Δεν αλλάζει λοιπόν ιδιαίτερα τη συνταγή το Killing Harmony, επαναφέροντας μάλιστα τη δράση στους κλειστοφοβικούς διαδρόμους των ακαδημαϊκών κτιρίων μετά από το τροπικό νησί του Goodbye Despair. Αυτήν τη φορά πάντως η εξερεύνηση δεν μένει μόνο στους εσωτερικούς χώρους του σχολείου αλλά σε ολόκληρο το οικοδομικό τετράγωνο του ιδρύματος, το οποίο περιλαμβάνει μέχρι και καζίνο και SEX Motel. Αν σας ακούγονται όλα αυτά υπερβολικά παράξενα, αυτό συμβαίνει γιατί…είναι. Η βασική, τρομακτική ιδέα του εγκλεισμού, συνδυάζεται με εξωφρενικό cast χαρακτήρων που μοιάζει να έχει ξεπηδήσει από θεότρελη σειρά anime. Ο Gonta π.χ. που είναι ο πιο σωματώδης ήρωας, είναι εντελώς χαζός, ντύνεται με κουστούμια και έχει εμμονή με πάσης φύσεως έντομα. Θέλετε και άλλα παραδείγματα; Ο Korekiyo είναι ένας ανθρωπολόγος με στρατιωτική αμφίεση που συγκαλύπτει το πρόσωπο του, η Mui μια βρομόστομη εφευρέτρια με φετιχιστικές τάσεις και ο K1-BO…ανθρωποειδές. Οι πιο νορμάλ ήρωες είναι η Kaede και ο Shuichi, το πρωταγωνιστικό δίδυμο του παιχνιδιού. Τα Danganronpa πάντα είχαν ετερόκλητους και μυστήριους χαρακτήρες αλλά στο Killing Harmony η ανάπτυξη τους συντελείται με πολύ αργό ρυθμό -τις περισσότερες φορές απλά συμπεριφέρονται περίεργα και οι αντιδράσεις τους είναι εμμονικές-. Παράλληλα υπάρχουν πολλές σεξιστικές αναφορές και μια υποτιμητική απεικόνιση του γυναικείου φύλου που σίγουρα πολλοί δεν θα τη δουν με καλό μάτι και ίσως δικαίως. Το διεστραμμένο χιούμορ του παιχνιδιού δεν απευθύνεται σίγουρα σε όλους.
Ούτως ή αλλιώς βέβαια, μιλάμε για visual novel που ήδη στοχεύει σε πολύ συγκεκριμένο κοινό, τουλάχιστον για τα δεδομένα της δυτικής αγοράς. Το gameplay στην πλειονότητα των περιπτώσεων απαιτεί από ελάχιστη έως μηδαμινή αλληλεπίδραση από μέρους σας. Η πλοκή προωθείται διαμέσου προκαθορισμένων διαλόγων και στατικών εικόνων, ακριβώς δηλαδή όπως συνέβαινε και στο Trigger Havoc. Αν δεν σας αρέσει να διαβάζετε, καλό θα ήταν να διαλέξετε κάποιο άλλο παιχνίδι ενώ, παρόλο που δεν αποτελεί απευθείας sequel των προηγούμενων παιχνιδιών, θα το εκτιμήσετε καλύτερα αν τα έχετε ολοκληρώσει (θα τα βρείτε προς πώληση στο PSN Store υπό τη μορφή Bundle).
Υπάρχει όμως και ολίγον gameplay και αυτό διαμοιράζεται στα κομμάτια της εξερεύνησης και στη διαδικασία της δίκης (Class Trial), που τελείται όταν τελικά συμβεί κάποιος φόνος. Η εξερεύνηση γίνεται σε προοπτική πρώτου προσώπου και εξυπηρετεί αφενός την εξοικείωση σας με τους χώρους του σχολείου, αφετέρου την ενίσχυση των διαπροσωπικών σας σχέσεων με τους υπόλοιπους μαθητές. Συνήθως είναι εντελώς ξεκάθαρο πού πρέπει να πάτε και τι πρέπει να ελέγξετε, εξίσου συχνά όμως το παιχνίδι σας δίνει σε προκαθορισμένα σημεία πλήρη έλεγχο για να κινηθείτε όπως εσείς θέλετε. Αυτός ο κενός χρόνος (Free Time) χρησιμοποιείται για την ανάπτυξη των δεσμών με τους άλλους χαρακτήρες. Βρίσκετε τον ήρωα με τον οποίο θέλετε να μιλήσετε και μετά το πέρας της αλληλεπίδρασης, έχετε την ευκαιρία να του κάνετε ένα δώρο (τα αγοράζετε μέσω του Monokuma Store εξαργυρώνοντας τα νομίσματα που κρύβονται στα δωμάτια του παιχνιδιού). Αν ταιριάζει το δώρο με την ιδιοσυγκρασία του ήρωα κερδίζετε ένα friendship fragment, το οποίο σας δίνει τη δυνατότητα να αγοράσετε και να χρησιμοποιήσετε ειδικά skills που θα βοηθήσουν στην εξέλιξη της επόμενης δίκης.
Πριν όμως ξεκινήσει η συνεδρίαση του δικαστηρίου, πρέπει να κάνετε την έρευνά σας στον τόπο του εγκλήματος και να διεξάγετε την προανακριτική διαδικασία. Αυτά θα αποτελέσουν τα μέσα που θα ξετυλίξουν το κουβάρι της υπόθεσης. Όταν το παιχνίδι αντιληφθεί ότι έχετε συλλέξει όλα τα απαραίτητα στοιχεία, το κουδούνι χτυπάει και ξεκινά η συνεδρία. Η δίκη, όπως συνέβαινε και στους προηγούμενους τίτλους, αποτελείται από αρκετά mini-games τα οποία απαιτούν κυρίως παρατηρητικότητα και, σε μικρότερο βαθμό, γρήγορα αντανακλαστικά. Το πλέον βασικό από αυτά είναι το Debate όπου οι χαρακτήρες συζητούν μεταξύ τους και εσείς πρέπει να βρείτε κάποιο κενό στις μαρτυρίες/υποθέσεις τους. Αυτό γίνεται μέσω των τονισμένων γραμμών κειμένου στο οποίο πρέπει να παραβάλετε εσείς το κατάλληλo στοιχείο προτού εξαφανιστεί από την οθόνη. Ως νέα προσθήκη, μπορείτε στα Debates να χρησιμοποιήσετε τα στοιχεία σε ρόλο ψευδορκίας ώστε να απαλλάξετε κάποιον μαθητή από τις κατηγορίες – ευτυχώς για να μη χάνεται η μπάλα επικίνδυνα, πάντα υπάρχει μια διακριτική ειδοποίηση για το πότε πρέπει να το κάνετε αυτό.
Πέρα από τα απλά Debates υπάρχουν και τα Mass-Panic Debates, κατά τα οποία μιλούν τρία άτομα ταυτόχρονα και η παρακολούθηση είναι δυσκολότερη, τα Rebuttal Shodowns όπου αντικρούετε τα επιχειρήματα του συνομιλητή σε παιχνίδι τύπου Fruit Ninja, τα Debate Scrums που οι απόψεις στο πάνελ διίστανται και πρέπει η μεριά σας να χρησιμοποιήσει ισχυρότερη πειθώ αλλά και ακόμα πιο αόριστα θεματικά παιχνίδια όπου παίζετε κρεμάλα, ένα puzzle που σπάτε γειτονικά tiles ιδίου χρώματος ή ακόμα και ένα απλοϊκό «ραλάκι». Σαφώς υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία στα mini games του Killing Harmony αλλά το κερασάκι στην τούρτα, όπως πάντα, αποτελεί ο ανατρεπτικός χαρακτήρας της πλοκής. Οι δολοφονίες παραμένουν ξεχωριστές και πιο περίεργες από ποτέ, ενώ τα κίνητρα των συμμετεχόντων δεν αποκαλύπτονται εύκολα από τη συμπεριφορά τους. Μέχρι το τέλος δημιουργούνται αρκετά ερωτηματικά σχετικά με τη σκοπιμότητα αυτού του αρρωστημένου παιχνιδιού -ευτυχώς το φινάλε είναι άκρως απολαυστικό και θα το θυμάστε για πολύ καιρό.
Το Danganronpa V3: Killing Harmony είναι αυτό ακριβώς που θα περίμενε ως συνέχεια ο μέσος φαν της σειράς: μια κουστωδία εκκεντρικών χαρακτήρων που στήνουν περίφημα μια παράσταση μαύρου χιούμορ και αναίτιας βίας. Αν θέλετε μια ιστορία μυστηρίου να σας συναρπάσει, βρίσκεστε σε καλά χέρια. Αν από την άλλη θέλετε κάτι πιο ανάλαφρο ή περισσότερη δράση, το Danganronpa δεν είναι για εσάς σε καμία περίπτωση.
Την σειρα την λατρευω οσο τπτ αλλο εδω και μερικα χρονια και ηταν ο λογος που αγορασα PSVita για χαρη της.
Οσο δε για το V3, πιστευω πως ειδα το καλυτερο cast απο χαρακτηρες σε σχεση με τα υπολοιπα. Ειδικα ενας απο αυτους εχει μακραν τη καλυτερη αναπτυξη που θα μπορουσε να υπαρξει.
Επισης μου αρεσε πολυ η τελευταια δικη και χρειαστηκαν πολλα... κοτσια (για να το πω πιο σεμνα) για την τροπη που πηρε.
Τα ευσημα μου στην SC και πραγματικα αξιζε την αναμονη των 6 μηνων απο την επισημη κυκλοφοριας του στην Ιαπωνια. Εν αναμονη τωρα για το UDG2, μιας και κατι ακουγεται.
Πολύ καλό review!
Συγνώμη που σας απαντάω τώρα, δεν είχα δει τα σχόλια σας!
@redagast σε ευχαριστώ πολύ, χαίρομαι που σου άρεσε το review
@G3n3raL86 λογικά θα τα έχεις δεί ήδη, αλλά αν δεν... οπωσδήποτε να παίξεις την Zero Trilogy από την Chunsoft. Κατά την γνώμη μου είναι ΠΟΛΥ-ΠΟΛΥ καλύτερα visual novels σε σύγκριση με τα Danganronpa και είναι πραγματικά άδικια που δεν γνώρισαν αρκετή αποδοχή