Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Far Cry 4

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Ubisoft Montreal

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Ubisoft

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Far Cry 4
    • 18+ pegi 18+
      • 7.9 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (32)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://far-cry.ubi.com/en-gb/home/ FOLLOWERS 17 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • EDITOR’S CHOICE

    8

    ENTERNITY SCORE
*
Αν και δεν απολαμβάνει την ίδια δημοτικότητα με άλλα franchises της Ubisoft -ή άλλων τίτλων του είδους- το Far Cry ανέκαθεν υπήρξε μια σειρά που κατείχε ξεχωριστή θέση στην καρδιά του κοινού. Αρχικά λόγω του τεχνικού της τομέα, ο οποίος έφτανε τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές της εποχής στα όριά τους, αναπτύσσοντας με τα χρόνια ένα είδος παράδοσης. Επιπρόσθετα, με την ελευθερία που παρείχε στους παίκτες και την ανοικτή προσέγγιση που ακολούθησε, διεκδικώντας με αυτόν τον τρόπο τον τίτλο του πρώτου sandbox fps. Με το Far Cry 3 και το ουσιαστικό reboot της σειράς, το IP αυτόματα απέκτησε έναν ξεχωριστό χαρακτήρα, ενώ ταυτόχρονα δημιούργησε -θελημένα ή άθελά του- μεγάλες προσδοκίες από το κοινό για ένα ενδεχόμενο sequel. Αυτό δεν άργησε πολύ να έρθει, αφού μόλις δύο χρόνια μετά, το τέταρτο μέρος της αγαπημένης σειράς είναι γεγονός. Το Far Cry 4 είναι εδώ και καλεί τους παίκτες για μια νέα περιπέτεια και μια… αλλαγή σκηνικού, με τα εξωτικά Rook Islands δίνουν την θέση τους στο ορεινό Kyrat. Είναι όμως η «Στέγη του Κόσμου» σε θέση να παραδώσει μια εμπειρία εξίσου συναρπαστική;

Far Cry 4 Image 01

Με την αλλαγή του σκηνικού έρχεται και ένας νέος πρωταγωνιστής, έτσι την θέση του Jason Brody παίρνει ο Ajay Ghale. Ο Ajay μεγάλωσε στις Ηνωμένες Πολιτείες, αφού η μητέρα του εγκατέλειψε την χώρα του Kyrat και το επαναστατικό κίνημα που η ίδια και ο σύζυγός της ίδρυσαν, το Golden Path. Η τελευταία ευχή της μητέρας του φέρνει τον Ajay πίσω στο Kyrat, με τον ίδιο να γνωρίζει ελάχιστα πράγματα για την πατρίδα του και τον εμφύλιο πόλεμο που μαίνεται εδώ και χρόνια. Ελάχιστα λεπτά αφότου περάσει τα σύνορα γνωρίζει -με επεισοδιακό τρόπο- τον ‘βασιλιά’ της χώρας και θείο του Pagan Min, ενώ πριν καν μπορέσει να αντιληφθεί τι ακριβώς συμβαίνει, ο ίδιος βρίσκεται στη μέση της εμφύλιας σύρραξης. Με τον Min να τον προορίζει ως διάδοχο και το Golden Path να τον καλεί να ακολουθήσει στα χνάρια του πατέρα του και να βρίσκει στο πρόσωπό του τον ήρωα που ο κόσμος ψάχνει για να συνεχίσει τον αγώνα, ο Ajay θα πρέπει να διαλέξει σύμμαχους και εχθρούς, να ανακαλύψει τον τόπο των προγόνων του και να δώσει ένα τέλος στην διαμάχη που έχει καταστρέψει την πατρίδα του.
Το Far Cry 4 είναι εδώ και καλεί τους παίκτες για μια νέα περιπέτεια και μια… αλλαγή σκηνικού, με τα εξωτικά Rook Islands δίνουν την θέση τους στο ορεινό Kyrat
Η αλήθεια είναι πως η ιστορία χαρακτηρίζεται στην καλύτερη περίπτωση ως μέτριου ενδιαφέροντος, με τις πιο «φωτεινές» στιγμές της να μην αναδύονται στην στο main story αλλά στα side missions και τα περιστατικά που αφηγούνται σε αυτά. Ο Ajay Ghale μπορεί να μοιράζεται κάποιες ομοιότητες με τον Jason Brody, ωστόσο εν προκειμένω λειτουργεί περισσότερο ως ένα μέσο για τους παίκτες να ζήσουν την δική τους εμπειρία, παρά ως ένας χαρακτήρας με ιδιαίτερη υπόσταση. Πράγματι υπάρχει μια ιστορία και μια σειρά από επιλογές που ο ίδιος καλείται να κάνει, ωστόσο πραγματικός πρωταγωνιστής του Far Cry 4 δεν είναι άλλος από το ίδιο το Kyrat, με τις αποστολές να λειτουργούν επίσης ως ένας τρόπος για την δράση να «κυλήσει» και τον τίτλο σταδιακά να αποκαλύψει όλα όσα έχει να προσφέρει.

Far Cry 4 Image 02

Η αλλαγή στην εστίαση της ομάδας ανάπτυξης είναι φανερή από τα πρώτα λεπτά, αφού ο τίτλος σε κάθε ευκαιρία προσπαθεί να ωθήσει τους παίκτες να ανακαλύψουν το Kyrat  με οποιονδήποτε τρόπο αυτοί επιλέξουν, μετατρέποντας πολύ γρήγορα τον αχανή χάρτη σε ένα «πάρκο» για… μεγάλα παιδιά. Αν προσπαθούσε κανείς να βάλει μια τάξη στην (κάπως) άναρχη δομή του Far Cry 4, τότε θα μπορούσε να ξεχωρίσει τις κεντρικές αποστολές και την συνεπακόλουθη πρόοδο της ιστορίας, την απελευθέρωση των πύργων αναμετάδοσης για την αποκάλυψη μεγάλων κομματιών του χάρτη και φυσικά την επιστροφή των outposts, τα οποία και προσφέρουν μια επιπλέον ‘βάση’ για ανεφοδιασμό και γρήγορη μετάβαση σε διαφορετικά σημεία του Kyrat. Όπως στα Rook Islands, έτσι και εδώ οι πύργοι αναμετάδοσης λειτουργούν ως ένα αυτόνομο platform puzzle που προσφέρει την δική του ξεχωριστή αίσθηση εκπλήρωσης, ενώ ο τρόπος απελευθέρωσης των outposts για ακόμη μια φορά βρίσκεται στην διακριτική ευχέρεια των παικτών.

Far Cry 4 Image 03
Πλούσιο για άλλη μια φορά το ζωικό βασίλειο
Πλούσιο για άλλη μια φορά το ζωικό βασίλειο

Εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι από βασικοί «στόχοι», τα παραπάνω πολύ γρήγορα μετατρέπονται σε συμπληρωματικές δραστηριότητες, αφού κάθε φορά δεν περνούν παρά ελάχιστα δευτερόλεπτα μέχρι ο τίτλος να «πετάξει» κάτι στον δρόμο του Ajay. Από μια τυχαία περιπολία του βασιλικού στρατού ή ένα θωρακισμένο στρατιωτικό convoy, μέχρι μια επίθεση άγριων ζώων, την ύπαρξη ενός collectible σε κοντινή απόσταση ή ενός ζώου το δέρμα του οποίου θα προσφέρει μια πολύ χρήσιμη αναβάθμιση στον εξοπλισμό, σχεδόν πάντα η πορεία παρεκκλίνει κατά την μετάβαση από το ένα σημείο στο άλλο. Και ο τρόπος με τον οποίο αυτό γίνεται, με τον οποίο η μια δραστηριότητα δίνει την θέση της στην επόμενη και τα αρχικά σχέδια πάνε… περίπατο, είναι αριστοτεχνικός - χωρίς να είναι σκηνοθετημένος. Είναι πραγματικά αξιοθαύμαστο το πώς το Far Cry χρησιμοποιεί την -φαινομενικά- άναρχη δομή του για να δημιουργήσει μια σειρά από μίνι-περιπέτειες και μια μοναδική εμπειρία για κάθε παίκτη διαφορετική κάθε φορά, δίνοντας την αίσθηση του σκοπού σε οτιδήποτε συμβαίνει ανά πάσα στιγμή και αλλάζοντάς την στιγμιαία με μια ανεπαίσθητη μετάβαση.
Θα μπορούσε κανείς να πει ότι η ίδια η διαδικασία της εξερεύνησης και της προσέγγισης σε κάθε κατάσταση που αναδύεται είναι πιο σημαντική από τους συμμετέχοντες. Σίγουρα, το ΑΙ είναι σαφώς βελτιωμένο σε σχέση με τον προηγούμενο τίτλο, ωστόσο δεν απουσιάζουν οι άβολες στιγμές όπου ένας εχθρός δεν μπορεί να εντοπίσει την θέση του πρωταγωνιστή και την βολή που δέχθηκε, απλά και μόνο επειδή είναι πιο μακριά από το πεδίο που του «επιτρέπεται» κάτι τέτοιο. Ευχάριστη έκπληξη η άγρια πανίδα της περιοχής, η οποία πολλές φορές προκαλεί θαυμασμό με την συμπεριφορά και τις προθέσεις τις, ενώ ιδιαίτερα ευχάριστη είναι η προσθήκη των σημείων όπου οι παίκτες μεταφέρονται στην Shangri-La και ζουν τον μύθο του Kalinag. Εκεί, το σκηνικό να αλλάζει και οι υπερφυσικές ικανότητες του θρυλικού πολεμιστή δίνουν μια ιδιαίτερη νότα, αποκαλύπτοντας μια ξεχωριστή ιστορία μέσα στην ίδια την περιπέτεια του πρωταγωνιστή.

Far Cry 4 Image 04

Οι βελτιώσεις του Far Cry 4 σε σχέση με τον προκάτοχό του είναι πολλές, μια από τις σημαντικότερες όμως εντοπίζονται στο co-op, την ενσωμάτωσή του και την ομαλή μετάβαση σε αυτό κατά την διάρκεια του gameplay. Πιο συγκεκριμένα, ο host συνεχίζει στον ρόλο του πρωταγωνιστή, ενώ ο guest αναλαμβάνει τον ρόλο ενός NPC με τον οποίο ο πρωταγωνιστής γνωρίζεται σύντομα μετά το εισαγωγικό κομμάτι και στη συνέχεια καλείται να συνδράμει. Όλες οι δραστηριότητες πλην της κεντρικής ιστορίας είναι διαθέσιμες και σε co-op play, με highlight τα οχυρά που βρίσκονται διάσπαρτα στον χάρτη και προσφέρουν ένα μεγάλο επίπεδο πρόκλησης, απαιτώντας την απόλυτη συνεργασία για την επιτυχή κατάληψή τους.
Ο τίτλος προσπαθεί σε κάθε ευκαιρία να ωθήσει τους παίκτες να ανακαλύψουν το Kyrat  με οποιονδήποτε τρόπο αυτοί επιλέξουν, μετατρέποντας πολύ γρήγορα τον αχανή χάρτη σε ένα «πάρκο» για… μεγάλα παιδιά
Το competitive multiplayer θέτει δύο ομάδες των πέντε ατόμων αντιμέτωπες, με διαφορετικές ικανότητες και οπλισμό στην κάθε ομάδα, σε μια σειρά από αναμετρήσεις. Χωρίς να είναι απαραίτητα αδιάφορο, είναι προφανές ότι λειτουργεί καθαρά συμπληρωματικά, ενώ ακόμα και σε περίπτωση απουσίας του ο τίτλος δεν θα ζημιωνόταν από άποψης περιεχομένου. Κάθε άλλο μάλιστα, αφού ο editor συμπεριλαμβάνεται στον τίτλο επιτρέπει στους παίκτες να δημιουργήσουν τα δικά τους σενάρια, με τις δημιουργίες του κοινού να είναι διαθέσιμες προς όλους (σε περίπτωση που επιλεγεί κάτι τέτοιο), κάτι που σημαίνει ότι το επιπλέον περιεχόμενο είναι θεωρητικά άπειρο. Από τεχνικής άποψης θα ήταν μάλλον φυσιολογικό για κάποιον να μην περιμένει τίποτα λιγότερο από το Far Cry 4 παρά ένα σημείο αναφοράς - και πράγματι η παράδοση της σειρά συνεχίζεται. Η Dunia Engine βρίσκεται πίσω από ορισμένα εκ των αρτιότερων οπτικών συνόλων που έχουν παρουσιαστεί, με γραφικά που -στις ανώτατες ρυθμίσεις- κόβουν την ανάσα.

Far Cry 4 Image 05

Εκπληκτικό draw distance, όμορφα σχεδιασμένο περιβάλλον με πολλές υψομετρικές διαφορές και αρκετή ποικιλομορφία (δεδομένου του σκηνικού), καθαρά textures και εξαιρετικός φωτισμός είναι μόνο λίγα από τα κομμάτια που απαρτίζουν το όμορφο… «παζλ» του Far Cry 4, με πολλά assets να επιστρέφουν από τον προηγούμενο τίτλο, ενώ το ίδιο ισχύει και για αρκετά animations. Από την άλλη, βέβαια, το φαινόμενο του screen tearing κάνει αρκετά συχνά την εμφάνισή του, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι για την PC έκδοση (στην οποία και έγινε το review του τίτλου) θα χρειαστεί ένα ιδιαίτερα δυνατό μηχάνημα για τις υψηλότερες ρυθμίσεις σε 1080p native ανάλυση. Το ευχάριστο είναι πως η πληθώρα επιλογών όσον αφορά τα γραφικά μπορούν να παραμετροποιήσουν το οπτικό αποτέλεσμα ούτως ώστε να επιτυγχάνεται μια ικανοποιητική εμπειρία ακόμα και για μέτριας απόδοσης συστήματα. Όσον αφορά το ηχητικό κομμάτι, τα καλής ποιότητας ηχητικά εφέ και οι ambient ήχοι φροντίζουν να βάζουν τους παίκτες στην ατμόσφαιρα, ενώ οι ερμηνείες δεν είναι σε θέση να «σώσουν» τους αδιάφορους χαρακτήρες - με μοναδική εξαίρεση τον Troy Baker και την ερμηνεία του στον ρόλο του Pagan Min. Μετά τον Vaas, οι προσδοκίες του κοινού ήταν μεγάλες - όπως και το στοίχημα της Ubisoft. Θα μπορούσε κανείς να πει πως ο Pagan Min είναι από μόνος του το πιο φωτεινό σημείο της ιστορίας, αφού ο Troy Baker έχει δώσει στον ρόλο μια απόλυτα ξεχωριστή προσωπικότητα και χροιά, καθιστώντας τον όχι μόνο τον πιο ενδιαφέρων χαρακτήρα της ιστορίας, αλλά και έναν από πιο ενδιαφέροντες χαρακτήρες των τελευταίων ετών.

Far Cry 4 Image 06
Με το Far Cry 4 η Ubisoft δείχνει να μην επιχειρεί την υπέρβαση και την δημιουργία κάτι αντίστοιχα «καινούριου» όπως έκανε και πριν από δύο χρόνια.
Με το Far Cry 4 η Ubisoft δείχνει να μην επιχειρεί την υπέρβαση και την δημιουργία κάτι αντίστοιχα «καινούριου» όπως έκανε και πριν από δύο χρόνια.

Με το Far Cry 3 η ομάδα ανάπτυξης κατάφερε να συνδυάσει την επιστροφή στις ρίζες με την εξέλιξη των μηχανισμών gameplay, παρουσιάζοντας ένα σύνολο πραγματικά εντυπωσιακό για τα δεδομένα όχι μόνο της σειράς αλλά και του είδους γενικότερα. Όπως είναι λογικό, κάτι τέτοιο έθεσε τον πήχη πολύ ψηλά για ένα πιθανό sequel. Με το Far Cry 4 η Ubisoft δείχνει να μην επιχειρεί την υπέρβαση και την δημιουργία κάτι αντίστοιχα «καινούριου» όπως έκανε και πριν από δύο χρόνια. Κάτι τέτοιο είναι προφανές εξάλλου, αφού από πολλές απόψεις η αίσθηση που αφήνει το gameplay θυμίζει σε επικίνδυνο βαθμό αυτήν του προκατόχου του. Όλα τα κομμάτια που απάρτισαν το FC3 είναι παρόντα, από την εξερεύνηση μέχρι το gunplay και τα skills, το «άρωμα» των Rook Islands είναι πάντα στον αέρα.



Αυτό που επιχειρήθηκε ήταν η χρήση όλων αυτών των στοιχείων που κατέστησαν την περιπέτεια του Jason Brody τόσο συναρπαστική και η βελτίωσή τους στον μέγιστο βαθμό. Σίγουρα δεν είναι μια εμπειρία χωρίς προβλήματα, ωστόσο ο τρόπος με τον οποίο η ομάδα ανάπτυξης κατάφερε να δημιουργήσει ένα (φαινομενικά) χάος, τα κομμάτια του όποιου δένουν μεταξύ τους τόσο αρμονικά και συνεχώς προσαρμόζονται στον παίκτη και τον τρόπο με τον οποίο αυτός κινείται στο περιβάλλον, είναι πραγματικά αριστοτεχνικός. Το Kyrat αποδεικνύεται ένας προορισμός που οι περισσότεροι θα βρουν δύσκολο όχι μόνο να αντισταθούν, αλλά και να σταματήσουν να επισκέπτονται ξανά και ξανά.


 
EDITOR’S CHOICE

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Περιεχόμενο
  • Gameplay
  • Μεγάλος, λεπτομερής κόσμος
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Αδιάφορη ιστορία
  • Μικρό ενδιαφέρον στο multiplayer
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
14 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Kimi Raikkonen
    • Νομίζω ότι η Ubi έχει βρει τον εύκολο τρόπο να γεμίζει περιεχόμενο χωρίς ιστορία, χωρίς κάτι τολμηρό και με προσθήκες που ουσιαστικά ναι μεν είναι ωραίες εκ πρώτης όψης αλλά γρήγορα καταντάτε κουραστικές ή αν μπορώ να πω και ανούσιες. Δηλαδή ένα Far Cry 3.5 και πάρτε κόσμε γιατί έχω 'όνομα' τόσα χρόνια. Το review βέβαια λεπτομερέστατο όπως κάθε φορά από τον μεσιε Κωνσταντίνο ;)

    • apollyon
    • Ότι είπαν και οι απο πάνω. Η σειρά πάντα μέτρια και επαναλαμβανόμενη ήταν και δεν μιλάω μόνο για το κάκιστο δευτερο μέρος. Όταν πέσει στο 10αρικο σε κανά steam sale και υπάρχει ελεύθερος χρόνος, ίσως το τιμήσω.

    • korko
    • ωραίο review.το παιχνίδι ακούγεται πολύ ενδιαφέρον και έχει χαβαλέ αν δεν το πάρει κάποιος για να τελειώσει σε μια μέρα αλλά πάρει το χρόνο του και ψάξει το χάρτη θα το βρει και πολύ ενδιαφέρον.σίγουρα θα γίνει αγορά απλά θα περιμένω να πέσει η τιμή του πρώτα.

    • Raphael
    • To 3 μου φάνηκε καλύτερο μα και αυτό έχει πολλά ωραία συστατικά! απλά δεν μου άρεσε η ιστορία πολύ πρόχειρη. όπως και το 3 δηλαδή μα τεσπα. :P

    • mariodm22
    • Αφου διαβασα το review και ειδα καποια βιντεακια μου αφησαν πολυ καλη εντυπωση και το τσιμπησα για Pc και οχι για Ps4 . Το παιχνιδι εχει καλο Story και gameplay , γραφικα κλπ . Multiplayer δεν εχω δοκιμασει ακομα , θα τελειωσω πρωτα το offline γιατι ειναι εθιστικο .
      Εγω θα προσθεσω ενα αρνητικο και ενα θετικο ( το οποιο αφορα Pc μονο ) :
      1) Το παιζω με xbox 360 controller κυριως μιας και το βαζω στην τηλεοραση και ο χειρισμος των οχηματων δεν μου αρεσει καθολου και με δυσκολευει αρκετα . Η αληθεια ειναι πως περιμενα το γκαζι και το φρενο με RT και LT αντιστοιχα
      2) Aκομα και στα Low το παιχνιδι δειχνει φανταστικο οποτε καποιος ο οποιος δεν εχει high end Pc θα το ευχαριστηθει αρκετα

*