Καθώς ο ήλιος δύει, εκεί στην «λεωφόρο του θανάτου», ο εφιάλτης παραμένει πάντα ζωντανός. Η αίσθηση της αποπνικτικής ατμόσφαιρας δημιουργεί σκοτεινές σκέψεις στο υποσυνείδητο μας. Η πόλη «φάντασμα» μοιάζει διαφορετική. Παλαϊκές μηχανές αναβοσβήνουν συστηματικά και ανασταίνουν εικόνες εφιαλτικές. Όλα γύρω παγώνουν. Διάφορες σκιές ξεπροβάλλουν από τους γεμάτους σε υγρασία τοίχους. Κάτι άλλαξε. Δεν είμαστε πλέον μόνοι. Βασισμένο στο χειρότερο πυρηνικό ατύχημα στην ιστορία της ανθρωπότητας, την έκρηξη στον αντιδραστήρα «νούμερο 4» του πυρηνικού εργοστασίου του Τσερνόμπιλ στις 26 Απριλίου του 1986 στην Ουκρανία, αναλαμβάνουμε τον ρόλο του Igor, ενός επιστήμονα που εργαζόταν στο πυρηνικό σταθμό παραγωγής ενέργειας, ο οποίος 30 χρόνια μετά επιστρέφει και αναζητά απαντήσεις για την εξαφάνιση της αγαπημένης συζύγου του.
Κατά την επιστροφή του στην αποκλεισμένη ζώνη του Τσερνόμπιλ, ανακαλύπτει πως μια στρατιωτική οργάνωση, πραγματοποιεί πειράματα που σχετίζονται με το “Chernobylite”. Πρόκειται για έναν κρύσταλλο, που έχει αναπτυχθεί από τις χημικές αντιδράσεις όλα αυτά τα χρόνια μετά την πυρηνική καταστροφή και φαίνεται να δίνει υπερφυσικές δυνατότητες στους κατόχους, όπως να τους επιτρέπει να ταξιδεύουν μεταξύ παράλληλων κόσμων, καθώς και να επισκέπτονται το παρελθόν και να αλλάζουν τα γεγονότα. What if λοιπόν. Το σενάριο του παιχνιδιού, παρουσιάζει έντονες ανατροπές κρατώντας το παίκτη σε εγρήγορση, υποθάλπει το μυστήριο, μας δίνει συναισθηματικές εκρήξεις αλλά και αναπτύσσει την αίσθηση της επιβίωσης. Στον κόσμο του Chernobylite όμως, δεν είμαστε μόνοι. Καλούμαστε να συνεργαστούμε με πολλούς χαρακτήρες, που άλλοι αποδεικνύονται σύντροφοι με κοινό στόχο να ανακαλύψουν την αλήθεια, ενώ άλλοι, χμμ ας πάμε παρακάτω.
Τα στοιχεία RPG, δεν λείπουν, καθώς ο χαρακτήρας μας καλείται να πάρει σημαντικές αποφάσεις οι οποίες επηρεάζουν τόσο την έκβαση των γεγονότων, όσο και τη σχέση με τους συντρόφους του. Ωστόσο, με την ύπαρξη του “Chernobylite” «μας δίνει το πράσινο φως» ώστε να πειραματιστούμε με τα πεπραγμένα και αλλάξουμε το σενάριο αρκετές φορές. Έτσι όλο το σύστημα των επιλογών παίρνει μια παράξενη τροπή, από την μια μονόδρομος, χωρίς εναλλακτικές και από την άλλη, ολική αλλαγή σεναρίου. To Chernobylite σαν ένα καθαρόαιμο παιχνίδι post-apocalyptic, rogue lite, οξύνει την αίσθηση μας για επιβίωση, καθώς από την πρώτη κιόλας ώρα στο, ο Igor θα κληθεί να φτιάξει καταφύγιο, όπως να επιλέξει συντρόφους ή να επιλέξει «ποιον» θα στείλει και «που». Ενσωματώνει ένα σύστημα base building που έχουμε συναντήσει ξανά σε άλλους τίτλους, με τη μόνη διαφορά πως εκτός από τα απολύτως απαραίτητα (τροφή, οξυγόνο κτλ.), η ομάδα μας καλείται να ισορροπεί και την ψυχική της υγεία, με την προσθήκη κάποιων αντικειμένων στον χώρο για να αισθάνονται καλύτερα σε αυτό το τρομακτικό σκηνικό που μας περιβάλλει. Ακόμα και αποφάσεις (όπως πχ. οι συνεχόμενοι σκοτωμοί επηρεάζουν τη ψυχοσύνθεση μας) μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την έκβαση της αποστολής μας.
Το κεντρικό settlement μας επιτρέπει να επιλέξουμε διάφορες αποστολές. Ο πρωταγωνιστής είναι υπεύθυνος για την οργάνωσή τους, να μοιράσει σωστά τους πόρους και να μαζέψει αρκετό loot προκειμένου να κατασκευάσει για την ομάδα του χρήσιμα αντικείμενα. Ωστόσο, παρατηρούμε ότι τα σκηνικά μέσα στο παιχνίδι ανακυκλώνονται αρκετά παρόλο που το map είναι αρκετά χορταστικό, με πλούσιο μηχανισμό crafting, που μας επιτρέπει να κατασκευάζουμε όπλα, μάσκες οξυγόνου, κ.α. Aρκετά κοινότυπη είναι και η πρόοδος του χαρακτήρα μας, μέσω XP δηλαδή, το οποίο μαζεύεται όταν σκοτώνουμε εχθρούς ή όταν ολοκληρώνουμε αποστολές. Τα skill points προστίθενται και τους συντρόφους μας, καθώς ο κάθε ένας ξεχωριστά, έχει και μια κατηγορία ικανοτήτων που τις μαθαίνουμε μέσω σύντομων tutorials. Επιπλέον, πέρα από το survival mode που πρέπει να το έχουμε στο νου μας σε όλη την διάρκεια, καλούμαστε να δώσουμε βάση και στο ποσοστό της ραδιενέργειας που βρίσκεται στο περιβάλλον.
Από το shooting μένουμε ευχαριστημένοι, καθώς υπάρχουν αρκετές μάχες οι οποίες είναι πολλές φορές καταιγιστικές, αλλά κάποιους ίσως τους δυσκολέψει το γεγονός ότι απουσιάζει η στόχευση και κάνει δύσκολη αρκετά την αποστολή μας. Μας πήρε λίγο χρόνο να το μάθουμε, αλλά ποτέ δεν το τελειοποιήσαμε με αποτέλεσμα να "χάνουμε άδικα". Τα όπλα δέχονται επίσης αρκετά upgrades, γεγονός που μας αφήνει αρκετά ικανοποιημένους στο επίπεδο δράσης. Εν κατακλείδι, η αισθητική του “Chernobylite” με το σκοτεινό «ατύχημα» της Ουκρανίας, το αίσθημα της μελαγχολίας που προκαλείται όσο περιπλανιόμαστε μόνοι στα ομιχλώδεις δάση μέχρι και στους σκοτεινούς διαδρόμους των νοσοκομείων, προκαλεί δέος και ταυτίζεται έντονα με την αληθοφανή εικόνα του σήμερα στην περιοχή. Το παιχνίδι μπορεί να χαρακτηριστεί αρκετά δυνατό με αισθητή την παρουσία του τρόμου, αφήνοντας έντονα συναισθηματικά φορτισμένο τον παίκτη. Μας προσφέρει επίσης τεράστιες ποσότητες αδρεναλίνης για τις 15 ώρες που είναι περίπου η διάρκειά του, με φανταστική λεπτομέρεια στα σκηνικά που μας πείθουν και με το παραπάνω. Αν μπορούσαμε κάτι να χαρακτηρίσουμε μείον, είναι τα bugs που συναντάμε σε διάφορα σημεία και τα κολλήματα στα loading scenes, όπως και τους μεγάλους χρόνους αναμονής μέχρι να γυρίσουμε στο settlement, που δυστυχώς δεν μπορούμε να το αποφύγουμε.
Σαν σύνολο μας αφήνει αρκετά ευχαριστημένους, συνδυάζοντας τέλεια την ανάγκη μας για μάχη, την αίσθηση της δικαίωσης του παίκτη μας, για την άγνωστη εξαφάνιση της αγαπημένης Tatyana και της πρωτόγονης αίσθησης για επιβίωση. Το Chernobylite δοκιμάστηκε σε PS4 Pro και το προτείνουμε ανεπιφύλακτα σε όλους τους φίλους του είδους.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity