Πάντα υπάρχει κάποιο main quest που πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα σε 120 εικονικές ημέρες πριν ξεκινήσει το επόμενο τετράμηνο και το επόμενο main quest.
Τώρα που λύσαμε το θέμα με τους φανατικούς, αξίζει να πούμε στους υπολοίπους ότι στο Atelier Escha & Logy Plus βρίσκουμε την ευκαιρία να πιάσουμε μια θέση στο δημόσιο. Τα γεγονότα του παιχνιδιού λαμβάνουν χώρα μετά από εκείνα του Atelier Ayesha. Έτσι στο Atelier Escha & Logy, το δεύτερο μέρος της τριλογίας “Dusk” ασχολείται, τρόπον τινά, με τον απόηχο του προηγούμενου παιχνιδιού. Τόσο η καλοκάγαθη Escha όσο και ο ανόητα μυστηριώδης Logy, από επαρχία και αστικό κέντρο αντίστοιχα, φτάνουν στο ίδιο μέρος ως αλχημιστές…δημόσιοι υπάλληλοι. Ο στόχος είναι να μάθουν όσα περισσότερα μπορούν για την αλχημεία και να βοηθήσουν την περιοχή να ξανασταθεί στα πόδια της προσφέροντας τις προβλεπόμενες σε JRPG υπηρεσίες. Με λίγα λόγια οι συγκεκριμένοι δημόσιοι υπάλληλοι περνούν πολύ καλύτερα από κάθε άλλο εργαζόμενο του Δημοσίου που μπορείτε να φανταστείτε, ακόμη και από εκείνον που κοιτάζει έξω από το κοντινότερο παράθυρο, ρουφώντας τον ήδη τελειωμένο φραπέ, όσο περιμένουν ορδές μπροστά του με την ελπίδα να εξυπηρετηθούν. Εδώ τα πράγματα ακολουθούν το γνωστό για τη σειρά μοτίβο. Μονοδιάστατοι χαρακτήρες βρίσκουν άλλους μονοδιάστατους χαρακτήρες για να φροντίσουν να μην εξελιχθούν παρέα καθόλη τη διάρκεια του παιχνιδιού. Αργά ή γρήγορα γίνεται αντιληπτό πως όλα είναι μια αφορμή για εξερεύνηση, συλλογή αντικειμένων, μάχη και αλχημεία. Μόλις περάσει στη συνείδηση η συγκεκριμένη ιδέα, τότε το Atelier Escha & Logy Plus γίνεται μονομιάς ο αγχολυτικός τίτλος, περισσότερο από κάθε άλλο προκάτοχό του, τουλάχιστον στο PS Vita (αφού ο επόμενος τίτλος της τριλογίας δεν έχει ακόμη έκδοση Plus και είναι ο πρώτος που εγκαταλείπει χρονικούς περιορισμούς.
Πάντα υπάρχει κάποιο main quest που πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα σε 120 εικονικές ημέρες πριν ξεκινήσει το επόμενο τετράμηνο και το επόμενο main quest. Αν ο παίκτης δεν προλάβει, ξεκινά το επόμενο τετράμηνο με ποινή, χάνοντας τις μέρες που χρειάστηκε επιπλέον για να ξεμπερδέψει με την προηγούμενη υποχρέωση. Από τη στιγμή λοιπόν που παραμένει η λογική της προθεσμίας, πώς είναι αγχολυτικό το gameplay; Είναι αλήθεια ότι κάθε πράξη καταναλώνει χρόνο, όπως η εξερεύνηση κάποιας περιοχής, της περισυλλογής συστατικών, δηλαδή πρώτων υλών για το μέρος της αλχημείας, το ίδιο και οι μάχες. Άλλοτε μισή μέρα, άλλοτε ολόκληρη κ.ο.κ. Οι μετακινήσεις από μια περιοχή σε άλλη “ξοδεύουν” αρκετές μέρες, ακόμη και πάνω από δέκα, από τα χρονικά αποθεματικά. Οπότε; Το Atelier Escha & Logy ξεχνά, εσκεμμένα βεβαίως, να πιέσει τον παίκτη, κάνοντας τα πάντα πολύ πιο εύκολη υπόθεση.
Η έκδοση Plus που κατά κανόνα σηματοδοτεί προσθήκες έναντι της πρωτότυπης αλλά και τη μεταφορά στη φορητή κονσόλα της Sony, αυτήν τη φορά τουλάχιστον, δεν είναι πολύ σίγουρη για το πώς μπορεί να δικαιολογήσει το όνομά της.
Με εξαίρεση βέβαια τα νέα bosses που προστέθηκαν έτσι κι αλλιώς για να δοκιμάσουν την κατανόηση του συστήματος μάχης από τον κάθε παίκτη. Πριν φτάσουμε σε αυτό που είναι κάλλιστα το φωτεινότερο σημείο του τίτλου, επιβάλλεται να σταθούμε λίγο στην αλχημεία, όσο παράλογο και αν ακούγεται αυτό το “λίγο” σε τίτλο που εστιάζει κυρίως σε αυτήν. Η στάση είναι σύντομη διότι οι αλλαγές είναι λίγες. Μπορούμε να συνδυάσουμε αντικείμενα για να φτιάξουμε άλλα, ή να συνθέσουμε νέες ισχυρότερες πρώτες ύλες στις οποίες βασιζόμαστε ύστερα για να φτιάξουμε ακόμη πιο ισχυρά αντικείμενα, από φίλτρα, buffs, debuffs μέχρι και όπλα. Τα elemental attributes είναι σημαντική υπόθεση, με τη σωστή σύνθεση και ένταση αυτών να δίνουν points που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ακόμη πιο πολύπλοκες αλχημικές αντιδράσεις. Αργότερα όμως προκύπτουν τέτοια αντικείμενα στο loot που μπορούν να “τερματιστούν” τα elemental attributes και η δημιουργία πανίσχυρων αντικειμένων μπαίνει κάπως στον αυτόματο. Η σύνθεση όπλων είναι λίγο πιο απαιτητική υπόθεση και στην ουσία, ας πούμε, κρατούν τα μπόσικα κάπως από άποψη ισορροπίας.Όλα αυτά τα αποτελέσματα της αλχημείας λοιπόν μεταφέρονται στη μάχη. Σε αντίθεση με το παρελθόν, ο παίκτης έχει να ανησυχεί μόνο για το αν θα καταναλώσει όλο του το στοκ στη μέση μιας εξερευνητικής εξόρμησης. Όταν επιστρέφει στη βάση του τα αποθέματα αναπληρώνονται, χωρίς να χρειαστεί να φτιάξει τα ίδια πράγματα από την αρχή και κάπως έτσι γλιτώνει κόπο και χρόνο. Τα αντικείμενα έχουν το ρόλο των skills για τους δύο πρωταγωνιστές, ενώ κάθε άλλος χαρακτήρας στο party έχει κανονικά spells που καταναλώνουν MP και specials. Στο party χωρούν έως και έξι χαρακτήρες (θα βρείτε περισσότερους στο ταξίδι σας και μπορείτε να πειράζετε φυσικά τη σύνθεση του ρόστερ) που χωρίζονται πάντα σε δυο τριάδες, η μία στο ρόλο της πρώτης γραμμής και η άλλη στην οπισθοφυλακή. Οι χαρακτήρες μεταφέρονται και αλλάζουν θέσεις άνετα και ο κανόνας είναι ότι η πρώτη γραμμή ρίχνει και τρώει ξύλο και η οπισθοφυλακή αναπληρώνει ενέργεια από τη μία και μπορεί να παρέμβει, αμυντικά ή επιθετικά, για να βοηθήσει ή και να γλιτώσει τους μπροστάρηδες. Με τις επιθέσεις γεμίζει το support bar, η χρήση του οποίου είναι πολύ σημαντική στις δυσκολότερες μάχες. Διότι τα support moves, επιθετικά ή όχι, εκτελούνται κατά τη διάρκεια ενός κανονικού γύρου, αγνοώντας και χωρίς να επηρεάζουν την κανονική σειρά που έχει ο κάθε χαρακτήρας στη μάχη. Μπορεί λοιπόν να γίνει συγκεκριμένη, μεμονωμένη παρέμβαση σε κάποια δύσκολη στιγμή ή και να ενεργοποιηθούν τα support attacks όλων των χαρακτήρων στον ίδιο γύρο για να γίνει ο αυτονόητος χαμός.
Και πάλι βέβαια σπάνια χρειάζεται τόση προσοχή στην πράξη. Συνεπώς τα quests ολοκληρώνονται γρήγορα, έρχονται αναβαθμίσεις που μειώνουν τον απαιτούμενο χρόνο κάποιων δραστηριοτήτων, αντικείμενα που επιτρέπουν τη στιγμιαία μεταφορά σε άλλο προορισμό και η φανταστική προθεσμία χάνει το νόημά της. Στην πράξη αυτός ο τίτλος επιτρέπει μεγαλύτερη άνεση στην εξερεύνηση από το τυπικό για τη σειρά. Παρά ταύτα η έκδοση Plus δυσκολεύεται ποικιλοτρόπως να εξηγήσει την ύπαρξή της. Ως ένα από τα λιγοστά αναγνωρίσιμα JRPGs του πλοίου-φαντάσματος που λέγεται PS Vita θα τραβήξει περισσότερα ίσως μάτια. Την ίδια στιγμή, σε μια σειρά που αντιμετωπίζει σενάριο και πλοκή ως παραπαίδια, ο συγκεκριμένος τίτλος είναι ο πλέον αδύναμος σε αυτόν τον τομέα, ενώ κληρονομεί κλασικά θέματα των εκδόσεων Plus, όπως ασταθές frame rate παρά τα όμορφα και σχετικά απλά γραφικά. Και αν η διάθεση του ιαπωνικού σπικάζ ως δωρεάν DLC δείχνει τίτλο που ατενίζει (κάπως) το μέλλον, η σκέψη πως η σειρά έχει ήδη κάνει το επόμενο βήμα, εγκαταλείποντας τελείως τους χρονικούς περιορισμούς, κάνει το Atelier Escha & Logy να στέκεται σε πολύ παράξενο σημείο στο χωροχρόνο.
Είναι ένα πακέτο ευχάριστων μηχανισμών που δεν συνοδεύεται από σκότος, εκρήξεις, κοσμικές απειλές και άλλα προβλεπόμενα. Δεν έχει να πει μια ιστορία, όσο να σας κερδίσει ως χαλαρωτική εμπειρία, σαν αισθηματική κομεντί που δεν ξέρετε γιατί ξαναβλέπετε, αλλά είστε σίγουροι ότι θα σας βοηθήσει να νιώσετε καλύτερα. Κι ας μην τη θυμάστε αύριο.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity