Η αλήθεια είναι πως το Blair Witch κυκλοφορεί σε λίγες μόλις μέρες, αλλά είναι σχετικά μυστήρια περίπτωση. Ανακοινώθηκε μόλις τον Ιούνιο και τελικά κυκλοφορεί οριακά μέσα στον Αύγουστο. Αναπόφευκτα, δεν έχει προλάβει να αφήσει πολύ συγκεκριμένες εντυπώσεις, παρότι ξέρουμε σε γενικές γραμμές τι έχει νόημα να περιμένει κανείς από την πολωνική Bloober Team των Observer και Layers Of Fear. Όπως μας είπε η narrative director του νέου τίτλου, η ομάδα αγαπά το ψυχολογικό horror και συνεχίζει σε αυτά τα μονοπάτια.
Στην προκειμένη πάντως ετοίμασε ένα demo που ουσιαστικά απαρτίζεται από πέντε διαφορετικά δείγματα του παιχνιδιού, από διαφορετικά χρονικά σημεία της ιστορίας, από την αρχή σχεδόν έως και λίγο πριν το τέλος. Όλα ήταν επιλεγμένα ώστε να μη γεμίσουμε spoilers αλλά να αντιληφθούμε τους βασικούς μηχανισμούς. Για το ύφος δεν χρειάστηκε και πολύ προσπάθεια, αφού είναι γνωστό από τις προηγούμενες παραγωγές της και, επίσης, οι υπολογιστές στους οποίους έτρεχε το παιχνίδι ήταν σε κουβούκλιο για να κόβεται περιφερειακός φωτισμός. Φυσικά το περιβάλλον είναι πάντα μοναχικό, ωστόσο ο ήρωας μιλά, ενίοτε, με άλλους χαρακτήρες -μας έτυχε μια φορά μέσω τηλεφώνου- και, κυρίως, έχει συντροφιά τον σκύλο του που ονομάζεται Bullet. Ο σκύλος δεν είναι μόνο ψυχολογική άγκυρα για πρωταγωνιστή και παίκτη αλλά προσφέρει και πολύτιμες υπηρεσίες. Μπορεί να ψάξει το χώρο, κάτι που δεν μπορεί να κάνει το ίδιο αποτελεσματικά ο ήρωας. Μπορεί να μείνει κοντά στον πρωταγωνιστή, μπορεί να εντοπίζει αόρατους εχθρούς πριν κάνουν την πρώτη τους κίνηση αλλά και μετά από αυτήν, προκειμένου να ξέρει ο παίκτης προς τα που πρέπει να στρέψει το φακό του για να τους διαλύσει ή, σε άλλες περιπτώσεις, απλά να τους απωθήσει. Φυσικά και υπάρχει επιλογή για χάδια στο σκυλί, ενώ η γενικότερη στάση που κρατά ο παίκτης απέναντί του, με τις επιλογές που συνηθίζει να κάνει, το κατά πόσο το αφήνει να κινδυνεύσει κ.λπ., να επηρεάζουν (με τρόπο που δεν είδαμε στην πράξη στη δοκιμή) τη μετέπειτα συμπεριφορά του. Αυτό είναι ένα ζήτημα που θέλουμε πολύ να μάθουμε πώς λειτουργεί και πώς εκφράζεται στην πράξη.
Μιας και έγινε λόγος για φακό κόντρα σε εχθρούς και μάλλον το πρώτο πράγμα που σας ήρθε στο μυαλό είναι το Alan Wake, οι Πολωνοί προνόησαν και εξήγησαν με το καλημέρα ότι δεν πρόκειται για το ίδιο πράγμα. Δεν υπάρχουν πυροβόλα όπλα για το αποτελείωμα των εχθρών, ο φακός δεν είναι τόσο παντοδύναμος όσο στο Alan Wake και, ούτως ή άλλως, το ύφος και οι προτεραιότητες του Blair Witch διαφέρουν. Πάντως δεν είχαμε κάποιου είδους σοβαρή μάχη στην έκδοση της δοκιμής, οπότε μένουμε ακόμη στη θεωρία. Σαφής είναι η κατάσταση με ένα συγκεκριμένο είδος περιβαλλοντικού γρίφου. Η αναλογική κάμερα είναι συνυφασμένη με το franchise και, φυσικά, έχει κι ο ήρωας μία. Στη διαδρομή βρίσκει κασέτες με στιγμιότυπα από το παρελθόν. Μπορεί να τα παρακολουθήσει σε πρώτη φάση και ο παίκτης μπορεί να γυρίσει την ταινία μπρος και πίσω. Ουσιαστικά ψάχνει για κάποιο στιγμιότυπο κατά το οποίο συμβαίνει ή απλά ισχύει κάτι που θα τον εξυπηρετούσε και τον ίδιο. Π.χ. μια πόρτα είναι κλειστή και δεν υπάρχει τρόπος να ανοιχτεί. Βλέπουμε το βίντεο, το σταματάμε εκεί που κάποιος ανοίγει την πόρτα που μας ενδιαφέρει, αφού προσανατολιστούμε βέβαια και είμαστε σίγουροι για τις τοποθεσίες που εμφανίζονται στο βίντεο, και τότε βλέπουμε να καταλήγει μονομιάς στην ίδια κατάσταση η πόρτα που έχουμε μπροστά μας. Μπαίνουμε μέσα, αλλά περιμένει κι άλλη πόρτα η οποία ανοίγει με τον ίδιο τρόπο. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι η προηγούμενη πόρτα μπορεί να κλείνει στο βίντεο, οπότε κλείνει και στην κανονική ροή του παιχνιδιού καθώς σταματάμε την εικόνα εκεί που πρέπει για να μας κάνει το χατίρι η άλλη πόρτα. Όπως μας είπαν και οι δημιουργοί, ο μηχανισμός αυτός γίνεται ευκολότερα κατανοητός στην πράξη παρά στη θεωρία και, δοκιμάζοντάς τον, θα συμφωνήσουμε.
Κατά τα άλλα ο ήχος, που είναι πάντα σημαντικός αλλά ακόμη πιο σημαντικός σε τέτοιου είδους τίτλους, είναι, ήδη, ξεκάθαρα καλός και ικανός να στηρίξει την απαιτούμενη ατμόσφαιρα. Προς το τέλος της δοκιμής, οπότε και άρχισαν οι οπτασίες και τα παιχνίδια με το μυαλό, πιάνει ακόμη περισσότερο τόπο. Δυστυχώς, δεν ήταν δυνατό να βγούμε πολλά συμπεράσματα για οτιδήποτε μη μηχανικό. Η έκδοση της δοκιμής ετοιμάστηκε ακριβώς με τη λογική αυτή, διότι η ομάδα ανάπτυξης δεν ήθελε να γεμίσει τους δημοσιογράφους και, κατ’ επέκταση, τους παίκτες, με spoilers. Αυτό που μπορούμε να πούμε, λοιπόν, είναι ότι οι λίγοι μηχανισμοί που είδαμε λειτουργούν αξιόπιστα, αν και αποτελούν μόνο την κορυφή του παγόβουνου, το level design φαίνεται να ωθεί τον παίκτη προς εκεί που πρέπει σε γενικές γραμμές, μένει όμως να δούμε πώς χτίζεται ο τρόμος, πώς παίζει η ομάδα με το μυαλό του παίκτη κ.λπ. Πάλι καλά δηλαδή που δεν έχουμε παρά να περιμένουμε μόλις μερικές μέρες για να δούμε το τελικό αποτέλεσμα.
Aυτο θα κυκλοφορησει και στα καταστηματα.Φαινεται ενδιαφερον.Day one game pass μαλιστα