Το Guilty Gear Strive είναι ένα από τα μεγάλα fighting games που περιμένουμε φέτος, κάποια στιγμή πριν την εκπνοή του έτους, και έχουμε να περιμένουμε πολλά αν λάβουμε σοβαρά υπόψη τα λόγια του Daisuke Ishiwatari, που μας υπόσχεται πλήρη αναγέννηση για το franchise. Η σειρά λείπει καιρό και οι hardcore fans σίγουρα θα χάρηκαν με τη δήλωση του series director, αλλά σίγουρα θα χάρηκαν περισσότερο με τον ερχομό της closed beta του παιχνιδιού. Η closed beta διήρκησε λίγο, μόλις 4 μέρες, αλλά αυτό ήταν αρκετό για να πάρουμε μια γεύση από το τι περιμένουμε από μεριάς gameplay.
Στην πραγματικότητα, ο Ishiwatari αναφέρθηκε σε αναδόμηση του franchise και όχι σε αναγέννηση. Είναι σημαντικό λοιπόν να κρατήσουμε αυτό και να δούμε πρώτα το gameplay και να αφήσουμε τα υπόλοιπα για αργότερα. Αυτό που εντοπίσαμε πολύ εύκολα είναι η υπεραπλούστευση των combos. Με τη συνηθισμένη κλεφτή ματιά που ρίξαμε στην αρχή της πρώτης μάχης στις κινήσεις και τα πλήκτρα τους, παρατηρήσαμε ότι τα combos έχουν γίνει λιγότερο περίπλοκα και, εννοείται, λιγότερο απαιτητικά. Οι υποψίες ότι αυτό θα οδηγήσει σε button mashing επιβεβαιώθηκαν στο πρώτο μας online multiplayer match. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως προτού ο παίκτης ξεκινήσει να παίζει με άλλους παίκτες, το παιχνίδι τον καλεί να αντιμετωπίσει ένα αντίπαλο που ελέγχεται AI ώστε να τον κατατάξει στο επίπεδο που του αντιστοιχεί. Στη συνέχεια, όταν θα παίζει online, το παιχνίδι θα τον θέτει αντιμέτωπο με παίκτη του ίδιου επιπέδου. Στο πρώτο μας match με άλλον παίκτη, λοιπόν, ο οποίος ήταν στο ίδιο επίπεδο μαζί μας, έγινε ένας χαμός από combos (μετρήσαμε 8 διαφορετικά) σε match των δύο λεπτών. Σίγουρα αποτέλεσμα button mashing. Η βεβαιότητα υπογραμμίστηκε όταν απέτυχε να αμυνθεί στα λιγοστά χτυπήματα που του κάναμε (και φυσικά και στα μόλις δύο combos που προλάβαμε), δείχνοντας πως αντί να προσπαθήσει έστω να βρει τρόπο να αμυνθεί, διέλυε τα πλήκτρα των επιθέσεων δίχως αντίκρισμα.
Στην closed beta οι διαθέσιμοι χαρακτήρες ήταν οι Sol Badguy, Ky Kiske, May, Potemkin, Chipp Zanuff, Axl Low και Faust. Όλοι τους χαίρουν εξαιρετικού character design, voice over και κινήσεων (χωρίς αυτό να αναιρεί την απλότητα των combos που προαναφέραμε). Η Arc System Works κατάφερε να εξισορροπήσει τις διαφορές μεγέθους, δύναμης σε ορισμένες επιθέσεις και combos, αλλά και ύψους άλματος που υπάρχουν μεταξύ τους, οπότε ο χαρακτήρας που θα επιλέξει ο παίκτης που δεν έχει κάποια διαμορφωμένη προτίμηση από παλαιότερους τίτλους έχει μικρή σημασία. Παρόλα αυτά, υπάρχει διαφορά στον αντίκτυπο των επιθέσεων από ψηλά. Όταν ο παίκτης καταφέρει ένα απλό χτύπημα ύστερα από άλμα, ο αντίπαλός του χάνει αρκετά περισσότερη ζωή από τις επιθέσεις που πραγματοποιούνται στο έδαφος. Αν και είναι εύκολο να τις αποφύγει κανείς, καθώς τις περισσότερες φορές είναι προβλέψιμες, άλλο τόσο εύκολο είναι οι δύο παίκτες ενός match να χοροπηδάνε μανιωδώς μέχρι ο ένας από τους δύο να χάσει τις αισθήσεις του.
Από εκεί και πέρα η closed beta είχε τεράστιο πρόβλημα με τους servers της. Το παιχνίδι είτε θα κολλούσε πολύ, είτε θα πετούσε εκτός τους παίκτες. Η ομάδα ανάπτυξης αναγκάστηκε να κατεβάσει τους servers για αρκετή ώρα, μόνο και μόνο για να τους επαναφέρει με τα μισά προβλήματα που είχε πριν. Προβληματικό ήταν και το user interface, το οποίο έκανε τα πράγματα περίπλοκα χωρίς κανέναν απολύτως λόγο. Η οθόνη επιλογής χαρακτήρα θα μπορούσε να είναι δουλειά των προηγούμενων (από την beta) δύο ημερών, ενώ η δημιουργία avatar του παίκτη ήταν αδιάφορη και σπαταλούσε χρόνο. Μετά τη δημιουργία του avatar, ο παίκτης έπρεπε να το κατευθύνει κοντά σε κάποιο άλλο, το οποίο δεν βρισκόταν μάχη, ώστε να το προκαλέσει. Ο χώρος στον οποίο βρίσκονταν τα avatars, τόσο αυτά που είχαν αντίπαλο, όσο και αυτά που δεν είχαν, μπέρδευε την κατάσταση ακόμα περισσότερο και είχε και αυτή τα δικά της κολλήματα.
Το νέο look που φέρει το franchise με το Guilty Gear Strive είναι πανέμορφο, το soundtrack του είναι και αυτό πολύ δυνατό. Εξακολουθεί να χρειάζεται δουλειά, ίσως δουλειά που θα εξαντλήσει όλο το 2020 και θα πάει την κυκλοφορία του παιχνιδιού παραπέρα. Αυτό, σε περίπτωση που ο Ishiwatari μιλούσε για αναδόμηση προς το καλύτερο. Ίσως το σύστημα μάχης του να είναι, όχι σε πρώιμα στάδια, αλλά κάπου στο 75% της ολοκλήρωσής του. Τουλάχιστον, αν το γνωρίζαμε αυτό, θα δικαιολογούσαμε τα προβλήματα των servers και θα μας έμενε μόνο θετική εντύπωση από τις δυνατότητες του ανανεωμένου Guilty Gear. Θα δούμε.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity