Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Θα κυκλοφορήσει η Blizzard τίτλο Battle Royale;

*
Πόσο πιθανό είναι να ασχοληθεί η Blizzard με έναν τίτλο Battle Royale; Ο Σταύρος Βέργος καταγράφει και αναλύει την κατάσταση!

Survival. Shooter. Multiplayer. Τα τρία χαρακτηριστικά που στις μέρες μας κυριαρχούν στα video games. Το ένα τρίτο των PC gamers παίζει αυτήν τη στιγμή έναν τίτλο Battle Royale, με το συγκεκριμένο είδος να κυριαρχεί επίσης στις κονσόλες ενώ σταδιακά κάνει την εμφάνισή του και στα κινητά. Δεν μιλάμε απλά για το genre που κατέχει τη μερίδα του λέοντας στην αγορά. Το είδος των Battle Royale αποτελεί ένα διαπολιτισμικό φαινόμενο στα video games που κάτι παρόμοιο δεν έχουμε δει από την εμφάνιση του World of Warcraft και του Minecraft. Hardcore gamers και πρωτάρηδες, γυναίκες και άντρες απ' όλες τις γωνιές του πλανήτη και ανεξαρτήτως ηλικίας, οι fans των Βattle Royale αφιερώνουν εκατοντάδες ώρες παίζοντας τα παιχνίδια αλλά επίσης εξασφαλίζουν και εκατομμύρια views σε YouTube και Twitch. Η ζήτηση της αγοράς είναι τόσο μεγάλη και το είδος τόσο δημοφιλές που πλέον καμιά εταιρεία παραγωγής δεν θέλει να μείνει έξω από το χορό. Αποτέλεσμα, νέοι τίτλοι Battle Royale ξεφυτρώνουν κάθε μήνα σαν τα μανιτάρια.
 
Μετά το PUBG και το Fortnite όλες οι εταιρείες παραγωγής προσπαθούν να αποκτήσουν μερίδιο στην αγορά, είτε με νέο τίτλο είτε με συγκεκριμένο mode στα παιχνίδια τους. Το επόμενο Call of Duty θα έχει Battle Royale mode, το Battlefield V θα έχει Battle Royale mode, ακόμη και το Red Dead Redemption 2 ακούγεται πως θα έχει Battle Royale. Το ερώτημα είναι τι θα κάνει η εταιρεία που πάντα χώνεται σε οποιοδήποτε είδος online multiplayer γίνεται δημοφιλές. Θα μπει στο χορό των Battle Royale η Blizzard;


Η Blizzard είναι μια εταιρία που πάντα χώνεται στα πιο δημοφιλή είδη των ημερών, ειδικά αν περιλαμβάνουν online περιεχόμενο.

Και γιατί αναρωτιόμαστε για τη συγκεκριμένη εταιρεία; Γιατί η Blizzard είναι η εταιρεία που έχει μάθει, περισσότερο ίσως από οποιοδήποτε άλλη στη βιομηχανία, να κάνει καλά ένα πράγμα: να ετοιμάζει τίτλους που καταλήγουν να κυριαρχούν στο είδος τους. Το StarCraft είναι αδιαμφισβήτητα το μεγαλύτερο RTS εδώ και δεκαετίες. Το World of Warcraft καταδυναστεύει το είδος των MMO εδώ και χρόνια. Μάλιστα στις δύο παραπάνω περιπτώσεις, οι τίτλοι της Blizzard κυριαρχούν επί τόσα χρόνια και τόσο κραταιά στην αντίστοιχη αγορά, που μπορούμε να τους καταλογίσουμε πως φέρουν εν μέρει ευθύνη που τα συγκεκριμένα είδη βρίσκονται στις μέρες μας σε παρακμή. Είναι εύκολο για κάποιον να εξυψώσει τα παιχνίδια της Blizzard. Γενικότερα μιλάμε για μια εταιρεία που είναι τελειομανής, που οι τίτλοι της κυκλοφορούν όταν και μόνο είναι έτοιμοι, ποτέ πιο νωρίς, με σκοπό κάθε κυκλοφορία να αλλάξει το status quo της βιομηχανίας. Υπάρχει όμως μια λεπτομέρεια που πρέπει να υπογραμμιστεί. Μια λεπτομέρεια που δεν αφαιρεί από την αξία των καταπληκτικών της παιχνιδιών αλλά πρέπει πάντα να θυμόμαστε. Οι τίτλοι της Blizzard πρωτοπορούν συστηματικά στα είδη στα οποία ανήκουν. Η ίδια η Blizzard δεν πρωτοπορεί ποτέ δημιουργώντας νέα είδη.
 
Πριν από το StarCraft υπήρχαν και άλλα RTS. Το World of Warcraft δεν ήταν το πρώτο MMORPG. Το Hearthstone σίγουρα δεν ήταν το πρώτο digital CCG και ακόμη πιο σίγουρα το Heroes of the Storm δεν ήταν το πρώτο MOBA. Ακόμη και το πιο πρόσφατο IP της εταιρείας, το Overwatch, έχει χτιστεί στα θεμέλια που έθεσε η σειρά Team Fortress. Ίσως θα μπορούσαμε να συζητήσουμε κατά πόσο το Diablo ήταν το πρώτο Action RPG με στοιχεία hack and slash αλλά και πάλι το Diablo δεν είναι ένας τίτλος γέννημα-θρέμμα της Blizzard. Είναι παιδί της Condor Games, που εξαγοράστηκε από την Blizzard και μετονομάστηκε σε Blizzard North. Βασικό μας στοιχείο είναι πως οι παραπάνω τίτλοι (εκτός ενός που θα αναλύσουμε αργότερα) κυκλοφόρησαν την κατάλληλη στιγμή. Μπορεί να μην ήταν οι πρώτοι του είδους τους αλλά ήταν από τους πρώτους. Και από τους πρώτους καλούς στο είδος τους, με την κυκλοφορία τους να συνδυάζεται με τον ερχομό μιας παλίρροιας, όταν κάθε είδος ξεκινούσε τον κύκλο του ως το πιο δημοφιλές στη βιομηχανία.


Τα παιχνίδια Battle Royale είναι αυτή n τη στιγμή οι πιο δημοφιλείς τίτλοι στην αγορά.

Σε ένα τέτοιο σημείο καμπής βρισκόμαστε και τώρα όσον αφορά στο είδος των Battle Royale και απ' ό,τι φαίνεται στην Blizzard το έχουν πάρει χαμπάρι. Ο Jeff Kaplan, Lead Designer του Overwatch, σχολίασε πρόσφατα πως εκείνος και η ομάδα του πειραματίστηκαν πολλές ώρες για το πώς θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ένα Battle Royale mode στο Overwatch. Ουσιαστική λύση δεν βρέθηκε. Για εκείνον, ένα Battle Royale με θεματική από το Overwatch θα έπρεπε να είναι ένας νέος τίτλος και όχι mode του παιχνιδιού. Και αυτή η δήλωση μπορεί να μην αποτελεί επίσημη ανακοίνωση για τίποτα, εκτός απ' ότι ένα πιθανό Battle Royale της Blizzard μάλλον δεν θα είναι mode στο Overwatch, αλλά φαίνεται πως στην εταιρεία κάτι τρέχει.
 
Ένας stand alone τίτλος Battle Royale, φτιαγμένος εξ ολοκλήρου από την αρχή, θα κόστιζε στην Blizzard κάτι που αυτήν τη στιγμή δεν έχει. Χρόνο. Η εταιρεία μπορεί να καυχιέται πως τα παιχνίδια της βγαίνουν αν και όταν είναι έτοιμα, αλλά αυτό της έχει κοστίσει στο παρελθόν καθώς οι κυκλοφορίες της συχνά είναι αργοπορημένες και με μεγάλη χρονική απόσταση μεταξύ τους. Αν ξεκινήσει η Blizzard αυτόν το καιρό να αναπτύσσει τίτλο Battle Royale, το πιο πιθανό είναι πως ο τίτλος θα φτάσει στο battle.net μέσα στο 2020. Και το 2020 η Blizzard κινδυνεύει να χάσει το τρένο των Battle Royale. Και την έχει ξαναπατήσει με τον ίδιο τρόπο η Blizzard στην περίπτωση του Heroes of the Storm. Πρώτα έμπλεξε νομικά με τη Valve για την ονομασία "DOTA", μετά ξεκίνησε το MOBA της ως mod του StarCraft 2, στη συνέχεια αποφάσισε να το κάνει stand alone και κατέληξε να κυκλοφορήσει το Heroes of the Storm το 2015, ενώ ο τίτλος είχε ανακοινωθεί στην BlizzCon του 2010. Η εταιρεία έβλεπε την ανοδική πορεία των MOBA αλλά η αντίδρασή της ήταν παρόμοια με 90χρονου που ήρθε η σειρά του στο ΙΚΑ [σ.α.: Δεν έχει δει 90χρονο στο ΙΚΑ.]. Το αποτέλεσμα είναι πως τη στιγμή που τα MOBA ξεκινούσαν να απογειώνονται (γύρω στο 2012), η Blizzard δεν είχε έτοιμη τη δική της πρόταση στην αγορά. Σε καμιά περίπτωση το HotS δεν είναι κακό MOBA, αλλά, εν αντιθέσει με τους υπόλοιπους τίτλους της Blizzard, δεν είναι ο κορυφαίος τίτλος του είδους του. Και ακόμα και αν το 2018 το Heroes of the Storm είναι στην κορυφαία τριάδα των MOBA μαζί με το League of Legends και το DOTA 2, η καθυστέρηση της κυκλοφορίας του δεν το άφησε ποτέ να απογειωθεί. Ισχύει πλέον το «το γοργόν και χάριν έχειν» για την Blizzard και τώρα που τα Battle Royale είναι το νέο trend της αγοράς, πρέπει δράσει με ταχύτητα.
Κάτι φαίνεται να μαγειρεύεται εδώ και λίγο καιρό στα κεντρικά της Blizzard. Το Νοέμβριο του 2016 έκανε την εμφάνισή της μια αγγελία πως η εταιρεία ψάχνει software engineer για έναν υπό ανάπτυξη τίτλο FPS. Όχι για το Overwatch, αλλά για έναν νέο τίτλο, που δεν είχε ακόμη ανακοινωθεί. Δεν υπάρχει περίπτωση η συγκεκριμένη αγγελία να είναι για το Overwatch 2. Είναι ξεκάθαρο πλέον πως το Overwatch θα συνεχίσει όπως είναι για πολλά ακόμη χρόνια και ένα πιθανό sequel βρίσκεται τουλάχιστον 5 με 10 χρόνια στο μέλλον. Θα μπορούσε η αγγελία να είναι για το campaign mode του Overwatch, προσθήκη που εδώ και πολύ καιρό απαιτεί το κοινό. Το θέμα είναι πως στην αγγελία υπήρχε επεξήγηση πως η δουλειά του νέου software engineer θα είναι να δημιουργήσει οχήματα. Τα οχήματα σίγουρα μπορούν να έχουν ρόλο σε ένα πιθανό campaign του Overwatch αλλά δεν είναι καθόλου τυχαία η ημερομηνία που ανέβηκε η συγκεκριμένη αγγελία. Το 2016 ήταν η χρονιά που το DayZ: Battle Royale και το H1Z1 ξεκινούσαν τη φρενίτιδα με τα Battle Royale. Και στα δύο σημαντικό ρόλο έπαιζαν το οχήματα. Τον Απρίλιο που μας πέρασε μια ακόμη αγγελία έκανε την εμφάνισή της στο site της Blizzard για τον υπό ανάπτυξη τίτλο FPS. Αυτήν τη φορά η αγγελία ήταν για game designer που θα έχει το ρόλο να δημιουργήσει όπλα και abilities και η θέση προϋποθέτει εμπειρία σε παιχνίδια action ή first-person shooter με έμφαση στο PvP. Με αυτήν την αγγελία μπορούμε να υποθέσουμε πως δεν ετοιμάζεται το campaign του Overwatch. Δεύτερον, είναι πάγια πλέον η τακτική της Blizzard να προσλαμβάνει πρώτα software engineers για να φτιάξουν τη μηχανή ενός νέου παιχνιδιού και μόνο αφού πάρουν το πράσινο φως από τους «από πάνω» και η εταιρεία είναι σίγουρη για το project να γίνεται στη συνέχεια πρόσληψη game designers που θα δουλέψουν πάνω στη μηχανή. Μπορεί να μην είναι σίγουρο αλλά οι αγγελίες θυμίζουν Battle Royale. Επειδή όμως γνωρίζουμε την Blizzard, το δικό της Battle Royale, δεν είναι σίγουρο πως θα είναι αυτό που περιμένουμε.


Εμπνευσμένα από την ομώνυμη ιαπωνική ταινία, τα Battle Royale βάζουν τους παίκτες σε έναν αγώνα επιβίωσης. Χωρίς «πάζελ».

Δεν νομίζω να έκανε σε κανέναν εντύπωση αν το Battle Royale της Blizzard ήταν spin-off του Overwatch. Πρώτα απ' όλα το Overwatch είναι το μοναδικό shooter της εταιρείας και, αυτήν τη στιγμή, είναι το IP που υποστηρίζεται οικονομικά περισσότερο από όλα τα υπόλοιπα. Δεν είναι όμως απαραίτητο πως οι ήρωες του Overwatch μπορούν να περάσουν ατόφιοι σε ένα Battle Royale. Δεν είναι όλοι οι ήρωες του Overwatch φτιαγμένοι για 1v1 και βασικό μέρος της εμπειρίας ενός Battle Royale βασίζεται στο γεγονός πως όλοι οι παίκτες ξεκινούν από το ίδιο σημείο. Βέβαια το hero system που καθορίζει το Overwatch μπορεί να περάσει με μερικές παραλλαγές σε μια κατάσταση που να εξυπηρετεί τους σκοπούς ενός Battle Royale. Το Paladins της Hi-Rez, ένας τίτλος που «δανείστηκε» πολλά στοιχεία από το Overwatch, θα αποκτήσει το δικό του Battle Royale mode. Είναι παράλογο να πιστέψουμε πως η Blizzard, με μεγαλύτερο μπάτζετ και παραπάνω εμπειρία στο να «δανείζεται» στοιχεία από το gameplay άλλων παιχνιδιών δεν μπορεί να κάνει το ίδιο. Ένα Overwatch Battle Royale θα δώσει στο νεότερο IP της εταιρείας το πρώτο του spin-off, μετατρέποντάς το σε franchise και επιβεβαιώνοντας το νέο καθεστώς που φαίνεται να ισχύει στην ιεραρχία των τίτλων της Blizzard.
 
Από την άλλη, επειδή το Overwatch είναι το μοναδικό shooter της Blizzard, δεν σημαίνει πως είναι και μοναδική λύση για ένα Battle Royale. Το απόλυτο Battle Royale της Blizzard θα ήταν το Blizzard Battle Royale, όπου χαρακτήρες και τοποθεσίες απ' όλα τα παιχνίδια της εταιρίας θα «κούμπωναν» μαζί. Η Blizzard το έχει ξανακάνει με το Heroes of the Storm και το έχει κάνει καλά. Για μια εταιρεία που έχει αποδείξει επανειλημμένα πως επιδιώκει να σπάει τις νόρμες του είδους με το οποίο καταπιάνεται, δεν είναι αφύσικο να κάνει κάτι παρόμοιο και στο δικό της Battle Royale. Γιατί να περιοριστεί σε shotguns και σε grenades όταν μπορεί να προσθέσει τόξα και Pyroblasts; Γιατί να περιοριστεί σε random generated χαρακτήρες ενώ μπορεί να ρίξει στη μάχη Orcs, Terran marines και Witch Doctors; Το Heroes of the Storm έχει δημιουργήσει το Nexus, ένα limbo όπου συγκρούονται τα σύμπαντα από τα παιχνίδια της Blizzard. Και ενώ στην αρχή το Nexus υπήρχε απλά ως δικαιολογία, χωρίς ουσιαστική υπόσταση, ξαφνικά η Blizzard αποφάσισε για κάποιον λόγο να δημιουργήσει lore για το Nexus. Έτοιμο πράγμα, ας πετάξουν και ένα Battle Royale μέσα και όλοι οι fans θα τρέχουν πάνω κάτω στους δρόμους πανηγυρίζοντας [σ.α.: Σαν 90χρονοι στο ΙΚΑ].


Στο Heroes of the Storm, ήρωες από τους τίτλους της Blizzard αναμετριούνται μεταξύ τους. Πολύ πιθανό να δούμε κάτι παρόμοιο και σε Battle Royale.

Η τρίτη βέβαια επιλογή θα ήταν να φτιάξουν ένα νέο IP. Και κάπου εδώ τα πράγματα μπερδεύονται. Η εύκολη απάντηση είναι πως δεν πρόκειται. Ένα νέο IP κοστίζει, αν όχι τόσο σε χρήμα κυρίως σε χρόνο, τη στιγμή που η Blizzard πρέπει να κυνηγήσει την αγορά που γρήγορα απομακρύνεται από τα χέρια της. Επιπλέον, δεν είναι χαρακτηριστικό της εταιρείας να απλώνεται με νέα IP. Το Overwatch είναι το νεότερο IP της εταιρείας και κυκλοφόρησε το 2016, 18 χρόνια μετά το προηγούμενο που ήταν το StarCraft. Το Diablo δημιουργήθηκε το 1996 και το Warcraft το 1994. Οι εποχές έχουν αλλάξει και η αγορά προτιμά περισσότερο το franchising που εμπορικά στέκεται καλύτερα. Ένα spin-off έχει επιπλέον ώθηση ως προϊόν και μπορεί να στηριχτεί στη φήμη και το player base του original. Και στην περίπτωση της Blizzard, τα υπάρχοντα IP είναι τόσο δυνατά που μπορούν να σπρώξουν οποιοδήποτε spin-off. Candy Warcraftcrush να βγει αύριο και το παιχνίδι θα πουλήσει. Μπορούμε όμως με σιγουριά να πούμε πως δεν θα βγει νέο IP από την Blizzard σύντομα; Όχι. Όμως για το αν θα δημιουργηθεί νέο IP για ένα πιθανό Battle Royale με ημερομηνία κυκλοφορίας μέσα στα επόμενους μήνες τότε θα πρέπει να πούμε σχεδόν σίγουρα όχι.


Το PUBG, πέρα από το πολύ καλό του ξεκίνημα σε PC και Xbox, τα πάει εξαιρετικά και στα κινητά.

Σε περίπτωση που ο τίτλος κυκλοφορήσει είναι σχεδόν σίγουρο πως θα μιλούσαμε για cross platform. Πρώτα απ' όλα, αυτό συμβαίνει με τον υπάρχοντα ανταγωνισμό. Τα περισσότερα Battle Royale είναι cross platform. Επίσης, η Blizzard μπορεί να είναι κυρίως γνωστή για τους τίτλους της σε PC αλλά τα τελευταία χρόνια κοιτάζει και τις κονσόλες. Το Diablo 3 όχι μόνο κυκλοφόρησε για PlayStation και Xbox αλλά η συγκεκριμένη έκδοση δεν είναι απλά ένα port αλλά έχει εμπλουτιστεί με επιπλέον μηχανισμούς ώστε να εκμεταλλεύεται τα χειριστήρια σε μια από τις καλύτερες μεταφορές παιχνιδιού από PC σε κονσόλες. Το Overwatch, επίσης, είναι στις κονσόλες και αν θέλουμε να πάμε στο μακρινό παρελθόν, τότε μπορούμε να θυμηθούμε και πως το αρχικό StarCraft κυκλοφόρησε στο Nintendo 64, παρ' ότι ήταν τόσο κακή η μεταφορά που μετανιώνουμε που τη θυμόμαστε. Το είδος όμως των Battle Royale έχει ξεπεράσει τα συμβατικά μέσα και έχει εισέλθει και στο mobile gaming. Το Fortnite μπαίνει αυτές τις μέρες στο χορό, πρώτα σε iOS και στη συνέχεια σε Android ενώ το PUBG Mobile ίσως και να είναι καλύτερο από την κανονική έκδοσή του. Η Blizzard έχει να δείξει μόνο το Hearthstone όσον αφορά στο mobile gaming. Κατά πόσο μπορεί να αντεπεξέλθει στην ανάπτυξη ενός mobile Battle Royale; Υπάρχουν επιχειρήματα πως μπορεί αλλά δεν είναι χειροπιαστά. Από μια λίστα αγγελιών τον Μάιο του 2017 μάθαμε πως η Blizzard προσλαμβάνει developers για τίτλο για mobile. Μέσα στους επόμενους μήνες νέες αγγελίες εμφανίστηκαν και μάθαμε πως η εταιρεία ετοιμάζει ένα MMO RTS βασισμένο στο Warcraft που αναπτύσσεται για mobile αλλά επίσης και για Windows και Macintosh. Απ' ότι φαίνεται υπάρχει μια κίνηση από μεριάς Blizzard να χωθεί στο mobile gaming. Και είναι φυσικό να θέλει να μπει στο mobile gaming καθώς είναι πλέον η πιο επικερδής πλατφόρμα της αγοράς. Η Activision Blizzard, θυγατρικής της οποίας είναι η Blizzard, έχει αγοράσει την King του Candy Crash και πρόσφατα παρουσίασε έσοδα 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά τη διάρκεια του 2017 από αυτόν τον τίτλο και μόνο. Αναμενόμενο θα ήταν η μητρική εταιρεία να ζητήσει από την Blizzard να εξερευνήσει την αγορά στο συγκεκριμένο μέσο. Πολύ πιθανό λοιπόν, σε περίπτωση που εμφανιστεί ένα Battle Royale, να είναι βάσιμο να περιμένουμε και μια έκδοσή του σε Android και iOS, όμως μάλλον αρκετά αργότερα από τις συμβατικές πλατφόρμες.
Ανεξαρτήτως όμως θεματικής και πλατφόρμας, γνωρίζοντας τις τάσεις και τη νοοτροπία της Blizzard, ίσως να μπορούμε να κάνουμε μερικές υποθέσεις για το πως θα έμοιαζε ένα Battle Royale από την ίδια. Η πιο πιθανή πρόβλεψη που μπορούμε να κάνουμε είναι πως το Battle Royale της Blizzard θα είναι team-based. Μπορεί να επιτρέψουν στους παίκτες να μπουν solo στο παιχνίδι αλλά ακόμη και τότε το gameplay θα είναι επικεντρωμένο στο team play. Επίσης πολύ πιθανό να δούμε classes στο Battle Royale. Ειδικά στην περίπτωση που ο τίτλος κινηθεί κυρίως γύρω από team-play, υπάρχει λογική να έχουμε classes. Στην Blizzard φαίνεται να είναι ζηλωτές του Holy Trinity, δηλαδή tank-healer-damage dealers και πολύ πιθανό να δούμε κάτι αντίστοιχο και στο Battle Royale της. Εκτός gameplay, θα είναι κάπως δύσκολο να προβλέψουμε το οικονομικό μοντέλο που θα επιλεγεί και ενώ ο βασικός ανταγωνιστής, το Fortnite, είναι free-to-play, δεν σημαίνει πως η Blizzard θα ακολουθήσει την ίδια διαδρομή. Αυτήν τη στιγμή στα παιχνίδια της χρησιμοποιεί σχεδόν όλα τα κόλπα που υπάρχουν στην αγορά. Συνδρομή, pay-to-play, microtransactions και loot boxes είναι οι οικονομικές προτάσεις που προσφέρει η Blizzard και όλα τα μοντέλα λειτουργούν ικανοποιητικά. Δεν μπορούμε να θεωρήσουμε δεδομένο λοιπόν πως η εταιρεία θα ακολουθήσει το δρόμο του ανταγωνισμού, γιατί μέχρι στιγμής δεν έχουμε δει την Blizzard να «μασάει» και να φοβάται το κράξιμο όταν είναι να μπει στα δύσκολα. Έβγαλε το Overwatch στα €60 όταν το CS:GO ήταν διαθέσιμο στα €20 και το Team Fortress 2 ήταν free-to-play. Χρεώνει €40 το War Chest, ένα bundle με skins, στο free-to-play πλέον StarCraft 2. Ακόμη και ενώ το είδος των MMO έχει χάσει εδώ και χρόνια την αίγλη του, η Blizzard συνεχίζει να τσεπώνει τουλάχιστον €12,99 για ένα μήνα συνδρομής στο World of Warcraft. Οποιοδήποτε μοντέλο και να διαλέξει η εταιρεία, στο τέλος θα τα πάρει τα λεφτά, με τον ένα τρόπο ή με τον άλλο. Ακόμη και αν χρειαστεί να εφεύρει ένα νέο μοντέλο που μέχρι στιγμής δεν έχει χρησιμοποιήσει.


Η Activision Blizzard έχει πάρει χαμπάρι τι γίνεται με την επιτυχία του Fortnite. Μένει να δούμε την απάντησή της.

Γιατί εν κατακλείδι, σε περίπτωση που βγάλει η Blizzard Battle Royale θα το κάνει για το κέρδος. Γιατί το συγκεκριμένο είδος παιχνιδιών είναι αυτήν τη στιγμή η κότα με τα χρυσά αυγά. Θα έχει ενδιαφέρον όμως, με μια τέτοια κυκλοφορία, το κόστος που θα επωμιστεί η ίδια η εταιρεία και οι υπόλοιποι τίτλοι της. Για χάρη του Overwatch και πιο συγκεκριμένα για το eSport κομμάτι του τίτλου, η Blizzard έχει χωθεί σε μια μπίζνα εκατοντάδων εκατομμυρίων. Τι θα γίνει όταν υπάρχει ένα ανταγωνιστικό προϊόν, της ίδιας θεματικής και στην ίδια πλατφόρμα; Θα πει κανείς, μα άλλο το ένα παιχνίδι, άλλο το άλλο. Καθένας μπορεί να παίξει ό,τι προτιμάει. Και στο κάτω κάτω της γραφής, στην ίδια τσέπη θα μπουν τα λεφτά. Που το κακό; Και όμως δεν είναι η πρώτη φορά που ένα παιχνίδι της Blizzard, εξαιτίας του χρονισμού της κυκλοφορίας του, επηρεάζει την πορεία κάποιου άλλου. Το WoW ξεκίνησε την πτώση του κατά τη διάρκεια του Cataclysm, όχι επειδή ήταν κακό το expansion αλλά επειδή κυκλοφόρησε το Diablo 3. Μάλιστα υπήρχε τότε προσφορά ώστε αν κάποιος αγόραζε προκαταβολικά ένα χρόνο game time στο WoW, έπαιρνε δωρεάν το Diablo 3. Το αποτέλεσμα ήταν πως ναι μεν η Blizzard εξασφάλισε συνδρομητές που είχαν προπληρώσει έναν ολόκληρο χρόνο, αλλά μέρος του player base του WoW πέρασε μόνιμα στο Diablo 3 που ήταν το πιο «καυτό» προϊόν ανάμεσα στα δύο. Και όταν τέλειωσε ο χρόνος, οι περισσότεροι δεν ανανέωσαν τη συνδρομή τους. Δεν είναι απαραίτητο πως θα επαναληφθούν τα ίδια σε περίπτωση που η εταιρεία κυκλοφορήσει ένα Battle Royale. Αλλά το είδος του Battle Royale είναι πιο trendy, αυτές τις μέρες, από το FPS και ο λόγος για τον οποίον στην Blizzard, αν δεν έχει γίνει ήδη η αρχή, σκέφτονται πώς θα φτιάξουν το δικό τους Battle Royale, είναι πως έχουν νιώσει την επιτυχία του συγκεκριμένου είδους να ζημιώνει το πορτοφόλι τους. Όχι πως η Blizzard χάνει λεφτά, μια χαρά προς τα πάνω πάνε τα έσοδά της. Βλέπουν όμως πως ζημιώνονται από πιθανά έσοδα. Και αν πιστεύουν πως κάποιος πάει να τους κανιβαλίσει στην αγορά, ίσως δεν διστάσουν να κανιβαλίσουν οι ίδιοι τα παιχνίδια τους. Κάποτε λέγαμε πως το μοναδικό παιχνίδι που μπορεί να ρίξει από το θρόνο του το WoW είναι το ίδιο το WoW. Τελικά η Blizzard αποδέχτηκε την κατάσταση, κανιβάλισε το ίδιο της το παιχνίδι και από εκεί που το WoW ήταν το μοναδικό παιχνίδι που είχε σημασία για την εταιρεία, η ίδια φρόντισε να μοιράσει την πίτα και στους άλλους τίτλους της. Σημασία έχει κατά πόσο είναι έτοιμη να το κάνει ξανά και να χτυπήσει τα ίδια της τα παιχνίδια.


Το Fortnite είναι στην παρούσα το κορυφαίο Battle Royale. Θα μπορούσε ένας αντίστοιχος τίτλος της Blizzard να το ρίξει από το θρόνο του;

Αλλά αυτή η συζήτηση δεν πρέπει να στέκεται μονάχα στα οικονομικά μιας εταιρείας, που δεν είναι απαραίτητο πως ενδιαφέρουν όλους τους gamers. Γιατί θα έπρεπε να νοιάζεται κάποιος αν η Blizzard λανσάρει ένα Battle Royale; Για τον απλό gamer, ακόμη και αν δεν είναι fan της εταιρείας, έχει σημασία να κυκλοφορήσει ένα Battle Royale της Blizzard. Είναι μια εταιρεία που έχει δείξει πολλές φορές πως βάζει κόπο και σκέψη στους τίτλους της. Είναι μια εταιρεία που στο πρόσφατο παρελθόν έκανε παίκτες που δεν θέλανε να παίξουν MOBA και FPS να δοκιμάσουν και να αγαπήσουν τις αντίστοιχες προτάσεις της. Το πιο βασικό απ' όλα είναι πως η Blizzard είναι μια εταιρεία που όταν φτιάχνει ένα νέο παιχνίδι, κυκλοφορεί ολόκληρο το παιχνίδι. Ούτε early access, ούτε founder packs ούτε Beta για 2 χρόνια. Οι φήμες φαίνεται να δείχνουν πως μια πιθανή κυκλοφορία ενός Battle Royale από την Blizzard είναι ρεαλιστική. Αλλά ακόμη και αν αυτό δεν συμβεί και αντ' αυτού λάβουμε ένα νέο, τελείως άσχετο με το είδος τίτλο δεν μπορούμε να πούμε πως θα δυσαρεστηθούμε. Μια πιθανή ανακοίνωση μπορεί να έρθει στην Gamescom αλλά πιο πολύ θα ποντάραμε στην BlizzCon 2018. Το θέμα είναι πως κάτι μαγειρεύεται στα γραφεία της Blizzard στο Irvine. Μένει να δούμε τι θα σερβίρουν.
 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
4 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • ZazzyJr13
    • Ωραία τα λες, πριν ανοίξω το άρθρο το πρώτο που σκέφτηκα ήταν mode του Overwatch αλλά μας ανέλυσες γιατί δεν θα γίνει κάτι τέτοιο. Η Blizzard έχει μεταπτυχιακό στο πως να βγάζει φράγκα και με πολύ ποιοτικές δουλειές βέβαια. Μακάρι να μπει στο χορό ειδικά με το καρτουνιστικο ύφος της. Οι μεγάλοι το συνηθίσαμε και το αγαπήσαμε και οι μικροί θα είναι πιο εύκολο να εισέλθουν στον όποιο κόσμο δημιουργήσουν. Εγώ πάλι θα ήθελα να κάνουν και ένα παιχνίδι Blizzard team racing.

      • Kalamitis
      • Για racing λίγο δύσκολο το βλέπω. Δεν είναι ένα είδος που αυτή τη στιγμή φαίνεται να έχει προτεραιότητα για να ασχοληθούν οι εταιρείες που δεν είναι ήδη μέσα στο χορό.

        Αν σου αρέσουν τα retro games και είσαι fan της Blizzard μπορείς να δοκιμάσεις το Rock 'n Roll Racing, έναν από τους πρώτους τίτλους της εταιρείας και το μοναδικό τους racing. Είναι διαθέσιμο δωρεάν στο battle.net.

    • Efkar
    • Η Hi-Rez studios βέβαια χει το Paladins που είναι κλώνος του overwatch, και έχει φτιάξει το Realm Royale που όταν το πρωτοείδα είχα την εντύπωση ότι είναι κάποιο mode του Paladins, τόσο πολύ μοιάζουνε μεταξύ τους στα γραφικά. Τελικά κατάλαβα ότι είναι ξεχωριστό παιχνίδι και διαφοροποιείται απο τα άλλα battle royale επειδή διαλέγεις τι class θες να είσαι (warrior, mage, κλπ) με τα ανάλογα abilities.
      Ίσως να κάνει κάτι αντίστοιχο με γραφικά overwatch, με ανάλογες κλάσεις,abilities, κλπ.

      • Kalamitis
      • Συμφωνώ. Είναι πολύ πιθανόν ένα Battle Royale της Blizzard να μοιάζει με το Realm Royale σε μερικούς μηχανισμούς.

*