Η Ayesha έχει χάσει το θείο της και την αδελφή της. Η ίδια καταλήγει ευχαριστημένη στην απλή ζωή της, συνθέτει και πουλά "γιατρικά".
Ακόμη κι έτσι ένα playthrough μπορεί κάλλιστα να απασχολήσει τον παίκτη για 50-60 ώρες ή, φυσικά, και λιγότερο. Για τους περισσότερους λοιπόν η χρησιμότητα του κλασικού για τη σειρά αλλά ολοένα πιο χαλαρού περιορισμού δεν θα αποτελέσει καν αντικείμενο συζήτησης. Όπως σε κάθε τίτλο Atelier, θα διαπιστώσετε ότι στον κόσμο του παιχνιδιού, η μάχη έρχεται σε δεύτερη μοίρα με τους σχετικούς μηχανισμούς να προσφέρουν βάθος χωρίς να ξεφεύγουν από την απλότητα. Εδώ ο παίκτης ελέγχει την Ayesha αλλά και δύο ακόμη χαρακτήρες που μπορεί να επιλέξει ο ίδιος. Θα συναντήσει πολλούς στη διαδρομή και, ευτυχώς, μπορεί να αλλάζει τη σύνθεση του party ανά πάσα στιγμή, όχι με επίσκεψη σε hub όπως έπρεπε παλαιότερα. Η διαφορά αυτή είναι εξαιρετικά σημαντική υπόθεση αφού η σύνθεση του party, όχι μόνο η ίδια η περιοχή, επηρεάζει πια τα αντικείμενα που θα βρει κανείς εξερευνώντας και παλεύοντας με τέρατα. Άρα δεν διαλέγει κανείς μόνο με βάση την όποια συμπάθεια αλλά υπάρχει και σκοπιμότητα.
Η ουσία παραμένει εκτός εμπόλεμης ζώνης και είναι η, ως συνήθως, αγχολυτική αλχημεία. Εδώ τα πράγματα έχουν απλοποιηθεί, ειδικά όσον αφορά στο user interface που δεν αποτελεί πλέον από μόνο του γρίφος και quest line μαζί.
Με αυτόν τον τρόπο βέβαια ο παίκτης "αναγκάζεται" να γνωρίσει σε κάποιο βαθμό τους πάντες. Μπορεί οι χαρακτήρες να μην ξεχωρίζουν για το βάθος τους όσο για τα στερεότυπα που, αναμενόμενα, εκπροσωπούν, παρόλα αυτά, στη χειρότερη περίπτωση, ο παίκτης δεν βγαίνει χαμένος. Επιστρέφοντας στα της μάχης, κάθε χαρακτήρας μπορεί να κινείται ελεύθερα στο χώρο, με το Atelier Ayesha να σηματοδοτεί την πρώτη φορά που δίνει τόσο βάρος στην τοποθέτηση στο χώρο το franchise. Επιθέσεις από το πλάι ή από πίσω έχουν άλλον "αέρα", ενώ προστίθενται skills με area of effect και δυναμικά αποτελέσματα ανάλογα πάλι με τα χωροταξικά του πεδίου της μάχης. Τα skill sets μένουν πάντα απλά βέβαια, ενώ η ίδια η Ayesha, λόγω εξειδίκευσης, δεν έχει τον πρώτο λόγο. Χρησιμοποιεί όμως φίλτρα με επιθετικό ή, κυρίως, υποστηρικτικό χαρακτήρα. Έτσι και αλλιώς οι μάχες είναι τελικά μια δικαιολογία για να τη συγκέντρωση (και την κατανάλωση) αντικειμένων.Η ουσία παραμένει εκτός εμπόλεμης ζώνης και είναι η, ως συνήθως, αγχολυτική αλχημεία. Εδώ τα πράγματα έχουν απλοποιηθεί, ειδικά όσον αφορά στο user interface που δεν αποτελεί πλέον από μόνο του γρίφος και quest line μαζί. Η βελτίωση αυτή βέβαια έχει και μια παρενέργεια που άλλους θα φέρει πιο κοντά στη σειρά και κάποιους άλλους θα τους απομακρύνει. Πλέον τα χαρακτηριστικά των πρώτων υλών επιλέγονται από το παιχνίδι, δεν επηρεάζονται από τον παίκτη, ο οποίος αναγκαστικά δουλεύει με ό,τι τελικά έχει στα χέρια του. Πολλά μπορούν να γίνουν αντικείμενο συζήτησης, όχι όμως το τεχνικό μέρος. Τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι φυσικά cel-shaded και πάντοτε αξιαγάπητα, δηλαδή το αντίθετο ουσιαστικά από το περιβάλλον. Αν το τελευταίο είναι θέμα συνήθειας, το αναξιόπιστο frame rate, που είναι σίγουρα χειρότερο από της έκδοσης για PS3, δεν είναι το ίδιο. Παράλληλα υπάρχει μεν επιλογή τόσο για αγγλικό όσο και το πρωτότυπο ιαπωνικό dub, δεν αντιμετωπίζονται όμως και τα δύο ως ισότιμα. Το αγγλικό δεν είναι καθόλου άσχημο, αλλά θα διαπιστώσετε ότι δεν είναι όλες οι ατάκες ηχογραφημένες, άρα θα έχετε το νου σας στο κείμενο είτε το θέλετε είτε όχι. Στο ιαπωνικό δεν λείπει τίποτα, αλλά οι πιθανότητες να βασιστείτε μόνο σε αυτό είναι φυσικά μικρές. Εκτός αν μας διαβάζετε από πολύ, πολύ μακριά, ή απλά ανήκετε στο σχετικά μικρό κύκλο των γλωσσικά ιαπωνόπληκτων που κρύβει η χώρα μας.
Όσο για το τι εστί "Plus", φυσικά η διαφορά είναι στο περιεχόμενο. Θα βρείτε νέο hard mode, περισσότερα κοστούμια, μερικά ακόμη bosses μεγάλου εκτοπίσματος και, τελικά, το λεγόμενο album mode. Ολοκληρώνετε συγκεκριμένα tasks, συμπληρώνετε κομμάτι-κομμάτι εικόνες που πάντα χωρίζονται στα τρία, με σκοπό να αποκτήσετε πρόσβαση σε επιπλέον περιεχόμενο τύπου concept art κ.λπ. Με το Atelier Escha & Logy του PS3 να έχει κάνει ένα ακόμη βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, το κατά πόσο θα βρει θέση το Atelier Ayesha Plus στο PS Vita (ή PS TV σας) εξαρτάται πρωτίστως από την εμμονή που έχετε για τη σειρά και με το portable gaming.
Φίλε μικρό review :P (Καλά πα να κρυφτώ ΟΚ ΟΚ ΟΚ)
Copy paste Lorem Ipsum και το αφήνω όπου μου πεις. :ρ