Είναι γνωστό στους περισσότερους, αν όχι σε όλους τους gamers, ότι η ανάπτυξη παιχνιδιών δεν είναι μια απλή υπόθεση. Είναι εξίσου γνωστό στους gamers αυτής της χώρας ότι βρισκόμαστε δυστυχώς πολύ πίσω στον τομέα αυτό τη στιγμή που άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένων και ορισμένων του πρώην Ανατολικού Μπλοκ (βλέπε Πολωνία, Τσεχία) διακρίνονται διεθνώς. Έτσι λοιπόν, όταν μάθαμε ότι η ομάδα Hammer & Ravens με επικεφαλής τον Emiliano Pastorelli, έχει τέσσερις Έλληνες που δουλεύουν στην ανάπτυξη του Empires in Ruins, αμέσως το project απέκτησε ενδιαφέρον. Πόσω μάλλον όταν συνειδητοποιήσαμε ότι ο συγκεκριμένος τίτλος είναι ένας σπάνιος συνδυασμός Tower Defense και 4X strategy.
Γίνεται αυτό; Προφανώς και γίνεται. Όχι μόνο αυτό, αλλά το Empires in Ruins διαθέτει και σενάριο στο campaign του. Ο Emiliano ξέρει όμως ότι οι φανατικοί των TD δεν ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για σενάρια και διαλόγους, θέλουν απλά να εξοντώσουν ατελείωτες ορδές εχθρών με τους πύργους και τις άμυνές τους. Έτσι φρόντισε να υπάρχει και ένα Arcade mode που μοιάζει περισσότερο με κλασικό Tower Defense game. Το campaign εκτυλίσσεται σε ένα ζοφερό μεσαιωνικό κόσμο, όπου επικρατεί η διαφθορά και το χάος. Μια επαρχία του βασιλείου επαναστατεί και το Στέμμα στέλνει έναν αντικοινωνικό μεθύστακα να βγάλει το φίδι από την τρύπα. Το ρόλο αυτό αναλαμβάνει ο παίκτης και οι διάλογοι (που δεν έχουν κανένα ίχνος σοβαρότητας) είναι αρκετά διασκεδαστικοί. Η παρουσίαση περιορίζεται σε δισδιάστατα σχέδια, χωρίς voice-over, αλλά αυτό δεν ενοχλεί ιδιαίτερα. Μιλάμε, άλλωστε, για το δεύτερο μόλις τίτλο της Hammer & Ravens. Η μουσική, εξάλλου, είναι πολύ καλή και συνοδεύει ευχάριστα το gameplay.
Το ζουμί του Empires in Ruins είναι ακριβώς το gameplay και ο συνδυασμός ενός λίγο-πολύ κλασικού TD game με στοιχεία 4X. Για το πρώτο σκέλος δεν έχουμε να πούμε πολλά. Είναι λειτουργικό και έχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία που βρίσκουμε σε τέτοια παιχνίδια: διάφορους τύπους πύργων με ξεχωριστούς ρόλους, αναβαθμίσεις, αλλά και υποστήριξη από εργάτες (για το χτίσιμο και τις επισκευές) και στρατιώτες για την άμυνα. Το κομμάτι αυτό είναι, φυσικά, real-time και μας δίνει τη δυνατότητα να «καλέσουμε» το επόμενο κύμα εχθρών πιο γρήγορα με αντάλλαγμα λίγο περισσότερο χρυσό. Στο turn-based μέρος υπάρχει ένας χάρτης με περιοχές τις οποίες πρέπει να κατακτήσουμε. Καθεμία από αυτές έχει διαφορετικές πρώτες ύλες και μέγιστο πληθυσμό και είναι στο χέρι μας αν θα τις αντιμετωπίσουμε με το γάντι ή… με το μαστίγιο. Στο mode αυτό προχωρά το story, η αναγνώριση εχθρικών περιοχών, το χτίσιμο υποδομών και η έρευνα τεχνολογιών. Ο χάρτης φαίνεται μικρός, μέχρι να συνειδητοποιήσουμε ότι οι μόλις έξι περιοχές που διαθέτει είναι απλά ο στόχος για το πρώτο κεφάλαιο του campaign, ενώ η κατάκτησή τους είναι μόνο η αρχή: οι επαρχίες αυτές επαναστατούν με το παραμικρό και οι αναταραχές προκαλούν ζημιές σε κτήρια και παραγωγή και θα πρέπει να καταφέρουμε να τις ελέγξουμε για να προχωρήσουμε, είτε με το καλό είτε με τη βία.
Η αρχική σκέψη για το Empires in Ruins ήταν ότι η Hammer & Ravens κατέφυγε σε ένα τρελό και φαινομενικά ασύμβατο συνδυασμό ειδών μόνο και μόνο επειδή κάτι τέτοιο δεν είναι συνηθισμένο. Ωστόσο, φαίνεται ότι έχει πάρει το εγχείρημα στα σοβαρά, παρά την ξεκάθαρα χιουμοριστική διάθεση του σεναρίου και το αποτέλεσμα δείχνει πραγματικά αξιόλογο. Το παιχνίδι βρίσκεται σε Early Access στο Steam και αναμένουμε με ενδιαφέρον την ολοκληρωμένη του μορφή.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity