Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Μεγάλη διαρροή: έτσι θα είναι το iOS 19 (video)

NEWS
  • 59 λεπτά πριν

Commandos: Origins Review

REVIEWS
  • 2 ώρες πριν

Astro Bot: Ο τίτλος του PlayStation σάρωσε και τα BAFTA Game Awards 2025

NEWS
  • 3 ώρες πριν

Ημερομηνία πρεμιέρας απέκτησε η ταινία Predator: Killer of Killers (trailer)

VIDEO NEWS
  • 4 ώρες πριν

H Lexar παρουσίασε τη δική της κάρτα microSD Express 1TB για το Nintendo Switch 2

NEWS
  • 7 ώρες πριν

Ανανεώθηκαν δημοφιλείς σειρές του ABC για την επόμενη τηλεοπτική σεζόν

NEWS
  • 10 ώρες πριν

Καθυστερούν οι προπαραγγελίες του Nintendo Switch 2 και στον Καναδά

NEWS
  • 11 ώρες πριν

Ο CEO της Epic Games αρνείται πως το Fortnite θα αποκτήσει δική του ταινία

NEWS
  • 12 ώρες πριν

Νέα πατέντα της Sony θα φοριέται σαν γάντι και θα προσομοιώνει την αίσθηση διαφόρων αντικειμένων ή θερμοκρασίας, μέσω απτικής ανάδρασης

NEWS
  • 13 ώρες πριν

Το Hollow Knight: Silksong θα κυκλοφορήσει και στο original Nintendo Switch

NEWS
  • 13 ώρες πριν

Η Nintendo αποτρέπει τους χρήστες από το να… γλείφουν και να τρώνε τα Nintendo Switch 2 cartridges

NEWS
  • 14 ώρες πριν

Οι δασμοί φέρνουν ξανά στο προσκήνιο τη σκέψη για απόκτηση iPhone με συνδρομή

NEWS
  • 15 ώρες πριν

Η Sony προχωράει σε ακυρώσεις και αλλαγές για το PlayStation The Concert

NEWS
  • 16 ώρες πριν

Nintendo Switch 2: Εταιρεία αναλύσεων αναθεωρεί τις προβλέψεις πωλήσεων λόγω των δασμών των Η.Π.Α.

NEWS
  • 16 ώρες πριν

Hades 2: Console exclusive των Nintendo Switch 2 και Nintendo Switch κατά το λανσάρισμά του

NEWS
  • 17 ώρες πριν

Πλήκτρο του Nintendo Switch 2 θα λειτουργεί μόνο με συνδρομή Nintendo Switch Online!

NEWS
  • 18 ώρες πριν

Φήμη: Κανένας publisher δεν ενδιαφέρεται να στηρίξει την επιστροφή του Deus Ex

NEWS
  • 19 ώρες πριν

Το eShop του Nintendo Switch 2 δεν θα έχει μουσική υπόκρουση, ούτε θα αποκτήσει στο μέλλον

VIDEO NEWS
  • 20 ώρες πριν

Χωρίς Hall Effects τα Joy-Cons του Nintendo Switch 2

NEWS
  • 21 ώρες πριν
  • 2

Nintendo Switch 2: YouTuber θα στηθεί έξω από κατάστημα της Nintendo δύο μήνες νωρίτερα!

NEWS
  • 22 ώρες πριν

To νέο patch του Assassin's Creed Shadows βελτιώνει τα γραφικά στο PS5 Pro

NEWS
  • 23 ώρες πριν

Nintendo Switch 2: Θα αναβαθμίζει τα γραφικά όχι μόνο με το Nvidia DLSS

NEWS
  • 24 ώρες πριν

Η ASUS παρουσιάζει τη σειρά Zenbook Signature Edition με ένα μοναδικό σχέδιο που καταπλήσσει

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 08/04

Στην Πορτογαλία για τα νέα Philips και AOC monitors

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • 08/04
  • 1

Nintendo Switch 2: Θα μπορείτε να δανείζετε και να πουλάτε τις Game-Key Cards σας, έτσι θα δουλεύουν οι κάρτες

NEWS
  • 08/04

Nintendo: Νέα διαρροή αποκαλύπτει ένα ακυκλοφόρητο παιχνίδι της Retro Studios και ένα μη ανακοινωμένο Ridge Racer game (video)

VIDEO NEWS
  • 08/04

Tαινία Death Stranding: Αυτός είναι ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος της!

NEWS
  • 08/04

Αυτό θα κάνει η Apple για να αποφύγει την αύξηση τιμής των iPhone λόγω των δασμών του Τραμπ

NEWS
  • 08/04

«Η FromSoftware δεν απομακρύνεται από τα single player games με το The Duskbloods», δηλώνει ο Hidetaka Miyazaki

NEWS
  • 08/04

Νέα πλάνα από Donkey Kong Bonanza, Kirby, Mario Kart World και άλλα games του Nintendo Switch 2 (video)

VIDEO NEWS
  • 08/04

Μοναδική προσφορά της Cosmote: Απεριόριστα GB με μόλις €13!

NEWS
  • 08/04

Μια ανάρτηση της Square Enix ίσως είναι teaser για remake του Final Fantasy IX

NEWS
  • 08/04

Φήμη: Η Ubisoft δουλεύει σε ένα turn-based tactics Rainbow Six Siege στο στιλ του XCOM

NEWS
  • 07/04

Το site της Nintendo μαρτύρησε δύο σημαντικά μυστικά για τα Donkey Kong Bananza και Mario Kart World

NEWS
  • 07/04

Δεν θα έχει Achievements το Nintendo Switch 2

NEWS
  • 07/04

H Nintendo υποστηρίζει την απόφασή της να πουλάει video games στα €90

NEWS
  • 07/04

Εμφανίστηκε και στο eBay το Nintendo Switch 2, με πολύ υψηλό "καπέλο"

NEWS
  • 07/04

Η Microsoft παρουσίασε ειδική έκδοση του Quake II που φτιάχτηκε με ΑΙ, οι fans αντιδρούν αρνητικά

NEWS
  • 07/04

Mission: Impossible - The Final Reckoning: Νέο trailer με τον Tom Cruise σε εναέριο stunt

VIDEO NEWS
  • 07/04

Στην Ιαπωνία, μπορούν ήδη κάποιοι να δουν από κοντά το Nintendo Switch 2 (εικόνα)

NEWS
  • 07/04

O Liam Neeson γίνεται ο αστυνόμος της καρδιάς μας στο The Naked Gun 4+1⁄4: Law of Toughness (trailer)

VIDEO NEWS
  • 07/04

Τα Nintendo Switch 2 Edition games θα είναι cartridges του original Switch με download code

NEWS
  • 07/04

Ταινία Minecraft: Άνοιγμα ρεκόρ για videogame adaptation στις ΗΠΑ

NEWS
  • 07/04

Πάσχα με προσφορές και προτάσεις σε προϊόντα τεχνολογίας από COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟ

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 07/04

Η Sony ρωτάει τους fans του PlayStation την άποψή τους για το Nintendo Switch 2

NEWS
  • 07/04

Αλλαγή σχεδίων: Η σειρά Horizon Zero Dawn γίνεται… ταινία

NEWS
  • 07/04

Το Nintendo Switch 2 φέρεται να πιάνει τις επιδόσεις ενός mid range PC

NEWS
  • 07/04

Poco F7 Pro Review

REVIEWS
  • 07/04

Επίσημο: στις 12 Απριλίου τα αποκαλυπτήρια του gameplay για το Marathon της Bungie (video)

NEWS
  • 07/04

Voice actor κάνει tease το remake του original Resident Evil

NEWS
  • 07/04

Δραματική μείωση των αποκλειστικών τίτλων του PS5 σε σχέση με προηγούμενες γενιές

NEWS
  • 07/04

Χιλιάδες συνταγές μαγειρικής στην οθόνη του κινητού σας, εύκολα και απλά

NEWS
  • 07/04

Helldivers 2: Ο CEO της Arrowhead μιλάει για την χειρότερη περίοδο του παιχνιδιού και πώς την αντιμετώπισαν

NEWS
  • 06/04

Η Nintendo δυσκολεύτηκε πολύ σε κάτι ιδιαίτερα σημαντικό μετά το Wii U

NEWS
  • 06/04

Με το Verdansk, το Call of Duty Warzone επέστρεψε στην κορυφή των streaming charts

FREE GAMES
  • 06/04

Τι είναι τελικά αυτές οι ρίγες που βλέπουμε σε όλες τις πετσέτες;

NEWS
  • 06/04

Λουκέτο στη Ubisoft Leamington

NEWS
  • 06/04

Παίκτης κρασάρει το Super Mario Bros 2 και πετυχαίνει το ταχύτερο 2D Mario speedrun! (video)

NEWS
  • 06/04

Η NASA εντόπισε ένα περίεργο φαινόμενο στον Άρη

NEWS
  • 06/04

Κι όμως η Ελλάδα έχει εφαρμογή τύπου Google Maps για τις χιλιομετρικές αποστάσεις!

NEWS
  • 06/04

Bloodstained: Ritual of the Night Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    ArtPlay

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    505 Games

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    AVE

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Bloodstained: Ritual of the Night
    • 12+ pegi 12+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://playbloodstained.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 8

    ENTERNITY SCORE
*
Δεν συμβαίνει συχνά να είναι κάποιος υπεύθυνος για το 50% ενός όρου που όποτε χρησιμοποιείται δεν υπάρχει αμφιβολία για το τι εννοούμε. Ο λόγος στην προκειμένη για τον όρο Metroidvania που κατά το μισό του γεννήθηκε μέσα από το Castlevania: Symphony Of the Night. Ο Koji Igarashi είναι υπεύθυνος για αυτό το 50% και αφού αποχώρησε από την Konami το 2014 δεν άντεξε και θέλησε να φτιάξει μακριά της τον άτυπο διάδοχο του Symphony Of the Night. Με λίγο πασπάλισμα από Kickstarter, μπόλικη δουλειά και μερικές καθυστερήσεις, γεννήθηκε ακριβώς αυτό. Και το όνομά του είναι Bloodstained: Ritual Of The Night.



Από τη στιγμή που θα δείτε για πρώτη φορά το κεντρικό μενού είναι εμφανές πως μιλάμε για τίτλο που έχει κάπως κάποια σύνδεση με τα παλιά Castlevania. Αυτήν τη φορά μπορεί να μην έχουμε να κάνουμε με καραμπινάτους δράκουλες, όμως η σύνδεση στο μυαλό του παίκτη θα γίνει άμεσα, έστω και ασυναίσθητα. Το Bloodstained προσπαθεί να πει μια λίγο πιο δραματική ιστορία σε σχέση με τα παλαιότερα Castlevania και, στο βαθμό που του επιτρέπουν οι περιστάσεις, το καταφέρνει. Δεν είναι όμως αυτό το κύριο μέρος του, παρόλο που συγκεκριμένες αναμετρήσεις αποκτούν άλλο βάρος ακριβώς εξαιτίας της. Το Bloodstained: Ritual Of The Night δεν είναι απλά πνευματικός διάδοχος του Castlevania: Symphony of the Night, αλλά ένα ολοκαίνουριο Symphony of the Night. Μπορεί να μην είναι τυχαία η τόσο όμοια ονομασία τους, αλλά το περιεχόμενό τους μοιάζει πάρα πολύ και αυτό σίγουρα δεν είναι τυχαίο. Και πάλι λοιπόν έχετε ένα απέραντο κάστρο να εξερευνήσετε με πάρα πολλά κρυφά και μη μονοπάτια, δωμάτια, μικρούς γρίφους κ.ο.κ. Είναι χωρισμένο σε πολλές μεγάλες περιοχές με διαφορετική θεματική (παγωμένα δωμάτια, άλλα με λάβα, βιβλιοθήκες, υπόγεια κάτεργα, ακόμα και τρένα) με πολύ μεγάλη ποικιλία αντιπάλων και η ευχάριστη εξερεύνηση είναι εξασφαλισμένη. Σχεδόν το μισό κάστρο θα μείνει ανεξερεύνητο αν δεν κάνετε παραπάνω κόπο για να αποκτήσετε πρόσβαση σε κρυφές περιοχές, κάτι απαραίτητο για να δείτε και το «πραγματικό» τέλος του. Μπορείτε περίπου στις 9 ώρες να φτάσετε σε έναν από τους 3 τερματισμούς, ο οποίος μοιάζει τόσο απότομος που πρακτικά δεν είναι καν τερματισμός. Χρειάζεται άνετα επένδυση άλλου τόσου χρόνου για να δείτε τον τίτλο στο σύνολό του και, αν δεν την κάνετε, χάνετε πάρα πολλά και σε υπόθεση και σε gameplay.



Στα κουμπάκια του χειριστηρίου σας βρίσκεται «αιχμάλωτη» η Miriam, μια από τους ελάχιστους επιζώντες ενός πειράματος που σιγά μην πήγαινε καλά. Αυτό το πείραμα της αφήνει κληρονομιά μερικές υπεράνθρωπες δυνάμεις και αυτές με τη σειρά τους τη βοηθούν να μείνει ζωντανή. H Miriam δεν χρησιμοποιεί μόνο ένα όπλο αλλά πολλά. Σπαθιά, δόρια, daggers, τσεκούρια, μαστίγιο, πιστόλια, ακόμα και την πανοπλία του Shovel Knight (ναι, ακόμα και εδώ κατάφερε να εμφανιστεί) είναι στο οπλοστάσιό της. Κάποια από αυτά θα τα βρει ως drops μετά από εξόντωση αντιπάλου, άλλα μπορεί να τα αγοράσει από το μοναδικό shop στο παιχνίδι. Τα πιο σημαντικά όμως έρχονται με τη μορφή των Shards, τεράστιων χρωματιστών κρυστάλλων που μπορεί να εμφανιστούν μετά την εξολόθρευση κάθε αντιπάλου. Όταν καρφώνουν την Miriam στην καρδιά (μη φοβάστε, είπαμε πως αντέχει) της χαρίζουν ξεχωριστές ιδιότητες κάθε είδους. Μαγικές επιθέσεις (με ή χωρίς χρήση MP), αύξηση στατιστικών, μόνιμη συνοδεία φιλικών αντιπάλων που πλέον είναι στο πλευρό σας για σημαντική βοήθεια, passive abilities κ.λπ. Αυτός ο μηχανισμός δίνει μεγάλο βάθος στο Bloodstained: Ritual Of The Night, κάνοντας το battle system ευέλικτο και ικανό να έρθει στα μέτρα που θέλει ο παίκτης. Δεν απαιτεί από αυτόν να παίξει με συγκεκριμένο τρόπο και του προσφέρει αρκετά διαφορετικά είδη επιθέσεων και ιδιοτήτων που προσπερνούν την, επιτηδευμένα, μικρή ταχύτητα κίνησης της Miriam, μετατρέποντάς την σε κάτι πολύ πιο γρήγορο και θεαματικό. Το δεύτερο σημαντικό είναι πως παίζει ρόλο στην εξερεύνηση το τι Shards θα βρείτε. Συγκεκριμένα βρίσκονται μόνο σε ένα σημείο του κάστρου και θα πρέπει να είστε αρκετά τυχεροί ώστε ο αντίπαλος να τα ρίξει για να τα συλλέξετε. Στην πράξη ποτέ δεν θα δυσκολευτείτε να πάρετε κάποιο από τα πολλές δεκάδες Shards. Με εξαίρεση ένα συγκεκριμένο που είναι από τα απαραίτητα για την πλήρη ολοκλήρωση του Bloodstained: Ritual Of The Night. Ο αντίπαλος που μπορεί να σας το προσφέρει δεν είναι προφανές πως έχει τόση σημασία για να επιμείνετε τόσο σε αυτόν. Και όσο και αν ο τίτλος σας δίνει tips κάθε τόσο για ωθήσει προς τη σωστή κατεύθυνση, μερικές τέτοιες καταστάσεις μπορούν να σας αφήσουν κολλημένους να αναρωτιέστε πού πρέπει να πάτε στη συνέχεια.



Το μέρος που δίδονται τα παραπάνω tips είναι κοντά στο πρώτο save point που θα συναντήσετε. Εκτός από tips θα βρείτε κατάστημα για αντικείμενα, accessories και πώληση Shards. Στο παραδίπλα δωμάτιο υπάρχει και σύμμαχος αλχημιστής που μπορεί να ενδυναμώσει Shards και να δημιουργήσει αντικείμενα και φαγητό, από υλικά και συνταγές που έχετε συλλέξει στο κάστρο, που λειτουργούν ως μικρά buffs. Η κατασκευή έστω και μιας συνταγής φαγητού είναι πιο δύσκολη απ’ ότι ακούγεται λόγω διαθεσιμότητας υλικών. Και όσο σημαντικές και αν είναι οι υπηρεσίες που προσφέρει ο αλχημιστής, στο κανονικό επίπεδο δυσκολίας δεν αποδεικνύεται όσο χρήσιμος θα ήθελε, κυρίως γιατί και χωρίς να ασχοληθείτε εκτενώς μαζί του θα μπορέσετε να ολοκληρώσετε τον τίτλο. Θα βρείτε κι άλλους χαρακτήρες με τους οποίους θα υπάρξει μια μικρή αλληλεπίδραση στον κόσμο του Bloodstained: Ritual Of The Night. Αν είχατε παίξει πέρυσι το Bloodstained: Curse Of The Moon, που λειτουργεί ως prequel, πολλοί χαρακτήρες και bosses θα βγάλουν άλλο νόημα και αποκτούν άλλη βαρύτητα. Και μιας και είπαμε για bosses, να ξέρετε πως σας περιμένουν αρκετά. Άλλα με πραγματικά δραματικές βλέψεις και όψεις και άλλα επειδή δεν επιστρέψατε βιβλίο στη δανειστική βιβλιοθήκη του κάστρου και πρέπει να πάρετε ένα μάθημα για αυτό. Όπως και η ποικιλία των απλών αντιπάλων έτσι και τα bosses δεν πέφτουν ποτέ στην παγίδα της επανάληψης, προσφέροντας πάντα μια μοναδική αναμέτρηση που θέλει και κότσια. Αυτό είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό σημείο, μετά το πραγματικά πολύ καλό level design, όπου το Bloodstained: Ritual Of The Night δείχνει πως και οπτικά δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από έναν τίτλο τέτοιου βεληνεκούς που θα είχε βγει υπό τη σκέπη της Konami. Τα ελάχιστα cut-scenes είναι μοναδική εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα, όμως ο τίτλος του Koji Igarashi δεν προδίδει πουθενά πως μιλάμε για ανεξάρτητη παραγωγή.



Ως προς το να παραμείνει ένας εξαιρετικός διάδοχος του παρελθόντος, το Bloodstained: Ritual Of The Night κάνει εξαιρετική δουλειά. Προσπαθεί να κάνει και μικρά βήματα εκσυγχρονισμού, όπως με τα shortcuts για τα διαφορετικά loadouts, όμως δεν κάνει κάτι παραπάνω από αυτό. Ο χάρτης εξακολουθεί να είναι δαιδαλώδης και στην έκδοση PS4 που δοκιμάσαμε η πλοήγηση σε αυτόν δεν ήταν και πολύ ευχάριστη. Για αρχή ο χάρτης δεν ανοίγει ποτέ στο σημείο όπου βρίσκεται ο παίκτης, αλλά ψάχνει να βρει το κεντρικό σημείο του τμήματος που έχετε ξεκλειδώσει. Με το touchpad δεδομένο σε κάθε DualShock 4, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για να προσφέρει πολύ καλύτερη πλοήγηση, ακόμα και να επιτρέπει στον παίκτη να αφήνει μικρές σημειώσεις. Ασφαλώς το Bloodstained: Ritual Of The Night δεν κυκλοφορεί μόνο σε PS4. Αν αναλογιστείτε όμως τις άλλες πλατφόρμες, που θα μπορούσε η κάθε μια με δικά της μέσα να προσφέρει ίδιες ευκολίες στην πλοήγηση του χάρτη, μόνο σε Xbox One θα χρειάζονταν περισσότερη σκέψη για το πως αυτό θα λυθεί. Ταυτόχρονα ο τίτλος έχει διαφορετικά δωμάτια για save και για fast travel. Ναι, κάθε ένα εξ αυτών έχει τοποθετηθεί στρατηγικά σε σημείο που να έχει σημασία. Όμως δεν υπάρχει πραγματικός λόγος save points και fast travel points να μην είναι στον ίδιο χώρο. Ειδικά όταν βλέπετε πως 2 τέτοια μέρη βρίσκονται κυριολεκτικά το ένα κάτω από το άλλο, αλλά είναι τέτοια η χάραξη του κάστρου σε εκείνο το σημείο που θέλετε 5 λεπτά backtracking για να πάτε από εδώ εκεί. Ναι, σε Metroidvania games το backtracking είναι κομμάτι της εμπειρίας. Αλλά όχι με τέτοιες προτεραιότητες.



Δύο είναι τα μεγαλύτερα ατού του Bloodstained: Ritual Of The Night. Από τη μια η συνολική ποιότητά του ως ανεξάρτητη παραγωγή που δεν επιτρέπει πολλά παράπονα μιας και έχει φτιαχτεί με πραγματική όρεξη και μεράκι. Από την άλλη μπορεί να μη σπάει καλούπια και να μη φέρνει επανάσταση (δεν θα ήταν ρεαλιστικό να το περιμένουμε από μια μικρή παραγωγή αυτό άλλωστε) όμως είναι πρακτικά ένα νεότερο Symphony Of The Night σε οικιακή κονσόλα, μετά τον αυθεντικό ομώνυμο τίτλο της Konami. Απολαύστε το για αυτό που είναι. Και ας μην έχει δράκο στο τέλος. Ή μάλλον Δράκουλα. 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ό,τι πιο Symphony Of The Night μετά το Symphony Of The Night
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Χώραγε άνετα περισσότερος πειραματισμός για εκσυγχρονισμό στα σημεία
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
7 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • sdragon
    • Εγώ πάλι εν έτη 2019 τέτοιου είδους παιχνίδια δεν τα καταλαβαίνω. Στην εποχή των παλιών Castlevania θα ήταν τέλειο. Θα μου πείτε μέσω Kickstarter τι περίμενες; Και να θυμίσω ότι μερικοί που θα διαφωνείτε μαζί μου, λατρεύετε τον εκμοντερνισμό του gameplay του ffvii remake.

      • billbig
      • Γιατί εχεις αντίρρηση με το να βγαίνουν τέτοιοι τίτλοι το 2019 όμως;

        • sdragon
        • Γιατί βγαίνουν 2,5D παιχνίδια τα οποία είναι πολύ καλύτερα στο σχεδιασμό από ό,τι αυτό. Επίσης περισσότερο μου φάνηκε ότι ο δημιουργός ήθελε να φτιάξει το παιχνίδι όπως και να 'χει, με βάση το πως ήταν τα παιχνίδια 15 χρόνια πριν. Δεν λέω ότι ήταν κακά τα παιχνίδια. Μια χαρά ήταν, για την εποχή τους. Το να κυκλοφορείς ένα παιχνίδι απλά για να πεις ότι εγώ συνεχίζω αυτού του είδους τα παιχνίδια, είναι ανούσιο πλέον και αυτο-περιορίζεσαι.

    • billbig
    • Ναι αυτό ήθελε να κάνει ο Igarashi απ ότι φαίνεται, να φτιάξει ακόμα ένα Symphony of the Night και αυτό έκανε. Αλλα γιατί το μετράς αυτό ως κακό ή και το ότι είναι απλά 2D; Αν το game design είναι καλο και καταλήγει και το παιχνίδι καλο δεν είναι πρόβλημα.

      Αν το εννοείς καθαρά από τεχνικής άποψης και πάλι το ότι είναι 2D και όχι 2,5 D γιατί να είναι θέμα όταν το παιχνίδι είναι καλο; Μην ξεχνάς ποσά καθαρόαιμα 2D platformers βγαίνουν ακόμα και είναι πολύ καλά.

      • sdragon
      • Αν το παιχνίδι είναι καλό ή όχι, δεν είναι αντικειμενικό στοιχείο για να το λάβω υπόψιν μου. Αλλά το ότι δεν υπάρχει καμιά μεγάλη βελτίωση ούτε στο gameplay ούτε και στο story αποτελεί πρόβλημα. Φυσικά και θα το πάρουν αυτοί που ήθελαν μια συνέχεια του symphony of the night. Αυτό και πάλι δε σημαίνει ότι το παιχνίδι είναι καλό. Γενικά ήταν πολύ μέτριο σε πολλά πράγματα και αξίζει μόνο για όσους για αναμνηστικούς λόγους.

        • billbig
        • Μα το αν ένα παιχνίδι είναι καλό υπερκαλύπτει όλα τα άλλα “στραβοπατήματα” που μπορεί να έχει και εκεί είναι και η ουσία. Σε τι πιστεύεις ότι ήταν μέτριο γενικά;

          Το αν ένα παιχνίδι είναι καλό ή όχι είναι κάτι που μπορεί να κριθεί αντικειμενικά. Αυτό το στόχο έχει η κριτική γενικά. Καταλαβαίνω ότι δεν σου αρέσει το Bloodstained αλλά αυτό δεν κάνει το παιχνίδι κακό.

          Και για να το πάρουμε και από την ανάποδη, Carmageddon: Max Damage. Εγώ το είχα κάνει και πάλι review εδώ στο Enternity και του είχα βάλει 3 γιατί το παιχνίδι είναι πολύ κακό. Ταυτόχρονα όμως το διασκέδασα όσο λίγα παιχνίδια τα τελευταία χρόνια. Το ότι με διασκέδασε όμως δεν κάνε τελικά τον τίτλο καλό. Εξακολουθεί και είναι κάκιστο ασχέτως με το αν εγώ περνούσα καλά μαζί του.

        • alex4444
        • Σίγουρα είναι σημαντικό να πειραματίζονται οι developers και να προσπαθούν να δημιουργήσουν νέες μοναδικές εμπειρίες, αλλά αυτό θα είναι πάντα η εξαίρεση στον κανόνα (γι αυτό και παίρνουν τόσα εύσημα τίτλοι και δημιουργοί που φέρνουν βελτιώσεις και μνημονεύονται στους αιώνες). Είναι λάθος να κρίνουμε μια δημιουργία για το τι καινούριο έφερε στο είδος της, αν δεν είχε ποτέ τέτοιο σκοπό.

          Τα metroidvania είναι ένα ήδη πολύ εξελιγμένο genre με ένα μείγμα μηχανισμών και στοιχεία από rpg, platforming, adventure, exploration, puzzle solving, action και δε θεωρείται "γερασμένο" σε σχέση με άλλα 2D scrollers. Το ερώτημα σε μια τέτοια κυκλοφορία για μένα θα ήταν το κατά πόσο υπάρχει καλή ισορροπία μεταξύ όλων αυτών ή σε ποιο στοιχείο δίνει έμφαση ο δημιουργός.

          Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει πολύς κόσμος που είτε δεν έχει παίξει κάτι παρόμοιο στο παρελθόν λόγω νεαρού ηλικίας, είτε δεν έχει κουραστεί αφού δεν είναι ότι έχουμε πήξει στα metroidvania στο κάτω κάτω... Σεβαστά όσα λες, αλλά νομίζω υπάρχουν τίτλοι εκεί έξω πιο κατάλληλοι γι αυτού του είδους την κριτική.

*
Loading...