Μετά την κυκλοφορία του Horizon Zero Dawn, η Sony συνεχίζει να προσφέρει τους first-party τίτλους της στο PC, με την πιο πρόσφατη προσθήκη να είναι το Days Gone της Bend Studios. Το Days Gone το γνωρίσαμε στο PlayStation 4 τον Απρίλιο του 2019 και παρά τις προοπτικές του, έζησε στην σκιά των αποκλειστικών παιχνιδιών της Sony ως ένα προϊόν ΄Β κατηγορίας. Τα πολλαπλά τεχνικά προβλήματα και η θεματολογία αποτελούν τα στοιχεία που το εμπόδισαν από το να σταθεί ισάξιο με ήδη γνωστά franchises. Όμως η κυκλοφορία στους υπολογιστές είναι μια ευκαιρία για την Bend Studios να προσφέρει την εμπειρία αυτή σε ένα νέο κοινό.
Days Gone είναι ένα action-adventure survival horror τρίτου προσώπου. Πρωταγωνιστής, ο Deacon St. John ένας βετεράνος πολέμου και πρώην μέλος της συμμορίας μοτοσικλετιστών Mongrels MC. Ο Deacon θα βρεθεί αντιμέτωπος με την αποκάλυψη, καθώς ένας φονικός ιός έχει εξαπλωθεί στον κόσμο. Δυστυχώς για τον ίδιο, ένα μοιραίο συμβάν θα τον αναγκάσει να μείνει πίσω και να αφήσει την γυναίκα του σε ένα ελικόπτερο που προετοιμάζεται για απογείωση. Η ιστορία του Days Gone ξεκινάει σχεδόν δύο χρόνια μετά το συμβάν. Ο Deacon παρέα με τον αδελφικό του φίλο, Boozer θα επιβιώσουν στο Farewell, ως “τα παιδιά για τα θελήματα” των καταυλισμών που έχουν απομείνει. Η βασική αποστολή του πρωταγωνιστή είναι να βρεθεί ξανά με την γυναίκα του και να ταξιδέψει μακριά από το Farewell για να ξεκινήσει μια νέα αρχή στη ζωή του.
Το ταξίδι και η μάχη που δίνει με τους δαίμονες του, ο Deacon St. John στο μετά-αποκαλυπτικό Farewell αρχίζει να μας συναρπάζει από τα πρώτα λεπτά. Το very high preset στα 1440p ήταν ικανοποιητικά ομαλό με τα frames per second να αγγίζουν τα 120 με 130 max. Ο κόσμος του Farewell στο PC δείχνει ζωντανός και έτοιμος για εξερεύνηση. Το performance του παιχνιδιού θα μπορούσε να ενισχυθεί επιπλέον με την χρήση του DLSS της Nvidia, ένα εργαλείο που συναντάμε στους μεγάλους blockbuster τίτλους. Αν και προαιρετική προσθήκη, μπορεί να προσφέρει επιπλέον δυνατότητες στο performance όπως περισσότερα frames per second και βελτιωμένα visuals. Περί gameplay, το Days Gone δεν διαφέρει από την αρχική έκδοση στο PlayStation 4. Ο παίκτης θα πρέπει να μετακινηθεί σε διάφορες περιοχές του χάρτη με σκοπό να ολοκληρώσει μια σειρά από αποστολές. Οι αποστολές αυτές έχουν να κάνουν με την διάσωση κάποιου ομήρου, το κυνήγι επικηρυγμένων, καθώς και την πολιορκία ενός εχθρικού καταυλισμού. Για κάθε αποστολή που βγάζει εις πέρας ο παίκτης, ανταμείβεται με πόντους που του επιτρέπουν να ανεβάσει level τον χαρακτήρα του, καθώς και το trust level με τον εκάστοτε καταυλισμό. Το trust level κάθε καταυλισμού επιτρέπει στον παίκτη να αποκτήσει ισχυρότερα όπλα για το οπλοστάσιο του, καθώς και να ενισχύσει την μοτοσυκλέτα του με καλύτερα εξαρτήματα. Παράλληλα, ο παίκτης θα πρέπει να συλλεγεί πρώτες ύλες και καύσιμα για την μηχανή του. Οι πρώτες ύλες αποσκοπούν την χρήση για τον μηχανισμό του crafting που ο παίκτης θα δημιουργήσει φάρμακα, βόμβες και άλλα αντικείμενα που θα κάνουν πιο εύκολη την εμπειρία.
Αυτό που έκανε την μεγάλη διάφορα, δεν είναι άλλο από την χρήση του mouse & keyboard. Η μεταφορά του χειρισμού από ένα controller στο mouse & keyboard είναι άκρως ικανοποιητική στα χέρια του παίκτη. Οι κινήσεις του Deacon στις συμπλοκές αλλά και στην οδήγηση της μηχανής είναι σωστά ζυγισμένες με την χρήση mouse & keyboard. Η ακρίβεια που προσφέρει η χρήση του mouse σε κάθε μάχη είναι στο κατάλληλο επίπεδο που συναντάμε σε αρκετά shooter games. Κάθε επιλογή στο UI έχει ένα βολικό mapping στο πληκτρολόγιο που δεν θα δυσκολέψει τον παίκτη. Η έκδοση για PC παρουσίασε ορισμένες αστοχίες στην τεχνητή νοημοσύνη αλλά και στο rendering. Στο κομμάτι του AI, κάποια ζώα έδειχναν να χάνουν τον προσανατολισμό τους και να συνεχίσουν την κατεύθυνση τους σε αδιέξοδα. Για το rendering, τα προβλήματα – αν και ελάχιστα - έγιναν ορατά σε ορισμένα οχήματα και κτήρια. Το rendering ήταν μάλιστα ένα από τα θέματα που είχαν παρουσιαστεί και στην έκδοση για το PlayStation 4.
Ολοκληρώνοντάς το review για το port του Days Gone στο PC, μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι η Bend Studios κατάφερε να προσφέρει ένα αξιοπρεπές προϊόν στους υπολογιστές. Μπορεί το δημιούργημα του John Garvin να έχασε τις ελπίδες για ένα πολυπόθητο sequel, αλλά η “δεύτερη ευκαιρία” με την μεταφορά στους υπολογιστές δίνει επιπλέον έδαφος σε μεγαλύτερο κοινό. Η εμπειρία δεν αλλάζει για τους κατόχους στο PlayStation 4, αλλά για τους PC gamers είναι ένας τίτλος που πρέπει να δοκιμάσουν. Μια πανέμορφη ιστορία με φόντο την κολασμένη φύση του Farewell, που οι άνθρωποι είναι τα πραγματικά τέρατα.
Αυτό είναι ακόμα η αρχή σε ένα νέο μονοπάτι που ετοιμάζεται να βαδίσει η PlayStation Studios.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity