Στην καρδιά του Splatoon εντοπίζονται τα θεμέλια ενός πραγματικού shooter και, ως εκ τούτου, το σταθερό frame rate είναι απαραίτητο. Ευτυχώς, ακόμη και στην μη τελική του έκδοση, το Splatoon αποδίδει 60fps, σχεδόν αψεγάδιαστα, σε όλα τα σενάρια και το περιστασιακό χαμένο καρέ να αφαιρεί από την ομαλότητα της εμπειρίας, διαφορά που κατά κανόνα δεν γίνεται αντιληπτή κατά τη δράση και μπορεί κάλλιστα να διορθωθεί στο τελευταίο στάδιο βελτιστοποίησης πριν την κυκλοφορία. Η χαοτική φύση του παιχνιδιού, σε συνδυασμό με το ελεύθερο σύστημα στόχευσης συνθέτουν πρόκληση για τις επιδόσεις, αλλά τα αποτελέσματα εδώ είναι εξαιρετικά σταθερά. Χωρίς να φτάσουμε τον τίτλο στα όριά του, δεν μπορούμε να σχηματίσουμε τελική εικόνα επί του θέματος, σε αυτό το στάδιο όμως τα πράγματα δείχνουν όντως πολύ καλά.
Δυστυχώς η ποιότητα εικόνας δεν είναι ανάλογα εντυπωσιακή με την Nintendo να στοχεύσει σε ανάλυση 1280x720, χωρίς anti-aliasing για την εξομάλυνση των άκρων. Το εικαστικό κάνει καλή δουλειά για την καταπολέμηση του aliasing, αλλά δεν μπορούμε παρά να αισθανθούμε ότι λίγο AA θα μπορούσε να κάνει μεγάλη διαφορά εδώ. Μακρινά κτίσματα εμφανίζονται συχνά με jaggies, ενώ μικρές λεπτομέρειες χάνονται στο τρεμόπαιγμα αλλά, γενικά, η αισθητική λειτουργεί. Για την ακρίβεια, η δυνατή αισθητική και τα έντονα χρώματα θυμίζουν χαρακτηριστικά την έκρηξη δημιουργικότητας που επέδειξε η SEGA προς το τέλος της εποχής του Dreamcast.
Ίσως το πιο ενδιαφέρον οπτικό στοιχείο του Splatoon κρύβεται στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείται το έντονο χρώμα. Ο μηχανισμός της μπογιάς είναι στοιχείο κλειδί για το gameplay, επιτρέποντας στους παίκτες να καλύπτουν όλο το επίπεδο με το αντίστοιχο χρώμα προκειμένου να καταλάβουν τμήματα. Πρόκειται για καλή εφαρμογή που μοιάζει αρκετά με τα gel του Portal 2, που χρησιμοποιούσε sprites ενσωματωμένα σε επιφάνειες προκειμένου να βαφτεί το επίπεδο αποφεύγοντας την εμφάνιση τεχνουργημάτων. Ο τρόπος με τον οποίο η μπογιά καλύπτει κατά στρώματα το περιβάλλον ή μπογιά άλλου χρώματος είναι αποτελεσματικός, ενώ η καλή δουλειά των shaders δίνει στην μπογιά την απαιτούμενη γυαλάδα.
Η πρώτη μας ματιά στο Splatoon ως προς την απόδοση, αποκαλύπτει εξαιρετικά σταθερό frame rate στα 60fps με πολύ μικρές διακυμάνσεις. Από όλους τους first party developers η Nintendo είναι το πιο εμμονικά επίμονο σε 60fps gameplay.
Άλλα οπτικά στοιχεία παρουσιάζονται εξ ίσου δυνατά - η βιομηχανική αισθητική αναμειγνύεται με ζωντανά χρώματα και δυνατό φωτισμό και βοηθούν στη σύνθεση ενός φωτεινού και φιλικού κόσμου για παιχνίδι. Ο κόσμος του παιχνιδιού συμπληρώνεται από καλοφιλτραρισμένα shadow maps ενώ τα textures εμφανίζονται αρκετά ευκρινή - αν και, αναμενόμενα, δεν χρησιμοποιείται εδώ anisotropic filtering. Η ποιότητα του animation είναι επίσης άριστη σε κάθε περίπτωση και βοηθά ώστε οι χαριτωμένοι χαρακτήρες να επιδεικνύουν πραγματική προσωπικότητα καθώς βουτούν και αναδύονται από το μουσκεμένο από μπογιά έδαφος. Το sky box χρησιμοποιεί μάλιστα εφέ βάθους πεδίου με soft focus, δημιουργώντας έτσι καλή αίσθηση της κλίμακας. Σε γενικές γραμμές πρόκειται για όμορφο παιχνίδι με αισθητική που είναι ξεκάθαρα δική του.
Με βάση όσα έχουμε δει μέχρι τώρα, το Splatoon είναι πολλά υποσχόμενο. Απογοητευόμαστε συχνά τελευταία από τίτλους που φτάνουν στην αγορά, ουσιαστικά, ημιτελείς, οπότε είναι ευχάριστη η έκπληξη όταν βρίσκουμε μπροστά μας τίτλο που, παρότι δεν είναι ακόμα έτοιμος, βρίσκεται σε εξαιρετική φόρμα και μάλιστα μήνες πριν την κυκλοφορία του. Με λίγα λόγια είναι ένα όμορφο παιχνίδι σε ένα είδος που η Nintendo παραδοσιακά απέφευγε, γεμάτο μάλιστα με αρκετές νέες ιδέες.
Ακόμη και σε αυτό το στάδιο φαίνεται ότι πρόκειται για άλλη μια περίπτωση στην οποία η Nintendo κάνει αυτό που πάντα κάνει καλύτερα: παραδίδει games υψηλών επιδόσεων που εκμεταλλεύονται με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες της πλατφόρμας-στόχου. Παρά την πρόσφατη εσχατολογία σχετικά με το Wii U, την πρόσφατη είσοδο της Nintendo στο mobile gaming αλλά και την πρόωρη ανακοίνωση της κονσόλας NX, το τρέχον hardware της Nintendo εξακολουθεί να υποστηρίζει μερικές εξαιρετικές εμπειρίες gameplay. Μπορεί μεσομακροπρόθεσμα το μέλλον του Wii U να είναι αβέβαιο, αλλά η δημιουργική σπίθα του developer παραμένει. Βάσει όσων έχουμε δει μέχρι στιγμής από το Splatoon, η Nintendo εξακολουθεί να δημιουργεί μερικά από τα πιο προσεγμένα και οπτικά ικανοποιητικά της games που έχει παρουσιάσει μέχρι τώρα.
Θετικά σχόλια για ένα παιχνίδι που έχει φτιάξει hype μόνο και μόνο από τα hands-on και τα previews. Περιμένω πολλά από την τελική έκδοση.
Ελπίζω να κάνει καλές πωλήσεις για να υπάρξει η βάση να υποστηριχθεί το multiplayer.
Να δούμε και πως θα λειτουργήσει το matchmaking σε πραγματικές συνθήκες.
"You take Reggie, a mortal man
and put him in control..."
@raysod
Και ξαφνικά πλημμύρα από πιθανά Castlevania-styled puns.
Aπο τοτε που το γιουτουμπ εβαλε 60 καρε, τα βιντεο που απεικονιζουν επερχομενους τιτλους γιναν απειρως πιο ενδιαφεροντα.
Χιλια μπραβο στη Νιντεντο που παρα τις δυσκολιες δειχνει οτι δεν παρεκκλινει απο την γραμμη της για ποιοτητα σε ολα τα επιπεδα. Αυτο το παιχνιδι ειναι η καλυτερη διαφημιση για ανοιγμα σε καινουριο κοινο και ειναι εγκλημα να μην υπαρχει σε twitch/youtube streaming εξ' αιτιας των ηλιθιων περιορισμων που βαζει η ιδια.
Η απλή ιδέα να μπορείς να κινηθείς μέσω της μπογιάς, αλλάζει τελείως το παιχνίδι, θαύμα Nintendo approaching!
Δείχνει πολύ έξυπνο στο gameplay του! Φαίνεται οτι η Nintendo χτύπησε διάνα.
Απαράδεκτα πράγματα σ' ότι αφορά το voice chat. Παρ' ότι συμφωνώ σχετικά με το χάος που επικρατεί σε public καταστάσεις, δεν μπορούσαν τουλάχιστον να πουν ότι θα μπορείτε να το χρησιμοποιείται με τις πριβέ ομάδες σας; Ας δίνανε έστω αυτή την επιλογή...
Πάντως το full price ήταν μάλλον hoax. Στην Γερμανία, Γαλλία και Αγγλία επισημοποιείται σιγά-σιγά το 39,90 για την retail, 45 για την συλλεκτική+ amiibo.