Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

BlizzCon 2017 World of Warcraft interview

*
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας στην Καλιφόρνια για την BlizzCon 2017 είχαμε τη δυνατότητα να συζητήσουμε με developers του World of Warcraft για τις ανακοινώσεις που έγιναν τόσο για τους Classic Servers αλλά και για το νέο expansion Battle for Azeroth. Μαζί μας ήταν ο Ray Cobo, Lead Game Producer, και η Candace Thomas, Senior Game Designer.

Πώς φτάσατε από το να λέτε πως δεν υπάρχει περίπτωση για Classic Servers στο «η αγαπημένη μας γεύση είναι η Vanilla»;
Candace Thomas: Ήταν κάτι για το οποίο το community ήταν πολύ ενθουσιασμένο και μας έκανε και εμάς πολύ ενθουσιασμένους. Η ερώτηση ήταν, μπορούμε να το κάνουμε; Και όταν ανακαλύψαμε πως η απάντηση ήταν, "Holy crap, yes!" ενθουσιαστήκαμε ακόμη περισσότερο. Δεν έχουμε όμως λεπτομέρειες για το πως θα το κάνουμε σωστά, το πως θα αποδώσουμε σωστά την εμπειρία του Classic WoW. Είναι μια τεράστια πρόκληση, ειδικά με τον τρόπο που έχει εξελιχθεί η τεχνολογία τα τελευταία χρόνια, η ομάδα έχει μπροστά της ένα μεγάλο πόνημα. Είμαστε όμως αποφασισμένοι, ενθουσιασμένοι και μπορεί να μην εργάζομαι εγώ προσωπικά στο project αλλά να είστε σίγουροι πως θα πω την άποψη μου αφού ξεκίνησα να παίζω WoW από την κυκλοφορία του.


Έχετε λεπτομέρειες για το Classic WoW;
Ray Cobo: Όχι δεν έχουμε. Για την ακρίβεια ακόμη μιλάμε για το πώς θα υλοποιηθεί το project.
Candace Thomas: Όταν ολόκληρη η ομάδα είναι παθιασμένη με κάτι, φροντίζουμε να πάρουμε το χρόνο που χρειάζεται για να το κάνουμε σωστά.

Αν θυμόμαστε καλά, είχαμε ακούσει πως την τεχνολογία που χρησιμοποιούσατε κατά τη διάρκεια του Vanilla WoW, δεν μπορείτε να την χρησιμοποιήσετε πλέον. Φτιάχνετε το Classic WoW από την αρχή;
Candace Thomas: Κατά τη διάρκεια 11-12 χρόνων, το WoW έχει αλλάξει πολύ, η τεχνολογία μας εξελίσσεται συνέχεια. Δεν είμαι μέλος της συγκεκριμένης ομάδας αλλά είμαι σίγουρη πως το να δημιουργήσουν τη μηχανή θα είναι πρόκληση γι' αυτούς.

Ray Cobo: Θέλουμε να κρατήσουμε την αίσθηση που είχε τότε το παιχνίδι, τη νοσταλγία του να παίζεις για πρώτη φορά WoW. Δεν είμαι σίγουρος αν μπορούμε να το μεταφέρουμε αυτό αλλά είμαστε αφοσιωμένοι στο project. Έχουμε νέα τεχνολογία και νέα εργαλεία που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να δημιουργήσουμε το κατάλληλο αποτέλεσμα.

Θα έχουμε όμως τεχνολογία στο Classic WoW που εμφανίστηκε αργότερα από το Vanilla, όπως για παράδειγμα το phasing;
Candace Thomas: To WoW εξελίσσεται συνεχώς. Ήταν στο Legion που προσθέσαμε τη τεχνολογία να λυγίζει το γρασίδι όταν το πατούν οι παίκτες. Κάτι τέτοια μικρά εργαλεία είναι πραγματικά υπέροχα. Αλλά αυτή είναι η ερώτηση. Τι κρατάς; Τι προσθέτεις; Ειδικά όταν υπάρχει μια συγκεκριμένη νοσταλγία για το πώς ήταν το παιχνίδι. Γι' αυτό θα πρέπει να πάρουμε το χρόνο μας για να αποφασίσουμε τι θέλουμε να κάνουμε.

Όσον αφορά στο νέο expansion, Battle for Azeroth. Συνήθως είχαμε την κόντρα μεταξύ Horde και Alliance και στα προηγούμενα expansions αλλά ποτέ δεν ήταν το κεντρικό event. Πιστεύουμε πως είναι η πρώτη φορά στο World of Warcraft και μάλλον η πρώτη φορά από το WarCraft 2 που η αντιπαλότητα μεταξύ των δύο factions αποτελεί την κεντρική θεματική. Μπορείτε να διευκρινίσετε τη συγκεκριμένη επιλογή στην ιστορία;
Candace Thomas: Όσο επική και αν ήταν η ιστορία του Icecrown, του Northrend και του Lich King, σε κάποιο σημείο πιστεύω πως πρέπει να ταρακουνήσεις κάπως τα πράγματα. Δεν μπορείς να έχεις πάντα το ίδιο πράγμα. Να πούμε δηλαδή, ας σας δώσουμε μια εκστρατεία, ποιος είναι ο νέος κακός της υπόθεσης που θα πρέπει να σκοτώσετε, ποια είναι η νέα απειλή του κόσμου του Azeroth. Ποιος θα είναι ο κακός που θα σας ταράξει, που θα βρίσκεται σε κάθε γωνία, θα είναι πέντε βήματα μπροστά, που θα τον κυνηγήσετε μέχρι το dungeon. Και αυτό είναι εκπληκτικό story telling. Όμως πιστεύω πως ήρθε η ώρα να αλλάξουμε λίγο το καθιερωμένο, να κάνουμε ένα βήμα πίσω. Έχουμε πολεμήσει ήδη δύο φορές το Burning Legion μέχρι τώρα. Είναι άπειροι, υπάρχουν σε αμέτρητα εναλλακτικά σύμπαντα. Είχαμε μια επική μάχη μαζί τους και θα δείτε περισσότερα στο patch 7.3. Στο Antorus θα δείτε την κατάληξη αυτού του πολέμου και επιτέλους θα ηρεμίσουμε με το Legion. Τι γίνεται όμως τώρα; Ο κόσμος μας είναι κατεστραμμένος. Είχαμε την προδοσία μεταξύ Horde και Alliance. Χωρίς να θέλω να χαλάσω την έκπληξη, υπάρχει ένας νέος πόρος που ονομάζεται azerite. Τι γίνεται όταν ο νέος αυτό πόρος σου δίνει άπειρη δύναμη; Ήρθε η ώρα να καταστρέψουμε τον αρχικό μας εχθρό. Ας καταστρέψουμε το Alliance! Και μπορούμε να πούμε πολλές ωραίες ιστορίες έτσι. Έχουμε κτίσει την Sylvanas ως faction leader και έχουμε κτίσει και τον χαρακτήρα του Anduin, τον έχουμε ακολουθήσει καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής του για την ακρίβεια. Ο κάθε παίκτης ταυτίζεται έντονα με το faction του. Η πρώτη ερώτηση που ρωτάς κάποιον που παίζει World of Warcraft είναι "Είσαι Horde ή Alliance;" και είτε του λες «κόλλα το» είτε τον κοιτάς και του λες "Είσαι από αυτούς, ε;". Και αυτό η ταύτιση με faction υπάρχει εδώ και πολύ καιρό στο community και ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε με αυτό. Ταυτόχρονα θα σπάσουμε και τη φόρμουλα «σκότωσε αυτό το boss και μετά το επόμενο». Από την άλλη όμως υπάρχει μια σκοτεινή παρουσία στο Azeroth, θα συνεχίσει να υπάρχει μια απειλή που και τα δύο factions θα πρέπει να αντιμετωπίσουν. Δεν μιλάμε μόνο για μια διαμάχη μπλε εναντίον κόκκινων.
Κατά τη διάρκεια του Legion υπήρχαν σημεία που οι χαρακτήρες εξαφανίζονταν για ένα μεγάλο διάστημα. Για παράδειγμα είδαμε την Sylvanas στην αρχή και μετά έγινε άφαντη. Αντιθέτως, η ιστορία του Illidan ήταν συνεχής από τη στιγμή που εμφανίστηκε. Τι θα γίνει τώρα στο Battle for Azeroth;
Ray Cobo: Εξαρτάται από το faction που θα επιλέξει ο παίκτης να παίξει. Αν διαλέξει για παράδειγμα να παίξει Alliance, θα δει την ιστορία της Jaina.

Candace Thomas: Για την ακρίβεια θα είναι το πρώτο πράγμα που θα κάνουν. Βρίσκονται σε πόλεμο και θα πάνε να βρουν συμμάχους στο Kul'Tiras και θα συναντήσουν την οικογένειά της, τους Proudmoore, που αποτελούν έναν από τους κυρίαρχους οίκους στο νησί. Όσον αφορά όμως στα κεντρικά questlines, θα πρέπει να δούμε πώς θα το κάνουμε, πώς θα τα ενώσουμε ώστε να βγαίνει νόημα. Δεν έχω όμως κάποια συγκεκριμένη ροή για να τη μοιραστώ αυτήν τη στιγμή. Θα προσπαθήσουμε να το κάνουμε με κάποιο τρόπο ώστε οι παίκτες να παίρνουν μια γεύση από το τι θα γίνει και να είναι επιλογή τους το αν θέλουν να δουν την ιστορία ή όχι.

Όσον αφορά στα Isle Expeditions, μοιάζουν αρκετά με τα scenarios που έκαναν την εμφάνισή τους στο Mist of Pandaria. Ποια είναι η διαφορά μεταξύ τους;
Candace Thomas: Τα scenarios ήταν γραμμικά, βλέπαμε το ίδιο πράγμα κάθε φορά, την ίδια ιστορία και τους ίδιους εχθρούς. Τα Isle Expeditions είναι διαφορετικά. Μπορεί ο παίκτης να αναγνωρίσει το όνομα του νησιού και τη τοπογραφία του αλλά δεν θα ξέρει ποιος κατοικεί εκεί και τι κίνδυνοι παραμονεύουν. Το ίδιο ισχύει και με τους χαρακτήρες αλλά και με τους παίκτες.

Αυτό σημαίνει πως θα υπάρχουν παίκτες πέρα από την ομάδα μας;
Candace Thomas: Τα νησιά είναι instances όπου θα βρίσκονται τρεις παίκτες. Άλλοι τρεις επιπλέον παίκτες θα μπορούν να εμφανιστούν στο νησί εάν έχουμε διαλέξει την επιλογή για PvP. Αν το PvP είναι απενεργοποιημένο τότε θα υπάρχει μια ομάδα από NPCs, για παράδειγμα, μια ομάδα από πέντε frost mages. Οι NPCs αυτοί χρησιμοποιούν και το νέο μας AI. Οι παίκτες έχουν συνηθίσει ένα συγκεκριμένο τρόπο συμπεριφοράς από τους εχθρούς τους. Βλέπουν το χαρακτήρα του παίκτη και τρέχουν προς εκείνον. Αντιθέτως το νέο AI έχει αρκετές διαφορετικές συμπεριφορές. Αν δει πως δεν μπορεί να κερδίσει τη μάχη θα προσπαθήσει να ξεφύγει. Γενικότερα τα νησιά παραμένουν, ως τοποθεσίες, ίδια αλλά μέχρι να φτάσουν εκεί οι παίκτες, δεν γνωρίζουν ποιος θα είναι ο σκοπός τους, τι είδους αντιπάλους θα συναντήσουν, τι θα πρέπει να κάνουν για να κερδίσουν, τα επιπλέον mini games θα εμφανιστούν και ποια mini bosses θα μπορούν να πολεμήσουν.

Ray Cobo: Εμφανισιακά τα νησιά είναι πάντα ίδια. Θέλουμε οι παίκτες να μπορούν να θυμούνται το περιβάλλον και τις διαδρομές σε ένα νησί. Όλα τα υπόλοιπα είναι τυχαία.

Candace Thomas: Θέλουμε να πούμε ιστορίες μέσω των Isle Expeditions. Φανταστείτε πως ένα πλοίο φάντασμα έκανε την εμφάνισή του στο νησί και τώρα παντού υπάρχουν φαντάσματα. Τι άλλο μπορεί να συνέβη εδώ;

Μπορείτε να μιλήσετε για τα Warfronts; Με μια πρώτη ματιά φαίνεται να έχουν πολλά κοινά στοιχεία με το WarCraft 3.
Ray Cobo: Τα Warfronts έχουν ενδιαφέρον γιατί θα έχουν στοιχεία από RTS αλλά θα τα δείτε από την οπτική ματιά που έχετε συνηθίσει στο World of Warcraft.

Candace Thomas: Δεν πρόκειται να αλλάξει το POV των παικτών σε κάμερα top-down. Θα συνεχίσετε να είστε οι ήρωες του Azeroth με το gear σας και τα όπλα σας που φυσικά θα τα έχετε κάνει transmog από τα Artifact σας. Το σύστημα είναι παρόμοιο με το campaign των Broken Isles. Στα Broken Isles οι παίκτες μαζεύουν War Supplies μέσω διαφόρων δραστηριοτήτων και στη συνέχεια ψηφίζουν ποιο κτίριο θέλουν να χτίσουν. Κάπως έτσι θα λειτουργεί το σύστημα και στα Warfronts. Θα πρέπει οι παίκτες να μαζέψουν ξυλεία, χρυσό και ορυκτά που χρειάζονται για να χτίσουν τα κτίρια. Επειδή θα είναι συνολικά 20 άτομα στο group, ο καθένας μπορεί να θέλει και κάτι διαφορετικό. Γενικότερα τα κτίρια και οι μονάδες που θα μπορούν να δημιουργήσουν οι παίκτες θυμίζουν πολύ WarCraft 3. Κάποιος μπορεί να θέλει να χτίσει Blacksmith για να φτιάξει Footmen και Priests. Κάποιος άλλος κάτι άλλο. Αλλά Footmen, Priests, Witch Doctors, Knights είναι μόνο λίγα από τα units που θα είναι διαθέσιμα. Αφού δημιουργηθεί στρατός, σκοπός είναι να καταστραφεί η βάση του αντιπάλου. Κανένας παίκτης από μόνος του δεν θα μπορεί να τα καταφέρει, χρειάζεται σίγουρα ομαδικότητα. Μπορεί τα Warfronts να είναι καθαρά μια δραστηριότητα PvE, αλλά καθώς οι παίκτες θα μαζεύουν πόρους θα βρίσκονται αντιμέτωποι με τους στρατιώτες του αντιπάλου που έχουν και αυτοί το νέο AI.

Ray Cobo: Αντίπαλος θα είναι ένας Στρατηγός με ανεπτυγμένο ΑΙ που θα μαζεύει και εκείνος πόρους και θα ετοιμάζει στρατό για να καταστρέψει τη δικιά σας βάση. Είναι μια πολύ επική εμπειρία.
Είχαμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε τα δύο dungeons που ήταν διαθέσιμα στην BlizzCon. Φαίνεται πως τηρήσατε την υπόσχεσή σας ότι τα dungeons θα δημιουργούνται έχοντας κατά νου το σύστημα Mythic+. Κατά τη διάρκεια του Legion οι παίκτες απέφευγαν συγκεκριμένα dungeons όταν εκείνη την εβδομάδα ήταν ενεργά κάποια affixes. Για παράδειγμα, κανείς δεν ήθελε να κάνει το Lower Kharazan με teaming. Σκεφτήκατε να σχεδιάσετε affixes για συγκεκριμένα dungeons;
Candace Thomas: Ενδιαφέρον. Μάθαμε πολλά για το σύστημα Mythic+ κατά τη διάρκεια του Legion και συνεχίζουμε να δουλεύουμε το σύστημα και για το Battle for Azeroth. Όταν σχεδιάζαμε τα bosses σκεφτόμασταν τι θα σήμαινε αν υπήρχε το affix Tyrannical για το συγκεκριμένο boss fight. Γι' αυτό θα κάνουμε και στοχευμένες βελτιώσεις στο επόμενο expansion. Στο υπάρχον σύστημα, κάποια στιγμή φτάνεις στο τελευταίο affix που είναι Tyrannical ή Fortified και μερικές φορές οι παίκτες πέφτουν πάνω σε τοίχο. Ήδη το boss έχει ανέβει κατά 10 levels του keystone και επιπλέον προστίθεται το Tyrannical με επιπλέον damage και έξτρα ζωή. Γι' αυτόν το λόγο παίρνουμε το Fortified και το Tyrannical και από εδώ και πέρα θα είναι affixes για level 1 keystone. Τα συγκεκριμένα affixes θα συνεχίσουν να είναι σημαντικά αλλά με αυτόν τον τρόπο εξομαλύνουμε την αύξηση της δυσκολίας. Όσον αφορά σε συγκεκριμένα affixes για συγκεκριμένα dungeons δεν θα έλεγα πως είναι εκτός συζήτησης. Εγώ μπορεί να μην το έχω αναφέρει αλλά ξέρω πως άλλοι το έχουν σκεφτεί ως λύση.

Απ' ό,τι καταλαβαίνουμε ήρθε η ώρα να αποχαιρετήσουμε τα Artifacts μας.
Candace Thomas: Θα τα αποχαιρετήσουμε με τον κατάλληλο σεβασμό. Όλη η ιστορία με τα artifacts ήταν μια εμπειρία του Legion. Θα μπορείτε τουλάχιστον να κάνετε transmogrification την εμφάνισή τους.

Τι γίνεται με τα legendaries; Θα επιστρέψουν στο Battle for Azeroth;
Candace Thomas: Και τα legendaries ήταν μέρος του Legion. Μάθαμε πολλά από το σύστημα των legendaries και γι' αυτό μπορεί να μην επιστρέφουν αλλά θα έχουμε το νέο σύστημα του azerite armor που αποτελεί εξέλιξη των legendaries. Για μένα το πρώτο legendary ήταν το Prydaz και δεν ενθουσιάστηκα ιδιαίτερα όπως φαντάζεστε, δεν ήθελα ένα utility legendary, ήθελα τα bracers. Τώρα οι παίκτες θα έχουν το Heart of Azeroth, το οποίο θα μπορούν να αναβαθμίσουν με το azerite power, σε ένα σύστημα που μοιάζει με αυτό των artifacts. Ανάλογα με το level του Heart of Azeroth, θα ξεκλειδώνονται και κάποια traits σε συγκεκριμένα μέρη της πανοπλίας του παίκτη. Νομίζω πως θα καταλήξουμε στο helm, chest και shoulders. Εν αντιθέσει με τα legendaries που είχαν συγκεκριμένες δυνάμεις, στο Heart of Azeroth οι παίκτες θα μπορούν να διαλέγουν τα traits τους. Το πρόβλημα με το υπάρχον σύστημα των legendaries είναι πως περιορίζει τον αριθμό των slots που έχει ο παίκτης στο gear του καθώς πιάνουν συγκεκριμένες θέσεις. Με το νέο σύστημα, πάντα ο παίκτης θα μπορεί να αλλάξει το gear του και αν θέλει να διαλέξει διαφορετικά traits.

Ουσιαστικά μιλάμε για μια παραλλαγή του Netherlight Crucible.
Ακριβώς. Όμως κάθε tier έχει συγκεκριμένη θεματική. Ένα tier θα έχει αμυντικές επιλογές και άλλο tier θα έχει επιλογές για περισσότερο damage. Για παράδειγμα ένας Shaman μπορεί να διαλέξει να έχει επιπλέον movement speed για μερικά δευτερόλεπτα όταν μπαίνει σε ghost wolf form ή το Astral Swift να δίνει περισσότερο damage reduction. Και τα δύο είναι αμυντικές επιλογές αλλά ο παίκτης μπορεί να διαλέξει το στιλ που προτιμάει.

Θέλουμε να μιλήσουμε λίγο για τα sets. Υπάρχουν sets από προηγούμενα tiers που συνεχίζουν να είναι δυνατά παρά την εισαγωγή ενός νέου tier. Για την ακρίβεια δεν είναι λίγες οι φορές που οι παίκτες προτιμούν να έχουν δύο set pieces από το προηγούμενο raid και τέσσερα από το νέο, πράγμα που δεν μας ακούγεται λογικό. Πάντα αναρωτιόμασταν αν ήταν πιθανόν να υπάρχουν πολλαπλά sets που να είναι ισοδύναμα, παρόμοια με το σύστημα του Diablo, ώστε οι παίκτες να διαλέγουν ποιο θέλουν να φορέσουν ανάλογα με το playstyle που προτιμούν.

Υπάρχει διαφορά μεταξύ των δύο συστημάτων. Για παράδειγμα στο Diablo φορώντας δύο δαχτυλίδια ο χαρακτήρας τρέχει πιο γρήγορα, δηλαδή κερδίζει στο θέμα του utility. Στο δικό μας σύστημα ψάχνουμε πώς να κάνουμε τον παίκτη να αισθάνεται δυνατός αλλάζοντας το playstyle του χαρακτήρα του. Γι' αυτόν το λόγο είναι δύσκολο να μεταφραστούν τα δύο διαφορετικά συστήματα από το ένα παιχνίδι στο άλλο. Έχουμε μάθει πολλά μαθήματα για τα bonuses που δίνουν τα sets και γι' αυτό το λόγο επιλέξαμε να βαδίσουμε στο δρόμο του azerite armor αφήνοντας τον παίκτη να διαλέξει το playstyle που του ταιριάζει. Για την ακρίβεια μοιάζει αρκετά παρόμοιο με το customisation που μπορεί να γίνει στο Diablo. Πάντως το πρόβλημα που ανέφερες με τα set bonuses βρίσκεται στο ραντάρ μας και είναι κάτι που πρέπει να κοιτάξουμε και ελπίζω το σύστημα με το azerite να βοηθήσει. 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*