Κοιτάμε τις σημειώσεις μας και απορούμε. Αναρωτιόμαστε αν η Sony αισθάνθηκε την υποχρέωση, ύστερα από το επιτυχημένο PlayStation Experience του 2014, να επανέλθει φέτος, ακόμη και αν δεν είχε να επιδείξει ανάλογα πράγματα. Ή απλά θεώρησε ότι έχει το κατάλληλο υλικό; Πείτε μας τρελούς αλλά όταν ξεκινά κάποιος με Uncharted 4 και Final Fantasy VII Remake και ακολουθεί με Best of video του Star Wars Battlefront, υπενθύμιση μηνιαίας αποκλειστικότητας σε άφαντο για την ώρα map pack του Call Of Duty, ο χαρακτηρισμός που μας έρχεται στο μυαλό είναι “anti-climactic”. Όταν μετά παίρνουν σειρά τα Battleborn και Street Fighter V για ένα χαρακτήρα εκατέρωθεν, πληροφορίες για Season Pass και beta testing, τα προβλεπόμενα δηλαδή, για να περάσουμε στην παρουσίαση νέου mode στο Escape Run, πάλι ο ίδιος χαρακτηρισμός έρχεται στο μυαλό. Όταν ανακοινώνεται VR spin off του Psychonauts αλλά όχι στο τμήμα της παρουσίασης για VR, όπου βλέπουμε ένα αδιανόητα αδύναμο tech demo πριν την ανακοίνωση του Rez Infinite με το δημιουργό του, Tetsuya Mizuguchi, σε ρόλο κομπάρσου, όχι ως τιμώμενο πρόσωπο, κάτι δεν πάει καλά.
Μπορούμε να φέρουμε πολλά περισσότερα τέτοια παραδείγματα λανθασμένων χειρισμών από όσα θα θέλαμε να θυμόμαστε από την παρουσίαση της Sony στο PSX 2015. Ανακοινώθηκαν τίτλοι με μηδενική πληροφορία όπως Golem, Eagle Flight, Brutal, χαρακτηρίστηκε “brand new game” το Destiny: The Taken King και το Ni no Kuni II θεωρήθηκε “λίγο” για κλείσιμο της παρουσίασης, για αυτό και η σχετική τιμή πέρασε στην ανακοίνωση έκδοσης ενός MOBA και στο PS4, όχι μόνο στο PC. Δεν είναι πως δεν ακούσαμε τίποτα ενδιαφέρον, δεν είναι πως δεν έρχονται στη Δύση τίτλοι για τους οποίους έχουμε κι εμείς και άλλοι καημό (Yakuza 0 για παράδειγμα), είναι το πώς προσπαθεί να φτάσει σε εμάς η πληροφορία αυτή και τι σημαίνει ο χειρισμός της. Ουσιαστικά, με εξαίρεση κυρίως το VR tech demo που δεν θέλαμε να ξέρουμε ότι υπάρχει, κανένας τίτλος δεν είχε το χρόνο που του άξιζε, γιατί προτιμήθηκε να χωρέσουν οι περισσότεροι δυνατοί στην ίδια παρουσίαση. Δεν είχαμε ανάπαυλα με πραγματικό, κανονικό gameplay. Σίγουρα δεν είχαμε ιδιαίτερη παρουσία από μεγάλους publishers αλλά αυτό ήταν λογικό και αναμενόμενο εδώ που τα λέμε. Είδαμε πολλά indie games εδώ κι εκεί, σκόρπια, παρουσιαζόμενα με τέτοιο τρόπου είναι δύσκολο να αναπτυχθεί hype για το ένα ή το άλλο, με τις ομάδες ανάπτυξής των να βγαίνουν μάλλον αδικημένες, ή έστω με πιο άδεια σχέδια από όσο ενδεχομένως να φαντάζονταν ή να ήλπιζαν όταν συνειδητοποίησαν ότι θα συμπεριληφθούν σε τόσο μεγάλη εκδήλωση.
Από τους μεγάλους λοιπόν θυμόμαστε από trailers έως cut-scenes, καμία επίδειξη. Από τους μικρούς, αν θυμόμαστε κάτι με σαφήνεια μέσα στο χαμό, θα είναι από κάποιο trailer. Θυμόμαστε εύκολα επίσης ότι αναφέρθηκε εδώ και εκεί το PS Vita με την ελπίδα ίσως να θυμηθούν όλοι την ύπαρξή του αν όχι την όποια σημασία του. Βέβαια το ακούγαμε για χάρη ports, indie games και όλων αυτών δηλαδή που έτσι κι αλλιώς είναι τα μόνα πράγματα που στηρίζουν εξ αρχής τη φορητή κονσόλα της Sony. Μπορεί να άλλαξε μια εντύπωση, αλλά σίγουρα δεν άλλαξε η μοίρα. Επιπλέον, αντί για gameplay demos, είδαμε ανούσιο video από Star Wars Battlefront, μάθαμε ότι υπάρχουν 35 κρυμμένες κάρτες στο χώρο της εκδήλωσης, τις οποίες καλούνται να βρουν οι παρευρισκόμενοι, μεταφορές τίτλων (ποιοτικών βέβαια) από PC και tablets, όπως Bastion και Hitman GO ακόμη και port του The Last Blade 2 από το NeoGeo. Θόρυβος, θόρυβος παντού. Και τι μπορεί να μείνει, τι επιβιώνει από αυτόν το θόρυβο; Για εμάς μένει η εντύπωση ότι η Sony, έστω αυτήν τη φορά, έχασε την προσήλωσή της και άφησε την προσοχή της να πετάγεται από το ένα σημείο στο άλλο χωρίς πάντα σημαντικό λόγο, σαν να έκανε κάποιος μανιώδες zapping. Η Sony έχει την ασφάλεια της επιτυχίας του PS4, επιτυχία που δεν “γυρίζει” πλέον εκτός αν μεσολαβήσει κάποιο αδιανόητο θαύμα από τον ανταγωνισμό μαζί με εκπληκτικά λάθη από την ίδια.
Μετά το PlayStation Experience 2015 εξακολουθούμε να θυμόμαστε ό,τι και πριν. Το πρώτο live gameplay demo του Halo 2, το gameplay demo του Uncharted 4, την πρώτη εμφάνιση του ανανεωμένου Tomb Raider, την εισαγωγή μας στο No Man’s Sky, την πρώτη εμφάνιση του Bayonetta, ακόμη και εκείνη του Transistor. Γιατί; Διότι συνοδεύτηκαν από περισσότερο gameplay και λιγότερα επίθετα. Η Sony έδειξε πράγματα. Πράγματα που θέλουμε στη συλλογή μας. Και πράγματα που δεν προσπάθησε κανείς να μας πείσει ότι πρέπει να τα θέλουμε. Πέρυσι είπαμε “και του χρόνου”. Φέτος θα πούμε το ίδιο. Μόνο που δίπλα θα βάλουμε αστερίσκο.
Υ.Γ.: Καλό αστείο αυτό με το μπλουζάκι Crash Bandicoot, αλλά αυτά τα πράγματα λειτουργούν όταν πάνε και τα υπόλοιπα ρολόι.
Αν κατάλαβα καλά πάλι η SONY επαναπαύτηκε στις δάφνες της και δεν έδειξε κάτι εντυπωσιακό. Φοβάμαι πως υπάρχει κίνδυνος να επαναλάβει τα λάθη του παρελθόντος. Κρίμα, και πίστευα ότι μπορεί να συνεχίσει την ανοδική της πορεία.
Όχι ότι όλο αυτό θα με κλονίσει την πίστη μου που έχω σε αυτή. Τα λάθη της μέχρι τώρα της τα συγχώρησα. Μόνο αν κάνει τραγικά λάθη θα αμφιβάλλω για αυτή. Αλλά και πάλι το τι θεωρείται τραγικό είναι υποκειμενικό...
Εντάξει μετά από αυτό το άρθρο καλύτερα να μετα-ονομάσετε το site σας σε enterxbox. ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ με το fanboy-σμο και την εθελοτυφλία σας πια! Αχταρμάς μια τέτοια παρουσίαση; Δηλαδή τι περιμένατε; Εδώ πουλάμε κονσόλες και εσείς περιμένετε ΑΑΑ τίτλους ή καλύτερο pacing της παρουσίασης; Εδώ μιλάνε τα λεφτά κύριε συντακτά μου! Και φυσικά όλα αυτά τα παιδάκια που θα τρέξουν να καλύψουν σε κάθε χαζομάρα που θα κάνουμε. Ω, και είναι πολλές!!
Σε μια άλλη πιο χαλαρή νότα, ναι αν και η παρουσίαση ξεκίνησε πολύ δυναμικά, κάπου χάθηκα και εγώ.μετά. Εκεί που μιλούσε για SFV ξαφνικά έβλεπα ένα παιχνιδάκι με διαστημόπλοια και λέω wtf? Νέο mode για το Street Fighter θα είναι... Δεν υπήρχε καθόλου pacing. Βασικά δεν ήξεραν και οι ίδιοι τι ήθελαν να κάνουν. Κρίμα και το περσινό experience ήταν μία από τις καλύτερες παρουσιάσεις που έχω δει. Παρόλα αυτά θέλω να πιστεύω, πως αν στο μέλλον δούμε την MS να τους πλησιάζει(κάτι δύσκολο) ή τουλάχιστον οι πωλήσεις να μην προχωράνε τόσο πολύ, θα έχουν ένα backup plan. Αφού είδαν πως με την σωστή επικοινωνία και το σωστό marketing τα σάρωσαν όλα το 2013, θα είναι κρίμα να μην το επαναλάβουν.
Πω πω τι ηταν αυτο προχτες.Επι σχεδον 2 ωρες ελεγα τωρα θα δειξει κατι ενδιαφερον,αλλα τελικα το μονο ενδιαφερον ηταν τα σουβλακια που ειχα μπροστα μου με την μαλαματινα .Το λαθος πιο ειναι.ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΚΑΘΕ ΔΥΟ ΜΗΝΕΣ.Πλεον πιο συχνα γινονται παρουσιασεις,απο τις επισκεψεις που κανω σε καποιο καταστημα για να αγορασω παιχνιδι.Ελεος.Τελος παντων ηταν αχρειαστη παρουσιαση.Τελος θελω να πω και οτι οταν γινεται μια παρουσιαση σπανια(που δεν γινεται πλεον)εχεις μια προσμονη,ενα ενδιαφερον,μια καψα.Οταν γινεται ομως μια παρουσιαση σχεδον καθε μηνα,νιωθεις μια ατονια,βαρεμαρα.Νιωθεις οτι καλυτερα ειναι να βλεπεις χοκει επι παγου,απο το να βλεπεις τα ιδια και τα ιδια σε δηθεν νεες παρουσιασεις
@Scott_Pilgrim
Άρα αναγνωρίζεις ακόμα και εσύ οτι η παρουσίαση είχε πρόβλημα με ρυθμό και περιεχόμενο (συμφωνόντας με το άρθρο), αλλά το Enternity φταίει επειδή είπε...αυτά με τα οποία συμφωνείς;
Just how?
@billbig Νόμιζα πως θα γινόταν σαφέστατο πως το πρώτο μου κομμάτι ήταν ειρωνικό προς τη Sony και η "επίθεση" που έκανα στο site και στο Μάνο ήταν απλά αστεία. Ειδικά μετά το σημείο που λέω για τις πωλήσεις κονσολών. Μου κάνει εντύπωση πάντως που το ανέφερες γιατί διαβάζοντας το σχόλιο μου, απλά δεν βγαίνει κάποιο νόημα(όπως και κατάλαβες) οπότε δεν περίμενα να σκαλώσει κάποιος.
Αν ήθελα να επιτεθώ στο site ή και να σας βαφτίσω θα το έκανα στα σοβαρά και με επιχειρήματα πάντα.
@Scott_Pilgrim
...οκ, οπότε απλά δεν ένιωσα μια...
Sorry mate! :(
Ο tidux στο Twitter του γραφει ότι ήταν προγραμματισμενο να δείξουν firmware update 4, στατιστικά πωλήσεων και να κλείσουν με το νέο ip της bend ...Τώρα εφόσον αυτά είναι σωστά είναι τουλάχιστον ανεξήγητο γιατί βγήκαν τελικά απτή παρουσίαση. Τέλος, μόνο εκνευρισμό μου προκάλεσε η παρουσία του crash μόνο κ μόνο για να δημιουργηθεί ντόρος χωρίς ουσία απ ότι είδαμε τελικά
@billbig don't worry mate. Ιnternet είναι τέτοια λάθη γίνονται με το παραμικρό.
@goalzila ισχύει ότι κάτι τέτοιο περίμενε και μάλιστα έστειλε και κάποια tweets σε υπάλληλο της Bend. Αν όντως ήταν κάτι τέτοιο θα το μάθουμε σύντομα.
Συμφωνώ απόλυτα με τον Μάνο. Αυτό που είδαμε χθες ήταν ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ απλά για εταιρεία που έχει τόση υποστήριξη από τον κόσμο. Είτε είναι τόσες πολλές οι φετινές press conferences που διοργάνωσε, είτε έχει επαναπαυθεί. Απ' όσο κατάλαβα και από το γεγονός ότι η κάλυψη στο Paris Games Week ήταν πέραν τα της Sony μηδενική από τα Μέσα που πήγαν, ίσως τα δύο events θα έπρεπε να γίνουν ένα.
@Spartan343, η κάλυψη στο Paris Games Week ήταν μηδενική, διότι τυπικά πέραν της Sony Press Conference, όσα είδαμε δεν ήταν τίποτα παραπάνω από επανάληψη της Press Conference. Σκέψου ότι είδαμε 3 games (Uncharted 4, Gravity Rush 2 και το Horizon: Zero Dawn), όπου τυπικά σε μισή ώρα slot είδαμε το...ίδιο video με την press conference και οι δημιουργοί απάντησαν σε 2-3 ερωτήσεις. Πέραν τα της Sony, η έκθεση δεν είχε τίποτα από πλευράς behind closed doors, πέραν ενός ραντεβού για το HTC Vive που έκλεισα. Κι εκεί, τα έχει γράψει ο Βέζος από τη Gamescom, οπότε δεν είχε νόημα να γράψουμε ξανά τα ίδια. Ήθελα περισσότερο να το πιάσω στα χέρια μου και να δω τι παίζει με αυτό το VR Headset.
Συνολικά πάντως συμφωνώ με αυτό που λες. Η παρουσία της Sony στο Paris Games Week ίσως οφείλεται κατά ένα μεγάλο ποσοστό στο ότι το φετινό PS Experience Press Conference ήταν τόσο χαλαρό και άναρχα δομημένο. Ίσως και "άδειο" από ένα σημείο και μετά. Αν οι ανακοινώσεις των δύο events μαζεύονταν σε μία, σίγουρα θα είχαμε να κάνουμε με κάτι εφάμιλλο του περσινού PSX!
Πραγματικά πιο επιτυχημένο τίτλο άρθρου δεν θα μπορούσατε να βρείτε...αντικατοπτρίζει πλήρως την εικόνα της sony στην press conference της..
Απ' ότι βλέπω, μόνο σε άρεσε η χαλαρή ατμόσφαιρα που είχε το PSX. Δε λέω, έκανε κοιλιά σε κάποια σημεία όπως για παράδειγμα στη συμφωνία μεταξύ Sony-Activision για το DLC του Black Ops III ή στο VR κομμάτι, αλλά παλευόταν ακόμα και εκεί.
στα 2/3 συνμφωνω μαζι σου,το θεμα ειναι οτι επειδη πουλαει σαν ζεστο καρβελακι η κονσολα...(κοιτα τι θα γινει τις γιορτες) νομιζω οτι τοσες πολλες εκθεσεις και 100 show ειναι ανουσια...απλα γινονται για λογους επικοινωνιας και marketing να εχουνε κοντα τους αγοραστες και να τους hypaρουν.
λιγες ψευτοαποκλειστικοτητες,πολλα indies,1-2 δυνατα ip αγνωστου κυκλοφοριας βλεπε ff7 remake,ace combat 7,ni no kuni 2, ni oh,yakuza zero.
Παντα οσο θυμαμαι οι μεγαλες κυκλοφοριες πανε E3 εκει ειναι η παρελαση απο ολες τις εταιριες και τι εχουν δυνατο να δειξουν...ολα τα αλλα ειναι μπαρμπουτσαλα.
Επισης πολυ ντορο για το vr και φοβαμαι θα παει ακλαφτο οπως το move....
@vagos1983
Όλα γίνονται για λόγους επικοινωνίας, όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα. Αν δεν έχουμε απαιτήσεις από τους πρώτους, τότε από ποιους θα έχουμε; Ας κάνει 100.000 shows το δευτερόλεπτο. Αν δεν τα κάνει καλά, η γεύση θα είναι πικρή. Αν τα κάνει καλά, τότε θα μοιραζόμαστε όλοι μέλι. Και το ίδιο ισχύει και για όλους τους άλλους.
Αυτό που θέλω να πω είναι πως η εμπορική επιτυχία (ή κυριαρχία στην προκειμένη περίπτωση) δεν μπορεί να είναι ελαφρυντικό. Είναι π.χ. σαν να λέμε ότι βγάζουμε κυβέρνηση και σταματάμε να έχουμε απαιτήσεις επειδή, εντάξει, έτσι κι αλλιώς βγήκε πρώτος όποιος βγήκε τέλος πάντων κ.λπ.
μακαρι να μην επαπαπαυτει η sony στις δαφνες της,εγω παντως δεν ξερω ποτε πρεπει να ειμαστε ικανοποιημενοι η οχι απο μια παρουσιαση..πως πρεπει να εχουμε ενα ειδος μετρου ικανοποιησης να πουμε οτι το psx 2015 ηταν καλο η οχι.εγω πιστευω και 10 ip να δειχνε παλι θα γκρινιαζαμε.
δηλαδη αν βλεπαμε ενα god of war 4,ενα νεο legend of dragoon,νεο resident evil,neo onimusha κτλ θα ειμασταν πιο ευτιχισμενοι σημερα που μιλαμε?
προσωπικα το μεγαλυτερο foul που ακουσα κ επαιξε με μικρα γραμματακια ειναι το final fantasy 7 remake...θα ειναι διασπασμενο σε επεισοδια....η γκρινια εχει ξεκινησει το διαδικτυο.
παντως αληθεια εχει πολυ καλυτερο line up τιτλων απο το xbox απο δω και περα να μην τα παραλεμε...street fighter V,uncharted 4,rachet and clank,eveybody gone to rapture,persona 5,yakuza 5,last guardian και παει λεγοντας...
@vagos1983
Αν παρατηρήσεις, στο κείμενο δεν παραπονιέμαι πουθενά για το ίδιο το line up. Δεν σχολιάζω πουθενά απολύτως το ίδιο το line up. Δεν έχω θέμα με το να είναι το PSX προσανατολισμένο σε μικρότερες παραγωγές. Ακόμη και με αυτός ως δεδομένο όμως, αυτές οι μικρότερες παραγωγές δεν παρουσιάστηκαν όπως θα τους άξιζε για να έχουν μια ώθηση παραπάνω στην αγορά.
Για μένα καλύτερα είναι μια παρουσίαση που θα δείξει 5 πράγματα και θα το κάνει σωστά, παρά μια παρουσίαση που θα δείξει 100 και δεν θα βοηθηθεί κανένα από αυτά.