Η πλειοψηφία των συστημάτων θα μπορέσει να τρέξει τον τίτλο στα μαγικά 1080p60, με τις επιλογές στα γραφικά να επιτρέπουν τις κατάλληλες παραμετροποιήσεις.
Κοιτάζοντας πίσω μετά από τόσα χρόνια, κανείς μπορεί να εκτιμήσει καλύτερα τόσο το σύνολο, όσο και τα επιμέρους στοιχεία που κατέστησαν το Dragon’s Dogma έναν τίτλο τόσο αγαπητό από όλους όσοι ασχολήθηκαν μαζί του – αλλά και γιατί δεν κατάφερε ποτέ να γίνει κάτι πραγματικά «μεγάλο». Και αυτό γιατί αν τα βάλουμε κάτω, συνειδητοποιούμε ότι έχουμε να κάνουμε με έναν τίτλο που αντλεί έμπνευση από αρκετές παραγωγές, χωρίς ωστόσο να καταφέρνει να κάνει οποιοδήποτε από αυτά τα (πολλά) στοιχεία, πραγματικά «δικό του». Όταν είχε κυκλοφορήσει, αρκετές φορές είχε αναφερθεί η σειρά Souls, αν και εν τέλει η όποια ομοιότητα με τη σειρά της From Software είναι φευγαλέα, στην καλύτερη, και περιορίζεται στις πρώτες ώρες ενασχόλησης με τον τίτλο, οπότε και οι παίκτες μπορούν να είναι σίγουροι ότι θα βρουν αρκετούς «τοίχους» στο δρόμο τους. Από την άλλη έχουμε και το Monster Hunter, όπου η ύπαρξη τεράτων (και τα πάμπολλα quests ανακάλυψης και εξουδετέρωσης αυτών) μπορεί να θεωρηθεί ένα είδος συγγένειας, αλλά και πάλι οι όποιες ομοιότητες περιορίζονται εδώ. Και η λίστα συνεχίζεται. Κανείς θα μπορούσε να αναφέρει και το Shadow of the Colossus, με τη δυνατότητα ανάβασης στα μεγάλα bosses, αν και -σωστά το μαντέψατε- και πάλι οι ομοιότητες τελειώνουν κάπου εδώ. Αυτό που συμβαίνει με το Dragon’s Dogma: Dark Arisen είναι πραγματικά περίεργο, από την άποψη ότι καταφέρνει να δημιουργήσει χαρακτήρα δικό του, χωρίς να είναι πραγματικά…δικός του. Η μεσαιωνική θεματολογία διανθίζεται, σε περισσότερα σημεία απ’ όσο θα μπορούσε να μετρήσει κανείς από την ιαπωνική αισθητική, ενώ η μάχη είναι αδιαμφισβήτητα το άλφα και το ωμέγα, ο κεντρικός πυλώνας πάνω στον οποίο στηρίζεται ολόκληρο το οικοδόμημα και προσφέρεται μια -ομολογουμένως ευχάριστη- εμπειρία.
Η μεσαιωνική θεματολογία διανθίζεται σε περισσότερα σημεία απ’ όσο θα μπορούσε να μετρήσει κανείς από την Ιαπωνική αισθητική.
Δεν είναι ότι δεν υπάρχει τίποτε άλλο στον τίτλο. Η ιστορία είναι εκεί, αν και σίγουρα δε διεκδικεί δάφνες ενδιαφέροντος ή κάποια θέση ανάμεσα στις καλύτερες που έχουμε δει σε RPG τα τελευταία χρόνια. Καταφέρνει όμως να δώσει ένα σχετικό ρυθμό, και φυσικά να εισάγει το σύστημα των pawns, ίσως μια από τις πιο ενδιαφέρουσες ιδέες που έχουμε δει στο είδος. Όσοι έχουν ασχοληθεί με τον τίτλο γνωρίζουν περί τίνος πρόκειται. Όσοι πάλι όχι, ουσιαστικά μιλάμε για ένα είδος συστήματος companion, με το οποίο οι παίκτες δημιουργούν ένα pawn, ένα μόνιμο συνοδοιπόρο στο ταξίδι τους, με τη δυνατότητα να στρατολογήσουν άλλα δύο pawns. Αυτά προέρχονται από -αι πάλι πολύ σωστά μαντέψατε- τα pawns που έχουν δημιουργήσει οι άλλοι παίκτες. Μπορεί να μην είναι κάποια επαναστατική ιδέα ή να μην είναι τόσο συναρπαστικό όσο το multiplayer της σειράς Souls, είναι όμως αν μη τι άλλο ενδιαφέρουσα. Και αυτό γιατί πέραν του προφανούς, της δυνατότητας δηλαδή να στρατολογούμε τα pawns των φίλων μας, τα ίδια τα pawns των παικτών αποκτούν εμπειρία σε quests και εχθρούς όταν στρατολογούνται από άλλους, βοηθώντας τους παίκτες στην περιπέτεια τους όταν αυτοί επιστρέφουν στο παιχνίδι. Μόλις κανείς αντιληφθεί τη βασική αρχή, τα πάντα μετά μπαίνουν σε μια σειρά. Η στρατολόγηση ενός pawn μεγαλύτερου level είναι εφικτή, για παράδειγμα, επί πληρωμή όμως – με τα αντίστοιχα οφέλη που συνεπάγεται κάτι τέτοιο. Επιπρόσθετα, ο τίτλος ωθεί τους παίκτες να αλλάζουν συνεχώς τη σύσταση του party τους, αφού η κάθε περίσταση και η κάθε αναμέτρηση θα απαιτεί διαφορετικό στιλ παιχνιδιού και διαφορετικά μέλη στην ομάδα. Ένα ευχάριστο στοιχείο είναι η δυνατότητα αλλαγής vocation (στιλ παιχνιδιού, π.χ. Warrior/Ranger/Sorcerer) και του ίδιου του χαρακτήρα από ένα σημείο και μετά, αλλάζοντας έτσι δυναμικά τις διαθέσιμες προσεγγίσεις.
Αφού λοιπόν όλα είναι πρακτικά έτσι όπως τα αφήσαμε, τι μας μένει μετά από 3 ολόκληρα χρόνια; Μα φυσικά ο τεχνικός τομέας, αφού ο τίτλος πλέον μπορεί να τρέχει σε αναλύσεις μέχρι 4Κ και φυσικά πάνω από 30 καρέ το δευτερόλεπτο. Η πλειοψηφία των συστημάτων θα μπορέσει να τρέξει τον τίτλο στα μαγικά 1080p60, με τις επιλογές στα γραφικά να επιτρέπουν τις κατάλληλες παραμετροποιήσεις. Ο τεχνικός τομέας ασφαλώς παρουσιάζεται σαφώς βελτιωμένος σε σύγκριση με τις εκδόσεις των Xbox 360/PlayStation 3, αν και ο τίτλος πολύ δύσκολα μπορεί να κρύψει την ηλικία και τις καταβολές του. Δεν είναι όμως «άσχημος» στο μάτι. Τουλάχιστον στο βαθμό που κανείς θα περίμενε.
Τα pawns μπορεί να μην είναι μια συναρπαστική ιδέα, είναι όμως αν μη τι άλλο ενδιαφέρουσα.
Τέλος, ο χειρισμός με mouse και keyboard είναι μια καθόλα έγκυρη επιλογή, αν και η χρήση gamepad αποδεικνύεται σαφώς προτιμότερη στην πράξη. Άρα…σε ποιόν απευθύνεται το Dragon’s Dogma: Dark Arisen για το PC; Αφ’ ενός, σίγουρα, σε αυτούς που λάτρεψαν τον τίτλο και θέλουν να τον απολαύσουν ξανά, αυτή τη φορά όμως στο PC τους, με ανάλυση 1080p (ή και παραπάνω) και 60 καρέ το δευτερόλεπτο. Αφ’ ετέρου, αυτούς που ασχολήθηκαν με το Dragon’s Dogma και όχι το Dark Arisen, οπότε και υπάρχει νέο περιεχόμενο (καθώς και tweaks) για να τους κάνει να επιστρέψουν στο Gransys. Πέραν αυτών (και φυσικά όσων ήθελαν διακαώς να απολαύσουν τον τίτλο στο PC τους και ποτέ δεν είχαν την ευκαιρία), η απάντηση δεν είναι τόσο εύκολη. Σίγουρα, η κυκλοφορία του εν έτει 2016 δεν διεκδικεί τα πρωτεία ή τον τίτλο της κορυφαίας RPG εμπειρίας της χρονιάς, ωστόσο αυτό δε σημαίνει ότι έχουμε να κάνουμε με μια κακή πρόταση.Σίγουρα, υπάρχουν τίτλοι που κάνουν τα ίδια πράγματα και καλύτερα (αν κοιτάξει κανείς κατά CD Projekt RED μεριά), αλλά και το Dragon’s Dogma: Dark Arisen αποτελεί μια κατά τα άλλα αξιοπρεπέστατη πρόταση για τους fans του είδους. Είναι χορταστικό, είναι διασκεδαστικό, και σίγουρα δεν θα απογοητεύσει όποιον αποφασίσει να αφιερώσει λίγο χρόνο σε αυτό, αφού μετά τις πρώτες ώρες ενασχόλησης μαζί του, κανείς συνειδητοποιεί ότι αρχίζει να «κολλάει» με αυτό – και χωρίς να είναι πάντα προφανές ή ξεκάθαρο το «γιατί».
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity