Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Club Nintendo: Ο βασιλιάς πέθανε

Όταν πρωτοακούστηκε η φημολογία περί τερματισμού της υπηρεσίας Club Nintendo (κυρίως από αμερικανικά blogs και YouTube κανάλια), ο γράφων δεν είχε δώσει ιδιαίτερη σημασία, μιας και θεώρησε ότι αυτοί οι «ψίθυροι»  προερχόντουσαν  από την «ξενέρα»  του αμερικανικού κοινού όταν αντίκρισε την απογοητευτική λίστα δώρων για τα Χριστούγεννα. Το US Club Nintendo είχε σταματήσει τον τελευταίο καιρό να δίνει μεγάλα και εντυπωσιακά δώρα, η γκρίνια μεγάλωνε συνεχώς και στο τέλος η εταιρία αποφάσισε να το κλείσει μία και καλή το «μαγαζάκι». Η συγκεκριμένη ανακοίνωση ενδεχομένως να μην στεναχωρεί το ελληνικό κοινό, αλλά έχοντας ζήσει για αρκετά χρόνια την πλευρά των καλομαθημένων χωρών του Club Nintendo, η απογοήτευση μάς άγγιξε με το κλείσιμο αυτού του «κεφαλαίου». Το γνωστό loyalty program της Nintendo είχε αρκετά θέματα, δημιούργησε μέλη δύο ταχυτήτων, αλλά αν κάποιος έμενε στο εξωτερικό ή έβρισκε έναν τρόπο να του στείλουν άλλοι τα δωράκια από αυτές τις χώρες στην Ελλάδα (μέσω γνωστών φυσικά), η χαρά του unboxer δεν έσβηνε ποτέ μέσα του. Η συγκεκριμένη υπηρεσία μάς είχε βάλει στο “τριπάκι” να αναζητούμε αυθεντικά και σφραγισμένα παιχνίδια της Nintendo για χάρη των πόντων και της  συλλογής.


Από την Nintendo of Europe με αγάπη

Σε βάθος χρόνου, το Club Nintendo επιβράβευε με εντυπωσιακά και όμορφα δώρα αξίας. Physical πραγματάκια που ταιριάζουν γάντι στο προφίλ όσων άνοιγαν συχνά-πυκνά το πορτοφόλι τους για να αγοράσουν κονσόλες και παιχνίδια. Βέβαια, το συγκεκριμένο loyalty service έδινε έμφαση στη λέξη «συχνά», μιας και αρκετά από τα μεγάλα δώρα απαιτούσαν πολλούς πόντους. Σε συνδυασμό με την ημερομηνία λήξης των πόντων μετά από συγκεκριμένο διάστημα (!), η συλλογή 7500 πόντων για να πάρει κάποιος την φιγούρα του Luigi ή την κονσόλα Game & Watch: Ball αποτελούσε πρόκληση για τους πιο casual gamers. Άμα σκεφτεί κανείς ότι μία κονσόλα δίνει 850 πόντους και ένα παιχνίδι 250 πόντους, το πρόβλημα με την συμπλήρωση 5000+ πόντων γίνεται αμέσως κατανοητό. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο άνθησαν οι αγοροπωλησίες με κωδικούς του Club Nintendo στο eBay τα τελευταία χρόνια.


500 ποντάκια έλειπαν για το νόμισμα και τα βρήκαμε σε «σαφάρι» στο eBay

Όταν όμως «φεύγουν» οι φιγούρες σε eBay και Craigslist για 100+ ευρώ και τα αυθεντικά soundtracks κοστολογούνται στα 50 ευρώ, το τίμημα που έπρεπε να «πληρώσει» κάποιος για αυτά τα προϊόντα δεν είναι και τόσο μεγάλο. Από την στιγμή λοιπόν που μπορούσε κάποιος, κουτσά-στραβά, να προμηθευτεί τους πόντους και με διαφορετικούς τρόπους, το «κυνήγι των αστεριών» δεν αποτελούσε ποτέ το πραγματικό πρόβλημα του Club Nintendo. Αυτό που πλήγωνε το image του εν λόγω loyalty program ήταν, αντικειμενικά, η απουσία του Club Nintendo σε χώρες αρκετές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, με αποκορύφωμα την απουσία των κωδικών από τα προϊόντα που διένεμε η Nortec Multimedia. Παρότι υπάρχει μία λογική στην απόφαση της Nintendo να μη δώσει στην Nortec κουτάκια με τους κωδικούς από την στιγμή που δεν υποστηρίζεται επίσημα το Club Nintendo στην Ελλάδα, η απογοήτευση που εκφραζόταν από το πιστό κοινό της Nintendo είναι απόλυτα κατανοητή.

Με λίγα λόγια, ακόμη και αν βρισκόταν τρόπος να δηλωθεί με «ξένο» Club Nintendo account και να εξασφαλίσει με κάποιον τρόπο τα δώρα, υπήρχαν και άλλα εμπόδια τα οποία έκοβαν τα «φτερά». Η μακρινή θεία που θα έστελνε από τον σταθμό του Μονάχου το Yoshi fluffy  doll δεν αποτέλεσε ποτέ σοβαρή λύση για τους Έλληνες gamers. Όταν δεν υπάρχει επίσημη υποστήριξη, τα ημίμετρα καταλήγουν σε απογοητευτικά αποτελέσματα. Αυτή η κατάσταση, με κάποιες χώρες να επωφελούνται από το Club Nintendo και κάποιες άλλες να ταλαιπωρούνται με άσχημο (και άδικο) τρόπο, επικρατούσε φυσικά και σε άλλους τομείς. Μια ματιά στο ιστορικό των δώρων του αμερικανικού, ιαπωνικού και ευρωπαϊκού Club Nintendo αρκεί για να καταλάβει κανείς το λόγο για τον οποίο γκρίνιαζαν τόσο πολύ οι Αμερικανοί. Τα special ιαπωνικά περιφερειακά  για Wii και η «επική» χρυσή φιγούρα του Link (η οποία «ζητούσε» 15.000 πόντους από τους Ευρωπαίους!) αρκούν για να  «στραβομουτσουνιάσουν» μία και καλή και οι 50 πολιτείες των ΗΠΑ.


Mother of God…

Όλα αυτά λοιπόν θα μπουν πλέον στο χρονοντούλαπο της ιστορίας και θα αντικατασταθούν με ένα καινούριο και πιο μοντέρνο σύστημα. Δεν είναι δυνατόν να χρησιμοποιούνται διαφορετικά στοιχεία για την εγγραφή σου στο Club Nintendo και όχι αυτά του Nintendo ID σου. Πρόσφατα ενώθηκαν τα accounts του 3DS και του Wii U, το «τίμιο» Nintendo Network Premium του Wii U ολοκληρώθηκε μέσα σε 2 χρόνια και όλα αυτά ίσως ενοποιηθούν με κάποιον τρόπο στο νέο loyalty program που θα λανσαριστεί κάποια στιγμή στο μέλλον, το οποίο και ανακοινώθηκε από την ίδια την εταιρία. Αν συνδέσουμε και άλλα νέα που κυκλοφόρησαν τους τελευταίους μήνες σχετικά με την Nintendo (σενάρια για smartphone app, emulators κ.α.), έρχεται στο μυαλό μία πολύ μοντέρνα ιδέα, η οποία δεν θα είναι «δυσκίνητη» και παλιομοδίτικη και δεν θα εξυπηρετεί μονάχα τους «εκλεκτούς».
Καλωσορίζουμε με τις φήμες και τα σχόλια που κυκλοφορούν σχετικά με την διάθεση περισσότερου περιεχομένου σε ότι αφορά τα digital games, την εξαργύρωση κάποιων DLCs μέσω των παιχνιδιών που θα αγοράζουμε και γενικότερα πιστεύουμε ότι πάμε ολοταχώς σε μια παγκόσμια υπηρεσία που θα στηρίζεται κυρίως σε ψηφιακά προϊόντα. Η Nintendo βλέπει τι γίνεται με το Steam και τις προσφορές του και ενδεχομένως να υπάρξουν κάποιες κινητοποιήσεις και μια γενικότερη προσέγγιση  προς αυτή την κατεύθυνση. Για παράδειγμα θα μπορούσε να διορθώσει λίγο την κατάσταση των πανάκριβων τίτλων Virtual Console. Σε συνδυασμό με όσα ακούγονται από τα ξένα Μέσα και ότι «το Club Nintendo δεν έφερνε κανένα κέρδος στην εταιρία, ειδικά σε ότι αφορά τη διάθεση των physical προϊόντων», η αναδιαμόρφωση του ιστορικού αυτού loyalty program μπορούσε να γίνει μονάχα με έναν τρόπο: delete και πάλι από την αρχή. Και μακάρι να βγούμε ψεύτες, αλλά προβλέπουμε πως τα αγαλματίδια και όλο αυτό το αποκλειστικό merchandise θα αποτελέσει παρελθόν και θα αντικατασταθεί μία και καλή από ένα καθαρά ψηφιακό πλάνο.

Και όλο αυτό αφήνει πικρή «γεύση». Έχοντας ζήσει και τις εποχές του γερμανικού περιοδικού Club Nintendo που προσέφερε αυθεντικά soundtracks αγαπημένων παιχνιδιών, η παρουσία ενός τέτοιου service θα λείψει. Σίγουρα όχι σε πολλούς κρίνοντας από το πόσοι eBayers κοιτάνε να βγάζουν στο σφυρί τα δωράκια πριν τους έρθουν καν στο σπίτι (!) με σκοπό να βγάλουν 50-100-150 ευρώ. Αλλά πολλές φορές σκεφτόμαστε πόσο πολύ θα θέλαμε να υπάρχει κάτι αντίστοιχο από Sony και Microsoft, δηλαδή μια υπηρεσία που θα ωθούσε σε αγορά σφραγισμένων games με σκοπό τη συγκέντρωση αρκετών πόντων με στόχο μια φιγούρα του Kratos ή το σκουφί του Delsin Rowe. Όσο και να γκρίνιαζαν κάποιοι για την αργή ανανέωση της λίστας δώρων του Club Nintendo (λες και υπάρχουν αρκετοί πόντοι για να τα πάρει κάποιος όλα), κανείς δεν μπορεί να πει ότι τα δώρα σαν δώρα δεν ήταν ποιοτικά ή ότι δεν άξιζε η προσπάθεια της συλλογής των πόντων.



Παρόλα αυτά, οι συλλεκτικές κάρτες και οι μπάλες του γκολφ δεν μπορούσαν πλέον να «καλύψουν» τα σημαντικά  προβλήματα του εν λόγω concept το οποίο και δεν συμβάδιζε πλέον με τις απαιτήσεις της εποχής.  Οι ριζικές αλλαγές στο ιστορικό loyalty program της Nintendo ήταν επιβεβλημένες και αναγκαίες. Αν πραγματοποιηθούν όλα αυτά για χάρη ενός πιο δίκαιου, άμεσου και σωστά δομημένου Club Nintendo, θα το αποδεχθούμε σαν καλοί «παλαιοημερολογίτες» gamers που είμαστε. Μπορεί να εξακολουθούμε να αντλούμε μεγάλη χαρά μετο άνοιγμα πακέτου που έρχεται από τα γραφεία της «Ninty» και περιέχει τις τρεις φανταχτερές καρφίτσες του Mario Kart 8, αλλά δεν θα κακοφαινόταν το σενάριο να εξαργυρώνουμε πόντους για «τσάμπα» νέο DLC του Super Smash Bros. ή το Castlevania: Circle Of The Moon για Virtual Console. Αρκεί βέβαια να υπάρξει και ο ανάλογος εκσυγχρονισμός στον τομέα της διάθεσης των DLCs και των VC games.

Το πρώτο DLC του Mario Kart 8 ήταν πολύ καλό από άποψη περιεχομένου, αλλά χρειάζονται περισσότερα ποιοτικά (και γιατί όχι αποκλειστικά για το νέο πρόγραμμα) DLCs που θα εμπλουτίσουν τη λίστα και θα «χρυσώσουν» το χάπι των χαμένων physical δώρων. Η δυνατότητα του cross buy (κάτι που παρεμπιπτόντως θα συμβεί για πρώτη φορά με το επερχόμενο Mario vs. Donkey Kong) ή η ύπαρξη app που σου έδινε πρόσβαση σε αγαπημένα retro games της VC σε μία φορητή συσκευή, μπορούν να εκτοξεύσουν την αξία του νέου loyalty program και να δώσουν φρέσκια «πνοή» και στην ίδια την εταιρεία. Χωρίς περιορισμούς, χωρίς την ζήλια του «γείτονα» για τα δώρα που παίρνει ο ένας και όχι ο άλλος, όλα αυτά θα μπορούσαν να ηρεμήσουν κατά κάποιον τρόπο ακόμη και τις πληγωμένες καρδιές των σκληροπυρηνικών «δεινοσαύρων» του gaming που ακούνε τη λέξη «digital» και βγάζουν αμέσως «σπυράκια».


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
7 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Scott_Pilgrim
    • Επειδή δεν έχω ασχοληθεί με το συγκεκριμένο Club λόγω του μπορντέλου που έχει γίνει με τις χώρες, έχω τις δύο εξής ερωτήσεις.

      Καταρχάς όταν λες πως οι πόντοι μετά από λίγο καιρό έληγαν, εννοείς αν δεν τους είχες βάλει στο λογαριασμό σου έτσι;
      Αυτό που αναφέρεις με την Nortec δεν το θυμάμαι έτσι. Εγώ θυμάμαι Έλληνες gamers να κράζουν την Nortec καθώς άνοιγε τις συσκευασίες, έπαιρνε το χαρτάκι και μετά απλά κόλλαγε την συσκευασία με ένα αυτοκόλλητο. New and sealed μετά στα μαγαζιά. Υπήρξε αργότερα και μια συμφωνία πάνω σε αυτό που ανέφερες;

      Εγώ μαζεύω πόντους στο Club της Namco Bandai και η αλήθεια είναι πως τα δώρα δεν είναι κάτι τρομερό. DLCs, κούπες,steelbook χωρίς το παιχνίδι φυσικά και μια εποχή είχε φιγούρες Naruto που η ποιότητα τους ήταν απλά για γέλια. Ελπίζω μόνο να στέλνουν Ελλάδα μιας και έχουμε επίσημη αντιπροσωπεία...

    • Thomas_Th
    • Εξαιρετικό αφιέρωμα, εύστοχο και με πολύ ενδιαφέρουσα κριτική ματιά.

      Για το Club Nintendo έχουμε "αναλωθεί" σε συζητήσεις επί συζητήσεων, τόσο γραπτά (επί τη ευκαιρία, σε ευχαριστώ θερμά για την αναφορά στο σχετικό μου άρθρο), όσο βέβαια και προφορικά. Και είναι λογικό, γιατί πρόκειται για ένα σημαντικό και πολύ αξιόλογο θεσμό, παρά τα όποια μειονεκτήματα υπήρχαν ή (θα) υπάρχουν.

      Εν προκειμένω, η γνώμη σου εκφράζει και τη δική μου. Και το λέω αυτό έχοντας υπόψιν και την επικοινωνία που προσπαθώ να έχω (πίστεψέ με, άκρη δε βγάζεις εύκολα με τις γενικολογίες και τη μη γνώση/αδιαφορία από τη μια ή την άλλη πλευρά) με τη Nintendo. Μου δίνουν μια εικόνα πως από τη μια δε γνωρίζουν, από την άλλη αδιαφορούν παντελώς για εμάς και από την παράλλη πως δεν είναι μια ενιαία Nintendo, αλλά ο καθένας (Αμερική, Αγγλία, Γερμανία, Ελλάδα - ούτε καν ενωμένη Ευρώπη δηλαδή) λειτουργεί σαν να έχει ένα δικό του μαγαζί πάνω και πέρα από το όποιο franchise. Υποκειμενικό, πάντα, αλλά εγώ αυτό αντιλαμβάνομαι καιρό τώρα.

      "Ο βασιλιάς πέθανε". Και εγώ το ίδιο πιστεύω, ειδικά με την τροπή που μπορεί να πάρουν τα πράγματα σε αυτήν την "εξέλιξη" που επέρχεται, παρόλο που θέλω να είμαι αισιόδοξος. Το ζήτημα είναι πως, εμείς οι Έλληνες, δεν είχαμε θέση στην "αυλή" εκείνου του "βασιλείου", όπως πολύ σωστά σημειώνεις, και εάν και εφόσον έχουμε στο μέλλον ελπίζω να συνεχίσει να υφίσταται "βασίλειο" και να μην αντικατασταθεί από ένα "ερείπιο" υπηρετώντας το γνωστό ρητό "είμαστε νάνοι σε ώμους γιγάντων".

    • billbig
    • @ Scott_Pilgrim

      Οι πόντοι λήγουν και στις 2 περιπτώσεις. Υπήρχε συγκεκριμένη ημερομηνία μέχρι την οποία έπρεπε να τους περάσεις στο λογαριασμό σου. Αφού τους πέρναγες, κάθε "σετάκι" πόντων που έβαλες είχε επίσης ημερομηνία λήξης, οπότε έπρεπε να τους εξαργυρώσεις πριν λήξουν.

      Αν δεν κάνω λάθος και στις 2 περιπτώσεις είχες πολλούς μήνες "αέρα" για να το κάνεις (2 ή 3 χρόνια αν θυμάμαι σωστά) αλλά και πάλι η ημερομηνία λήξης σε κυνηγούσε σε κάθε στάδιο.

    • Scott_Pilgrim
    • Αυτό είναι απλά τραγικό καθώς του έχεις πληρώσει και είναι πόντοι. Ελπίζω να μην υπάρχει κάτι τέτοιο στο νέο shop.

    • T_K_L_L_LUIGI
    • Μακάρι η νέα υπηρεσία να είναι δίκαιη για όλους και όχι μόνο για Ιαπωνία και μερικά κράτη,αλλά το βλέπω πολύ δύσκολο και πιστεύω θα έχει περισσότερο digital περιεχόμενο το οποίο συνήθως είναι αδιάφορο.

    • gamelover
    • Για μένα πάντως το club nintendo πότε δεν με ενδιέφερε και δεν με ενδιέφερε γιατί απο παλιά θυμάμαι τα καρτελάκια με τους πόντους και αυτό που είχα καταλάβει ήταν ότι ήθελε λίγο τρέξιμο και γι'αυτό δεν είχα ασχοληθεί καθόλου..
      Τώρα μέσω του άρθρου έμαθα ότι έδιναν φιγούρες και διάφορα άλλα....Μονο καμιά κούπα ή μπλούζα πίστευα ότι έδιναν

    • Dural
    • Στα περί πόντων τα είπε όλα ο billbig. Όντως είχες πολύ αέρα, αλλά παρ' όλα αυτά υπήρχαν περιπτώσεις όπου σε κυνηγούσε αυτό το άγχος. Πρόσφατα ένας φίλος μου έδωσε 7,000+ πόντους για το Game & Watch επειδή έληγαν τέλους Ιανουαρίου. Αν δεν έληγαν μπορεί να τα κρατούσε για να πάρει άλλα πράγματα που βγήκαν αργότερα, όπως π.χ. 2 soundtracks, το καπέλο κτλ κτλ.

      @thomas_th: σε ευχαριστώ πολύ. Ειδικά η τελευταία παράγραφος από το σχόλιο σου είναι εξαιρετική. Επίσης, όντως σου έδινε την αίσθηση ότι η Nintendo δεν είναι ενιαία.

      @T_K_L_L_LUIGI: είναι στο χέρι της εταιρίας να μας εκπλήξει θετικά και να αξιοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την digital εποχή. Κι εγώ πάντως κρατάω μικρό καλάθι..

      @gamelover: αυτός ήταν ένας από τους σκοπούς του άρθρου, δηλαδή να δείτε κάποια δώρα που δεν έφθασαν ποτέ σε χώρες όπως την Ελλάδα. Δυστυχώς....

*