Η πρώτη δουλειά της Vicarious Visions σε τίτλο της Blizzard Entertainment είναι πλέον γεγονός, με το Diablo II: Resurrected που λανσαρίστηκε στις 23 Σεπτεμβρίου. Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για ένα remaster το οποίο ο κόσμος παρακαλούσε καιρό να δει. Άλλωστε, μιλάμε για ένα από τα πιο influencial video games όλων των εποχών. Το Diablo ΙΙ σαν τίτλος, θεωρείται σημείο αναφοράς στην αγαπημένη μας βιομηχανία, και έκανε τέτοιο πάταγο τη δεκαετία του 2000, που δεν σταμάτησε να αναφέρεται ποτέ μέχρι και σήμερα. Σαν franchise, δημιούργησε ένα ολόκληρο genre, αυτό του isometric action RPG, με πολλούς developers να βασίζονται σε αυτό, με αποτέλεσμα να μας χαρίσουν υπέροχους τίτλους όπως το Baldur’s Gate, το Torchlight και το Path of Exile. Ένα παιχνίδι που δημιούργησε τόσο τεράστιο fanbase και δεν σταμάτησε να εξελίσσεται για τουλάχιστον 10 χρόνια μετά την κυκλοφορία του, πρέπει να είναι ένα εξαιρετικό remaster το οποίο στέκεται επάξια δίπλα στα… παιδιά που δημιούργησε τόσα χρόνια εν έτει 2021. Σωστά; Ας αναλύσουμε.
Το Diablo II: Resurrected χαρακτηρίζεται από το ύφος του και την εικόνα που προβάλει στην οθόνη. Η γοτθική ατμόσφαιρα, τα μεγάλα και λεπτομερή επίπεδα, η μουσική, τα ηχητικά εφέ και ο καθηλωτικός σχεδιασμός των τεράτων, συνδυάζονται εξαιρετικά για να σχηματίσουν ένα τελικό αποτέλεσμα το οποίο περισσότερο μοιάζει με ακυκλοφόρητο βιβλίο του H.P. Lovecraft, παρά με video game. Ένα από τα πρώτα πράγματα που ανακοίνωσε η Vicarious Visions όταν αποκάλυψε τον τίτλο, ήταν πως πρωταρχικός της στόχος είναι να μην πειράξουν ούτε στο παραμικρό τον τρόπο με τον οποίο παίζεται το παιχνίδι, παρά μόνο τα γραφικά του. Η ομάδα ανάπτυξης πέτυχε στο 100% τον στόχο της, αφού το Diablo II: Resurrected παίζει ακριβώς όπως το παιχνίδι του 2000. Αυτό φαίνεται και στην πράξη καθώς ο παίκτης έχει τη δυνατότητα να αλλάξει τα γραφικά μεταξύ παλιών και καινούργιων με το πάτημα ενός κουμπιού (ή δύο στην έκδοση για κονσόλες). Το Diablo II: Resurrected είναι το Diablo II, με υπερβολικά βελτιωμένη παρουσίαση και ορισμένες πάρα πολύ μικρές αλλαγές για να κάνουν τη ζωή του παίκτη πιο εύκολη. Δυστυχώς, ΠΑΡΑ πολύ μικρές αλλαγές. Βασικά, η μοναδική τεράστια διαφορά του από το παιχνίδι του 2000 είναι πως πλέον κυκλοφορεί και σε κονσόλες.
Το Diablo II: Resurrected χωρίζεται σε 5 acts. Κάθε act έχει 6 quests, κάποια υποχρεωτικά και κάποια όχι. Σκοπός σας είναι να καταφέρετε να τα τελειώσετε όλα, διασχίζοντας μεγάλες περιοχές ή dungeons χωρισμένα σε levels. Σε όλα τα σημεία του χάρτη, υπάρχουν αμέτρητοι δαίμονες και άλλων ειδών τέρατα για να σκοτώσετε, να πάρετε loot, να δυναμώσετε και να συνεχίσετε. Υπάρχουν 7 διαφορετικές κλάσεις, κάθε μια από τις οποίες έχει 3 διαφορετικά talent trees για να επενδύσετε το χρόνο σας και να σχεδιάσετε το ιδανικό για εσάς build. Οι 7 κλάσεις έχουν τεράστιες διαφορές μεταξύ τους και κάθε χαρακτήρας είναι σχεδιασμένος με μεγάλη προσοχή. Η διαφορά τους είναι τόσο έντονη, που αμα παίξετε με δύο διαφορετικές κλάσεις θα σας δημιουργηθεί η εντύπωση πως παίζετε ένα καινούργιο παιχνίδι απ’ την αρχή. Αυτό το στοιχείο καθιστά το Diablo II: Resurrected έναν τίτλο που θα είναι δύσκολο να βαρεθείτε αν τον αγαπήσετε, και θα περάσετε αμέτρητες ώρες να σχεδιάζετε τον χαρακτήρα σας ή να δημιουργείτε καινούργιο για να ξαναπαίξετε από την αρχή. Για κάθε level που ανεβαίνετε, παίρνετε ένα skill point για να το χρησιμοποιήσετε σε κάποιο από τα skills των τριών talent tree σας. Επιπλέον, παίρνετε και 5 stat points τα οποία μπορείτε να προσθέσετε σε ένα από τα 4 κλασσικά RPG attributes. Strength, Dexterity, Vitality και Energy. Όταν τερματίσετε το παιχνίδι στο normal difficulty, ξεκλειδώνουν με τη σειρά τα επίπεδα δυσκολίας nightmare και hell. Η νέα δυσκολία, σε συνδυασμό με την αυτόματη παραγωγή του κάθε χάρτη δημιουργεί μια έντονη και ωραία αίσθηση επαναληπτικότητας. Το καλύτερο loot και η περισσότερο στρατηγική προσέγγιση που δημιουργείται στα νέα επίπεδα δυσκολίας, δίνει κίνητρο για ένα ακόμα playthrough.
Ο τομέας του εξοπλισμού του χαρακτήρα σας είναι πιθανότατα το καλύτερο στοιχείο του Diablo II: Resurrected. Υπάρχει πληθώρα από αντικείμενα, κάθε ένα από τα οποία έχει μια δική του χρήση. Το loot είναι χωρισμένο σε χρωματιστές κατηγορίες. Θα δυσκολευτείτε να βρείτε αντικείμενα που αποτελούν σημαντική αναβάθμιση για το build σας, αλλά υπάρχει μια ισορροπία στα αντικείμενα που έχετε και σε αυτά που σας κάνουν πιο δυνατούς. Τα περισσότερα αντικείμενα είναι χρήσιμα με κάποιο τρόπο, ακόμη κι αν είναι για άλλο χαρακτήρα. Η αναζήτηση καλύτερων αντικειμένων είναι εθιστική, και η χαρά που παίρνετε όταν βρίσκετε νέα, καλύτερα είναι μεγάλη. Εκτός από την εύρεση αντικειμένων, μπορείτε να φτιάξετε και δικά σας με έναν εξαιρετικά πανέξυπνο τρόπο. Το Diablo II: Resurrected ονομάζει το σύστημα crafting του «Runewords». Αν βρείτε τους κατάλληλους ρούνους και τους τοποθετήσετε επακριβώς στη σωστή σειρά σε ένα αντικείμενο που έχει sockets, μπορείτε να φτιάξετε αντικείμενα τα οποία είναι πολύ πιο δυνατά από οτιδήποτε θα βρίσκατε σκοτώνοντας δαίμονες. Το μειονέκτημα εδώ είναι πως το παιχνίδι δεν σας δίνει κανέναν τρόπο να μάθετε πως φτιάχνονται αυτά τα runewords. Τα runewords είναι πάρα πολλά και πρέπει να κάνετε έρευνα σε forums στο Internet για να δείτε πως φτιάχνετε το κάθε ένα και ποιο είναι καλό για ποιο χαρακτήρα. Και πάλι όμως, το σύστημα των runewords παραμένει μέχρι σήμερα ιδιαίτερα πρωτοποριακό. Για την επιβίωσή σας θα χρειαστεί να παίρνετε συνεχώς life και mana potions είτε από NPCs που τα πουλάνε, είτε από τα τέρατα που σκοτώνετε. Για τις αγορές σας, θα πρέπει να μαζεύετε χρυσό από τις εξορμήσεις σας στα dungeons του παιχνιδιού.
Η προσθήκη που έχει γίνει στο remaster, είναι πως το χρυσό που παίρνετε από τα τέρατα που σκοτώνετε, μπαίνει αυτόματα στο inventory σας. Στο παιχνίδι του 2000 έπρεπε να κάνετε άσκοπα κλικ στην οθόνη για να μαζεύετε συνεχώς μικρά ποσά χρυσού από το πάτωμα. Η αλλαγή αυτή είναι ιδιαίτερα καλοδεχούμενη καθώς σας βοηθάει να μη χάσετε το ρυθμό σας όσο παίζετε. Επιπλέον, η προσθήκη υποστήριξης χειριστηρίου συνοδεύεται και από ένα hotbar στο οποίο μπορείτε να ορίσετε 6 από τα skill σας για να τα χρησιμοποιείτε με το πάτημα ενός πλήκτρου. Το αρχικό παιχνίδι είχε μόνο 2 θέσεις για skills. Ενώ η αλλαγή αυτή φαίνεται χρήσιμη, υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες αποτυγχάνει να δουλέψει όπως θα έπρεπε. Το ίδιο συμβαίνει και με πολλά gameplay mechanics τα οποία έμειναν απείραχτα από το πρώτο Diablo II. Τα gameplay mechanics που μας σύστησε το Diablo II το 2000 φαίνονταν να είναι πολύ μπροστά από την εποχή τους τότε. Σήμερα, αφού από επιλογή έμειναν απείραχτα, φαντάζουν απλά σαν κάτι το οποίο υπάρχει για να δοκιμάζει τα νεύρα και την υπομονή του παίκτη. Μην παρεξηγήσετε, το Diablo II: Resurrected παραμένει ένα πολύ καλό παιχνίδι. Εφόσον όμως η βιομηχανία των games έχει εξελίξει το είδος του action RPG, πλέον υπάρχουν πολλά πράγματα τα οποία παρουσιάζονται σαν εμπόδια, τα οποία έμειναν έτσι επίτηδες με τη δικαιολογία της συντήρησης ενός κλασσικού τίτλου. H προσθήκη του χειριστηρίου σε ένα παιχνίδι το οποίο σχεδιάστηκε πριν 21 χρόνια με γνώμονα ότι θα παίζει μόνο με πληκτρολόγιο και ποντίκι δημιουργεί ένα ανάμεικτο αποτέλεσμα. Σε περιπτώσεις όπως το melee combat και την αυτόματη τακτοποίηση του inventory, δουλεύει εξαιρετικά. Σε περιπτώσεις όπως το ranged combat, η μεταφορά αντικειμένων μεταξύ inventory και stash, η συνεχής ανακατάταξη των potions στο inventory και η κίνηση του κέρσορα με το αναλογικό στικ, δημιουργούν ένα αποτέλεσμα το οποίο φαίνεται πως προσπαθεί να δουλέψει, αλλά καταντάει κουραστικό και μερικές φορές ανυπόφορο. Δεν είναι καθόλου τυχαίο που η έκδοση του νεότερου Diablo III για κονσόλες χρησιμοποιεί έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο διαχείρισης του inventory σε σχέση με την έκδοση του υπολογιστή. Δυστυχώς στο Diablo II: Resurrected δεν εφαρμόστηκε κάτι παρόμοιο. Χειρίζεστε το inventory σας με το χειριστήριο, το οποίο προσομοιώνει το ποντίκι του υπολογιστή.
Τα παλιομοδίτικα στοιχεία του Diablo II: Resurrected δεν τελειώνουν εδώ. Το inventory σας είναι απελπιστικά μικρό και κάθε potion που παίρνετε από το πάτωμα πιάνει μια ολόκληρη θέση. Υπάρχουν armors και όπλα τα οποία πιάνουν 6 και 8 θέσεις στο inventory. Αυτό θα σας αναγκάσει να παίζετε το λεγόμενο «inventory tetris» προκειμένου να τακτοποιήσετε τα αντικείμενά σας για να χωρέσουν και άλλα, πολύ περισσότερες ώρες απ’ όσες πρέπει. Είναι κατανοητή η ανάγκη συντήρησης ενός επιτυχημένου τίτλου που αγαπήθηκε από εκατομμύρια παίκτες, αλλά με ένα όριο. Για παράδειγμα, τα potions θα μπορούσαν να πιάνουν μια θέση και να είναι τοποθετημένα σε stacks. Αυτή η βελτίωση του μηχανισμού, ή η προσθήκη μεγαλύτερου inventory θα είχε κάνει το παιχνίδι πολύ πιο απολαυστικό. Το Diablo II: Resurrected υποστηρίζει online play για μέχρι 8 παίκτες ταυτόχρονα. Μπορείτε να παίξετε όλο το campaign σε co-op, αλλά όχι τοπικά με δύο χειριστήρια. Ο τίτλος δεν υποστηρίζει cross-play, αλλά υποστηρίζει cross-progression. Αυτό σημαίνει πως αν έχετε αγοράσει ξεχωριστά την έκδοση για PC και κονσόλα της επιλογής σας, έχετε το ίδιο save και μπορείτε να παίζετε με τον ίδιο χαρακτήρα σε όποια πλατφόρμα επιθυμείτε. Παρόλα αυτά μπορείτε να μπείτε στο ίδιο παιχνίδι μόνο με παίκτες της πλατφόρμας που χρησιμοποιείτε την εκάστοτε στιγμή. Το online matchmaking στην κονσόλα δεν έχει σχεδιαστεί καθόλου καλά. Σε αντίθεση με την έκδοση για PC στην οποία υπάρχουν lobbies και μπορείτε να δημιουργήσετε παιχνίδια με τίτλο της επιλογής σας για να τα δούνε άλλοι παίκτες από μια λίστα και να μπουν, στην κονσόλα είστε περιορισμένοι στο να επιλέξετε μόνο ποιο quest ή ποιο boss θέλετε να αντιμετωπίσετε και να ελπίζετε κάποιος να ψάχνει εκείνη τη στιγμή παιχνίδι με τα δεδομένα που επιλέξατε. Η αλήθεια είναι ότι δεν καταφέραμε να βρούμε ποτέ παιχνίδι μέσω matchmaking στην κονσόλα. Το πιο απλό είναι να προσκαλέσετε έναν φίλο σας για να παίξετε μαζί, αλλά αν έχετε το παιχνίδι σε PlayStation ή Xbox, μην ελπίζετε να βρεθείτε με άλλους άγνωστους και να παίξετε μαζί το περιεχόμενο που επιθυμείτε.
Εν κατακλείδι, το Diablo II: Resurrected είναι ένας τίτλος που διχάζει πολύ το κοινό του. Αδιαμφισβήτητα είναι ένα από τα πιο όμορφα παιχνίδια όσον αφορά το παρουσιαστικό του και το ύφος του. Κάποια πράγματα δουλεύουν καλά μόνο στην έκδοση για κονσόλες, ενώ κάποια άλλα πράγματα δουλεύουν καλά μόνο στην έκδοση για PC. Κανένας από τους δύο τρόπους χειρισμού – χειριστήριο και πληκτρολόγιο/ποντίκι – δεν μοιάζει ολοκληρωμένος. Είναι ένα παιχνίδι το οποίο θα λατρέψουν στο έπακρο οι φανς που αγάπησαν το αρχικό Diablo II. Επιπλέον, η Vicarious Visions έχει υποσχεθεί μελλοντικό περιεχόμενο το οποίο θα είναι ολοκαίνουργιο. Ταυτόχρονα, είναι ένα παιχνίδι που δεν είναι φιλόξενο προς τους παίκτες που θα το επιλέξουν επειδή αγάπησαν το Diablo III ή άλλα πιο σύγχρονα action RPGs και θέλουν να παίξουν το παιχνίδι που τα ξεκίνησε όλα. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να παίξετε Diablo II: Resurrected έναντι άλλων σύγχρονων παιχνιδιών αν δεν παίζατε παιχνίδια στο PC τη δεκαετία του 2000, καθώς θα κάνει ότι περνάει απ’ το χέρι του για να δοκιμάσει την υπομονή σας.
Η ομάδα ανάπτυξης του Diablo II: Resurrected έχει οργανώσει πολλά ερωτηματολόγια σχετικά με το πόσο θέλουν οι παίκτες να γίνουν αλλαγές σε όλα αυτά τα παλιομοδίτικα χαρακτηριστικά που το καθιστούν αφιλόξενο για τους ανθρώπους που δεν το έχουν παίξει ποτέ. Επιπλέον, έχουν υποσχεθεί νέο περιεχόμενο, seasons και ladder με ranked play, τα οποία όμως δεν κυκλοφόρησαν στο λανσάρισμα. Ενδεχομένως τα καλύτερα να μην έχουν έρθει ακόμη για το remaster του πολυαγαπημένου Diablo II, παρόλα αυτά τη στιγμή γραφής αυτού του review απευθύνεται μόνο στους fans του αρχικού τίτλου και σε πολύ υπομονετικούς ανθρώπους.
"Απαρχαιωμένα gameplay mechanics, τα οποία δεν ταιριάζουν στη σημερινή εποχή"
Να φανταστώ αυτήν την πρόταση ο συντάκτης λογικά τη βάζει σε όλα τα review για remastered παιχνίδια μιας και κατα 95% ισχύει για όλα.
Τέρμα άστοχη για μένα βεβαίως.