Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Nintendo Switch 2 Direct: Ανακοινώθηκε η ημερομηνία κυκλοφορίας για το Daemon X Machina: Titanic Scion (trailer)

VIDEO NEWS
  • 23 λεπτά πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Ανακοινώθηκε το Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster (trailer)

VIDEO NEWS
  • 25 λεπτά πριν

Προπαραγγελίες Nintendo Switch 2: Προτεραιότητα στους «αφοσιωμένους» fans

NEWS
  • 29 λεπτά πριν

Και στο Nintendo Switch 2 το James Bond game της IO Interactive

NEWS
  • 38 λεπτά πριν

Στα $80 η τιμή του Mario Kart World για το Nintendo Switch 2

NEWS
  • 42 λεπτά πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Οι τιμές για τα περιφερειακά που είδαμε στην παρουσίαση

NEWS
  • 46 λεπτά πριν

Μέσα στο 2025 το Hollow Knight: Silksong

NEWS
  • 48 λεπτά πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Και το Cyberpunk 2077 στο Switch 2

NEWS
  • 56 λεπτά πριν

Έρχεται και το Final Fantasy 7 Remake Intergrade για το Nintendo Switch 2

NEWS
  • 1 ώρα πριν

Έρχεται το Borderlands 4 για Nintendo Switch 2

NEWS
  • 1 ώρα πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Τα παιχνίδια του GameCube έρχονται στο Nintendo Classics του Nintendo Switch 2 (video)

VIDEO NEWS
  • 1 ώρα πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Ανακοινώθηκε και το Split Fiction, που θα κυκλοφορήσει ταυτόχρονα με την κονσόλα (trailer)

VIDEO NEWS
  • 1 ώρα πριν

Έρχεται το Hyrule Warriors Age of Imprisonment στο Nintendo Switch 2 (trailer)

VIDEO NEWS
  • 1 ώρα πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Υπό ανάπτυξη το Kirby Air Riders με director τον Masahiro Sakurai, φέτος η κυκλοφορία του (trailer)

VIDEO NEWS
  • 1 ώρα πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Ο Donkey Kong καταστρέφει τα πάντα στο νέο 3D platformer Donkey Kong Bonanza (trailer)

VIDEO NEWS
  • 1 ώρα πριν

Έρχεται το The Duskbloods της FromSoftware αποκλειστικά στο Nintendo Switch 2

VIDEO NEWS
  • 1 ώρα πριν

Παρουσιάστηκε η εξελιγμένη δυνατότητα GameShare για το Nintendo Switch 2

NEWS
  • 1 ώρα πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Ανακοινώθηκε έκδοση του Street Fighter 6 με υποστήριξη για Amiibos και αποκλειστικά game modes

NEWS
  • 2 ώρες πριν

Τα Metroid Prime 4 Beyond, Zelda και Pokémon αποκτούν Nintendo Switch 2 Edition

NEWS
  • 2 ώρες πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Ανακοινώθηκε το Elden Ring για το Nintendo Switch 2

NEWS
  • 2 ώρες πριν

Nintendo Switch 2 Direct: Παρουσιάστηκε το νέο Pro Controller με νέα πλήκτρα και χαρακτηριστικά

NEWS
  • 2 ώρες πριν

Nintendo Switch 2: Επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας, τιμή και τεχνικά χαρακτηριστικά

NEWS
  • 2 ώρες πριν

Το πλήκτρο C του Nintendo Switch 2 ενεργοποιεί το GameChat, παρουσιάστηκε και η Nintendo Switch 2 Camera

NEWS
  • 2 ώρες πριν

Ανακοινώθηκε επίσημα το Mario Kart World, αποκλειστικά για το Nintendo Switch 2 (trailer)

NEWS
  • 2 ώρες πριν

Φάτσα φόρα έβγαλαν στο διαδίκτυο hackers στοιχεία από 200 εκατομμύρια χρήστες του X/Twitter

NEWS
  • 4 ώρες πριν

Το iOS 18.4 έφερε ένα χαρακτηριστικό που θα σας χαλαρώσει!

NEWS
  • 5 ώρες πριν

Αποκαλύφθηκε ο νέος χαρακτήρας του Elden Ring Nightreign (trailer)

VIDEO NEWS
  • 6 ώρες πριν

Θέμα χρόνου η προσθήκη του GameCube στο Nintendo Switch Online

NEWS
  • 7 ώρες πριν

Επιτέλους υποστήριξη για τις Cellular λειτουργίες του Apple Watch στην Ελλάδα με το MultiSIM

NEWS
  • 8 ώρες πριν

Nintendo Switch 2: Το Pro Controller του ίσως έρθει με ένα χαρακτηριστικό που ζητούσαν οι fans

NEWS
  • 9 ώρες πριν

Επίσημο: Ο Keanu Reeves επιστρέφει στο John Wick 5!

NEWS
  • 9 ώρες πριν

Πέθανε σε ηλικία 65 ετών ο ηθοποιός Βαλ Κίλμερ, o Μπρους Γουέιν του Batman Forever

NEWS
  • 10 ώρες πριν

WWE 2K25 Review

REVIEWS
  • 10 ώρες πριν

Η 7η σεζόν του Black Mirror φέρνει το δεύτερο μέρος σε άλλη μια ανατριχιαστική ιστορία (trailer)

VIDEO NEWS
  • 11 ώρες πριν

Τέλος τα PS4 και PS4 Pro στα καταστήματα της Ιαπωνίας

NEWS
  • 14 ώρες πριν

Monster Hunter Wilds: Οι πωλήσεις του τον πρώτο μήνα προδιαγράφουν ιστορικό ρεκόρ

NEWS
  • 17 ώρες πριν

Ανακοινώθηκαν Nintendo Treehouse streams για το Switch 2

NEWS
  • 19 ώρες πριν

Φήμη: Εντός του 2025 θα κυκλοφορήσει το Assassin's Creed Invictus

NEWS
  • 20 ώρες πριν

Ομάδα «ειδικών αποστολών» του PlayStation σκανάρει την αγορά για “άγνωστα διαμάντια”

NEWS
  • 21 ώρες πριν

Επιτέλους, λεπτομέρειες για τη νέα ταινία Resident Evil

NEWS
  • 21 ώρες πριν

Απολύσεις στην Eidos Montreal που εργάζεται -μεταξύ άλλων- και στο νέο Fable

NEWS
  • 22 ώρες πριν

Karate Kid: Legends – O Ralph Macchio και ο Jackie Chan επιστρέφουν στη δράση (trailer)

VIDEO NEWS
  • 23 ώρες πριν

Επετειακό website για το Final Fantasy 9 επαναφέρει τις συζητήσεις για ένα remake

NEWS
  • 24 ώρες πριν

Το gameplay του Doom: The Dark Ages είναι το καλύτερο της σειράς, σύμφωνα με τα πρόσφατα previews (video)

NEWS
  • 01/04

Πόση ώρα θα είναι η διάρκεια του Nintendo Direct για το Nintendo Switch 2;

NEWS
  • 01/04

NoPATHos – Το πρώτο ελληνικό δωρεάν παιχνίδι που ακονίζει το μυαλό και συμβάλλει στην πρόληψη της άνοιας

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 01/04

Starlink στην Ελλάδα από €29 το μήνα!

NEWS
  • 01/04

Προσοχή: Επείγουσα ενημέρωση για δεδομένα Ελλήνων χρηστών στο Dark Web, τι πρέπει να κάνετε

NEWS
  • 01/04

Ακούστε για πρώτη φορά πως είναι η «φωνή» του καρχαρία! (video)

NEWS
  • 01/04

Νέα πατέντα της Sony αποκαλύπτει controllers με μαγνητικά πλήκτρα για μεγαλύτερη αντοχή

NEWS
  • 01/04
  • 1

Gaming κυκλοφορίες: Απρίλιος 2025

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • 01/04

Όλο και πιο πιθανή η ύπαρξη mouse controls στο Nintendo Switch 2

NEWS
  • 01/04

Νέες σημαντικές πληροφορίες για το Ghost of Yotei του PS5

NEWS
  • 01/04

Μάλλον αποκαλύφθηκε τι κάνει το πλήκτρο C του Nintendo Switch 2 και έχει αρκετό ενδιαφέρον

NEWS
  • 01/04

Διέρρευσαν εικόνες από Star Wars strategy game των Respawn και Bit Reactor

NEWS
  • 01/04

Απολύσεις στην Cyan Worlds του Myst και του Riven

NEWS
  • 01/04

Η ανακοίνωση του Tomodachi Life: Living the Dream πιο δημοφιλής στην Ιαπωνία από εκείνη του Nintendo Switch 2

NEWS
  • 01/04

Έτσι θα επεκταθεί η διαθεσιμότητα του Football Manager 2024

NEWS
  • 31/03

Φήμη: Η Naughty Dog θα κυκλοφορήσει special edition για το franchise του The Last of Us στο PS5

NEWS
  • 31/03

Η ASUS κάνει tease το Project Kennan, τη φορητή κονσόλα με το brand του Xbox

NEWS
  • 31/03

Αυτές οι συσκευές υποστηρίζουν στην Ελλάδα το δίκτυο COSMOTE 5G+

NEWS
  • 31/03

Developers αναφέρουν πως το Dev Kit του Nintendo Switch 2 δεν έχει έξοδο 4K

NEWS
  • 31/03

Με αυτήν τη συσκευή στο αυτοκίνητο θα «τσιμπάς» πρόστιμο 2000 ευρώ

NEWS
  • 31/03

Assassin's Creed Shadows: Ελάχιστοι παίκτες σε PS5 και PC έχουν προχωρήσει μετά το Act 2

NEWS
  • 31/03

Ο Neil Druckmann και ο Craig Mazin απαντάνε στο πιο «καυτό» ερώτημα για το original The Last of Us

NEWS
  • 31/03

Πρωτιά στην Ευρώπη χάρη στο δίκτυο 5G+ της COSMOTE

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

H Εκκλησία της Ελλάδος ετοιμάζει τη δική της ψηφιακή τράπεζα

NEWS
  • 31/03

Αλλάζει σύντομα ο τρόπος που θα κάνετε κλήσεις στο iPhone

NEWS
  • 31/03

Ίσως απολαύσουμε τριλογία ταινιών The Legend of Zelda

NEWS
  • 31/03

Δεν τα έχουν πάει καλά όλα τα games του Xbox στο PS5

NEWS
  • 31/03

Nintendo Switch 2: Πότε είναι και τι ώρα το Nintendo Direct;

NEWS
  • 31/03

Τρομερό: Οι τράπεζες θέλουν να χρεώνουν όσους έχουν πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες σε φυσική μορφή!

NEWS
  • 31/03
  • 4

Πασχαλινό διάλειμμα με KitKat και PlayStation

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

Το Video Games Museum γίνεται επίσημο μέλος του EFGAMP

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

COSMOTE TV: Πρεμιέρα για τη σειρά «MobLand» με τους Τομ Χάρντι, Πιρς Μπρόσναν και Έλεν Μίρεν

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

«Kabul»: Πρεμιέρα για τη νέα διεθνή συμπαραγωγή της COSMOTE TV

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

Το Galaxy Ring της Samsung είναι εδώ

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

Xiaomi Watch S4 Review

REVIEWS
  • 31/03

Αυτά τα παιχνίδια παρουσιάζουν προβλήματα stuttering σε PS5 και PS5 Pro με το VRR ενεργοποιημένο (video)

NEWS
  • 31/03

Ρεπορτάζ: Πότε θα ξεκινήσουν οι προ-παραγγελίες του Nintendo Switch 2;

NEWS
  • 31/03

Γιατί καθυστερούν τόσο πολύ γύρω από το GTA 6:

NEWS
  • 31/03

Το The Elder Scrolls 6 ίσως δεν βρίσκεται καν σε φάση Alpha

NEWS
  • 31/03

Ο Nick Frost θα είναι (πιθανότατα) ο νέος Hagrid στη σειρά Harry Potter του ΗΒΟ!

NEWS
  • 30/03

Το Rust έρχεται στους κινηματογράφους μετά την τραγωδία που συγκλόνισε την παραγωγή (trailer)

VIDEO NEWS
  • 30/03

DOOM Eternal Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    id Software

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Bethesda Softworks

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    AVE

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • DOOM Eternal
    • 18+ pegi 18+
      • 9 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (1)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://bethesda.net/en/game/doom FOLLOWERS 1 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 8

    ENTERNITY SCORE
*
Το DOOM Eternal δεν είναι ακριβώς το νέο DOOM II. Aλλάζει αρκετά τη συνταγή του DOOM, αυξάνει τη δυσκολία σημαντικά, ανάγει το platforming σε ουσιώδες μέρος του gameplay και επιχειρεί να μετατρέψει το παιχνίδι σε κάτι πιο στρατηγικό και πιο γρήγορο.

Το 2016 έγινε κάτι πολύ σπάνιο: μια ομάδα ανάπτυξης δοκίμασε άλλο ένα reboot και το αποτέλεσμα δεν ήταν ξαναζεσταμένο φαγητό ή, έστω, ένα κλασικό παιχνίδι με νέο, αστραφτερό περιτύλιγμα, αλλά κάτι που διατηρούσε τον πυρήνα του κλασικού και εκμεταλλευόταν τις δυνατότητες του σύγχρονου hardware για να το ανανεώσει ακριβώς όσο ήταν απαραίτητο. Το DOOM είναι ένα παιχνίδι σαν το Pac-Man ή το Tetris. Θα έλεγε κανείς ότι η id το ανακάλυψε, δεν το σχεδίασε. Κάποιος έπρεπε να το κάνει και αυτός ο κάποιος έτυχε να είναι μια μικρή ομάδα από το Νότο της Αμερικής. Το γεγονός ότι η id κατάφερε να το επαναφέρει από τις στάχτες ενός, σίγουρα όχι κακού, αλλά μάλλον αμφιλεγόμενου, sequel 12 χρόνια μετά την κυκλοφορία του είναι τουλάχιστον αξιοσημείωτο.




Αυτό δεν έγινε αναίμακτα, ωστόσο. Το 2014 διέρρευσε το πιθανό intro και κάποια λεπτά gameplay από το DOOM 4 που δεν υπήρξε ποτέ. Όπως το DOOM 3 στράφηκε περισσότερο προς το horror, έτσι και το sequel του θα εστίαζε σε κάτι διαφορετικό από το κλασικό. Το παιχνίδι προσανατολιζόταν περισσότερο σε ένα στιλ που θύμιζε military shooter ή ένα πάντρεμα του DOOM με το Gears of War, καθώς οι άνθρωποι μάχονταν στη Γη εναντίον της δαιμονικής εισβολής σε ένα μουντό, γκρίζο περιβάλλον. Η απόφαση να σταματήσει η ανάπτυξη του νέου DOOM και να ξεκινήσει από την αρχή, επειδή απλώς δεν έδινε τη σωστή αίσθηση, δεν ήταν μόνο πολύ γενναία, αλλά, όπως φάνηκε, εξαιρετικά σοφή. Τα χρόνια πέρασαν και η σειρά πέρασε στη σφαίρα του θρύλου: όλοι ξέρουν το DOOM, πολλοί το έχουν παίξει, αλλά λίγοι πλέον ασχολούνταν με αυτό. Κανείς δεν περίμενε το DOOM του 2016 να αποτελέσει κάτι το ιδιαίτερο. Κι όμως. Παρόλο που δεν είχε απομείνει κανένας πλέον από την ομάδα που δημιούργησε το κλασικό παιχνίδι, η ομάδα ανάπτυξης κατάφερε με κάποιον τρόπο να εστιάσει στην απόλυτη ουσία του DOOM και να δώσει έναν τίτλο ο οποίος έφερνε την αφοπλιστική απλότητα και αμεσότητα του gameplay του 1993 23 χρόνια στο μέλλον, χωρίς η απόπειρα να μοιάζει βεβιασμένη στο ελάχιστο. Ο απρόσμενος θρίαμβος της id μάς φέρνει τώρα μπροστά στο αναπόφευκτο ερώτημα: μπορεί η id να δημιουργήσει το νέο DOOM II, έναν τίτλο που αποτέλεσε το απόλυτο συμπλήρωμα του προκατόχου του; Είναι φανερό ότι αυτό επιχειρεί να κάνει, ήδη από την επιλογή του σεναρίου: η δαιμονική εισβολή μετά τον Άρη έρχεται στη Γη και ο μόνος που μπορεί να τη σταματήσει είναι ο σιωπηλός DOOM Slayer.



Παραδόξως -για τίτλο της σειράς- το σενάριο είναι το πρώτο σημείο στο οποίο θα σταθούμε για την ανάλυση του DOOM Eternal. Ο Marty Stratton άφησε πλέον το πηδάλιο αποκλειστικά στα χέρια του Hugo Martin και η αλλαγή κατεύθυνσης είναι φανερή σχεδόν σε κάθε πτυχή του τίτλου. Έτσι, ενώ η ιστορία του προηγούμενου DOOM έδινε μια μεταφυσική πτυχή στην ταυτότητα του πρωταγωνιστή, ο οποίος κυριολεκτικά ξεθάφτηκε στα πρώτα λεπτά από ένα φέρετρο-φυλακή στο οποίο τον είχαν παγιδεύσει οι δαίμονες, μην μπορώντας να τον καταστρέψουν, στο DOOM Eternal μαθαίνουμε κάτι άλλο: ο ήρωάς μας είναι ο αρχικός «DOOMguy», ο οποίος μεταμορφώθηκε σε DOOM Slayer με τη βοήθεια ενός μυστηριώδους προσώπου. Όλο αυτό δεν ταιριάζει φυσικά με την αφήγηση του προηγούμενου μέρους, καθώς ήταν στην ουσία ένα reimagining του κλασικού DOOM, με το κλασικό θέμα της άπληστης εταιρείας UAC, η οποία έκανε απαγορευμένα πειράματα στον Άρη με τα αναμενόμενα αποτελέσματα (βλ. δαιμονικές πύλες, μεταλλαγμένοι δαίμονες, φωτιά, θειάφι και καταστροφή). Ταυτόχρονα, τα στοιχεία που προστέθηκαν στο lore συνεχίζουν να υπάρχουν δημιουργώντας κι άλλα κενά, όπως η ανεξήγητη επανεμφάνιση του υπερυπολογιστή VEGA, που είχε καταστραφεί στο DOOM 2016. Τουλάχιστον το σενάριο δίνει την ευκαιρία στον παίκτη να επισκεφθεί διάφορες νέες, μεγαλύτερες και πολύ όμορφα σχεδιασμένες τοποθεσίες, από την κατεστραμμένη Γη και τις αρχαίες πόλεις-κάστρα των Sentinel μέχρι τον τεχνολογικό «παράδεισο» Urdak των αινιγματικών Maykr.



Σε κάποιες άλλες πτυχές του καλλιτεχνικού σχεδιασμού είναι πιο έκδηλη η απόπειρα σύνδεσης με το παρελθόν της σειράς: ενώ το DOOM του 2016 είχε αρκετές επιρροές από horror, με πολύ χαρακτηριστικούς και επιτυχημένους επανασχεδιασμούς ορισμένων τεράτων, το DOOM Eternal γυρίζει σε πιο καρτουνίστικες μορφές που θυμίζουν περισσότερο τα κλασικά τέρατα των πρώτων δύο τίτλων. Ακόμα και τα όπλα, όπως το Plasma Rifle, επιστρέφουν στις ρίζες τους σχεδιαστικά, αν και δεν λείπουν οι νέες προσθήκες, όπως το Ballista, το οποίο είναι ένα ενεργειακό όπλο που θυμίζει, τι άλλο, βαλλίστρα. Στο οπλοστάσιο του DOOM Slayer προστίθενται επίσης το Crucible, ένα ενεργειακό σπαθί που σκοτώνει τα πάντα -εκτός από bosses- με ένα χτύπημα, αλλά και το κρυφό όπλο Unmaykr, το οποίο επανεμφανίζεται για πρώτη φορά από το DOOM 64! Στον αντίποδα, απουσιάζει για πρώτη φορά από DOOM το απλό, καλό πιστόλι, αν και αυτό αποτελεί συνειδητή επιλογή σχεδιασμού, όπως θα εξηγήσουμε αργότερα. Όπως και στο προηγούμενο, υπάρχουν δύο mod για σχεδόν κάθε όπλο, τα οποία αλλάζουν ουσιωδώς τον τρόπο χρήσης τους. Σε αντίθεση με το DOOM του 2016, εδώ τα mod δεν είναι απλά διαθέσιμες επιλογές για τον παίκτη ώστε να βρει αυτές που ταιριάζουν περισσότερο στο στιλ παιχνιδιού του, αλλά το καθένα από αυτά έχει πλεονεκτήματα έναντι συγκεκριμένων εχθρών. Και αυτό έχει σημασία, καθώς τα πυρομαχικά δεν προσφέρονται σε αφθονία πλέον, ωθώντας τον παίκτη να παίζει «σωστά», χρησιμοποιώντας το κατάλληλο όπλο για κάθε περίσταση. Και αυτό δεν είναι κάτι που θα αρέσει απαραίτητα σε όλους.



Η αλλαγή του κατάλληλου όπλου και mod τη στιγμή που χρειάζεται πρέπει να γίνει δεύτερη φύση στον παίκτη, αν αυτός επιθυμεί να επιβιώσει στα υψηλότερα επίπεδα δυσκολίας. Και όταν λέμε υψηλότερα, εννοούμε σε οτιδήποτε πάνω από «I’m too young to die» (βλ. Easy). To DOOM Eternal είναι δύσκολο. Ακόμα και στο χαμηλότερο επίπεδο δυσκολίας (το οποίο τελικά μόνο Easy δεν είναι) η απροσεξία και η στατικότητα αποτελούν θανάσιμα αμαρτήματα, τα οποία θα μας στείλουν πίσω στο κοντινότερο checkpoint. Δεν αρκεί μόνο να κινούμαστε συνεχώς, αλλά πρέπει να έχουμε σωστή αίσθηση του χώρου για να μην παγιδευτούμε.
Μπορεί σε κάποιον αμύητο θεατή το gameplay του DOOM Eternal να μοιάζει άμυαλο και ανούσιο, αλλά στην πραγματικότητα απαιτεί γρήγορη σκέψη και, ναι, στρατηγική, πέρα από ταχύτατα αντανακλαστικά. Πίσω από τις υπερβίαιες, ενίοτε ευφάνταστες, ως και χιουμοριστικές εκτελέσεις δαιμόνων κρύβεται ένα σύστημα διαχείρισης πόρων, το οποίο δεν αποτελεί βοήθημα, αλλά αναγκαιότητα για την επικράτηση. Όπως και στο προηγούμενο, τα λεγόμενα glory kill προσφέρουν health, αλλά αν ο DOOM Slayer χρησιμοποιήσει το φλογοβόλο της πανοπλίας του για να βάλει φωτιά στους εχθρούς του, τότε κάθε χτύπημα και εκτέλεση προσφέρει armour, αντί για ζωή.



Η ιδέα των εχθρών ως resource στηρίζεται από τη σχετική έλλειψη πυρομαχικών που αναφέραμε προηγουμένως και ολοκληρώνεται με τη χρήση του chainsaw, που προσφέρει ammo για όλα τα συμβατικά όπλα (πλην BFG/Crucible/Unmaykr). Αξίζει να αναφέρουμε ότι δεν είναι μόνο οι βίαιες εκτελέσεις δαιμόνων, είτε με αλυσοπρίονο είτε με glory kill, που μας δίνουν την αίσθηση της ισχύος: κάθε χτύπημα από όπλο καταστρέφει πανοπλίες, ματώνει τον αντίπαλο και αντικατοπτρίζεται πάνω στο σώμα του, χρησιμοποιώντας ίσως το πιο εντυπωσιακό σύστημα damage modelling που έχουμε δει ως τώρα σε FPS. Ο σχεδιασμός των επιπέδων ακολουθεί στα χνάρια του προηγούμενου DOOM: βασίζεται στην αλληλουχία διαδρόμων, στενότερων δωματίων και platforming με ανοιχτές «αρένες», στις οποίες εκτυλίσσονται οι μεγάλες μάχες του παιχνιδιού. Εκεί γίνεται φανερό ότι οι πιο αδύναμοι δαίμονες είναι απλά το μέσο επιβίωσης ώστε να είμαστε σε θέση να αντέξουμε τις επιθέσεις των πιο επικίνδυνων και να κερδίσουμε πολύτιμο χώρο και χρόνο ώστε να χρησιμοποιήσουμε τα σωστά όπλα για να τους εκμηδενίσουμε.



Εδώ μπαίνουν στο παιχνίδι οι λεγόμενοι «pressure demons», όπως είναι οι Cacodemons και οι Pinkies που προσπαθούν να στερήσουν το χώρο από τον παίκτη. Αντιλαμβάνεται έτσι κανείς ότι κάθε είδος δαίμονα έχει συγκεκριμένο ρόλο. Οι Revenant χτυπούν από μακριά με homing missiles και απομακρύνονται με jetpack όταν χρειάζεται, οι Mancubus μάς δωρίζουν απλόχερα ρουκέτες μέχρι να πλησιάσουν αρκετά και να μας ψήσουν με τα φλογοβόλα τους, οι Archvile καλούν νέους δαίμονες και προστατεύονται με τελευταίας τεχνολογίας… firewall, τα Pain Elemental αιωρούνται και εξαπολύουν Lost Souls εναντίον μας και οι Marauder εκσφενδονίζουν τσεκούρια από μακριά ή χρησιμοποιούν το δίκαννο από κοντά, αναγκάζοντας μας να κρατάμε σταθερή απόσταση. Όλα αυτά δεν τα αναφέρουμε τυχαία, γιατί οι συγκεκριμένοι τύποι δαιμόνων παίζουν ουσιαστικό ρόλο και στο multiplayer. Σε αντίθεση με τον προηγούμενο τίτλο, οι δαίμονες αυτοί δεν αποτελούν «ανταμοιβή» των καλύτερων παικτών στο κλασικό deathmatch, το οποίο δεν υπάρχει καν στο DOOM Eternal. Το multiplayer mode αποτελείται από ένα 2vs1 deathmatch, στο οποίο δύο παίκτες επιλέγουν έναν από τους παραπάνω δαίμονες και ο μοναχικός αντίπαλός τους παίζει τον DOOM Slayer. Οι ειδικές ικανότητες και η συνεργασία των δαιμόνων συγκρούονται με την ευελιξία και τη δυνατότητα looting του DOOM Slayer για να προσφέρουν ένα αναπάντεχα ενδιαφέρον mode. Ωστόσο, η απουσία του κλασικού deathmatch και οποιασδήποτε άλλης παραλλαγής αυτού είναι αισθητή. Δεν είναι τυχαίο αυτό, βέβαια, καθώς έχουμε την αίσθηση ότι η ύπαρξη συμβατικού deathmatch θα απέτρεπε τους παίκτες να δοκιμάσουν το νέο αυτό mode, το οποίο εκ πρώτης όψεως μοιάζει άδικο για τους DOOM Slayer, χωρίς να είναι τόσο.



Η μουσική του Mick Gordon κυμαίνεται στο ίδιο περίπου μοτίβο με τη βραβευμένη δουλειά του για τον προηγούμενο τίτλο, χωρίς ίσως να ξεχωρίζει τόσο όσο πριν, με τους ηλεκτρονικούς ήχους να συνδυάζονται με το heavy metal ώστε να δίνουν την απαραίτητη ένταση στο gameplay. Εξαίρεση αποτελούν τα κομμάτια που χρησιμοποιούν μια χορωδία από… heavy metal vocalists που θα θέλαμε να ήταν ίσως περισσότερα. Αναφέραμε πριν το platforming. Το στοιχείο αυτό υπήρχε και στον προκάτοχο του DOOM Eternal, αλλά εδώ, χάρη και στην προσθήκη της ικανότητας dash (απότομη εφόρμηση προς οποιαδήποτε κατεύθυνση) αποκτά πολύ σημαντικότερο ρόλο. Dash και άλμα, καθώς και οι «διπλές» εκδοχές τους σε συνδυασμό με μπάρες και πλατφόρμες που μας δίνουν ώθηση, τοίχους που καταστρέφονται και επιφάνειες στις οποίες μπορούμε να γαντζωθούμε και να σκαρφαλώσουμε, δίνουν χαρακτήρα platforming puzzle σε πολλές περιοχές του εκάστοτε χάρτη. Οι δοκιμασίες αυτές και η δυσκολία τους ξεφεύγουν από το πλαίσιο του μέσου FPS και είναι βέβαιο ότι θα αποτρέψουν κάποιους παίκτες από το να προχωρήσουν το παιχνίδι. Τουλάχιστον, μετά από κάθε φορά που θα πέσουμε στο κενό δεν επιστρέφουμε στο προηγούμενο checkpoint, αλλά χάνουμε απλώς λίγο armour ή health και μπορούμε να δοκιμάσουμε ξανά. Και ξανά…



Κάποια δύσβατα ή κρυφά σημεία ενίοτε μας ανταμείβουν με collectibles, από φιγούρες-παιχνίδια για κάθε είδος δαίμονα μέχρι αναβαθμίσεις για την πανοπλία και τα όπλα, κλασικά (και μη) cheats σε μορφή δισκέτας, αλλά και «συλλεκτικά άλμπουμ» με κλασικά tracks από τους προηγούμενους τίτλους της id. Όλα αυτά συντελούν στο να είναι πολύ μεγαλύτεροι οι χάρτες του παιχνιδιού, πράγμα που καθιστά τη χρήση του map απαραίτητη. Ευτυχώς, το σύστημα χαρτογράφησης ανταποκρίνεται άψογα στις προσδοκίες μας και βοηθά ουσιαστικά στην ανακάλυψη των περισσότερων μυστικών. Μεταξύ των κρυφών unlockables συμπεριλαμβάνονται τα Slayer Gates που μας στέλνουν σε (ακόμα πιο) δύσκολες μάχες με τελικό στόχο το ξεκλείδωμα του Unmaykr και τα secret encounters που είναι μικρότερες, αλλά επίσης δύσκολες αναμετρήσεις εντός του υφιστάμενου χάρτη. Όλα όσα ανακαλύπτουμε αποθηκεύονται στο νέο hub του παίκτη, το λεγόμενο Fortress of DOOM, ένα ιπτάμενο κάστρο σε τροχιά γύρω από τη Γη (μην τα ρωτάτε) το οποίο διαθέτει ακόμα και… man cave για τα παιχνίδια και τις συλλογές του DOOM Slayer.



Το DOOM Eternal δεν είναι ακριβώς το νέο DOOM II. Δεν προσθέτει απλώς μερικά νέα όπλα, εχθρούς και χάρτες, προσφέροντάς μας ακόμα μια μερίδα από το αγαπημένο μας φαγητό, αλλά αλλάζει αρκετά τη συνταγή του DOOM (2016), αυξάνει τη δυσκολία σημαντικά, ανάγει το platforming σε ουσιώδες μέρος του gameplay και επιχειρεί να μετατρέψει το παιχνίδι σε κάτι πιο στρατηγικό, αλλά ταυτόχρονα και πιο γρήγορο. Το αν αυτό είναι όντως θετικό, τελικά, ή νοθεύει την πιο απλή, εκτονωτική, σχεδόν ευφορική στην αμεσότητά της εμπειρία του προκατόχου του μπορεί να το κρίνει μόνο ο καθένας για τον εαυτό του. 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Οργανωμένο, καταιγιστικό χάος που χαρίζει άφθονη αδρεναλίνη
  • Πολύ μεγαλύτερη ποικιλία στα περιβάλλοντα σε σχέση με το προηγούμενο
  • Αναπάντεχα ενδιαφέρον 2vs1 deathmatch mode
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • To platforming «σπάει» το φρενήρη ρυθμό της μάχης, όχι απαραίτητα ευχάριστα
  • Η νέα κατεύθυνση του gameplay ίσως να ξενίσει κάποιους
  • Ένα και μοναδικό multiplayer mode
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
3 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
*
Loading...