Ακολουθώντας τα γεγονότα του Dungeons 2, ο «κακός» κατάφερε να κυριαρχήσει στα πέρατα του γνωστού κόσμου, και ως εκ τούτου…βαρέθηκε. Χωρίς να έχει κάτι να κάνει, κλείστηκε για πολύ καιρό στο δωμάτιό του, μέχρι που ανακάλυψε μια καινούρια περιοχή, πέρα από τη θάλασσα, για να κατακτήσει, και ξαφνικά τα πράγματα απέκτησαν ξανά ενδιαφέρον. Επειδή όμως τα orcs και τα goblins δεν τα καταφέρνουν ιδιαίτερα καλά με τα πλοία, η κατάκτηση της νέας γης πρέπει να γίνει με διαφορετικό τρόπο, και, εν προκειμένω, με την «κατοχή» της Thalya, ενός Dark Elf και δη της κόρης του Tanos, του Paladin, προστάτη, και γενικότερα…καλού παιδιού. Όπως μάλλον έχετε ήδη αντιληφθεί, το Dungeons 3 δεν αφηγείται μια «σοβαρή» ιστορία. Αντιθέτως, το κωμικό στοιχείο είναι κυρίαρχο στην περιπέτεια, με πρώτο και καλύτερο τον αφηγητή της ιστορίας, ο οποίος δε χάνει ευκαιρία να διακωμωδήσει την κατάσταση, να μαλώσει με την πρωταγωνίστρια Thalya, ή ακόμα και να βάλει τις φωνές στον παίκτη όταν τα πράγματα δεν πηγαίνουν καλά. Οι αναφορές σε ταινίες, βιβλία, αλλά και άλλους τίτλους είναι συνεχείς, ενώ στοιχεία του ίδιου του κόσμου του Dungeons 3 είναι ουσιαστικά μια παρωδία από γνωστές παραγωγές, όπως για παράδειγμα το χωριό Twistram, ή μια από τις αντιπάλους, η Yaina Overproud.
Σκοπός, λοιπόν, του παιχνιδιού είναι η διαχείριση του υπόγειου dungeon και η σωστή λειτουργία του, με την ταυτόχρονη εκτέλεση των διάφορων αποστολών που περιλαμβάνουν στόχους στην επιφάνεια. Η διαχείριση του dungeon είναι σχετικά εύκολη και γίνεται χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, με τα Snots (οι εργάτες του dungeon) να τρέχουν αμέσως για να «ανοίξουν» και να δημιουργήσουν δωμάτια, να μαζέψουν χρυσό και, αν δεν υπάρχει τίποτε άλλο να κάνουν, απλά να…καθαρίσουν το πάτωμα. Γρήγορα γίνεται αντιληπτό πως η σωστή διαρρύθμιση παίζει σημαντικό ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία του Dungeon, αφού πολλά δωμάτια αλληλεπιδρούν και μπορείτε να διευκολύνετε τη ζωή όχι μόνο των Snots, αλλά και τη δική σας, γλιτώνοντας πολύτιμο χρόνο, ελαχιστοποιώντας τις διαδρομές που θα πρέπει να γίνουν. Ταυτόχρονα, πρέπει να φροντίζετε και για τις παγίδες και τη διαδρομή από την είσοδο του dungeon μέχρι την «καρδιά» του, γιατί οι ήρωες του καλού θα φροντίζουν να κάνουν…επισκέψεις συχνά-πυκνά, και πρέπει να υπερασπιστείτε το χώρο.
Υπάρχουν τρία διαθέσιμα «trees», Horde, Undead και Demons, τα οποία προσφέρουν τα αντίστοιχα δωμάτια και τέρατα και το καθένα από τα τελευταία εξυπηρετεί και διαφορετικό σκοπό, τόσο στη μάχη όσο και μέσα στο dungeon. Τα succubi, για παράδειγμα, μπορούν να κάνουν βασανιστήρια στους ήρωες που έχετε αιχμαλωτίσει και να τους κάνουν να αλλάξουν στρατόπεδο και να πολεμήσουν για εσάς. Εδώ πρέπει να σημειωθεί πως ο τίτλος κρατάει τους παίκτες συνεχώς σε εγρήγορση, αφού πρέπει να υπάρχει μια διαρκής ισορροπία μεταξύ των objectives που βρίσκονται στην επιφάνεια και τις προτεραιότητες του dungeon, άρα χρειάζεται συνεχής προσοχή. Ευτυχώς τα στοιχεία RTS που χρησιμοποιούνται είναι τα βασικότερα των βασικών, έτσι δε χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια και εξοικείωση για να βρείτε τα «πατήματά» σας και να εκπληρώσετε τους στόχους σας.
Αυτό που θα μπορούσε να είναι σαφώς καλύτερο είναι το UI, αφού τα διάφορα menu καλύπτουν σχεδόν ολόκληρη την οθόνη, ενώ δε βοηθάει ιδιαίτερα και το σύστημα χειρισμού στην κονσόλα (για τις ανάγκες του review χρησιμοποιήθηκε η έκδοση του τίτλου για το Xbox One), με τα shortcuts να μην είναι ιδιαίτερα βολικά, να μην καλύπτουν όλες τις λειτουργίες, και πολλές φορές να χρειάζονται πολλές προσπάθειες για να δουλέψουν εν τέλει. Κατά τα άλλα, στο χορταστικότατο campaign θα εξοικειωθείτε σταδιακά με όλους τους μηχανισμούς και θα μπορέσετε να αναλάβετε μια σειρά από ενδιαφέρουσες αποστολές με διαφορετικά objectives που κρατάνε πάντα τα πράγματα «φρέσκα», αν και, όπως προαναφέρθηκε οι μηχανισμοί RPG που χρησιμοποιούνται είναι οι βασικότεροι δυνατοί και πολύ γρήγορα γίνεται αντιληπτό ότι δεν υπάρχει χώρος για ιδιαίτερες στρατηγικές. Ευχάριστη είναι η επιλογή co-op, ενώ υπάρχει η δυνατότητα για skirmish και competitive multiplayer, δυστυχώς όμως τα lobbies είναι άδεια.
Σε τεχνικό επίπεδο, η ομάδα της Realmforge έχει δημιουργήσει έναν όμορφο και λεπτομερή κόσμο, αλλά με αρκετά θέματα στο frame rate κατά τη διάρκεια της μάχης, και ανεξήγητα μεγάλους χρόνους φόρτωσης. Στον ηχητικό τομέα έχει γίνει εξαιρετική δουλειά, με το voice acting να κλέβει την παράσταση.
Σε γενικές γραμμές, το Dungeons 3 είναι ένας τίτλος που θα ικανοποιήσει όσους έχουν τη «φαγούρα» για Dungeon Keeper, αλλά και κάτι με στοιχεία strategy, ιδίως στις κονσόλες, όπου και η προσφορά είναι ιδιαίτερα φτωχή σε αυτόν το τομέα. Έχει σίγουρα τα θέματά του, και στις κονσόλες θα μπορούσε να έχει δοθεί πολύ περισσότερη προσοχή όσον αφορά στην προσβασιμότητα και την ευκολία, αλλά παρ’ όλα αυτά είναι διασκεδαστικό και σίγουρα ένα ιδιαίτερα ευχάριστο και χαλαρό διάλειμμα.
Ποιος του έμαθε και άλλα νούμερα; Αίσχος.
Σχεδόν άριστο το παιχνίδι σύμφωνα με την κλίμακα Καλκάνης!
Είστε και οι δύο ΑΠΑΙΣΙΟΙ. :Ρ
Deal with it!