Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Alienation Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Housemarque

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Αν και η πρώτη αντίδραση στο άκουσμα του σεναρίου και στην εμφάνιση “στρατιωτικού” τύπου μενού και οθονών είναι το χασμουρητό, ο τίτλος της Housemarque γρήγορα παίρνει τα πάνω του, καθησυχάζοντας τον παίκτη. Άλλωστε η ομάδα ανάπτυξης έχει αποδείξει και στο παρελθόν ότι το ‘χει. Τα κλασικά twin-stick shooters αποτελούν το στοιχείο της και το Alienation δεν αποτελεί εξαίρεση. Μπορεί θεωρητικά να στηρίζεται στο Dead Nation της ίδιας, όμως το Alienation εμπνέεται από πολύ παλαιότερο παιχνίδι, το κλασικό Gauntlet. Ο τρόπος που επιτίθενται οι εξωγήινοι-εχθροί θυμίζει έντονα τους “κακούς” του κλασικού τίτλου που μαγνητίζονταν από το sprite του παίκτη και του την έπεφταν χωρίς δεύτερη σκέψη. Όμως, και αυτό είναι μεγάλο όμως, το Alienation δεν μένει στην παράδοση ούτε περιορίζεται από τον πνευματικό του πρόγονο. Ντύνει τις κλασικές ιδέες με σύγχρονους μηχανισμούς και εμφανίζεται βελτιωμένο σχεδόν σε όλους τους τομείς. Ναι η ιστορία θέλει τους εξωγήινους να έχουν αλλάξει τα φώτα στους ανθρώπους, ναι τα πάντα εξαρτώνται από μια μικρή ομάδα επίλεκτων και, ναι, η ιστορία είναι τόσο βαρετή και ανούσια όσο ακούγεται.



Μετά την πρώτη σειρά αλυσιδωτών εκρήξεων, ο παίκτης δεν ενδιαφέρεται πια και αυτό λειτουργεί θετικά για τον τίτλο της Housemarque. Άλλωστε στόχος της ήταν η δημιουργία ενός online shooter με arcade καταβολές και σε αυτό φαίνεται να τα πηγαίνει περίφημα. Φυσικά και η υποτυπώδης ιστορία επηρεάζει αρνητικά την ποικιλία των αποστολών, που περιορίζονται σε “πήγαινε εκεί, κάνε αυτό και πήγαινε αλλού να κάνεις κάτι παρόμοιο”, αλλά η ασταμάτητη δράση, το σύστημα των loot και των αναβαθμίσεων στρέφει γρήγορα αλλού την προσοχή του παίκτη. Οι ίδιες οι μάχες καταφέρνουν να ισορροπήσουν το arcade στοιχείο με τις ελαφριές επιρροές RPG. Ο παίκτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών διαφορετικών classes, κάθε μία με διαφορετική θεωρητικά προσέγγιση στη μάχη. Tank, Bio-specialist και Saboteur ναι μεν έχουν εξειδικευμένες ικανότητες που παρέχουν διαφοροποίηση στην όποια στρατηγική, είναι όμως ολοκληρωμένες πολεμικές μηχανές, πράγμα που σημαίνει ότι και μόνοι τους μπορούν εύκολα να αντιμετωπίσουν το οτιδήποτε.
Το Alienation δεν μένει στην παράδοση ούτε περιορίζεται από τον πνευματικό του πρόγονο. Ντύνει τις κλασικές ιδέες με σύγχρονους μηχανισμούς και εμφανίζεται βελτιωμένο σχεδόν σε όλους τους τομείς.
Φυσικά, η διαφοροποίηση γίνεται πιο ουσιαστική όταν μιλάμε για οργανωμένες ομάδες στο co-op, όπου ο καθένας αναλαμβάνει το ρόλο του. Έξυπνα, η ομάδα ανάπτυξης έχει κάνει τα πάντα για να διευκολύνει τη δημιουργία co-op sessions ακόμα και για τους όχι και τόσο κοινωνικά καταρτισμένους. Το σύστημα Drop in/Drop out λειτουργεί απροβλημάτιστα, αν και υπάρχουν ερωτηματικά ως προς το αν γίνεται κάποιου είδους matchmaking με βάση τις ικανότητες/το επίπεδο του εκάστοτε παίκτη. Παράλληλα, οι παίκτες έχουν τη δυνατότητα να εισβάλλουν στο παιχνίδι κάποιου άλλου (αν αυτός το επιτρέπει), δημιουργώντας dogfights ανεξάρτητα από το χαμό που μπορεί να συντελείται τη δεδομένη στιγμή.


Οι ίδιες οι μάχες καταφέρνουν να ισορροπήσουν το arcade στοιχείο με τις ελαφριές επιρροές RPG.

Και αν το σύστημα μάχης ευνοεί τον ξέφρενο ρυθμό, το σύστημα των loot ευνοεί την αντοχή του τίτλου στο χρόνο (όπως θα λέγαμε κάποτε). Τόσο ο ίδιος ο χαρακτήρας, όσο και τα όπλα του αναβαθμίζονται με ένα σύστημα πόντων και slot, το οποίο αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευέλικτο, καθώς επιτρέπει την αναδιανομή των πόρων και των πόντων ανά πάσα στιγμή. Οι πειραματισμοί στο skill tree του χαρακτήρα (με δυνατότητα αναβάθμισης active/passive ικανοτήτων) και των όπλων  (ρυθμός πυροβολισμών, μέγεθος γεμιστήρα, εμβέλεια κ.λπ.) καταφέρνει να δώσει βάθος στο arcade gameplay, χωρίς όμως ανούσιες υπερβολές που θα μπορούσαν να αλλοιώσουν τον χαρακτήρα του Alienation. Εννοείται πως το Alienation είναι καλύτερο στο co-op (δυστυχώς για την ώρα λείπει η υποστήριξη για couch co-op, η οποία -σύμφωνα με δηλώσεις- θα προστεθεί κάποια στιγμή αργότερα) και σε ορισμένες αποστολές, η συνεργασία αποτελεί μονόδρομο, καθώς η δυσκολία (ειδικά μετά την πρώτη ολοκλήρωση των 20 επιπέδων) είναι τέτοια που αποτρέπει ηρωικές, μοναχικές εξορμήσεις. Έξυπνα, η ομάδα ανάπτυξης έχει προσθέσει διάφορα στοιχεία (πέρα του καλύτερου loot) για να κάνει την επανάληψη πιο ενδιαφέρουσα, όπως είναι τα random events και οι ειδικές περιοχές με τους πολύ δύσκολους αντιπάλους.



Το Alienation μπορεί να μη σοκάρει με την πρωτοτυπία των μηχανισμών του, όμως σίγουρα κερδίζει πόντους για τον τρόπο με τον οποίο δένει τα επιμέρους στοιχεία του. Αν σε αυτό προσθέσει κανείς και την όμορφη μηχανή γραφικών που δεν δυσκολεύεται να γεμίσει την οθόνη με εντυπωσιακές εκρήξεις και χιλιάδες particles, θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για ένα ολοκληρωμένο arcade σύνολο.
Κάτι που είναι σίγουρα προς τιμή του.


 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ξέφρενη δράση, πλούσια εφέ εκρήξεων
  • Σύστημα αναβαθμίσεων χαρακτήρα/όπλων
  • Μεγάλοι χάρτες που προτρέπουν για εξερεύνηση
  • Random events, drop in/drop out co-op
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Μικρός σχετικά αριθμός επιπέδων
  • Μικρή ποικιλία εχθρών
  • Ελλιπές matchmaking
  • Ανούσια ιστορία
  • Προσωρινή έλλειψη τοπικού co-op
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*