Η Gust, η ομάδα ανάπτυξης που έχει "παντρευτεί" ουσιαστικά το franchise δείχνει έτοιμη να ξεφύγει προς κάποια νέα κατεύθυνση, αν κρίνουμε από τα πράγματα που δοκιμάζει στην τελευταία της προσπάθεια.
Στη νέα περιπέτεια ο κόσμος παραμένει γνωστός, οι πρωταγωνίστριες όμως αλλάζουν. Η Shalliestera, με τη βοήθεια γνωστών και φίλων, ψάχνει απεγνωσμένα λύση για τη λειψυδρία που πλήττει το χωριό της. Από την άλλη η Shallotte προσπαθεί να βρει το δρόμο της στη ζωή, ενώ επιθυμεί να εξελιχθεί σε αλχημίστρια ολκής. Shallie είναι το παρατσούκλι και των δύο πρωταγωνιστριών, μεταξύ των οποίων ο παίκτης καλείται να επιλέξει σχετικά σύντομα, χωρίς όμως να είναι σε θέση να γνωρίζει αρκετά για τις επιπτώσεις της επιλογής αυτής. Για να βοηθήσουμε λοιπόν, είναι προτιμότερο να ξεκινήσει κανείς με την Salliestera διότι ορισμένα skills είναι καταλληλότερα για το πρώτο playthrough, ενώ μάλλον το αντίθετο ισχύει στην περίπτωση της Shallote. Πάντως η ουσία είναι ότι οι δύο δρόμοι έχουν πολλά κοινά αλλά και ουσιαστικές διαφορές, ειδικά σε κομβικά στοιχεία, χαρακτήρες με τους οποίους αλληλεπιδρά η πρωταγωνίστρια, ενώ συχνά-πυκνά και οι δύο κοπέλες καταλήγουν στον ίδιο χώρο. Είναι παράξενο που το ίδιο το παιχνίδι ξεχνά να δώσει μερικά σαφή σημάδια ως προς αυτό, παρότι, κατά τα άλλα, κάνει πολλά βήματα ώστε να καλωσορίσει νέους παίκτες στο franchise, αλλά να ξεφύγει και από παραδοσιακά κατάλοιπα RPG που υπήρχαν περισσότερο για να πείσει ότι δικαιούται το χαρακτηρισμό παρά επειδή ταίριαζαν με το ανάλαφρο ύφος της σειράς. Η μεγαλύτερη διαφορά όλων είναι αυτόματα εμφανής σε οποιονδήποτε έχει περάσει έστω και φευγαλέες στιγμές με άλλον τίτλο της σειράς. Ο περιορισμός χρόνου αποτελεί παρελθόν. Πλέον μετακινήσεις, επιλογές, μάχες και αλχημεία δεν έχουν συγκεκριμένο κόστος σε χρόνο, ούτε υπάρχει διορία για την ολοκλήρωση του story mode. Ομολογουμένως τα περιθώρια δεν ήταν ποτέ ασφυκτικά, η ύπαρξή τους και μόνο όμως ήταν αρκετή για να κάνει περίεργη εντύπωση σε τίτλο που προτρέπει τον παίκτη να εξερευνήσει τον κόσμο για σπάνια συστατικά, συστατικά που θα οδηγήσουν σε ακόμη καλύτερα αντικείμενα στο εργαστήριο, αντικείμενα που θα κάνουν τη διαφορά με ισχυρότερα buffs, βελτιωμένη διάρκεια και σωτήριες λειτουργίες. Αντί αυτού υπάρχουν πολλαπλά Life Tasks και οι αντίστοιχες μπάρες.
Όλα αυτά είναι σημαντικά αφού από αυτά απορρέει ο κύριος όγκος των πολύτιμων XP, αρκετά είναι δικαιολογίες για fetching που, στην προκειμένη, έχουν αντίκτυπο ουσίας αφού έτσι εξασφαλίζονται προμήθειες της προκοπής, κάποια είναι μάλλον αστεία (με την κακή έννοια) όπως η απαίτηση για συγκεκριμένο αριθμό αλμάτων (ούτε Φυσική Αγωγή Γυμνασίου τέτοιο χιούμορ). Όταν οι μπάρες φτάσουν σε ικανό επίπεδο, τα πράγματα προχωρούν σεναριακά. Κάπως έτσι εξασφαλίζει η Gust πως ο παίκτης θα έχει φτάσει σε ικανό επίπεδο για να διαχειριστεί όσα ακολουθούν. Βέβαια η δυσκολία δεν ήταν ποτέ πρωταγωνιστής στη σειρά Atelier και όχι τυχαία. Για αυτό και η περαιτέρω απλοποίηση ορισμένων πτυχών γίνεται βάσει λογικής, όχι βάσει ελπίδων για το bottom line. Παλαιότερα η αλχημεία περνούσε από αμφιβόλου ποιότητας tutorials με κακή διαχείριση της πληροφορίας.
Στη νέα περιπέτεια ο κόσμος παραμένει γνωστός, οι πρωταγωνίστριες όμως αλλάζουν. Η Shalliestera, με τη βοήθεια γνωστών και φίλων, ψάχνει απεγνωσμένα λύση για τη λειψυδρία που πλήττει το χωριό της.
Τώρα το campaign είναι δομημένο έτσι ώστε ο παίκτης να έρχεται αντιμέτωπος με τα επίπεδα του crafting σε πιο λογική ροή που τελικά διευκολύνει και την αφομοίωση ακριβώς από το κοινό στο οποίο στοχεύει κάθε τίτλος Atelier. Ταυτόχρονα η μάχη πατάει στη γνωστή νοοτροπία, αλλά ενσωματώνει μικρές αλλαγές προς όφελος του ρυθμού. Στο Atelier Shallie προστίθεται λειτουργία Burst που ενισχύει άμυνα και επίθεση και ανοίγει το δρόμο για καταστροφικά chains, στα οποία παίζει ρόλο η σειρά με την οποία επιλέγονται οι έξι χαρακτήρες του party. Το Field Burst κάνει ένα βήμα παραπέρα και προσφέρει συγκεκριμένα οφέλη, όπως resurrection, με βάση συγκεκριμένη συνθήκη όπως π.χ. αν ο χαρακτήρας που πέφτει βρίσκεται στην πρώτη ή τη δεύτερη τριάδα της κατάταξης. Σε συνδυασμό με κλασικότερους μηχανισμούς της σειράς, δηλαδή την τοποθέτηση των χαρακτήρων σε διάταξη, τη δυνατότητα εναλλαγής των θέσεων και την παρεμβολή ενός για την προστασία ενός άλλου πάνω στη φούρια της μάχης, δίνουν ρυθμό και βάζουν σε σκέψη τον παίκτη σχετικά με τη σειρά διαχείριση σειρών, δυνατοτήτων και αντικειμένων.Τα πράγματα βαίνουν καλώς μέχρι το Level 40, οπότε και ανοίγει ο δρόμος για το Growth System. Μέσω αυτού ο παίκτης μπορεί να φέρει τους χαρακτήρες ακόμη περισσότερο στα μέτρα του αφού μπορεί να επηρεάσει MP, HP, διάρκεια buffs και πολλά άλλα, με τρόπους που απλά δεν είναι τόσο στοχευμένοι στο κανονικό skill tree. Το ίδιο σύστημα ακριβώς βέβαια είναι και ο λόγος που καθυστέρησε τόσο πολύ το παρόν review. Ο τίτλος διατέθηκε με εκπληκτικό bug που όχι απλά μπλόκαρε τη χρήση του Growth System, αλλά ανέκοπτε και κάθε πρόοδο με την πρώτη απόπειρα ενεργοποίησής του. Το πρόβλημα αυτό, παρότι διορθώθηκε, υποδεικνύει τη σχετική προχειρότητα της τελευταίας αυτής προσπάθειας στο PS3, η οποία φαίνεται και στη μεταγλώττιση/μετάφραση. Είναι καλύτερο για όλους να μείνουν στο ιαπωνικό dub αφού πολλές ατάκες του πρωτότυπου δεν ηχογραφήθηκαν ποτέ στα αγγλικά, ενώ και το σχετικό voice acting δεν είναι από τα καλύτερα της σειράς. Ακόμη κι έτσι πάντως, με την επιλογή των ιαπωνικών δηλαδή, κανείς δεν γλιτώνει από την κακή μετάφραση, ορθογραφικά και εκφραστικά λάθη, προβλήματα που εμφανίζονται εντονότερα από ότι σε άλλους τίτλους Atelier. Έστω ότι όλα ήταν γραμμένα σωστά. Η πραγματικότητα για τους πιστούς στη σειράς, δεν είναι ότι θα αποξενωθούν από την κατάργηση των χρονικών περιορισμών, αλλά θα απογοητευθούν ελαφρώς από το γεγονός ότι το τελευταίο μέρος μιας τριλογίας δεν κάνει ιδιαίτερη προσπάθεια να απαντήσει σε ερωτήματα για τα οποία υποτίθεται ότι σχεδιάστηκε να διαλευκάνει.
Στο τέλος της περιπέτειας, στο τέλος της τριλογίας, η Koei Tecmo δείχνει λιγότερη αγάπη στο Atelier Shallie από εκείνη που είναι έτοιμοι να δείξουν οι φίλοι της σειράς. Ταυτόχρονα η Gust δείχνει ότι δεν έχει παραιτηθεί της προσπάθειάς της να αποδείξει, έστω επί της αρχής, πως υπάρχει θέση για JRPG που απευθύνεται σε όλους εκείνους που, αντί να προσπαθούν να επιλέξουν μεταξύ ιαπωνικής και δυτικής σχολής, ψάχνουν κάτι που προσφέρει απλή ευχαρίστηση, δεν σχετίζεται με τη μάχη μεταξύ Καλού και Κακού, δεν βασίζεται στην αμνησία του ενός ή του άλλου, ούτε και υποδέχεται τον παίκτη σε υπόγεια γεμάτα αρουραίος. Το καθετί έχει την ώρα του άλλωστε.
Και ολα τα Atelier ειναι ψηφιακα στο Βιτα ε; Δε τη γλιτωνω την 32άρα μου φαινεται.
@G3n3raL86 Το Shallie δεν υπάρχει στο vita.
^Ε, δε θα τη γλυτωσει και αυτό πιστευω. Εδω έχουν βγαλει τα υπόλοιπα (αν οχι ολα) σε plus εκδοσεις στο Βιτα.
Ε ναι αλλά δεν το βλέπω στο άμεσο μέλλον
@zenev
@G3n3raL86
Όντως, η έκδοση Plus είναι σχεδόν νομοτελειακή υπόθεση.