Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

GameUp: Η Microsoft και το ρίσκο της νέας γενιάς

*
Ο Ηλίας Παππάς παρουσιάζει στο νέο επεισόδιο του GameUp το πλάνο και το ρίσκο της Microsoft. Μαζί του ο Φωκίων Χαροκόπος και ο Δημήτρης Ρέντζιος.

Μετά το επεισόδιο του GameUp για το PlayStation 5 που γνώρισε μεγάλη επιτυχία, δεν θα μπορούσε να λείψει και το αντίστοιχο επεισόδιο για τη Microsoft. Το Ορυχείο, είτε στα κείμενά του είτε στα podcasts του προτιμάει να αφήνει λίγο καιρό για να αναλύσει τις μεγάλες ανακοινώσεις, ιδιαίτερα δε αυτή σε αυτή την περίοδο όπου οι συνθήκες της αγοράς και η σχετική αβεβαιότητα του μέλλοντος καθιστά τα γρήγορα συμπεράσματα δίχως ουσιαστικό λόγο ύπαρξης.


Αυτή η γενιά έχει την πιθανότητα να είναι η πρώτη γενιά στην ιστορία της βιομηχανίας όπου τρεις μεγάλες δυνάμεις έχουν τη δύναμη και το όραμα να κυνηγήσουν την επιτυχία με τρεις διαφορετικούς τρόπους. Για όποιον έχει την ωριμότητα να προσπεράσει φανμποϊσμούς, clickbait δημοσιογραφία και ρηχή ενημέρωση δεν μπορεί παρά να αισθανθεί ένα ρίγος ευτυχίας για το διαγραφόμενο αυτό μέλλον.

Από τη μία η πορεία της Nintendo, από την άλλη η πορεία της Sony και, πλέον, η νέα στρατηγική της Microsoft υπόσχονται κάτι για όλους, μια συνθήκη που, αν είναι υγιής εμπορικά, θα διοχετεύσει τους δημιουργούς με νέα ενέργεια και, κατ’ επέκταση, νέες εμπειρίες για όλους εμάς. Η ερχόμενη γενιά έχει τις πιθανότητες να είναι η γενιά όπου η βιομηχανία θα ανανεωθεί και θα αλλάξει ριζικά.

Είναι όμως τόσο εύκολο για τη Microsoft να καταφέρει να φέρει εις πέρας το σχέδιο του GamePass; Τι συμβαίνει με τα νέα ΑΑΑ της και τι επιλογές ανανέωσης έχουν τα ήδη υπάρχοντα, όπως το Halo: Infinite, το Gears of War και το Fable; Μπορεί η ενοποίηση της εμπειρίας του PC, της κονσόλας και του streaming να αποφέρει όσα έχει στο νου του ο Phil Spencer; Κινδυνεύει η εταιρεία αν δεν προσφέρει ΑΑΑ εμπειρίες όπως η Sony και πόσο ευάλωτη είναι η τελευταία από μια ομογενοποίηση των first parties που θα βλάψει τη δημιουργικότητα και θα προκαλέσει τη «ubisoftποίηση» τους;



Για όλα αυτά αλλά και για πολλά περισσότερα έχω καλεσμένους τον Φωκίων Χαροκόπο και τον Δημήτρη Ρέντζιο. Ο Φωκίων, μια από τις παλαιότερες καραβάνες στα ελληνικά media, πρώην αρχισυντάκτης του Computer Games Magazine, του Gamelife.gr και πλέον του Byteme.gr, μου κάνει την τιμή να έρχεται για πρώτη φορά στο podcast ενώ, ο Δημήτρης, μετά το εκρηκτικό επεισόδιο για το The Last of Us Part II, επιστρέφει στο χώρο του εγκλήματος προετοιμασμένος για μια συναρπαστική ανάλυση.



Όπως πάντα, αν επιθυμείτε να συνεχίσει το Ορυχείο και τα Podcast του (GameUp και Social Gamer) να σας προσφέρουν ανάλυση που απλά δεν βρίσκετε αλλού, γίνετε συνδρομητές, περάστε μια επίσκεψη από τον σπόνσορά μας, Skytelecom.gr και διαδώστε όπου και όποτε μπορείτε.

Τέλος, μην αμελήσετε να διαβάσετε το πρόσφατο, μίνι Ορυχείο για τη διαμάχη της Apple και της Epic.

Να είστε καλά και μη ξεχνάτε: ακούγοντας podcast πας στην πόλη.


GameUp (Apple)
GameUp (Spotify)

Social Gamer (Apple)
Social Gamer (Spotify) 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
23 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • jack124
    • Δεν ξέρω για το gamepass, δεν σου ανήκει τίποτα εκεί απλά πληρώνεις μια συνδρομή και όποτε θέλουν αφαιρούν και προσθέτουν games το red dead 2 το βάλανε Μάιο και τώρα έχει ήδη βγει. Προτιμώ να τα αγοράζω και να τα έχω "για πάντα" δικά μου. Πολλές φορές θέλω να ξανά παίξω κάποιο παιχνίδι μετά από πολύ καιρό. Αυτή είναι η γνώμη μου.

      • joehok
      • Red dead k gta είναι τα μαύρα πρόβατα από την υπηρεσία..... εγώ έχω βγάλει περίπου 80 παιχνίδια σε ενάμιση χρόνο και έχω δοκιμάσει άλλα 20....αν δεν μπορεί κάποιος να διαχειριστεί την κατάσταση σίγουρα δεν βολεύει το πας.

      • Talk Show Host
      • Καταλαβαίνω τον προβληματισμό αλλά δεν σου απαγορεύει κανένας να αγοράσεις το παιχνίδι που σου αρέσει. Μάλιστα, αν έχεις συνδρομή στο gamepass, θα το πάρεις με έκπτωση. Η υπηρεσία δεν έχει σκοπό να αντικαταστήσει την αφορά ενός videogame ως γενική πράξη αλλά να δώσει ένα πλεονέκτημα στον καταναλωτή που δεν το είχε πριν, συνδυάζοντας τόσο την κονσόλα όσο και το PC. Ειδικά για γονείς θα είναι μεγάλο θετικό.

        • Talk Show Host
        • Βέβαια, ναι. Μην ξεχνάς ότι κάθε νέα υπηρεσία πρέπει να δημιουργήσει νέο κοινό κιόλας, όχι απλά να βασιστεί στο ήδη υπάρχον. Αν πετύχει όμως θα είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που τρεις μεγάλες εταιρίες θα είναι υγιείς. Αυτό θα εκτοξεύσει τα videogames σε νέα επίπεδα.

      • Talk Show Host
      • Ναι, εσυ το κανεις αυτό. Εκατομμύρια άλλοι κάνουν κάτι άλλο. Από αυτούς κρίνεται και θα κριθεί η ποιότητα της υπηρεσίας. Η υπηρεσία δεν ταιριάζει σε σένα αλλά σε κάποιον που θέλει πληθώρα τίτλων να παίξει με πολύ καλή ποιότητα, ολα τα first party day one, multiplayer, streaming και εκπτώσεις. Δεν είναι ολα για όλους.

        • Talk Show Host
        • Ναι, τα δεκάδες που θα κυκλοφορήσουν όπως το Halo Infinite, το Hellblade 2, το Fable, το νέο Forza Horizon, το νέο Gears, το νέο RPG της Obsidian, το Avowed, το Everwild της Rare κτλ

        • Talk Show Host
        • Τώρα μάλλον αστειεύεσαι με αυτό, οπότε θα σταματήσω εδώ. Η υπηρεσία είναι όλα όσα προσφέρει συνολικά, χθες, σήμερα και στο μέλλον. Δεν αλλάζουν αυτά, είναι μέρος της συνδρομής που πληρώνεις. Δεν ξέρω τι άλλο να σου πω για να καταλάβεις την έννοια της υπηρεσίας αλλά πλέον έχουμε φτάσει στο σημεία της κουβέντας όπου πρέπει να αναλύσουμε τα αυτονόητα, όποτε δεν έχει νόημα. Καλή συνέχεια :)

    • joehok
    • Τελειωσαμε σήμερα το ποντκαστ και δεν έμεινα ικανοποιημένος αυτή τη φορά αποτην συζήτηση. Ίσως φταίει η σχετική παρουσία απο τους καλεσμένους.... ίσως κάτι άλλο.... σίγουρα δεν αναλύθηκε το ολικό πλάνο της μαικροσοφτ..... για την ανάλυση στο pass οκ ... απλά η εμμονή ότι το last of us είναι εμπειρία και το psychonauts όχι είναι ενα δυσάρεστο γεγονός για τους ακροατές αν και δεν φταίει ο συντονιστής της συνομιλίας ξεκάθαρα...

      • Talk Show Host
      • Νομίζω ότι δώσαμε το γενικό πλάνο της στροφής της Μαικροσοφτ ως κάτι ξεχωριστό στην αγορά που πρέπει να στηρίξουμε για την υγεία της βιομηχανίας. Προσωπικά κι εγώ διαφώνησα αρκετές φορές με την άποψη του Δημήτρη για το τι είναι εμπειρία και ποσό υποκειμενικό είναι αυτό. Αλλά αυτή είναι και η μαγεία του διαλόγου, να εκφράζονται απόψεις και να συζητιούνται ώριμα.

        • joehok
        • Ναι σωστά το γενικό πλάνο δωθηκε αλλά έχει πολλά παρακλάδια που δεν αναφέρθηκαν για αυτό το είπα. Ναι πάντα όταν η άποψη μας δεν επιβάλεται είναι και το καλύτερο....anyway keep up the good work

        • Talk Show Host
        • Ευχαριστώ! Μην ξεχνάς ότι το κοινό είναι επίσης μέρος του Ορυχείου. Μη διατάσεις να γράψεις θέματα που μας ξέφυγαν, θα κάνει την όλη εμπειρία ακόμα πιο ανεπτυγμένη και χρήσιμη για όλους μας :)

      • CeR_X
      • Θα ήθελα λίγο να γίνει μια διευκρίνιση εδώ πέρα:

        Εγώ ο ίδιος ανέφερα πως θα γίνει κουραστική η εμμονή μου στο Last of Us γιατί ειλικρινά το θεωρώ ως το benchmark του gaming. Το ταβάνι που έχουμε ως προς το πού μπορεί να φτάσει η βιομηχανία σε επίπεδο αφήγησης, σκηνοθεσίας και εμπειρίας συνολικά.

        Είναι άδικο λοιπόν κάποιος να μου προσάπτει το ότι θεωρώ πως το Psychonauts *δεν* είναι εμπειρία. Ουδέποτε το είπα και ουδέποτε θεώρησα πως δεν είναι. Όταν όμως το 2020 βλέπω από έναν τίτλο πού μπορεί να φτάσει το μέσο συνολικά, τότε καλώς ή κακώς δεν μπορεί να με καλύψει ένας τίτλος καρμπόν του παιχνιδιού που κυκλοφόρησε το 2005 με την ίδια κι απαράλλαχτη μανιέρα του Schafer εδώ και δυό δεκαετίες. Ακόμα κι έτσι, δεν θεωρώ πως το ένα είναι εμπειρία και το άλλο όχι. Τις ιεραρχώ ωστόσο, ποιοτικά. Αυτό κάνω ούτως ή άλλως κοντά δέκα χρόνια τώρα.

        Από κει και πέρα, η μόνη μου ένσταση ως προς το XGP, που τη θεωρώ εξαιρετική κίνηση για την ίδια τη Microsoft, είναι το γεγονός πως αγχώνομαι για τον αντίκτυπο που θα έχει στην ποιότητα του τελικού προϊόντος που θα φτάσει στα χέρια του gamer. Στο τέλος δεν με απασχολεί ως gamer και ως κριτικός αν η κίνηση της Microsoft είναι επιχειρηματικά ορθή (είναι) και αν κάνει το business της κερδοφόρο (το κάνει). Στο τέλος με απασχολεί να έρχονται στα χέρια μου τίτλοι όπως το Last of Us, να έρχονται φιλόδοξες εμπειρίες, εμπειρίες που σπάνε την αντίληψη του τί θεωρείται σήμερα gaming.

        Όχι ένα μάτσο από παιχνίδια του 20άρικου απλά για να γεμίσει ο κατάλογος του XGP.

        Ακόμα κι έτσι όμως, αυτό είναι το worst case scenario. Υπάρχει και η άλλη πλευρά που λέει πως όσα περισσότερα λεφτά βγάλει το XGP, τόσο καλύτερες εμπειρίες θα αρχίσει να προσφέρει με την πάροδο του χρόνου.

        Για την ώρα θέλω να πιστέψω το δεύτερο αλλά δεν μπορώ να κλείσω εντελώς τα μάτια μου στο πρώτο.

        • joehok
        • Αν ένα παιχνίδι είναι μπεντσμαρκ για το γκειμινγκ και αν θα μπει στο πας είναι εντελώς άσχετο πράγμα.......δλδ αν κάποιος έχει μια τρομερή ιδέα απο τα στούντιο θα πούνε σε μαικροσοφτ... όχι φίλε αυτό σημαντικό δεν βάζουμε τόσο καλά παιχνίδια μέσα..... ότι συμφωνώ ότι δεν βλέπω το ταλέντο να πάει προς τα κει σύντομα απο τα νέες προσθήκες απο στούντιο είναι επίσης άλλο θέμα...... όπως και να έχει άλλο το ενα άλλο το άλλο...... χαιρόμαστε που υπάρχουν στούντιο που παίρνουν ρίσκα.....και ας μην είναι τα αποτελέσματα καλά....αλλα αν δεν πάρουν ρίσκα θα έχουμε απλά μια νιντεντο να κάνει πλάκα με χαζομάρες να πουλάει animal crossing στα 70εκ και να κάνει τους πάντες ρεζίλι μς τις πωλήσεις και τα μπεντσμαρκ και τις παραγωγές

        • CeR_X
        • Συμφωνώ πως είναι εντελώς άσχετο πράγμα και επίσης είναι και κάτι που και φαντασία να έχεις, δεν το είπα ούτε το υπονόησα. Αν είναι να κάνουμε συζήτηση, τουλάχιστον να την κάνουμε επί των επιχειρημάτων του καθενός και χωρίς να προσάπτουμε επιχειρήματα και ιδέες που δεν είπε κανείς.

          Η συλλογιστική μου, και στο podcast, πάει ως εξής:

          Το Last of Us ήταν μια επένδυση εκατοντάδων εκατομμυρίων. Ένας από τους λόγους που ήταν τόσο εντυπωσιακή εμπειρία ήταν και το γεγονός πως έχαιρε τεράστιας χρηματοδότησης.

          Αυτή η χρηματοδότηση με το μοντέλο του Gamepass (Netflix τύπου) δεν αποτελεί πρόσφορο έδαφος για ΑΑΑ δημιουργίες πολύ απλά γιατί δεν λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο. Η λογική πίσω από το XGP είναι να δίνει ποσότητα περιεχομένου σε χαμηλή τιμή. Η ποσότητα και τα αυξημένα κόστη ανάπτυξης δεν πάνε μαζί. Ένας high-profile AAA τίτλος θέλει πολλά λεφτά.

          Το XGP μπορεί να αποτελέσει εκκολαπτήριο τέτοιου επιπέδου ΑΑΑ εμπειριών μόνο σε βάθος χρόνου και αφού γιγαντωθεί η βάση χρηστών. Αλλά πρέπει να γιγαντωθεί. Θα πρέπει να μιλήσουμε για σοβαρά νούμερα για να συμβεί αυτό. Όχι μερικές δεκάδες εκατομμύρια.

          Τώρα όλα τα υπόλοιπα που αναφέρεις, να είμαι απόλυτα ειλικρινής, δεν τα πολυκαταλαβαίνω.

        • joehok
        • Μπορεί να φταίει ο προφορικός λόγος αλλα έρχεσαι στα λόγια μου. Το γενικό benchmark μπορεί να έρθει απο οπουδήποτε και συμφωνούμε... τώρα ας πάμε στο storytelling benchmark.... πραγματικά για αυτήν την κατηγορία είναι δύσκολο να δούμε στα κοντά κάτι ανάλογης παραγωγής.... μέσω του pass...ΑΛΛΑ το μοντέλο όπως λέμε δεν το βοηθά αλλα δεν το εμποδίζει κιόλας.....απο εκεί και πέρα όμως αμα τα βάλεις κάτω μια καλή παραγωγή τέτοιων διαστάσεων για να βγει και να είναι και ανάλογη των προσδοκιών πάει γύρω στην εφταετια με τους σύγχρονους ρυθμούς.... οπότε και έξω απο το μοντέλο του pass τα πράγματα δεν είναι και πλ ενθαρρυντικά. Οπότε έχουμε ακόμα να δούμε πολλά πράγματα στο μέλλον.......σε άλλο θέμα αν με ρωτήσεις προσωπικά θα σου πω ότι είτε γεμίσει καλά είτε κακά παιχνίδια το pass πάλι είναι πρόβλημα διαχείρισης και βιωσιμότητας για τούς παραγωγούς.... είναι περίεργο το μέλλον σίγουρα. Και δεν μπορεί να αναλυθεί και απο μενα σε πέντε δεκα γραμμές

    • CeR_X
    • Φταίει και ο προφορικός λόγος προφανέστατα και γι’ αυτό παίρνω την ευθύνη εξ’ ολοκλήρου.

      Επί της αρχής όμως, δεν διαφώνησα με τον Ηλία κάπου, απλά δεν συμμερίστηκα τον ίδιο ενθουσιασμό για την κίνηση της MS.

      Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του gaming που όλοι οι μεγάλοι είναι σε θέση να είναι ανταγωνιστικοί και κερδοφόροι και αυτό είναι το πιο ωφέλιμο τόσο για τη βιομηχανία συνολικά όσο και για τον μέσο gamer.

      Η μόνη μου ένσταση είναι καθαρά ζήτημα προοπτικής και ξεκινά από την όποια αντίληψη έχω χτίσει στα όσα χρόνια ασχολούμαι με το gaming. Η παρουσιάση της MS δεν με έπεισε όσο τους άλλους και από αυτή τη σκοπιά έφερνα αντίλογο σε όλο το podcast.

      Αν συμφωνούσαμε παντού άλλωστε δεν θα υπήρχε λόγος να γίνει η εκπομπή εξ’ αρχής.

      Χαίρομαι πάντως που έγινε η αφορμή να τα πούμε και εδώ

      • Talk Show Host
      • Αυτός είναι πάντα και ο σκοπός του Ορυχείου, είτε στα κείμενα είτε στα ποντκαστ: να κάνουμε συζήτηση ώριμα για γκειμς, με όλες τις απόψεις και να ψάξουμε την πιο ικανοποιητική απάντηση. Αυτό θεωρώ πιο σημαντικό από όλα προσωπικά γιατί γίνεται ελάχιστα στη χώρα μας.

*