fates
    • 12+ pegi 12+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://fireemblemfates.nintendo.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 7

    ENTERNITY SCORE
*
Για πολλούς, ακόμη και την Intelligent Systems, την ομάδα ανάπτυξης του Fire Emblem, η ύπαρξη του Fire Emblem Fates είναι ένα μικρό θαύμα. Το Fire Emblem Awakening, ο προηγούμενος τίτλος της σειράς, προοριζόταν για το τελευταίο κεφάλαιό της και όχι πολλά παραπάνω. Πήγε τόσο καλά όμως που αναζωογόνησε το franchise και μόνο για αυτό το λόγο φτάνουμε στο Fates. Το οποίο με τη σειρά του έχει τη δική του ιδιαιτερότητα. Και τι ιδιαιτερότητα. Ο/Η Corrin, ο παίκτης διαλέγει φύλλο και όνομα, ξεκινά στο βασίλειο του Nohr με την πεποίθηση ότι ανήκει στη βασιλική οικογένεια στην οποία μεγάλωσε. Με εξαίρεση το βασιλιά που είναι κλασική καρικατούρα κακού τύπου, τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας περιβάλλον τον πρωταγωνιστή με εμφανή αγάπη. Σύντομα προκύπτει πλεκτάνη που οδηγεί σε γεγονότα από τα οποία δεν μπορεί να ξεφύγει κανείς. Ο πρωταγωνιστής μαθαίνει ότι είναι γόνος της βασιλικής οικογένειας του Hoshido. Το Hoshido παίζει το ρόλο του “καλού” απέναντι στο Nohr, με τη διαφορά να σημειώνεται και αισθητικά, αφού το πρώτο βασίλειο πατά στην ιαπωνική φεουδαρχική γραμμή και το δεύτερο σε αυτήν του ευρωπαϊκού μεσαίωνα. Σε κάθε περίπτωση ο χαρακτήρας που ελέγχει ο παίκτης, με τον οποίο ταυτίζεται αντί να παίρνει ρόλο αόρατου καθοδηγητή, καλείται να κάνει τη σημαντικότερη επιλογή: να διαλέξει πλευρά.



Πρόκειται για επιλογή μεταξύ “καλού”, “κακού” και (μάλλον) “λογικής”. Μόνο που η επιλογή αυτή καθορίζει και την έκδοση του campaign στην οποία αποκτά πρόσβαση ο παίκτης. Ως κυκλοφορία το Fire Emblem: Fates θυμίζει Pokémon από την άποψη ότι διατίθεται σε δύο εκδόσεις, ανάλογα με το campaign που περιέχεται. Σε κάθε περίπτωση οι 6 πρώτες αποστολές είναι δεδομένες, από εκεί μέχρι και την τελευταία 28η, τα πράγματα αλλάζουν σημαντικά. Στις ψηφιακές εκδόσεις η ώρα της επιλογής είναι που αποφασίζει ουσιαστικά τι αγόρασε ο παίκτης. Σε κάθε περίπτωση το εναλλακτικό campaign διατίθεται ως DLC, όποια επιλογή και αν γίνει. Το ίδιο ισχύει και για την τρίτη επιλογή που διατίθεται μαζί με τα άλλα δύο campaigns στη Special Edition ή μόνο ως DLC στην ψηφιακή έκδοση, όχι δηλαδή ως εξ αρχής επιλογή. Και τα πράγματα περιπλέκονται περαιτέρω. Ένα πράγμα τη φορά όμως. Εξακολουθεί να ισχύει ότι έχουμε στα χέρια μας έναν τίτλο στρατηγικής που παίζεται σε σειρές με τις μονάδες να κινούνται, ανάλογα με τις προσταγές του class τους, στο διαθέσιμο grid. Τα όπλα ακολουθούν το γνωστό μοτίβο “πέτρα, ψαλίδα, χαρτί” με τη διαφορά ότι, σε αντίθεση με το παρελθόν, δεν φθείρονται κατά τη χρήση, αφαιρώντας μια παραδοσιακή πηγή άγχους.
Ως κυκλοφορία το Fire Emblem: Fates θυμίζει Pokémon από την άποψη ότι διατίθεται σε δύο εκδόσεις, ανάλογα με το campaign που περιέχεται.
Αν νομίζετε ότι αυτό απλά μετατρέπει το campaign σε περίπατο, τότε κρατηθείτε από κάπου και όταν είστε έτοιμοι θα επανέλθουμε. Οι προσαρμογές στα συστήματα συνεχίζονται πάντως. Προηγουμένως η ένωση δύο χαρακτήρων στο ίδιο τετράγωνο άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο τόσο για επιθετική όσο και για αμυντική βοήθεια, με το αποτέλεσμα να κρίνεται κάπου μεταξύ πιθανοτήτων και τύχης. Τα πράγματα είναι πιο καθαρά αυτήν τη δόση. Σε διπλανά τετράγωνα, ο κοντινός χαρακτήρας θα συνεισφέρει στην επίθεση και τις ανταποδόσεις. Στο ίδιο τετράγωνο όμως αναλαμβάνει καθαρά αμυντικά καθήκοντα. Έτσι η επιλογή του ενός ή του άλλου, ανάλογα με τις προτεραιότητες της εκάστοτε μάχης, μπορεί να είναι συνειδητή και συγκεκριμένη, μέρος σχεδίου, όχι απάντηση σε ελπίδες. Η συνεργασία των διαφόρων χαρακτήρων ανεβάζει το δείκτη συμβατότητάς τους και αυτή με τη σειρά της φέρνει καλύτερα αποτελέσματα στη μάχη και αυξάνει τις πιθανότητες για (αποκλειστικά) ετερόφυλα ζευγάρια και την τελική παραγωγή απογόνων.


Η νίκη φέρνει μονάδες ακόμη και skills από τον αντίπαλο, καλύπτοντας έτσι κενά που μπορεί να έχουν προκύψει από το θάνατο χαρακτήρων ή πρόσβαση σε classes που, υπό άλλες συνθήκες, δεν είναι διαθέσιμες στο μονοπάτι της ιστορίας που διαλέξατε.

Οι οποίοι απόγονοι φτάνουν κατευθείαν στη εφηβεία και στρατολογούνται κανονικά. Η εξήγηση για τα της ηλικίας προκύπτει έμμεσα, από το γεγονός ότι τα παιδιά ζουν σε μια παράλληλη διάσταση, όπου ο παίκτης στήνει το δικό του κάστρο, με τους δικούς του εμπόρους, κτίρια, ευκαιρίες για επικοινωνία με μονάδες και την προώθηση των διαπροσωπικών σχέσεων. Και στη διάσταση αυτή ο χρόνος κυλά διαφορετικά. Επιπλέον η οχύρωση και ανάπτυξη του κάστρου προσφέρει προσωρινά buffs, ανάλογα με το ποιος χαρακτήρας τυχαίνει να είναι ο έμπορος σε ένα κατάστημα, κάτι που αλλάζει μεταξύ επισκέψεων προφανώς, και, πάνω από όλα, ανοίγει το δρόμο για υπεράσπιση του κάστρου από εισβολείς (λέγε με StreetPass) αλλά και την ανταπόδοση της εισβολής. Η νίκη φέρνει μονάδες ακόμη και skills από τον αντίπαλο, καλύπτοντας έτσι κενά που μπορεί να έχουν προκύψει από το θάνατο χαρακτήρων ή πρόσβαση σε classes που, υπό άλλες συνθήκες, δεν είναι διαθέσιμες στο μονοπάτι της ιστορίας που διαλέξατε. Επιστρέφοντας για λίγο στα διαπροσωπικά, εδώ εντοπίζεται η πιο ενδιαφέρουσα γραφή του παιχνιδιού, όχι για το βάθος των χαρακτήρων, το πλήθος τους άλλωστε καθιστά τέτοια εγχειρήματα σχεδόν ανώφελα, αλλά για το σκέρτσο τους και την ποιότητα της απόδοσης. Ακόμη και αν αδιαφορήσετε για τα ευρύτερα τεκταινόμενα, είναι εύκολο να πέσετε στη γοητευτική παγίδα των παράπλευρων αυτών στιχομυθιών που μπορούν να οδηγήσουν και σε μερικές ειδικές αποστολές που στο πλαίσιο του παιχνιδιού ονομάζονται Paralogues.



Σε οποιαδήποτε εκδοχή της ιστορίας πάντως, η ραχοκοκαλιά είναι σταθερή. Πολλά άλλα διαφέρουν όμως. Το Birthright είναι η επιλογή όσων προτιμήσουν το προφανές “καλό”. Ο πρωταγωνιστής επιστρέφει στην πραγματική του οικογένεια και στέκεται απέναντι στο βασίλειο Norh. Εδώ οι αποστολές δεν χαρίζονται μεν από ένα σημείο κι έπειτα, έχουν όμως κάποια σταθερά χαρακτηριστικά. Σε οποιαδήποτε αποστολή και να βρεθείτε, ο στόχος είναι απλός: ξεκάνετε τους πάντες ή, σε ειδικότερες περιπτώσεις, βγάλτε από τη μέση το boss. Η ευελιξία στις πιθανές προσεγγίσεις, που εξαρτώνται βέβαια και από τη σύνθεση της ομάδας σας καταφέρνει να κάνει ξεχωριστή κάθε αναμέτρηση, έστω και αν καμία, ως αρχική σύλληψη, δεν χαρακτηρίζεται για την πρωτοτυπία της. Οι χάρτες καλύπτουν το κενό αυτό, με περίεργα σχήματα, γέφυρες ως σημεία συμφόρησης, κινούμενα μέρη που επηρεάζουν τις μανούβρες κ.λπ. Στο campaign αυτό, φυσικά, ο παίκτης δεν έχει πρόσβαση στις μονάδες της άλλης πλευράς, παρά μόνο βέβαια ως λάφυρο από τις δραστηριότητες στο δικό του κάστρο αλλά και σε άλλων παικτών. Πολύ βασική διαφορά του Birthright είναι η δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν λογικά ποσά για το άνοιγμα αποστολών σε χάρτες από τους οποίους έχετε ήδη περάσει. Ο μηχανισμός αυτός δημιουργεί ευκαιρίες για grind και κάνει την εξασφάλιση experience και χρυσού πιο απλή υπόθεση αν τα πράγματα δυσκολέψουν σε κάποιο σημείο της περιπέτειας.
Το Conquest είναι η βασική εναλλακτική. Εδώ ο πρωταγωνιστής προτιμά τη θετή του οικογένεια, αυτή που θεωρεί ότι γνωρίζει πραγματικά αφού μαζί της μεγάλωσε. Από τη σκοπιά αυτή προσφέρονται νέες πληροφορίες που είναι αδύνατο να εξασφαλιστούν αλλιώς ενώ λογικό είναι να δημιουργούνται προσδοκίες από το απλό γεγονός ότι η πλευρά του “κακού” εικάζεται, συνήθως, ότι είναι πιο ενδιαφέρουσα. Η αλήθεια είναι ότι παρά τα ενδιαφέροντα σημεία, η μονόχνοτη προσέγγιση, όπως και στην περίπτωση του Birthright, οδηγεί σε μια μόνο κατεύθυνση, χωρίς να δίνει μεγάλη ελευθερία. Βέβαια το gameplay εμφανίζεται με ξεκάθαρα διαφορετικό χαρακτήρα.


Το Conquest είναι η βασική εναλλακτική. Εδώ ο πρωταγωνιστής προτιμά τη θετή του οικογένεια, αυτή που θεωρεί ότι γνωρίζει πραγματικά αφού μαζί της μεγάλωσε.

Για αρχή εμφανίζονται πολύ πιο συχνά Dragon Veins. Πρόκειται για τετράγωνα που μπορούν να ενεργοποιήσουν μόνο γαλαζοαίματοι με σκοπό να επηρεάσουν τη δομή του τερέν. Είτε πρόκειται για την ισοπέδωση ενός λόφου ή την ανέγερση μιας γέφυρας, η αξιοποίηση των Dragon Veins έχει πολύ σημαντικό τακτικό χαρακτήρα όπως μπορεί να φανταστεί εύκολα κανείς. Η αξιοποίησή τους επιβάλλεται άλλωστε αφού, στο Conquest, ο τυπικός χαρακτήρας των αποστολών αλλάζει. Παύει να αναμένεται η εξολόθρευση των πάντων, με τις συνθήκες να είναι πιο δύσκολες, πράγμα λογικό αφού ο παίκτης έχει το ρόλο του εισβολέα πια σε ξένο βασίλειο. Θα χρειαστεί να αντέξει για συγκεκριμένο διάστημα σε μέρος του χάρτη, αλλού να εστιάσει σε stealth και να φτάσει στο στόχο χωρίς να γίνει αντιληπτός κ.ά., με τις πιθανότητες να λένε ότι η μετωπική σύγκρουση απλά δεν αφήνει περιθώριο για ελπίδες. Σίγουρα όχι σε επίπεδο που π.χ. κάθε τόσο προστίθενται κι άλλοι εχθροί στο χάρτη. Υπάρχει το grind για να διευκολυνθεί η κατάσταση, σωστά; Λάθος. Οι παράπλευρες αποστολές απουσιάζουν και ο παίκτης αναγκάζεται να επικρατήσει με το μυαλό, ό,τι και να γίνει. Το κάστρο που πρέπει να συντηρήσει επιστρέφει βέβαια και φέρνει περιεχόμενο που λείπει από το Birthright, με την ίδια λογική που και το ίδιο το campaign, λόγω αλλαγής στρατοπέδου δίνει πρόσβαση και σε διαφορετικά classes και skills.
Ξεκάθαρα το Fire Emblem Fates μπορεί να είναι διαφορετικό παιχνίδι για διαφορετικούς ανθρώπους, αρκεί να δείξει ο καθένας το θάρρος που του αναλογεί στις επιλογές που του προσφέρουν οι ρυθμίσεις
Και μας μένει το Revelation, η τρίτη οδός που διατίθεται μόνο ως DLC. Είναι δύσκολο να αντιμετωπιστεί ως ξένο κομμάτι του συνόλου βέβαια. Είναι άλλωστε έτοιμο και διαθέσιμο με το “καλημέρα”. Το καλό (και ταυτόχρονα κακό) είναι πως το Revelation συνδυάζει ουσιαστικά τις αρετές των υπολοίπων δύο campaigns. Έχει όλα τα classes, όλους τους μηχανισμούς και τη μεγαλύτερη ποικιλία στα ζητούμενα των αποστολών. Συνθέτει έτσι το ιδανικό πρόσωπο του Fire Emblem Fates. Ειδικά δε από τη στιγμή που σηματοδοτεί και την πιο λογική οδό. Ο πρωταγωνιστής δεν επιλέγει καμία από τις δύο πλευρές και επιλέγει να τραβήξει το δικό του δρόμο που, τελείως τυχαία, οδηγεί στην ανακάλυψη ότι παρά τη διαμάχη των δύο βασιλείων και οικογενειών, υπάρχουν και…χειρότερα, η αντιμετώπιση των οποίων επιβάλει τη σύμπραξη των αιώνιων εχθρών. Ο τρόπος με τον οποίο στοιχειοθετείται αυτό είναι κάπως αστείος στη λογική του, επιτυχημένος όμως στην πράξη αφού δημιουργεί εντάσεις και, τελικά, ενδιαφέρουσες καταστάσεις με τον ήρωα να δυσκολεύεται να κάνεις τον οποιονδήποτε να πιστέψει έστω και μια λέξη από όσα έχει να πει, πόσο μάλλον να εμπιστευτεί εκείνους που έχει εκπαιδευτεί να μισεί. Και εδώ αποκαλύπτονται μοναδικές πληροφορίες και, φυσικά, επικρατεί λίγο περισσότερο η λογική, ξεφεύγοντας από την επιλογή μεταξύ καλού ή κακού και μάλιστα επιπέδου καρτούν.



Ένα campaign με καλούς μηχανισμούς, μικρότερη πρόκληση και λιγότερη φαντασία, ένα που θα δοκιμάσει τους πάντες και ένα που, αφού εκτεθεί κανείς σε αυτό, γίνεται η πραγματική εικόνα του παιχνιδιού. Η ελπίδα της Intelligent Systems είναι πως θα πιάσει έτσι διαφορετικό κοινό σε κάθε περίπτωση, χωρίς να αποκλείει κανέναν από την ολότητα του περιεχομένου, αρκεί να πληρώσει για να την εξασφαλίσει. Αυτή κατάσταση θα βασανίσει πολύ περισσότερο τη σκέψη του παίκτη, όχι τόσο τα καλά ομολογουμένως γραφικά και τα αναπάντεχα καλοφτιαγμένα και εντυπωσιακά φιλοτεχνημένα FMVs που εμφανίζονται κατά καιρούς. Είναι άλλωστε αδύνατο να πιστέψει κανείς ότι η ομάδα ανάπτυξης δεν ξέρει που έπιασε την καλύτερη ισορροπία. Το μόνο ελαφρυντικό είναι η θεωρία ότι υπάρχει κάποια επιλογή για όλους και όχι τυχαία. Φαίνεται και στις επιλογές για τη δυσκολία. Επίπεδο Easy δεν υπάρχει, από Normal και πάνω θα κινηθείτε, αλλά σε άλλο σημείο θα προβληματιστείτε περισσότερο. Η νέα ρύθμιση Phoenix επιτρέπει την ανάσταση κάθε πεσόντος με το που αλλάξει η σειρά, εξαϋλώνοντας έτσι το κόστος του χαμού ενός χαρακτήρα. Η επιλογή Casual, που είδαμε και στο Awakening, επιστρέφει και επαναφέρει χαμένους χαρακτήρες μετά το πέρας της αποστολής. Τουλάχιστον έτσι υπάρχουν αισθητές επιπτώσεις στην ίδια την αποστολή ξεχωριστά. Για τους πιστούς στην παράδοση, και, στην περίπτωση του Conquest campaign, ειδικής κοπής μαζοχιστές, υπάρχει η ρύθμιση Classic που, ευτυχώς, ενεργοποιεί το permadeath. Έτσι κάθε χαμός έχει κόστος, κάθε προσωπική επαφή είναι πιο σημαντική και πολύτιμη, ενώ κάθε κενό που καλύπτεται με επικράτηση σε εισβολή καταλήγει από ανακούφιση έως γιορτή.



Ξεκάθαρα το Fire Emblem Fates μπορεί να είναι διαφορετικό παιχνίδι για διαφορετικούς ανθρώπους, αρκεί να δείξει ο καθένας το θάρρος που του αναλογεί στις επιλογές που του προσφέρουν οι ρυθμίσεις. Ίσως πρέπει να ξεκινήσετε από τα πιο δύσκολα, ειδικά στο γενικό επίπεδο δυσκολίας, αφού επιτρέπεται η πτώση στο παρακάτω επίπεδο αν χρειαστεί, χωρίς απώλεια προόδους, όχι όμως το ανάποδο. Το παρανοϊκό πλάνο για το περιεχόμενο δείχνει ότι κάτι για αλλού ξεκίνησε και αλλού κατέληξε στο δημιουργικό στάδιο, μιας και μαθαίνουμε πως όταν η ομάδα ζητούσε δεκασέλιδα πρόχειρα διαγράμματα του σεναρίου πριν την οριστικοποίησή του, λάμβανε τόμους 500 σελίδων. Ανάλογα με το δρόμο που θα διαλέξει ο παίκτης το Fire Emblem Fates μπορεί να αναδειχθεί ως σαφή βελτίωση επί του Awakening, ως μία από τα περίπου ίδια ή και πραγματική δοκιμασία χαρακτήρα. Το ότι το πρώτο ενδεχόμενο δεν είναι και το πρώτο προσφερόμενο καταλήγει να κάνει τη μεγαλύτερη ζημιά σε έναν τίτλο που δεν μπορεί παρά να ξεχωρίσει για τους μηχανισμούς του.

Υ.Γ.: Με την πεποίθηση ότι η πραγματική ολότητα του παιχνιδιού αποτελείται και από τα τρία campaigns, καταλήγουμε σε έναν ενιαίο βαθμό. Όλα ήταν εξ αρχής έτοιμα και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρεί το Revelation απλό DLC τύπου map pack ή απλού και μικρού story expansion.



 

7

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • “Καθαρίζει” και χτίζει πάνω στις αρετές του Awakenings
  • Το Revelation είναι πραγματικά καλό από όλες τις απόψεις
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Ο τρόπος διάθεσης του συνολικού περιεχομένου
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
2 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
*
Loading...