Γίνεται μάλλον άμεσα κατανοητή η γοητεία που ασκούν παιχνίδια τύπου Trivial Pursuit. Η δοκιμασία των γνώσεων, η ύπαρξη παρέας, τα πειράγματα και η καζούρα, όλα δημιουργούν τις απαραίτητες συνθήκες για ένα διασκεδαστικό απόγευμα. Οπότε γίνεται επίσης άμεσα κατανοητός ο λόγος για τον οποίο η Wish Studios επιστρέφει με νέο τίτλο Η Γνώση Είναι Δύναμη. Ο πρώτος τίτλος ανέδειξε τη σειρά παιχνιδιών PlayLink, που επιτρέπουν στους παίκτες να χρησιμοποιούν οποιαδήποτε κινητή συσκευή διαθέτουν ως χειριστήριο, διευκολύνοντας με αυτόν τον τρόπο τη συμμετοχή πολλών παικτών. Θύμισε, επίσης, σε πολλούς, τη «χρυσή» εποχή της σειράς Buzz, αφαιρώντας όμως από την εξίσωση την ανάγκη χρήσης ειδικών χειριστηρίων.
Το Η Γνώση Είναι Δύναμη: Δεκαετίες, όπως και ο προκάτοχός του, είναι ένα παιχνίδι γνώσεων για έξι παίκτες. Όπως αναφέρει ο τίτλος του παιχνιδιού, η θεματική του καλύπτει (τέσσερις) συγκεκριμένες δεκαετίες (‘80 - ΄10) και οι παίκτες καλούνται να απαντήσουν ερωτήσεις μουσικής, τηλεόρασης, ποπ κουλτούρας κ.λπ. Πρόκειται δηλαδή για μια πιο περιορισμένη/συγκεκριμένη παραλλαγή του πρώτου, γεγονός που προβληματίζει σχεδόν άμεσα. Ποιο το νόημα ύπαρξης ενός πιο «κλειστού» τίτλου, όταν έχουμε στη διάθεσή μας έναν ευρύτερο; Φυσικά και το νόημα είναι οι νέες ερωτήσεις, αλλά και πάλι, η νέα δημιουργία της Wish Studios μάλλον είχε νόημα ως DLC και όχι ως νέος, αυτόνομος τίτλος. Εννοείται ότι υπάρχουν διάφορα νέα στοιχεία, όπως νέοι χαρακτήρες, «ειδικές» κινήσεις και ένας γύρος bonus (καθώς και η ανάγκη λήψης νέου mobile app). Δεν προσφέρουν ουσιαστικές αλλαγές, αλλά σίγουρα είναι καλοδεχούμενα. Κατά τα άλλα, το gameplay κινείται σε γνώριμους ρυθμούς. Κάθε παρτίδα χωρίζεται σε γύρους, τη θεματική των οποίων επιλέγουν οι παίκτες μέσω ψηφοφορίας. Σε κάθε ερώτηση οι συμμετέχοντες μπορούν να χρησιμοποιήσουν power-ups που συνήθως έχουν στόχο να εμποδίσουν/καθυστερήσουν την επιλογή απάντησης από τους άλλους ή να αυξήσουν τους διεκδικούμενους πόντους. Μετά από μερικούς γύρους, οι παίκτες καλούνται να ολοκληρώσουν τη λεγόμενη Πυραμίδα της Γνώσης, όπου πρέπει να απαντήσουν σε ερωτήσεις όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Ο πρώτος που θα φτάσει στην κορυφή είναι και ο νικητής του παιχνιδιού.
Το μεγάλο πλεονέκτημα του τίτλου (όπως και του προκατόχου του) είναι ότι έχει μεταφραστεί στη γλώσσα μας. Παιχνίδι ερωτήσεων σε άλλη γλώσσα θα ήταν μάλλον ανούσιο, μιας και θα απαγόρευε τη συμμετοχή όλων των ενδιαφερόμενων. Η ίδια η μετάφραση κινείται σε αναμενόμενα πλαίσια (όχι κάτι το ιδιαίτερο), με τη μεταγλώττιση να μοιάζει άνευρη και κάπως μηχανική. Το θετικό είναι ότι έχει γίνει προσπάθεια τοπικοποίησης, με την προσθήκη ορισμένων πιο…ελληνικών ερωτήσεων.
Σε γενικές γραμμές, το Η Γνώση Είναι Δύναμη: Δεκαετίες είναι απλώς ευχάριστο. Η συγκεκριμένη θεματική του, οι δευτερεύουσες προσθήκες, η κάπως άψυχη ροή και ο επαναλαμβανόμενος χαρακτήρας του gameplay μπορούν να προσφέρουν μερικά χαλαρά, ευχάριστα απογεύματα, αλλά τίποτα παραπάνω. Δεν καταφέρνει να αλλάξει την αίσθηση πως αποτελεί μια ενδιαφέρουσα προσθήκη που δεν θα χρειαζόταν να σταθεί μόνη της. Ως έχει, ο πρώτος τίτλος φαντάζει πολύ πιο πλήρης και ενδιαφέρων, γεγονός που δεν βοηθά ιδιαίτερα τη νέα πρόταση.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity