Κατά τον Yamauchi, όλο και λιγότεροι άνθρωποι μιλάνε για την ομορφιά των αυτοκινήτων, ή είναι συγκεντρωμένοι στη διασκέδαση που αποτελεί η οδήγηση, άποψη που μας βρίσκει σύμφωνους, δυστυχώς. Ως απάντηση λοιπόν, το Gran Turismo 7 θα κυκλοφορήσει εντός του έτους και απόλυτος στόχος του είναι μεταξύ άλλων να εμφυσήσει στους νεότερους ηλικιακά ανθρώπους μέρος αυτής της “αυτοκινηστικής” κουλτούρας (ας μας επιτραπεί ο όρος) αλλά και το πάθος που διακατέχει τους λίγο παλαιότερους για τα αυτοκίνητα.
Το Gran Turismo 7 σύμφωνα με τους developers θα υποστηρίζεται από αρκετά διαφορετικά συστήματα, για την απόλυτη εμπειρία οδήγησης και όχι μόνο. Η μηχανή φυσικής θα συνεργάζεται με το σύστημα εξομοίωσης της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, το οποίο σαφώς θα επηρεάζεται τόσο από τον καιρό όσο και από την ώρα της ημέρας και την επιφάνεια της εκάστοτε πίστας. Ταυτόχρονα, συστήματα όπως τα Online Lobbies και το Head to Head Matching System θα εξασφαλίζουν την απόλυτη εμπειρία ανταγωνισμού, όπως ακριβώς προσέφερε και το Gran Turismo Sport, πέντε χρόνια πριν.
Η επιστροφή στις ρίζες για το franchise, μετά το διάλειμμα του Gran Turismo Sport, θα φέρει πίσω και τον World Map. Μέσω αυτού οι παίκτες θα μπορούν να αγοράσουν περισσότερα από 400 αυτοκίνητα, είτε μεταχειρισμένα είτε καινούρια, να τα προσαρμόσουν όπως αυτοί επιθυμούν ή να πειράξουν τον κινητήρα τους ανεβάζοντας τις επιδόσεις τους κατά το δοκούν. Μέσω του χάρτη οι παίκτες θα μπορέσουν να επισκεφθούν και περίπου 34 διαφορετικές πίστες, οι οποίες με τη σειρά τους θα προσφέρουν περισσότερα από 90 διαφορετικά layouts, παρέχοντας την απαιτούμενη ποικιλία. Στον χάρτη βρίσκεται και το Gran Turismo Cafe, το βασικό μέρος από το οποίο οι παίκτες θα μπορούν να “ολοκληρώσουν” το campaign mode, αν μπορούμε να πούμε πως ένας τέτοιος τίτλος μπορεί να έχει έναν “τερματισμό”. Εκεί θα γίνονται διαθέσιμα τα quests και οι παίκτες θα λαμβάνουν τις αντίστοιχες ανταμοιβές.
Σε επόμενο σημείο της παρουσίασης, ο Yamauchi στάθηκε στα γραφικά του τίτλου. Διαθέσιμες θα είναι δύο διαφορετικά mode, τα Frame Rate mode και Ray Tracing mode. Το πρώτο mode θα στοχεύει να κρατάει σταθερή την απόδοση του τίτλου στα 60FPS, ενώ το Ray Tracing mode θα ανεβάζει τις λεπτομέρειες φωτισμού και των σκιάσεων σε επίπεδα που δεν έχουμε ξαναδεί για τη σειρά, ρίχνοντας ίσως βέβαια λίγο την ανάλυση. Φυσικά όλα αυτά είναι ακόμα σε επίπεδο παρουσιάσεων, οπότε μένει απλά να κυκλοφορήσει ο τίτλος για να μπορέσουμε να έχουμε σαφή εικόνα της αποτελεσματικότητας των δύο διαφορετικών modes γραφικών.
Για την Polyphony Digital τεράστια σημασία παίζει και ο ήχος, κάτι που έγινε σαφές από τη λεπτομέρεια με την οποία μας παρουσιάστηκε το 3D spatial audio που θα χρησιμοποιεί το Gran Turismo 7. Ο ήχος του κινητήρα μα και το τρίκλισμα των ελαστικών θα ενισχύεται όταν υπάρχει επιφάνεια ανάκλασης αυτού, όπως π.χ. όταν περνάτε μέσα από ένα τούνελ, ή κοντά από τσιμεντένιες μπαριέρες και τείχη ελαστικών. Ανεκμετάλλευτο δεν θα μπορούσε να μείνει και το Dual Sense. Η δόνηση υψηλής ανάλυσης που παρέχει θα διαφοροποιείται αναλόγως με την επιφάνεια της πίστας ενώ θα υπάρχει και διαφορετικού τύπου δόνηση σε περίπτωση φθοράς των ελαστικών. Για ακόμα υψηλότερα επίπεδα ρεαλισμού, η Polyphony Digital έχει προσπαθήσει να μεταφέρει και την δόνηση του κινητήρα εν λειτουργία, με παρόμοιο τρόπο με αυτόν που θα νιώθαμε από τη θέση του οδηγού. Οι σκανδάλες του DualSense θα δουλεύουν με διαφορετικό τρόπο ανάλογα με το φρενάρισμα του οδηγού, αν μπλοκάρει δηλαδή τους τροχούς ή ενεργοποιεί το ABS.
Βασικός πυλώνας των Gran Turismo ήταν από πάντα η δυνατότητα tuning των αυτοκινήτων και ο νέος τίτλος φαίνεται πως παίρνει τον εαυτό του πολύ στα σοβαρά και σε αυτόν τον τομέα. Στο ανάλογο μενού θα βρείτε ρυθμίσεις που αφορούν τα πάντα μέσα σε έναν κινητήρα, από την εισαγωγή και εξαγωγή αέρα, μέχρι το άνοιγμα του εκκεντροφόρου. Το ίδιο ισχύει και για ό,τι αφορά το πάτημα του αυτοκινήτου στο δρόμο, με ξεχωριστές ρυθμίσεις για τις αναρτήσεις, τη σύγκλιση των τροχών, ακόμα και το ποσοστό συμπίεσης και επαναφοράς των ελατηρίων. Όπως ανέφερε ο Yamauchi, πρόκειται ουσιαστικά για ένα ξεχωριστό minigame εντός του τίτλου, κάτι που μας έκανε να ανυπομονούμε να το δούμε και οι ίδιοι.
Φτάνοντας προς το τέλος της παρουσίασης, ξεχωριστή σημασία δόθηκε και στον μηχανισμό του Music Replay. Πρόκειται για έναν νέο τρόπο να παρουσιάζονται τα replays, μέσω αλγορίθμου που θα δημιουργεί διαφορετικές κάμερες και γωνίες λήψης αναλόγως με τη μουσική που συνοδεύει το replay. Η μουσική θα παίζει καθοριστικό ρόλο και στο mode Music Rally, μέσω του οποίου οι παίκτες θα μπορούν να οδηγήσουν χαλαρά και να απολαύσουν ταυτόχρονα τη μουσική του τίτλου, με περισσότερους από 75 καλλιτέχνες να συμπεριλαμβάνονται στο soundtrack του παιχνιδιού.
Εν κατακλείδι, και σε συνδυασμό με την λεπτομερή παρουσίαση του State of Play που παρακολουθησατε κι εσείς, μπορούμε να πούμε πως μάθαμε αρκετά περισσότερα στοιχεία για το επερχόμενο Gran Turismo 7. Θυμίζουμε πως ο τίτλος αναμένεται να κυκλοφορήσει για PlayStation 5 και PlayStation 4 στις 4 Μαρτίου.
δεκαευρακι, gamepass, forza horizon 5, παιζεις μια βδομαδα και το σβηνεις, κι ασε τον yamauchi να τραγουδαει