Το demo ήταν προσαρμοσμένο στα δεδομένα του παιχνιδιού και δεν αποτελούσε (απ’ όσο μας είπαν οι υπεύθυνοι) μέρος της ιστορία που θα ζήσουν οι παίκτες. Τυπικά, η Guerilla έφτιαξε ένα demo σε μια περιοχή του κόσμου, όπου μας άφησε να κάνουμε οτιδήποτε θέλαμε. Από το να κολυμπήσουμε στα νερά μιας λίμνης, να χαζέψουμε στα διάφορα σημεία ενός βουνού που βρισκόταν στην περιοχή, μέχρι και να αρχίσουμε να εξοντώνουμε τις διάφορες εχθρικές μορφές, αφού αξιοποιήσουμε όλο το σετ κινήσεων και δυνατοτήτων της ηρωίδας. Για όσους δεν γνωρίζουν, το παιχνίδι μάς μεταφέρει σε έναν κόσμο με την ονομασία Horizon και μας δίνει τον έλεγχο της Aloy, μιας επαναστάτριας που τα καταφέρνει εξίσου καλά και σε επίπεδο μάχης. Τα γεγονότα μας ταξιδεύουν 1000 χρόνια στο μέλλον και σε έναν post-apocalyptic κόσμο που έχει καταληφθεί από ρομπότ-δεινοσαύρους που είναι γνωστά και ως Machines. Οι άνθρωποι που έχουν απομείνει ζουν σε φρούρια καλά φυλασσόμενα και οι μάχες είναι σχεδόν καθημερινό φαινόμενο.
Η Aloy δεν καλύπτεται από αυτή την κατάσταση και θέλει να κυκλοφορεί ελεύθερη, να κυνηγάει και να αναζητά απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα που έχουν να κάνουν κυρίως με την έλευση των δεινοσαύρων. Η πρωταγωνίστρια τα καταφέρνει καλά τόσο σε melee μάχες, όσο και με το τόξο που κρατάει και της δίνει τη δυνατότητα να προχωρήσει σε μια σειρά επιθέσεων. Τα βέλη χωρίζονται σε διάφορες κατηγορίες και κάθε μία από αυτές έχει και ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό (ρεύμα, φωτιά κτλ). Με αυτό τον τρόπο και χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες αναγνώρισης που έχει πάνω στις εχθρικές μονάδες, η ηρωίδα ξέρει πάντα τι είναι καλύτερο να χρησιμοποιήσει για να τα βγάλει πέρα με κάθε εχθρό. Κάποιο από τα βέλη της μάλιστα μπορεί να δέσει τον εχθρό στο έδαφος και σε συνδυασμό με 2-3 τέτοιες επιθέσεις να τον ακινητοποιήσει για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και να κερδίσει το απαραίτητο έδαφος για να σχεδιάσει την τελική της επίθεση. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με διάφορα αντικείμενα (όπως πχ. αυτοσχέδιες νάρκες) και μια δύναμη που έχει να καθυστερεί τον χρόνο, της δίνουν τα απαραίτητα εργαλεία έτσι ώστε να έχει ανά πάσα χρονική στιγμή μια πληθώρα επιλογών.
Οι melee δυνατότητες είναι εξίσου διαθέσιμες και ποικίλουν από απλά και γρήγορα χτυπήματα, μέχρι πιο ισχυρά που χρειάζονται όμως και περισσότερα δευτερόλεπτα για να ολοκληρωθούν. Για τις συνθήκες μάχης…σώμα με σώμα, η Aloy μπορεί να χρησιμοποιήσει και κλασικούς μηχανισμούς αποφυγής όπως το roll και το slide, ενώ σε όλα αυτά παίζει ρόλο και ο ήχος που πάντα αλλάζει όταν διατρέχετε κάποιο κίνδυνο, καθώς και οι σχετικές ενδείξεις στην οθόνη. Λίγο πιο πάνω αναφέραμε ότι υπάρχει η δυνατότητα ανίχνευσης των αντιπάλων και ο μηχανισμός έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Με το πάτημα ενός πλήκτρου, η πρωταγωνίστρια σκανάρει τη γύρω περιοχή, βλέπει σε τι επίπεδο είναι οι μονάδες που έχει να αντιμετωπίσει, αλλά παίρνει και πληροφορίες σχετικά με τα αδύνατά τους σημεία και τα στοιχεία στα οποία είναι ευάλωτες (έτσι ώστε να χρησιμοποιήσει τα κατάλληλα τόξα και αντικείμενα). H Guerilla ισχυρίζεται πως η ποικιλία εχθρικών μονάδων θα είναι μεγάλη, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν μπορεί να βγει ως συμπέρασμα από τη μισή ώρα που είχαμε στη διάθεσή μας για να δοκιμάσουμε το game. Ενδιαφέρουσα πάντως ήταν και η δυνατότητα override που έχει η πρωταγωνίστρια, με την οποία τυπικά μπορεί να παρέμβει στο τσιπ του εγκεφάλου ενός ρομπότ και να το πάρει υπό τον έλεγχό της, χρησιμοποιώντας το ακόμη και ως mount.
Μετά από κάθε μάχη, οι δεινόσαυροι-ρομπότ κάνουν drop Shards, τα οποία στη συνέχεια μπορούν να χρησιμοποιηθούν στους κατάλληλους vendors για να αγοραστεί οπλισμός, ρουχισμός και πολεμοφόδια γενικότερα. Με όλα τα αντικείμενα που συλλέγει από το έδαφος η Aloy μπορεί να αξιοποιήσει και ένα σύστημα crafting, το οποίο απαιτεί όμως να έχετε μαζέψει διάφορα αντικείμενα όπως φυτά, έτσι ώστε να δημιουργείτε μόνοι σας αντικείμενα που θα σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα.
Στην ώρα που είχαμε στη διάθεσή μας δοκιμάσαμε αρκετά πράγματα. Πέραν των quests που ήταν απλοϊκά, δοκιμάσαμε να ταξιδέψουμε σε όλη την έκταση της διαθέσιμης περιοχής, να δούμε την ποικιλομορφία του εδάφους, να ανιχνεύσουμε τις κινήσεις των εχθρών, να προσπαθήσουμε να περάσουμε όσο το δυνατόν απαρατήρητοι δίπλα τους (ένας δείκτης στο πάνω μέρος της οθόνης, σας ενημερώνει σε πραγματικό χρόνο πόσο εύκολα μπορούν να σας δουν οι εχθροί), ενώ δοκιμάσαμε και διάφορους τρόπους για να ολοκληρώσουμε μια μάχη. Η αλήθεια είναι πως η ΑΙ είναι ανεπτυγμένη και τα διάφορα ρομπότ αντιδρούν με εντελώς απρόβλεπτο τρόπο, δεν κάθονται σχεδόν ποτέ στο ίδιο σημείο και κάποια από αυτά, προσπαθούν μονίμως να σας αποφύγουν. Η ελευθερία κίνησης και δράσης στο επίπεδο ανοίγει πάντως διάπλατα τους ορίζοντες για άπειρες επιλογές σε κάθε σημείο του παιχνιδιού. Μπορείτε να αποφύγετε ολόκληρα σημεία με νομάδες εχθρών και να επιστρέψετε αργότερα, μπορείτε να περάσετε απαρατήρητοι ακόμη και κοντά τους (σκύβοντας μέσα στη βλάστηση), μπορείτε να τα βάλετε μαζί τους είτε μεμονωμένα είτε ομαδικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλη την έκταση του κόσμου και τόσα πολλά ακόμη.
Συνολικά, το Horizon: Zero Dawn δείχνει εντυπωσιακό και σίγουρα ένα από τα πιο υποσχόμενα παιχνίδια του PlayStation για τους επόμενους (αρκετούς) μήνες. Ο τεχνικός του τομέας είναι εξαιρετικός (δεν είδαμε την κονσόλα να δυσκολεύεται ιδιαίτερα πουθενά), η μουσική του εξαιρετική και το γενικότερο art direction μαγευτικό. Οι διάφορες επιλογές διαλόγων με τους ανθρώπινους χαρακτήρες δίνουν έξτρα επιλογές, ωστόσο δεν γνωρίζουμε από το λίγο που είδαμε το κατά πόσο η κάθε μας απόφαση μπορεί να επηρεάσει τη ροή της ιστορίας. Μετά και την τελευταία ανακοίνωση στην Ε3, το παιχνίδι της Guerilla θα κυκλοφορήσει στις 28 Φεβρουαρίου, αποκλειστικά για το PlayStation 4.
Ένα ιδιαίτερο παιχνίδι που από το πουθενά, μιας και είναι εντελώς καινούριο IP, θα κάνει την έκπληξη. Όχι μόνο το θελω πολύ, αλλά εύχομαι να γίνει ένα από τα δυνατά χαρτιά που θα έχει η SONY στη φαρέτρα της για το μέλλον και εννοώ να δημιουργήσει την αρχή για μια πολύ καλή σειρά του συγκεκριμένου τίτλου.
Παύλο συγχαρητήρια για το κατατοπιστικό preview που έκανες, με τα λίγα πράγματα που είχες στα χέρια σου, και εύχομαι το Horizon: Zero Dawn να ξεπεράσει κατά πολύ, θετικά πάντα, τις προσδοκίες σου.
Φυσικά μέχρι να κυκλοφορήσει με το καλό ο τίτλος, αν κυκλοφορήσει τότε που λέει και δεν πάρει κάποια καθυστέρηση, να είμαστε καλά εμείς και όλα τα άλλα τα βλέπουμε...
Φαινετε πολλά υποσχόμενο.
Είναι φανερό πως θα γίνει ένα απο τα καλύτερα games του 2017. Ανυπομονώ για το 17.