Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Atelier Ayesha Plus: The Alchemist Of Dusk

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Gust

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Koei

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Atelier Ayesha Plus: The Alchemist Of Dusk
    • 16+ pegi 16+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://www.ateliergames.eu/ayeshaplus/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 6

    ENTERNITY SCORE
*
Είναι παράδοση πλέον να μεταφέρεται κάθε τίτλος Atelier από το PS3 στο PS Vita, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι χρειάζονται χρόνια για να γίνει το άλμα και πως έχει κυκλοφορήσει κι άλλος νέος τίτλος για το PS3 μέσα στο ίδιο διάστημα. Η σειρά Atelier βέβαια παραμένει αρκετά ξεχωριστή ώστε να έχει το δικό της κοινό σε σταθερά και φορητά συστήματα, ασχέτως timing. Η έλλειψη ανταγωνισμού έχει και τα καλά της. Το Atelier Ayesha Plus, σε αντίθεση με άλλους τίτλους της σειράς πάντως, επιχειρεί να είναι λίγο πιο γλυκόπικρος. Η Ayesha έχει χάσει το θείο της και την αδελφή της. Η ίδια καταλήγει ευχαριστημένη στην απλή ζωή της, συνθέτει και πουλά "γιατρικά". Τα πράγματα αλλάζουν όταν συναντά το φάντασμα της αδελφής, αφού κάπως έτσι το παίρνει απόφαση τελικά να κάνει ό,τι περνά από το χέρι της για να διαπιστώσει τι σημαίνει η αναπάντεχη συνάντηση, αν τελικά υπάρχει ελπίδα να είναι ζωντανή τελικά η αδελφή της. Ο σκοπός είναι ευγενής και έρχεται σχεδόν σε αντίθεση με τον παραδοσιακό χρονικό περιορισμό που συναντά κανείς στη σειρά. Ευτυχώς η απλή εξερεύνηση ενός χωριού δεν κοστίζει σε χρόνο, αλλά κάθε ενεργητική διαδικασία όπως μάχη, σύνθεση αντικειμένων και λοιπά έχει συγκεκριμένο κόστος σε χρόνια. Σημασία έχει να γίνουν τα πάντα μέσα σε τρία χρόνια, Η σειρά με την οποία θα αναλάβει τα διάφορα tasks ο παίκτης είναι πιο ελεύθερη σε σχέση με το παρελθόν, με εξαίρεση μια χούφτα από quests που πρέπει να ολοκληρώνονται συγκεκριμένο μήνα του έτους. Στην πράξη είναι πιθανό ο περιορισμός αυτός να ενοχλήσει περισσότερο στη θεωρία παρά στην πράξη. Αυτό που όντως δεν είναι εφικτό πάντως είναι να εξερευνήσει κανείς τα πάντα και πλήρως.


Η Ayesha έχει χάσει το θείο της και την αδελφή της. Η ίδια καταλήγει ευχαριστημένη στην απλή ζωή της, συνθέτει και πουλά "γιατρικά".

Ακόμη κι έτσι ένα playthrough μπορεί κάλλιστα να απασχολήσει τον παίκτη για 50-60 ώρες ή, φυσικά, και λιγότερο. Για τους περισσότερους λοιπόν η χρησιμότητα του κλασικού για τη σειρά αλλά ολοένα πιο χαλαρού περιορισμού δεν θα αποτελέσει καν αντικείμενο συζήτησης. Όπως σε κάθε τίτλο Atelier, θα διαπιστώσετε ότι στον κόσμο του παιχνιδιού, η μάχη έρχεται σε δεύτερη μοίρα με τους σχετικούς μηχανισμούς να προσφέρουν βάθος χωρίς να ξεφεύγουν από την απλότητα. Εδώ ο παίκτης ελέγχει την Ayesha αλλά και δύο ακόμη χαρακτήρες που μπορεί να επιλέξει ο ίδιος. Θα συναντήσει πολλούς στη διαδρομή και, ευτυχώς, μπορεί να αλλάζει τη σύνθεση του party ανά πάσα στιγμή, όχι με επίσκεψη σε hub όπως έπρεπε παλαιότερα. Η διαφορά αυτή είναι εξαιρετικά σημαντική υπόθεση αφού η σύνθεση του party, όχι μόνο η ίδια η περιοχή, επηρεάζει πια τα αντικείμενα που θα βρει κανείς εξερευνώντας και παλεύοντας με τέρατα. Άρα δεν διαλέγει κανείς μόνο με βάση την όποια συμπάθεια αλλά υπάρχει και σκοπιμότητα.
Η ουσία παραμένει εκτός εμπόλεμης ζώνης και είναι η, ως συνήθως, αγχολυτική αλχημεία. Εδώ τα πράγματα έχουν απλοποιηθεί, ειδικά όσον αφορά στο user interface που δεν αποτελεί πλέον από μόνο του γρίφος και quest line μαζί.
Με αυτόν τον τρόπο βέβαια ο παίκτης "αναγκάζεται" να γνωρίσει σε κάποιο βαθμό τους πάντες. Μπορεί οι χαρακτήρες να μην ξεχωρίζουν για το βάθος τους όσο για τα στερεότυπα που, αναμενόμενα, εκπροσωπούν, παρόλα αυτά, στη χειρότερη περίπτωση, ο παίκτης δεν βγαίνει χαμένος. Επιστρέφοντας στα της μάχης, κάθε χαρακτήρας μπορεί να κινείται ελεύθερα στο χώρο, με το Atelier Ayesha να σηματοδοτεί την πρώτη φορά που δίνει τόσο βάρος στην τοποθέτηση στο χώρο το franchise. Επιθέσεις από το πλάι ή από πίσω έχουν άλλον "αέρα", ενώ προστίθενται skills με area of effect και δυναμικά αποτελέσματα ανάλογα πάλι με τα χωροταξικά του πεδίου της μάχης. Τα skill sets μένουν πάντα απλά βέβαια, ενώ η ίδια η Ayesha, λόγω εξειδίκευσης, δεν έχει τον πρώτο λόγο. Χρησιμοποιεί όμως φίλτρα με επιθετικό ή, κυρίως, υποστηρικτικό χαρακτήρα. Έτσι και αλλιώς οι μάχες είναι τελικά μια δικαιολογία για να τη συγκέντρωση (και την κατανάλωση) αντικειμένων.



Η ουσία παραμένει εκτός εμπόλεμης ζώνης και είναι η, ως συνήθως, αγχολυτική αλχημεία. Εδώ τα πράγματα έχουν απλοποιηθεί, ειδικά όσον αφορά στο user interface που δεν αποτελεί πλέον από μόνο του γρίφος και quest line μαζί. Η βελτίωση αυτή βέβαια έχει και μια παρενέργεια που άλλους θα φέρει πιο κοντά στη σειρά και κάποιους άλλους θα τους απομακρύνει. Πλέον τα χαρακτηριστικά των πρώτων υλών επιλέγονται από το παιχνίδι, δεν επηρεάζονται από τον παίκτη, ο οποίος αναγκαστικά δουλεύει με ό,τι τελικά έχει στα χέρια του. Πολλά μπορούν να γίνουν αντικείμενο συζήτησης, όχι όμως το τεχνικό μέρος. Τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι φυσικά cel-shaded και πάντοτε αξιαγάπητα, δηλαδή το αντίθετο ουσιαστικά από το περιβάλλον. Αν το τελευταίο είναι θέμα συνήθειας, το αναξιόπιστο frame rate, που είναι σίγουρα χειρότερο από της έκδοσης για PS3, δεν είναι το ίδιο. Παράλληλα υπάρχει μεν επιλογή τόσο για αγγλικό όσο και το πρωτότυπο ιαπωνικό dub, δεν αντιμετωπίζονται όμως και τα δύο ως ισότιμα. Το αγγλικό δεν είναι καθόλου άσχημο, αλλά θα διαπιστώσετε ότι δεν είναι όλες οι ατάκες ηχογραφημένες, άρα θα έχετε το νου σας στο κείμενο είτε το θέλετε είτε όχι. Στο ιαπωνικό δεν λείπει τίποτα, αλλά οι πιθανότητες να βασιστείτε μόνο σε αυτό είναι φυσικά μικρές. Εκτός αν μας διαβάζετε από πολύ, πολύ μακριά, ή απλά ανήκετε στο σχετικά μικρό κύκλο των γλωσσικά ιαπωνόπληκτων που κρύβει η χώρα μας.



Όσο για το τι εστί "Plus", φυσικά η διαφορά είναι στο περιεχόμενο. Θα βρείτε νέο hard mode, περισσότερα κοστούμια, μερικά ακόμη bosses μεγάλου εκτοπίσματος και, τελικά, το λεγόμενο album mode. Ολοκληρώνετε συγκεκριμένα tasks, συμπληρώνετε κομμάτι-κομμάτι εικόνες που πάντα χωρίζονται στα τρία, με σκοπό να αποκτήσετε πρόσβαση σε επιπλέον περιεχόμενο τύπου concept art κ.λπ. Με το Atelier Escha & Logy του PS3 να έχει κάνει ένα ακόμη βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, το κατά πόσο θα βρει θέση το Atelier Ayesha Plus στο PS Vita (ή PS TV σας) εξαρτάται πρωτίστως από την εμμονή που έχετε για τη σειρά και με το portable gaming.


 

6

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Διατηρεί αυτούσια την εμπειρία της έκδοσης για PS3
  • Είναι ο φιλικότερος τίτλος της σειράς για το PS Vita
  • Με έμφαση στην αλχημεία εξακολουθεί να αποτελεί υποκατηγορία από μόνο του
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Για άλλη μια φορά στη σειρά, προβληματικό frame rate
  • Η ελαφριά απλοποίηση της αλχημείας ίσως απωθήσει τους πιο φανατικούς
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
2 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
*