Ο τίτλος βασίζεται στην κλασική συνταγή των random dungeon-crawler με μια σπουδαία ιδιαιτερότητα που αποτελεί και το βασικό πυλώνα του gameplay: τα encounters κινούνται με το ρυθμό της χορευτικής μουσικής που αναπαράγεται σε κάθε επίπεδο.
Οι εχθροί σάς περικυκλώνουν όσο παίζει η μουσική και εσείς καλείστε να συντονιστείτε μαζί τους και να χορέψετε μέχρι την έξοδο του dungeon - φυσικά σκοτώνοντας ορδές στο ενδιάμεσο. Ο ίδιος ο μηχανισμός της μάχης είναι εξαιρετικά απλός - αν εσείς και ο αντίπαλος πηδήξετε στο ίδιο τετράγωνο του ταμπλό δέχεστε ζημιά, αντιθέτως αν πλησιάσετε σε γειτονικό του τετράγωνο αποκτάτε πλεονέκτημα και περιθώριο επίθεσης εφόσον δεν πέσει πάνω σας. Μερικώς μας θύμισε τις αλλαγές κομματιών στο σκάκι, με τη διαφορά ότι εδώ τα τετράγωνα της σκακιέρας μοιάζουν σε πίστα ντισκοτέκ… Η περιπλάνηση στο μπουντρούμι θα σας φέρει αντιμέτωπους με κάθε λογής πιξελιασμένους εχθρούς και τέρατα, όπως μούμιες, σκελετούς, δράκους κ.τ.λ. Κάθε encounter διαθέτει το δικό του μοτίβο χορού, κινείται δηλαδή με συγκεκριμένο τρόπο στον χάρτη. Πέρα από τις μάχες σώμα με σώμα μπορείτε να βρείτε μαγικά ξόρκια (τα οποία ενεργοποιείτε πατώντας δύο πλήκτρα κατεύθυνσης ταυτόχρονα) και αναρίθμητα αντικείμενα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, από πανοπλίες, όπλα και βόμβες, μέχρι δακτυλίδια που αυξάνουν το drop rate των αντικειμένων σας και δαυλούς που αυξάνουν το line of sight. Τα αντικείμενα τα βρίσκετε μέσα σε σεντούκια ή τα αγοράζετε με το χρυσό που αφήνουν τα κουφάρια των εχθρών. Επίσης, υπάρχουν και τα διαμάντια μέσω των οποίων αγοράζετε μόνιμες αναβαθμίσεις από την κεντρική περιοχή του παιχνιδιού.
Φυσικά, rhythm game γαρ, το εξαιρετικό soundtrack για το οποίο σε μεγάλο ποσοστό ευθύνεται ο “πολύς” Danny Baranowsky (Binding of Isaac, Super Meat Boy), διαθέτει εξέχουσα θέση στην όλη εμπειρία: κάθε επίπεδο το συνοδεύει ξεχωριστό κομμάτι διάρκειας 3-4 λεπτών, με διαφορετικό tempo τη φορά. Σε περίπτωση που τελειώσει το κομμάτι προτού προλάβετε να βρείτε την έξοδο στον χάρτη, τηλεμεταφέρεστε αυτόματα στον επόμενο όροφο και κατ’ επέκταση στο επόμενο τραγούδι της playlist. Όπως σε κάθε roguelike τα περιθώρια λάθους που έχετε είναι πολύ στενά και συνήθως ακόμα και μια λάθος κίνηση, οδηγεί τον ήρωα στο θάνατο και εσάς αναπόφευκτα σε rerun. Πάντοτε όμως θα αντιλαμβάνεστε πως ο μοναδικός υπαίτιος για το πρόωρο game over ήσασταν εσείς και μόνο εσείς.
Η περιπλάνηση στο μπουντρούμι θα σας φέρει αντιμέτωπους με κάθε λογής πιξελιασμένους εχθρούς και τέρατα, όπως μούμιες, σκελετούς, δράκους κ.τ.λ. Κάθε encounter διαθέτει το δικό του μοτίβο χορού.
Πάντως, ακόμα και τις αποτυχημένες προσπάθειες θα μάθετε να τις εκτιμάτε για την εκπαιδευτική τους αξία: το κάθε παιχνίδι σάς βοηθά να υπολογίζετε καλύτερα το διαθέσιμο χώρο και να αποστηθίζετε τα μοτίβα κίνησης των εχθρών σας. Ακόμα και μετά από κάμποσες ώρες ενασχόλησης με το Necrodancer, η πρόσκληση παραμένει σε υψηλό επίπεδο - τα επίπεδα αναδιαμορφώνονται μερικώς, το loot από τα σεντούκια αλλάζει ολωσδιόλου, οι μαγαζάτορες διαθέτουν εναλλακτικό inventory και τα mini-bosses είναι διαφορετικά. Γενικά υπάρχει μεγάλη ποικιλία που εξασφαλίζει πως κανένα παιχνίδι δεν εξελίσσεται με ακριβώς τον ίδιο τρόπο. Συν βέβαια το γεγονός ότι σταδιακά ξεκλειδώνετε διαφορετικούς χαρακτήρες που αλλάζουν ριζικά το gameplay. Ο βάρδος π.χ. δεν χρειάζεται να ακολουθεί το beat, μετατρέποντας το παιχνίδι απόλυτα σε turn-based RPG.Είναι το Crypt of the Necromancer ο αληθινός διάδοχος του Binding of Isaac, χωρίς το ενοχλητικό, σκατολογικό χιούμορ του Mac Millan; Η σύντομη απάντηση είναι θετική, η σύνθετη…πως είναι και πολλά πράγματα παραπάνω. Στην ξηρή περίοδο των HD remake και των ανούσιων sequel που διανύουμε, το Necrodancer συνδυάζει δύο εκ διαμέτρου αντίθετα genres και λάμπει λόγω εξαιρετικού σχεδιασμού και ποικίλων τρόπων παιχνιδιού που θα σας κάνουν να επιστρέφετε ξανά και ξανά σε αυτό. Το κυριότερο όμως είναι ότι το roguelike της Brace Yourself Games είναι εθιστικό, διαθέτει σωστό learning curve, έχει ιδιαίτερο χαρακτήρα και είναι το μοναδικό που μπορείτε να παίξετε και με dancing mat (!) . Σίγουρα μιλάμε για τον πιο groovy τίτλο του 2015.
Εξαιρετικό παιχνιδάκι! Έχει τύχει να το χαζεύω ώρες στο Twitch. Πολύ ωραίο review!
Ευχαριστώ Whitey, είναι φανταστικό όντως!