Είναι μάλλον δύσκολο να αρνηθεί κανείς τη μαγεία των λεγόμενων Metroidvania. Η αίσθηση της εξέλιξης και η περίπλοκη εξερεύνηση, που συχνά συνοδεύουν αυτού του είδους τους τίτλους, ασκούν μια περίεργη γοητεία. Η Digital Tales δείχνει να το ξέρει αυτό. Και με το Bookbound Brigade προσπαθεί να δώσει τη δική της εκδοχή, που ελπίζει να μας καλύψει μέχρι η Nintendo να δεήσει και να κυκλοφορήσει το Metroid Prime 4.
Ο τίτλος της Digital Tales δεν έχει φυσικά ιδιαίτερη σχέση με το Metroid, πέραν της βασικής συνταγής. Το Bookbound Brigade μοιάζει περισσότερο με δισδιάστατο platformer, η ιστορία του οποίου μπλέκει τον πραγματικό κόσμο με αυτόν της λογοτεχνίας. Το βιβλίο των βιβλίων έχει κλαπεί και οι σελίδες του διασκορπίστηκαν σε διάφορα μέρη. Αποτέλεσμα ο κόσμος της λογοτεχνίας να κινδυνεύει και εννοείται ότι παίκτης θα κάνει τα πάντα για να διορθώσει την κατάσταση. Η όλη ιδέα μπορεί να ακούγεται συνηθισμένη, αλλά η ομάδα ανάπτυξης την εκμεταλλεύτηκε σωστά, δημιουργώντας ένα ιδιόμορφο χιούμορ γύρω από τους χαρακτήρες που εμφανίζονται στο παιχνίδι. Λόγω της κατάστασης, οι ιστορικοί αλλά και οι φανταστικοί χαρακτήρες βρίσκονται στον ίδιο κόσμο, μόνο που τα έχουν χαμένα. Άλλοι δεν θυμούνται ποιοι είναι, άλλοι έχουν προσωπικότητα τελείως αντίθετη με αυτήν που γνωρίζουμε. Αξίζει πραγματικά να διαβάσει κανείς το βιογραφικό του κάθε χαρακτήρα, που περιγράφει τόσο την κανονική όσο και την «τωρινή» κατάστασή του. Το περιτύλιγμα λοιπόν αφήνει καλές εντυπώσεις. Η ιστορία έχει την πλάκα της, οι χαρακτήρες τραβούν το ενδιαφέρον, το χιούμορ ενοχλεί ευχάριστα, έστω και για λίγο. Το Bookbound Brigade ξεκινά δυνατά, αλλά σύντομα εμφανίζονται αστοχίες που το κρατούν πίσω. Αστοχίες που απορρέουν από την πιο ενδιαφέρουσα ιδέα και μηχανισμό του παιχνιδιού, κάτι που προκαλεί σίγουρα εντύπωση.
Ο παίκτης κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού δεν ελέγχει ένα χαρακτήρα, αλλά πολλούς. Και όχι εκ περιτροπής, αλλά όλους μαζί ταυτόχρονα. Μάλιστα μετά από λίγες ώρες παιχνιδιού, ο παίκτης θα έχει υπό τον έλεγχό του 8 διαφορετικούς χαρακτήρες. Εννοείται ότι δεν υπήρχε περίπτωση να ίσχυε αυτό πραγματικά. Μπορεί μεν να είναι όντως οκτώ οι playable χαρακτήρες, αλλά στην πραγματικότητα όλοι κινούνται μαζί, σαν ένας. Αυτό το μπουλούκι χαρακτήρων είναι ίσως και το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του τίτλου. Κάθε ένας έχει δύο ειδικές ικανότητες (που ξεκλειδώνονται σταδιακά), ενώ η ομάδα μαθαίνει κι άλλες που της επιτρέπουν να αποκτά πρόσβαση σε ολοένα και περισσότερες περιοχές. Από αυτές ξεχωρίζει φυσικά η δυνατότητα αλλαγής του σχηματισμού της ομάδας. Υπάρχουν τέσσερις διαφορετικοί: ο προεπιλεγμένος (τέσσερις κάτω, τέσσερις πάνω στους κάτω), ο οριζόντιος, ο κάθετος και η ρόδα. Κάθε σχηματισμός έχει τα συν και τα πλην του. Άλλος επιτρέπει μεγαλύτερα άλματα, άλλος δίνει τη δυνατότητα στην ομάδα να περάσει από χαμηλά σημεία κ.ο.κ. Αυτοί οι σχηματισμοί αποτελούν στην ουσία την καρδιά όλου του gameplay. Επειδή όπως είπαμε το Bookbound Brigade είναι κατά βάση platformer, το μεγαλύτερο μέρος των μηχανισμών του κινείται σε γνώριμα μονοπάτια, τα οποία όμως συνδυάζουν την παραπάνω δυνατότητα εναλλαγής σχηματισμών. Πολλές φορές ο παίκτης θα κληθεί να αλλάξει σχηματισμό σε χρόνο μηδέν, μόνο και μόνο για να καταφέρει να περάσει την όποια πρόκληση.
Παραδόξως, ο τίτλος της Digital Tales δεν χαρίζει κάστανα. Μπορεί να έχει βλέψεις για Metroidvania, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ξεχνά τον βασικό του πυρήνα, το platforming. Ο παίκτης συνειδητοποιεί γρήγορα ότι ο τίτλος είναι αρκετά απαιτητικός. Πολλά κομμάτια platforming θέλουν σφιχτό timing και απόλυτη προσήλωση, κάτι που από μόνο του δεν είναι καθόλου κακό. Μάλιστα το έμπειρο μάτι μπορεί να παρατηρήσει ευχάριστες λεπτομέρειες που συνδράμουν στη δημιουργία μιας δύσκολης εμπειρίας. Π.χ. στον κάθετο σχηματισμό, η ομάδα ταλαντεύεται στην κορυφή (μιας και ο ένας βρίσκεται πάνω στους ώμους του άλλου), ταλάντευση που χρειάζεται προσοχή όταν η ομάδα κινείται ανάμεσα σε πίδακες φωτιάς ή κοντά σε καρφιά. Όλα αυτά θα ήταν καλοδεχούμενα αν η ομάδα ανάπτυξης απέφευγε ένα σημαντικό λάθος. Και αυτό είναι ο χειρισμός. Αν και σε γενικές γραμμές ο χειρισμός είναι άμεσος, η εναλλαγή των σχηματισμών είναι τουλάχιστον δυσκοίλια. Πολλές φορές ο παίκτης θα χρειαστεί να πατήσει τα πλήκτρα πάρα επανειλλημένα για να νιώσει το σύστημα τι πρέπει να κάνει, γεγονός που οδηγεί αυτόματα σε απίστευτα νεύρα. Ειδικά όταν κάθε αποτυχία οδηγεί στο ξεκίνημα της σειράς εμποδίων, τα οποία από δύσκολα γίνονται γρήγορα σπαστικά. Σε όλη αυτήν τη φάση έρχονται να προστεθούν και τα checkpoints. Είναι αρκετά, αν και όχι πάντα πολύ κοντά το ένα στο άλλο, μα το πρόβλημα δεν είναι αυτό. Το πρόβλημα είναι η ίδια η λειτουργία τους. Άπαξ και ο παίκτης ενεργοποιήσει κάποιο, αυτό παραμένει ενεργοποιημένο χωρίς όμως να καταγράφει τυχόν περάσματα του παίκτη μετά την ενεργοποίηση. Ας υποθέσουμε ότι ο παίκτης έχει μπροστά του δύο μεγάλες μάχες. Τελειώνει τη μία και αποφασίζει να γυρίσει στο checkpoint για να σώσει την πρόοδό του και να αποφύγει την πρώτη μάχη σε περίπτωση που χάσει στη δεύτερη. ΟΧΙ. Θα πρέπει να επιστρέψει σε προηγούμενο checkpoint, να το ενεργοποιήσει και μετά να ξαναπεράσει από το τρέχον, για να το ενεργοποιήσει ξανά (πολλές φορές επαναλαμβάνοντας δύσκολα σημεία platforming). Γιατί;
Όπως είπαμε παραπάνω, το Bookbound Brigade έχει βλέψεις στο είδος των Metroidvania. Και όπως συμβαίνει με τα στοιχεία platforming του, ούτε αυτές τις ξεχνάει. Προσφέρει αρκετά μεγάλες περιοχές (συν ένα hub), εννοείται ότι το backtracking είναι επιβεβλημένο, όπως και η εξερεύνηση του χάρτη. Μόνο που ο τελευταίος είναι πολύ γενικόλογος, δεν σημειώνονται λεπτομέρειες, ούτε καν τα πολλαπλά επίπεδα που μπορεί να περιέχει μια μεμονωμένη περιοχή. Αποτέλεσμα αυτού η εξερεύνηση να γίνεται κάπως τυχαία, μιας και ο παίκτης δυσκολεύεται αρκετά να καταλάβει σε ποιο σημείο του χάρτη βρίσκεται. Βλέπει ότι βρίσκεται σε κάποιο συγκεκριμένο κουτάκι-περιοχή, ότι κάπου υπάρχει checkpoint και ίσως κάποιο σεντούκι και τις διαθέσιμες εξόδους. Τίποτα άλλο. Που σημαίνει ότι όσοι έχουν συνηθίσει να μελετούν χάρτες σε τέτοιου είδους παιχνίδια, μάλλον θα νιώσουν άβολα. Το πρόβλημα γίνεται μεγαλύτερο επειδή πολλές περιοχές μοιάζουν μεταξύ τους και ο συνδυασμός με τον ελλιπή χάρτη οδηγεί σε κουραστική και ανούσια περιπλάνηση. Το ίδιο ανούσιες είναι και οι μάχες. Το μπουλούκι δεν επιτρέπει εύκολα την αποφυγή των εχθρικών επιθέσεων λόγω του όγκου, ενώ και οι επιθέσεις του παίκτη καταλήγουν σε ατελείωτο button mashing, παρά το ότι έχουν γίνει προσπάθειες από την ομάδα ανάπτυξης να αποφευχθεί, με την προσθήκη ειδικών επιθέσεων (που ξεκλειδώνονται σταδιακά). Δεν είναι πάντα εύχρηστες και ο παίκτης σύντομα καταφεύγει στο επαναλαμβανόμενο πάτημα των πλήκτρων.
Το Bookbound Brigade έχει δυνατότητες και πολλές ωραίες ιδέες. Το platforming είναι απαιτητικό, η ύπαρξη των διαφορετικών σχηματισμών είναι έξυπνη ιδέα, ο κόσμος έχει το ενδιαφέρον του και το μέγεθός του προτρέπει σε εξερεύνηση. Δυστυχώς όμως, τα λάθη στο χειρισμό, ο κακός χάρτης, οι ανούσιες μάχες, τα περίεργα checkpoint δεν το βοηθούν να αξιοποιήσει σωστά τα δυνατά του χαρτιά, να προσφέρει αυτό που φαίνεται ότι θα μπορούσε. Ως έχει, αποτελεί μια εμπειρία που απαιτεί γερά νεύρα, αλλά για τους λάθος λόγους.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity