Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Beat Saber Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Beat Games

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Hyperbolic Magnetism

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το Beat Saber πάει κόντρα σε όλα τα στερεότυπα και καταφέρνει να ξεχωρίσει από τη βιβλιοθήκη τίτλων του PlayStation VR.

Αν κάτι περιμένει κανείς από έναν τίτλο του PSVR, αυτό είναι το ταξίδι σε έναν συναρπαστικό κόσμο, όπου η πραγματικότητα μένει στην απέξω και τα μάτια θαμπώνονται από τις εικόνες που προβάλλονται γύρω τους. Γι’ αυτό άλλωστε το Beat Saber παραξενεύει αρχικά. Ένα rhythm game δύσκολα βρίσκει δικαιολογίες για τη χρήση του VR, ειδικά αν η προσέγγισή του είναι τόσο απλή όσο αυτή του Beat Saber. Ναι, το Beat Saber δεν είναι περίπλοκο στη σύλληψη. Δεν προσφέρει πλούσιο κόσμο ή εντυπωσιακά γραφικά. Και η απλή περιγραφή του σίγουρα δεν βελτιώνει την κατάσταση. Ο παίκτης μεταφέρεται σε ένα χώρο όπου διάφοροι κύβοι (μπλε και κόκκινου χρώματος) έρχονται προς το μέρος του. Η κίνησή τους είναι απόλυτα συγχρονισμένη με το ρυθμό του εκάστοτε κομματιού. Μέχρι εδώ όλα απλά και κάπως στεγνά και συνηθισμένα.




Η διαφορά που σώζει τον τίτλο της Beat Games βρίσκεται στον ίδιο τον παίκτη. Ή καλύτερα στον τρόπο με τον οποίο καλείται ο παίκτης να αλληλεπιδράσει με τους παραπάνω κύβους. Θα μπορούσε απλώς να χρησιμοποιεί κινήσεις των χεριών του ή τα πλήκτρα του χειριστηρίου. Η Beat Games όμως αποφάσισε να του δώσει δύο lightsabers (μπλε και κόκκινου χρώματος) τα οποία στην ουσία είναι τα παλιά PS Move που γνωρίσαμε επί εποχής PS3. Και μόνο η λέξη “lightsabers” είναι αρκετή. Ο παίκτης καλείται να χτυπήσει τους κύβους με το lightsaber που έχει το αντίστοιχο χρώμα. Παράλληλα, κάθε κύβος έχει πάνω του βέλη τα οποία υποδεικνύουν την κατεύθυνση προς την οποία πρέπει να τον χτυπήσει, ενώ πολύ συχνά η οθόνη γεμίζει με τοίχους-εμπόδια που πρέπει να αποφύγει με την κατάλληλη κίνηση του σώματος (σκύψιμο, κλίση προς τα δεξιά/αριστερά κ.ο.κ.) αλλά και βόμβες που πρέπει να αποφύγει. Ξαφνικά το απλοϊκό παιχνίδι μεταμορφώνεται. Ο παίκτης νιώθει σαν μαέστρος-Jedi και παράλληλα αναγκάζεται να κουνηθεί στους ρυθμούς της μουσικής, πρώτον, για να αποφύγει τα όποια εμπόδια και, δεύτερον, για να νιώσει καλύτερα το ρυθμό και να σώσει το πολύτιμο combo.



Η ομάδα ανάπτυξης δεν ηρεμεί. Δεν αρκείται στον πετυχημένο πυρήνα, αλλά προσπαθεί να τον αναπτύξει και να τον διευρύνει όσο περισσότερο μπορεί. Προσθέτει ενός είδους campaign που γρήγορα αναγκάζει τον παίκτη να κυνηγάει συγκεκριμένα objectives (π.χ. επίτευξη συγκεκριμένου combo, περιορισμένο αριθμό λαθών κ.ά.) και να παίζει με διαφορετικούς τρόπους (όπως με ένα lightsaber, με κύβους χωρίς βέλη ή με βέλη που εξαφανίζονται και πρέπει ο παίκτης να τα θυμάται κ.ο.κ.). Αναμενόμενα, η δυσκολία αυξάνεται σταδιακά και μπορεί να φτάσει σε επικίνδυνα επίπεδα, επικίνδυνα για το χώρο, τα αντικείμενα και τους ανθρώπους που βρίσκονται γύρω από τον παίκτη. Η προσπάθειά της αμαυρώνεται ελαφρώς από τον περιορισμένο αριθμό των κομματιών. Αν και δεν υπάρχουν γνωστές επιτυχίες, αλλά αυθεντικές συνθέσεις που κινούνται κυρίως στους αναμενόμενους ηλεκτρονικούς ρυθμούς με έντονο beat, η Beat Games έχει συμπεριλάβει μονάχα 18, γεγονός που σημαίνει ότι γρήγορα ο παίκτης θα ακούει και θα παίζει τα ίδια κομμάτια ξανά και ξανά. Αυτός ο περιορισμός σε άλλες περιπτώσεις θα ήταν μάλλον καταστροφικός. Στο Beat Saber δεν έχει τόση σημασία. Γιατί...lightsabers.



Το λογικό είναι ότι η συλλογή θα αυξηθεί με μελλοντικά DLC, αλλά όσοι ήλπιζαν ότι θα έχουν τη δυνατότητα εισαγωγής δικών τους κομματιών (όπως στην έκδοση για PC), εννοείται ότι θα μείνουν με την ελπίδα.



Το Beat Saber πάει κόντρα σε όλα τα στερεότυπα. Είναι τίτλος VR που δεν κυνηγά άμεσα τον εντυπωσιασμό που δημιουργεί η τεχνολογία, είναι ένα απλό rhythm game που καταφέρνει να τραβήξει την προσοχή χωρίς πολλές ιδιαιτερότητες, ένας τίτλος που στηρίζεται στην αίσθηση του gameplay και στην πρόκληση που απορρέει από αυτό. Ένας τίτλος που κάνει να λαχανιάσει και να ιδρώσει όποιον ασχοληθεί μαζί του, ένας τίτλος που θα δημιουργήσει αστείες καταστάσεις, ειδικά για όσους παρακολουθούν απ’ έξω. Ένας τίτλος που δεν του φαίνεται, αλλά σίγουρα ξαφνιάζει ευχάριστα. 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Έντονα beat που ταιριάζουν απόλυτα με την αίσθηση που προσπαθεί να δημιουργήσει το παιχνίδι
  • Απλό gameplay που διευρύνεται σταδιακά για μεγαλύτερη ποικιλία
  • Lightsabers
  • Υψηλός βαθμός δυσκολίας που κάνει τα γόνατα να τρίζουν
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Μικρός αριθμός κομματιών, τουλάχιστον τώρα στην αρχή
  • Λίγα modes που σε συνδυασμό με τον μικρό αριθμό κομματιών, περιορίζουν την αντοχή του τίτλου στο χρόνο
  • Σπαρτιάτικη παρουσίαση
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*