Πριν ξεκινήσουμε, αξίζει να τονιστεί ότι αυτό δε σημαίνει ότι δεν απολαύσαμε κάποιους εξαιρετικούς τίτλους κατά την περασμένη χρονιά. Είναι γεγονός ότι έχουμε δει εξαιρετικά παραδείγματα του πώς τα βελτιωμένα γραφικά και η 10πλάσια βελτίωση στη διαθέσιμη RAM μπορεί να ενισχύσει τα υπάρχοντα gameplay concept και να ανανεώσει franchises. Αν εξαιρέσουμε τα προβλήματα με το netcode, οι online μάχες 64 παικτών του Battlefield 4 επιδεικνύουν μία ριζικά βελτιωμένη εμπειρία gameplay που δεν έχει καμία επαφή με τις αντίστοιχες εκδόσεις για τις προηγούμενες κονσόλες. Το BF4 και το Far Cry 4 δείχνουν επίσης πώς η επιπλέον δύναμη της GPU ξεπερνάει τα προβλήματα με το frame-rate που μάστιζαν τις μηχανές γραφικών στα last-gen συστήματα, βελτιώνοντας όχι μόνο την εμφάνιση, αλλά και την αίσθηση των τίτλων. Παιχνίδια όπως το Shadow of Mordor -ξεκάθαρα σχεδιασμένα με βάση τις νέες κονσόλες- αποτυγχάνουν να προσφέρουν αντίστοιχη εμπειρία σε hardware της περασμένης γενιάς. Επίσης είδαμε μια σειρά από remasters, μερικά από τα οποία προσφέρουν μία πραγματικά αναβαθμισμένη εμπειρία σε σχέση με τις εκδόσεις για PS3 και Xbox 360. Τα ομαλότερα και καλύτερα γραφικά που βάζουν τον παίκτη στον κόσμο του παιχνιδιού είναι προφανώς σημαντικά, αλλά μέχρι τώρα οι δύο κονσόλες έχουν αποτύχει στο να προσφέρουν εκείνη την καθοριστική εμπειρία νέας γενιάς, κάτι σαν την αποκάλυψη του αρχικού Assassin’s Creed πίσω στο 2006.
Υπάρχουν επιχειρήματα από τεχνολογικής άποψης που μπορεί να εξηγούν γιατί το gameplay δεν έχει αναπτυχθεί σε ανάλογο βαθμό με τα γραφικά, αλλά δεν μπορούμε να αγνοήσουμε και τους σχετικούς οικονομικούς λόγους: τα παιχνίδια χρειάζονται τουλάχιστον δύο χρόνια για να δημιουργηθούν και όταν οι σημερινές multi-platform triple-A επιτυχίες άρχισαν να αναπτύσσονται, οι publishers δεν είχαν ιδέα πόσο επιτυχημένα θα είναι το PS4 και το Xbox One. Δεν είναι τυχαίο ότι σχεδόν κάθε σημαντικός multi-platform τίτλος έχει και last-gen έκδοση και αυτό που μας έχει προκαλέσει έκπληξη στις πρόσφατες δοκιμές μας είναι ότι ενώ τα γραφικά δεν μπορούν να ανταγωνιστούν εκείνα του νέου hardware, το gameplay στις παλιές κονσόλες στέκεται καλύτερα από το αναμενόμενο. Αν αφαιρέσει κανείς τις οπτικές βελτιώσεις, το PS3 και το Xbox 360 «κρατάνε» ακόμη.
Ο περιορισμός του καινοτόμου, next-gen gameplay από την οικονομική ανάγκη υποστήριξης παλιότερου hardware είναι μία πιθανή ερμηνεία, αλλά δεν εξηγεί τι συμβαίνει με τις αποκλειστικότητες των δύο νέων κονσολών, οι οποίες κατά συντριπτική πλειοψηφία ακολουθούν το ίδιο μοτίβο ριζικά βελτιωμένων γραφικών σε συνδυασμό με οικεία gameplay concepts και μηχανισμούς. Η έλλειψη οικειότητας με το hardware μπορεί να το εξηγήσει βέβαια αυτό, όμως όταν βλέπει κανείς τον βαθμό των τεχνολογικών επιτευγμάτων σε ό,τι αφορά τα γραφικά, ακόμη και σε launch τίτλους, η έλλειψη της καινοτομίας στο gameplay είναι απογοητευτική. Αναμφίβολα υπεισέρχεται ένας συνδυασμός παραγόντων, όμως σε γενικές γραμμές σχεδόν τα πάντα έχουν εξελιχθεί όπως προέβλεψε ο ανώνυμος developer με τον οποίο μιλήσαμε την περασμένη χρονιά.
Το Battlefield 4 ήταν ο πιο ανεπτυγμένος τεχνολογικά launch τίτλος - και υστερούσε στο Xbox One, με ανάλυση 720p έναντι 900p στο PS4 και χαμηλότερη απόδοση σε σχέση με την κονσόλα της Sony σε απαιτητικά σημεία. Το multiplayer mode υπέφερε για μήνες, γεγονός που προκάλεσε απογοήτευση, αφού πρόκειται ίσως για έναν τίτλο που έδειξε στο gameplay ανάλογη πρόοδο με τα γραφικά του.
Η πρόγνωσή του για τη νέα γενιά hardware ήταν η εξής: «Οι GPUs έχουν βελτιωθεί πολύ τα τελευταία επτά χρόνια, σε αντίθεση με την ανάλυση, που δεν έχει αυξηθεί σε αντίστοιχο βαθμό» και συμπλήρωσε «αλλά σε αυτή τη γενιά hardware φαίνεται ότι οι CPUs δεν συμβαδίζουν με τις εξελίξεις. Αν και είναι γρηγορότεροι από τους προηγούμενους, δεν είναι όσο γρηγορότεροι θα έπρεπε, γεγονός που σημαίνει ότι θα πρέπει και πάλι να βάζουμε περιορισμούς στο game design για να διατηρήσουμε το frame-rate σε αποδεκτά επίπεδα». Εξετάζοντας την αρχιτεκτονική των επεξεργαστών του PS4 και του One, η αρχική εκτίμηση σε ό,τι αφορά την συνολική ισορροπία δύναμης του hardware δεν έχει αλλάξει την περασμένη χρονιά - και η Sony και η Microsoft επέλεξαν να συνδυάσουν mobile CPUs χαμηλής ισχύος με γραφικά επιπέδου desktop. Πρόκειται για μία θεμελιώδη εξισορρόπηση στην εξίσωση ισχύος σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, όπου τα δύο κύρια συστατικά ήταν πιο ισορροπημένα μεταξύ τους (ή μάλλον το αντίθετο όταν μιλάμε για το PlayStation 3, όπου ο παντοδύναμος Cell δεν μπορούσε να συγκριθεί με την μέτρια RSX). «Νομίζω ότι ο πρώτος γύρος παιχνιδιών θα προσπαθήσει να εντυπωσιάσει με τα γραφικά του (μιλάμε για την νέα γενιά άλλωστε) αλλά σε κάποιες περιπτώσεις αυτό θα συμβαίνει σε βάρος της πολυπλοκότητας του gameplay», συνέχισε ο ανώνυμος developer. «Η αρχική δυσκολία θα είναι η αποτελεσματική χρήση της ισχύος του επεξεργαστή ώστε να αποτρέψουμε τα simulation frame drops και μέχρι οι ομάδες ανάπτυξης να μάθουν πώς να εκμεταλλεύονται σωστά το hardware, τα παιχνίδια δεν θα φτάσουν σε πολύ υψηλά επίπεδα ποιότητας».
Ένας διαφορετικός τρόπος αντιμετώπισης αυτής της κατάστασης είναι η παραγωγή παιχνιδιών που δεν θα ζορίζουν ιδιαίτερα τον επεξεργαστή, αφήνοντας το gameplay στα επίπεδα του Xbox 360 και του PS3. Ή ακόμη και η επανακυκλοφορία υπαρχόντων last-gen τίτλων που εκμεταλλεύονται το ισχυρό GPU hardware - τα remasters μπορούν να λειτουργήσουν εξαιρετικά στις νέες κονσόλες, όπως είδαμε πολλές φορές στη διάρκεια του χρόνου.
Η νέα μηχανή που χρησιμοποιεί το Assassin’s Creed: Unity είναι φιλόδοξη - δημιουργεί πολύ πιο λεπτομερείς ανοικτούς κόσμους με τεράστια αύξηση στον αριθμό των NPC χαρακτήρων, στα animations και στις συμπεριφορές τους. Εδώ, οι περιορισμοί των επεξεργαστών των νέων κονσολών εκτίθενται βάναυσα. Μήπως είναι αυτό που εμποδίζει το πραγματικά next-gen gameplay στις νέες κονσόλες;
Όμως ίσως το πιο ανησυχητικό είναι ότι η κατάσταση σε ό,τι αφορά το gameplay έχει συνεχιστεί, ακόμη και μετά την άφιξη ορισμένων “next-gen” μηχανών γραφικών σε κάποιους σημαντικούς τίτλους της εορταστικής περιόδου. Το Call of Duty: Advanced Warfare είναι πανέμορφο σε PS4 και Xbox One (καμία σχέση με τις last-gen εκδόσεις), αλλά οι βελτιώσεις στο gameplay λειτουργούν το ίδιο καλά και στην προηγούμενη γενιά. Υπάρχει μία πρωτοφανής βελτίωση στα γραφικά λόγω της νέας μηχανής, όμως και η παλιά παρέχει έναν τίτλο που παίζεται με παρόμοιο τρόπο σε πολύ ασθενέστερο hardware - ειδικά στο πολύ σημαντικό multiplayer mode.
Στο μεταξύ, το ένα νέο παιχνίδι που προσπαθεί να ανεβάσει το in-game world simulation σε νέα επίπεδα, έχει ίσως τα χειρότερα προβλήματα απόδοσης που έχουμε δει και στις δύο κονσόλες, επαληθεύοντας την εκτίμηση του ανώνυμου developer σχετικά με την συνολική ισορροπία του hardware. Το gameplay αυτό καθεαυτό του Assassin’s Creed: Unity μπορεί να μην αποτελεί τεράστια εξέλιξη, όμως η αποτύπωση του Παρισιού της εποχής της Γαλλικής Επανάστασης αποτελεί σημαντικό άλμα σε σχέση με τους προηγούμενους τίτλους της σειράς - και είναι ξεκάθαρο ότι και οι δύο εκδόσεις συνάντησαν ένα αξεπέραστο εμπόδιο με τη μορφή της περιορισμένης ισχύος της CPU. Αν και το εμπόδιο αυτό μοιάζει αξεπέραστο τώρα, ίσως τα πράγματα να αλλάξουν στο κοντινό μέλλον. Οι game developers έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα ικανοί στο να προσαρμόζονται στα προτερήματα και στα μειονεκτήματα νέου hardware κονσολών, αλλά είναι μία διαδικασία που θέλει χρόνο. Το καθιερωμένο πρότυπο όπου η CPU εξομοιώνει τον κόσμο του παιχνιδιού και στέλνει την πληροφορία στην GPU για να πραγματοποιήσει το rendering θα προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα – η ισορροπία επεξεργαστικής ισχύος του Xbox One και του PS4 απαιτεί την ανάληψη εργασιών που μέχρι τώρα σχετίζονταν με την CPU, από το hardware των γραφικών. Αυτό θα συμβεί με πολύ διαφορετικούς τρόπους: έχουμε ήδη δει την μεταφορά εργασιών μέσω των compute shaders, αλλά υπάρχει και το concept του ασύγχρονου compute. Σκοπός αυτών των προσεγγίσεων είναι να πάρουμε περισσότερα από το hardware της GPU, χωρίς να επηρεάζεται η απόδοση - συγκεκριμένες εργασίες της GPU χρησιμοποιούν συγκεκριμένα τμήματα του επεξεργαστή, αφήνοντας το ALU (πραγματικούς compute πόρους δηλαδή) σχεδόν ανέγγιχτους όσο οι εργασίες αυτές υπόκεινται σε επεξεργασία. Αν λοιπόν αυτό το τμήμα μένει αδρανές κατά το rendering αδιαφανών shadow maps για παράδειγμα, γιατί να μην χρησιμοποιηθεί για κάτι άλλο;
Από ό,τι φαίνεται είναι νωρίς ακόμη για κάτι τέτοιο, με τον PS4 architect, τον Mark Cerny (φανατικό υποστηρικτή του GPU compute) να παραδέχεται ότι απέχουμε αρκετό καιρό ακόμη μέχρι αυτή η προσέγγιση να καταστεί σημαντικό κομμάτι της δημιουργίας παιχνιδιών - όμως, ρεαλιστικά, είναι ο μόνος τρόπος για να δημιουργηθεί πλουσιότερο και πολυπλοκότερο gameplay. Με βάση το πρόχειρο πρόγραμμα που περιγράφει ο Cerny, θα μπορούσαμε ίσως να δούμε τίτλους που χρησιμοποιούν περισσότερο το GPU σε περίπου ένα χρόνο από τώρα. Και εκεί είναι που οι διαφορές ανάμεσα στις δύο κονσόλες θα μπορούσαν να έχουν άμεσο αντίκτυπο σε ό,τι αφορά οτιδήποτε άλλο πέρα από αναλύσεις και εφέ. Με βάση την ισχύ στον τομέα του compute, το PS4 έχει πλεονέκτημα σε σχέση με το One, κάτι που φαίνεται και από αυτή την παρουσίαση από τους δημιουργούς του Assassin’s Creed: Unity, όπου παρουσιάζεται το πρόβλημα των under-powered επεξεργαστών σε βάθος, με ένα πραγματικό παράδειγμα του πώς η GPU παρέχει το πραγματικό next-gen άλμα που χρειαζόμαστε για το βελτιωμένο simulation που απαιτούν οι πιο πολύπλοκοι κόσμοι.
Στην beta του Destiny το gameplay ανάμεσα στις εκδόσεις για PS4 και Xbox One ήταν ίδιο, με τη μόνη διαφορά να εντοπίζεται στην ανάλυση (1080p για την κονσόλα της Sony και 900p για το One). Αυτό διορθώθηκε κατά την κυκλοφορία του τίτλου, όπου και οι δύο εκδόσεις έπαιζαν σε 1080p/30fps. Το PS4 διατηρεί ένα προβάδισμα σε ό,τι αφορά την παροχή βελτιωμένων χαρακτηριστικών σε multi-platform τίτλους, όμως η διαφορά δείχνει να μειώνεται.
Σε αυτό το άρθρο σκοπεύαμε να συγκρίνουμε τις τύχες των δύο κονσολών μέσα στη χρονιά, όμως μέσα από μία μεγάλη σειρά από cross-platform συγκρίσεις κυρίως εστιασμένες στις περιόδους της κυκλοφορίας των συστημάτων και λίγο μετά από αυτή, η μεγάλη μάχη της νέας γενιάς hardware έχει αποδειχθεί λιγότερο ενδιαφέρουσα από ό,τι φαινόταν από τα τεχνικά χαρακτηριστικά στα χαρτιά. Το τελικό αποτέλεσμα, για τον πρώτο χρόνο τουλάχιστον, είναι ότι οι ομοιότητες του PS4 και του Xbox One είναι περισσότερες από τις διαφορές. Τα στατιστικά σχετικά με το ποιος «κέρδισε» το 2014 είναι κάπως μονόπλευρα πάντως, κάτι που οφείλεται στην σοφή απόφαση της Sony να καταστήσει το gaming ως πυρήνα του hardware σχεδιασμού της. Ακόμη το συζητάμε αυτό εσωτερικά, όμως αυτή τη στιγμή, μετά από τις 40 συνολικά συγκρίσεις που έχουμε πραγματοποιήσει από τότε που κυκλοφόρησαν οι νέες κονσόλες, η κατάσταση έχει ως εξής:
- 13 παιχνίδια που είναι όμοια ή έχουν πολύ μικρές διαφορές
- 6 τίτλοι που έχουν σε κάθε format πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα - δεν υπάρχει ξεκάθαρος νικητής
- 6 τίτλοι όπου η μόνη διαφορά είναι η χρήση ανάλυσης 900p από την έκδοση για Xbox One και 1080p από την έκδοση για PS4
- 14 τίτλοι όπου το πλεονέκτημα του PS4 είναι εμφανές και δεν περιορίζεται στην ανάλυση (υπάρχουν και βελτιώσεις στην απόδοση και στα εφέ)
- 1 τίτλος με ξεκάθαρο πλεονέκτημα στο Xbox One.
Ωστόσο, όλα αυτά δεν αντικατοπτρίζουν ολόκληρη την εικόνα της κατάστασης. Τα παιχνίδια που παρουσιάζουν πραγματικά μεγάλες διαφορές υπέρ του PS4 λόγω της καλύτερης GPU του είναι τρία: το PES 2015, το Tomb Raider: Definitive Edition και το Metal Gear Solid: Ground Zeroes. Η διαφορά της ανάλυσης (720p/1080p) στους τίτλους της Fox Engine είναι τόσο μεγάλη που δε μπορεί να αγνοηθεί (το χάσμα στον αριθμό pixels του CoD: Ghosts εξισορροπείται από το χαμηλότερο frame-rate στην έκδοση της κονσόλας της Sony), ενώ το remaster της περιπέτειας της Lara Croft παρουσιάζεται κατά πολύ ομαλότερο στο PS4 με frame-rate που πολλές φορές αγγίζει τα 60fps, ενώ στο Xbox One μπορεί να δούμε και πτώσεις κάτω από τα 30fps.
Από την άποψη της εμπειρίας όμως που αποκομίζει ο παίκτης, οι αριθμοί που προαναφέραμε μοιάζουν ανούσιοι. Από τους τίτλους με εμφανές πλεονέκτημα στο PS4, πολλές φορές οι βελτιώσεις είναι επιφανειακές. Πάρτε για παράδειγμα το Shadow of Mordor: η βελτιωμένη ανάλυση των σκιών και η παραπάνω βλάστηση είναι καλοδεχούμενες, όμως το πιο πιθανό είναι ότι θα μπορούσατε να παίξετε το ίδιο ευχάριστα και τις δύο εκδόσεις. Η συζήτηση για τη διαφορά ανάμεσα στα 900p και στα 1080p έχει εξασθενήσει πλέον και χάρις σε νέες τεχνολογίες επεξεργασίας της εικόνας θα αποτελεί όλο και μικρότερο ζήτημα όσο προχωράει η γενιά. Υπάρχουν επίσης περιπτώσεις όπου η απόδοση και η σταθερότητα μπορούν να υπερισχύσουν απέναντι σε μία τέτοιου είδους διαφορά στην ανάλυση. Όπως έχουν τα πράγματα, μπορεί το Dragon Age: Inquisition να έχει ελαφρώς καλύτερα γραφικά στο PS4, όμως μπορεί να πει κανείς ότι τα πλεονεκτήματα του Xbox One στο frame-rate κατά τη διάρκεια σημαντικών σκηνών μάχης έχουν ως αποτέλεσμα μία βελτιωμένη εμπειρία gameplay (για την ιστορία, το νέο Dragon Age το έχουμε κατατάξει στην κατηγορία όπου καμία από τις δύο εκδόσεις δεν έχει κάποια σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με την άλλη).
Οι multi-platform τίτλοι όπου η διαφορά ανάμεσα στο PS4 και στο One είναι σαν τη μέρα με τη νύχτα είναι στην πραγματικότητα λίγοι. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Tomb Raider, στο οποίο παρουσιάζεται προβάδισμα 20-30 καρέ στο hardware της Sony.
Θα δημοσιεύσουμε σύντομα την πλήρη λίστα και θα συνεχίσουμε να την ανανεώνουμε ως σημείο αναφοράς, αλλά το βασικό συμπέρασμα είναι ότι παρά την μεγάλη διαφορά στην ισχύ της GPU υπέρ του PS4, οι τάσεις στο game development γενικότερα ισχύουν εξίσου και για τα δύο συστήματα. Ακόμη κι αν λάβουμε υπόψη μας τις first-party αποκλειστικότητες -όπου δεν υπεισέρχεται οι παράγοντας της υποστήριξης των συστημάτων της προηγούμενης γενιάς- είναι ξεκάθαρο ότι το άλμα σε ό,τι αφορά τα νέα συστήματα εντοπίζεται στον οπτικό τομέα.
Η ισχυρή GPU του PS4 είναι σίγουρα αισθητή, αλλά μιλάμε για δύο συστήματα που παρουσιάζουν περισσότερες ομοιότητες παρά διαφορές, με βάση το software που είναι διαθέσιμο αυτή τη στιγμή. Όλα αυτά μας οδηγούν σε ένα σχόλιο που έκανε ο John Carmack για τις νέες κονσόλες, το οποίο προκάλεσε αρκετές συζητήσεις: «Είναι σχεδόν απίστευτο το πόσο κοντά σε δυνατότητες είναι οι δύο κονσόλες και το ότι οι δυνατότητες που παρέχουν είναι στην ουσία οι ίδιες». Το αμφιλεγόμενο τότε σχόλιο του Carmack αποδείχθηκε τελικά ότι ισχύει πλήρως, με βάση τις εμπειρίες που προήλθαν από τα δύο συστήματα. Σκεφτείτε δύο παρόμοια PC με διαφορετικές κάρτες γραφικών και η δήλωση αυτή δεν μοιάζει σε καμία περίπτωση άκυρη. Μπορεί να το θέτουμε λίγο απλοποιημένα, όμως αυτό περίπου συμβαίνει με το PS4 και το Xbox One. Φυσικά οι κονσόλες χαρακτηρίζονται από κλειστή αρχιτεκτονική και οι developers μπορούν να προβούν σε τροποποιήσεις ώστε να μειωθεί ο αντίκτυπος της διαφοράς ισχύος των καρτών γραφικών, κάτι που δεν μπορεί να συμβεί στο PC. Η απελευθέρωση από την Microsoft των πόρων που δεσμεύονταν από το Kinect βοήθησε κι αυτή, σε βαθμό που ποικίλει από τίτλο σε τίτλο. Η ουσία είναι ότι έχουμε δει περισσότερες εκδόσεις που βρίσκονται κοντά σε ποιότητα τώρα στις διακοπές παρά στις αρχές της κυκλοφορίας των συστημάτων. Περνώντας στον δεύτερο χρόνο, η μεγάλη ερώτηση είναι σε ποιο βαθμό θα χρησιμοποιηθεί η GPU για διεργασίες που δεν έχουν σχέση με τα γραφικά και αν το Xbox One μπορεί να παραμείνει ανταγωνιστικό. Από τη δική μας οπτική γωνία, εξετάζοντας την κατάσταση μακροπρόθεσμα, ο βαθμός στον οποίο η μεγαλύτερη GPU του PlayStation 4 θα του προσδώσει μεγαλύτερη αντοχή στο χρόνο είναι πιο σημαντικό ζήτημα από τις συχνά ελάχιστες διαφορές που βλέπουμε ανάμεσα σε τίτλους που τρέχουν στα 900p και στα 1080p.
Σε αυτό το σημείο είναι ασφαλές να πει κανείς ότι το τεχνολογικό προβάδισμα που έχει το PlayStation 4 στα χαρτιά αποδείχθηκε στην πλειοψηφία των φετινών κυκλοφοριών - όμως αυτή τη στιγμή αυτό αφορά μόνο μετρήσεις τεχνολογικής φύσεως, όπου η συσχέτιση με την βασική εμπειρία αλλάζει από τον ένα τίτλο στον άλλο και πολλές φορές δεν προκαλεί διαφορές στο πόσο διασκεδαστικό είναι ένα παιχνίδι στην πραγματικότητα. Όπως έχουν τα πράγματα και τα δύο μηχανήματα έχουν αποδείξει ότι μπορούν να παράγουν πανέμορφα γραφικά, όμως η πρόκληση είναι η παροχή νέων, καινοτόμων παιχνιδιών. Θα χρειαστεί χρόνος, αλλά είμαστε σίγουροι ότι θα φτάσουμε κι εκεί: με τους developers να προσαρμόζονται στις δυνατότητες του νέου hardware και την υποστήριξη των κονσολών της περασμένης γενιάς να αποτελεί όλο και μικρότερο λόγο ανησυχίας, ευελπιστούμε ότι θα δούμε μια επανάσταση στο gameplay ανάλογη της ποιότητας των εντυπωσιακών γραφικών που οι νέες κονσόλες θα συνεχίσουν να παρέχουν.
Ενα απο τα ωραιοτερα αρθρα που εχω δει απο DF. Δε φοβαται να κρινει με αυστηροτητα την νεα γενια, χωρις να γινεται ομως αδικο. Ολα οσα αναφερονται ειναι αυτη τη στιγμη η καλυτερη αναλυση των σκεψεων που εχουν πολλοι απο μας για το ποτε θα δουμε next gen gameplay...
Εγω πιστευω οτι στα μεσα του 2015, μετα δηλαδη τους πρωτους σημαντικους νεους τιτλους, θα αρχισουν οι εταιρειες να δειχνουν κατι παραπανω απο βελτιωμενο οπτικο τομεα.
Oντως πολύ ωραίο άρθρο και σε μεγάλο βαθμό αρκετά απλοικό και κατανοητό για εμάς τους gamers που δεν έχουμε μεγάλη γνώση σε θέματα gaming τεχνογνωσίας.Με έκανε να αντιληφθώ λίγο καλύτερα τα προβλήματα που έχουν οι κονσόλες και πως ή πότε θα μπορέσουν να ξεπεραστούν
Εγώ αυτό που κατάλαβα είναι πως μάλλον ο cell του ps3 έπρεπε να ερχόταν τώρα ώστε να δέσει με την ισχυρή cpu κάτι βέβαια που ίσως να ανέβαζε το κόστος(αν και προφανώς θα υπήρχαν και άλλοι λόγοι που δεν έκαναν αυτή την κίνηση,οι αρχιτέκτονες της sony τουλάχιστον)
Αυτό που δεν μπόρεσα να καταλάβω είναι το next gen gameplay...και θα μπορούσα να πω ότι θα διαφωνήσω.Για μένα next gen gameplay είναι αυτό που προσφέρει π.χ η νιντεντο σε κάθε γενιά της με την προσπάθεια να δώσει ένα νέο τρόπο να παίξεις κάποιο παιχνίδι.Οπως έκανε με το wii.Δν θεωρώ ιδιαίτερα next gen ο τρόπος που παίζεις το assasin's creed.Eχει κάτι διαφορετικό αλλά μέχρι εκεί.
Το VR πιστεύω ότι είναι next gen gameplay ή και το kinect του one όχι όμως απο μόνος του ένας τίτλος οπου δεσμέυεται απο ένα συμβατικό χειριστήριο..
φέτος κέρδισε την χρονιά το ps4 όμως αναμένω το xbox one να ανακάμψει και να φτάσει το ps4.
Κατ' αρχάς, διαφωνώ με το DF που θέλει εδώ και τώρα καινούριες εμπειρίες απ' όλες τις εταιρίες. Ποτέ σε καμία νέα γενιά δεν άλλαξε το gameplay αμέσως, γατί θέλει χρόνο και έμπνευση. Το next-gen gameplay δεν εξαρτάται από τους κατασκευαστές hardware, αλλά από τους δημιουργούς παιχνιδιών. Υπάρχουν πολλοί λόγοι που εξηγούν γιατί έχουμε γεμίσει π.χ. με shooters, αλλά το διαφορετικό υπάρχει πάντα κάπου εκεί έξω. Το αν θα επιτύχει όμως, είτε στο να εκπληρώσει το όραμα του εμπνευστή είτε στο εμπόριο, είναι θέμα τύχης. Στην προηγούμενη γενιά, όπου τα πάντα περιστρέφονταν γύρω από το Call of Duty και το Assassin's Creed, η FROM Software το 2009 κυκλοφόρησε το Demons Souls, μόνο στην Ιαπωνία. Και ω του θαύματος, το πήραν χαμπάρι οι importers και στόμα με στόμα διαδόθηκε στην Δύση, ως το απόλυτο hardcore game (σήμερα έχει καθιερωθεί ως franchise, με διαδόχους τα Dark Souls και Bloodborne). Άλλα projects που δοκίμασαν το διαφορετικό, όμως, δεν τα κατάφεραν. Όπως το Mirror's Edge.
Τεχνολογικά και οι 2 νέες κονσόλες δεν έχουν αξιοποιηθεί ακόμα στον απαιτούμενο βαθμό. "Μα έχουν γελοίο hardware" θα πουν κάποιοι, ή "το iPad μου έχει καλύτερη CPU". Πέρα από το ότι οι κονσόλες αποδίδουν καλύτερα από PCs με αντίστοιχα specs λόγω low-level hardware access, αρκεί να πω ότι το PS4 έχει 1,8 TFLOPS μέγιστη επεξεργαστική ισχύ, και οι καινούριες κάρτες της NVidia (GTX970/980), που υποτίθεται είναι "πάρα πολύ" ανώτερες, έχουν μόλις 2πλάσια ισχύ (3,5 TFLOPS η GTX970, 4,5TFLOPS η GTX980). Ακόμα κι αν βάλουμε την CPU (π.χ. ένα Core i7) στο ισοζύγιο, στα PCs η επικοινωνία CPU/GPU είναι περιορισμένη λόγω PCIe 3 στα 16GBs/sec (μέσω του οποίου διαύλου πρέπει να περνάνε και τα textures από την DDR3 στην GDDR5), ενώ στο PS4 η ταχύτητα επικοινωνίας CPU/GPU είναι 20GBs/sec (χωρίς να χρειάζεται η μεταφορά των textures λόγω ενοποιημένης μνήμης), και μάλιστα δεν έχει ιδιαίτερη σημασία αφού το βάρος πέφτει στην GPU, η οποία αναμένεται να λειτουργεί ως general purpose computing GPU. Και το memory bandwidth του συστήματος είναι παραπλήσιο με τα PCs (176GBs/sec το PS4, 224GBs/sec οι GTX970/980). Συν ότι οι κονσόλες δεν τρέχουν Windows στο παρασκήνιο, που τρώνε πόρους από το σύστημα, αλλά ένα πολύ ελαφρύ OS. Επομένως, δεν φοβάμαι τις νέες κονσόλες αν θα αξίζουν, προς το παρόν όμως ισχύει ότι βγάζουν αδυναμίες. Μένει να δούμε προσεχώς το τι θα μας προσφέρουν.
Το 2015 ουσιαστηκα ξεκινανε ολα.
Για μένα καθαρός νικητής το PS4 για το 2014, όχι όμως όσο άνετα όσο νόμιζα στην αρχή του έτους. Ενδιαφέρον.
Εγω που παίζω Gears of War on δεν με νοιαζει αν είναι πολύ δυνατό το Ps4 γιατι πολυ απλα δεν το παίζει ο καθένας παίρνει αυτό που τον κάνει χαρουμενο τώρα καποια γραφικα στο μελλον θα φτιαχτουν, μην ξεχναμε όλοι εβριζαν το xbox 360 αλλα στο τέλος γελασε το χβοχ υπομονή και θα δούμε πολλα ακομα υγεία να έχουμε
Για μενα που παιζω κυριως multi και fps games το xbox one ειναι μονοδρομος.Τωρα για τις αναλυσεις που λενε ολοι,εγω μια χαρα παιζω το titanfall που τρεχει σε 792p.Δεν καταλαβαινω μεγαλη διαφορα απο το halo που ειναι 1080p.Αν καποιος παντως με ρωτουσε τι να αγορασει θα του ελεγα ασε τα specs και δες τα exclusives.Και να μην ξεχναμε ποσο καλυτερα ηταν τα παιχνιδια στο xbox 360 σε σχεση με το ps3,αλλα οι περισσοτεροι πηραμε ps3.
Οι αναλύσεις είναι απλά απάντηση στο παρόμοιο πόλεμο που γινόταν και στη προηγούμενη γενιά..
Σαν πρώτος χρόνος τα πράγματα ήταν μέτρια. Δεν πρόλαβα βέβαια να ασχοληθώ πολύ με το PS4 λόγω Tales Of Xillia 2 και KH 2.5 Remix, αλλά με τόσα delays και τίτλους οι οποίοι κυκλοφόρησαν βιαστικά δεν μου άφησε και την καλύτερη εικόνα. Περιμένω ένα αρκετά δυνατό 2015 με καλούς τίτλους, τρομερές ανακοινώσεις και... καλύτερο online. :P
Είναι αστείο να γίνεται σύγκριση δυο μηχανημάτων που έτσι κι αλλιώς ο ΜΟΝΟΣ λόγος αγοράς είναι καταβάθος τα exclusives τους.
Αν κάποιος ήθελε γραφικά θα τσίμπαγε PC.
Πράγματι οι κονσόλες θα τραβήξουν κόσμο λόγω των αποκλειστικών τίτλων που κυκλοφόρησαν αλλά και θα κυκλοφορήσουν για αυτές. Εντάξει στον πρώτο χρόνο νικητής πιστεύω είναι το PS4 και κατά βάθος εύχομαι να παραμείνει νικητής. Το καλό με την κρίση είναι ΄τοι δεν κατάφερα να αγοράσω κάποια κονσόλα νέας γενιάς αλλά μετά από ψύχραιμη σκέψη δεν έχασα και κάτι ακόμα.
Αλλά στο μέλλον το σίγουρο είναι ότι τα κίνητρα αγοράς θα είναι πολλά ή μάλλον καλύτερα πολύ περισσότερα...
Η Sony δεν παρουσιασε κανενα τεχνολογικο πλεονεκτημα,,,,,,
εδω και μια δεκαετια δεν παρουσιαζει τεχνολογικα πλεονεκτηματα σε κανενα απο τα προιοντα της.
οσο για next-gen ( κατεχω ps4,xbox one ) gaming ας περιμενουμε 3 η 4 χρονακια ακομη......προς το παρων δεν χρειαζοταν.....τους χρειαζοτανε μονον το πορτοφολι μας.....
Και αυτό το 50% παραπανω δυναμη δεν νομιζω να έχει τίποτα συγκλονιστικα αποτελεσματα...!!!
Λατρεύω τις αναλύσεις του digitalfoundry μαθαίνουμε και κάτι χρήσιμο,το θέμα με τις cpu όσο αφορά την ισχύ τους με προβληματίζει, δεν ξέρω πως θα το χειριστούν οι developers στο μέλλον αλλά η αλήθεια είναι ότι όταν είχαν βγεί τα ps3 και xbox 360 οι cpu τους ....γανε ειδικά ο cell, τώρα έχουμε το φαινόμενο στις καινούργιες κονσόλες τα παράπονα να έρχονται βροχή... τι να πώ εύχομαι στο μέλλον να ανακαλύψουν κρυμμένες δυνατότητες αλλώς μόνο με gpu δυνατές ναι μέν αλλά.
@spyrakos, απ' ότι είδα είσαι νέος χρήστης. Δεν θα πω τίποτα παραπάνω, απλά διάβασε αυτό (http://www.enternity.gr/Article/Games/News/%CE%A3%CF%85%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1-Enternity.gr---Eurogamer/26145.html).
Spyrakos ντροπη ειναι στην ηλικια σου να βγαζεις συμπερασματα και να χαρακτηριζεις πριν καν ενημερωθεις
Μακάρι η λογική του Spyrakos ,κατακεραυνώνω χωρίς να ενημερωθώ, να είναι η τελευταία όχι μόνο για το 2014 αλλά γενικά.
Επίσης να ευχαριστήσω χρήστη με φιλοΑΕΚτζίδικα αισθήματα ... (ξέρει αυτός)
Απίστευτα, τρελά , μανιακά PS4 δαγκωτό .
Γιατί η αλαζονεία και ξετσιπωσιά πρέπει να τιμωρούνται στο διηνεκές .
@Ben Masters
Δεν σε είδα να τιμωρείς την Sony για το online της το οποίο δεν κάνει ούτε για τζάμπα, πόσο μάλλον για υπηρεσία των 50 ευρώ τον χρόνο.
Και οι χαζομάρα με φάπες. Αλλά απ ότι καταλαβαίνω το έχουν ξεκινήσει οι γονείς από μικρή ηλικία και δυστυχώς ήταν δυνατές και στο κεφάλι!
@AnimaPura
Αλλο το ενα αλλο το αλλο...η microsoft τιμωριθηκε (καλος) για τα always online κ τα μεταχειρισμενα, τιμωρήθηκε για την τιμη κοροιδια που ειχε, τιμωρήθηκε γτ ειπε πολλα ψέμματα (παρουσιασε το απλο HDMI καλωδιο τις κονσολας σαν 4κ HDMI κ γελαγαν κ οι πετρες) Τιμωριηθηκε γτ εβαλε σε δευτερη μοιρα τα games κ επικεντρώθηκε στο κινεκτ...
Απο την αλλη η σονυ απο την αρχη που παρουσιασε το μηχανημα ηταν αρκετα ειλικρινης δεν χρειαζεται τιμωρια για κατι... το αν δουλευει καλα η οχι το psn ειναι διαφορετικο θεμα κ οντως θελει βελτιωση εκει...αλλα ναι με τα παιχνιδια που δινει κ θα αρχισει να δινει πιστευω οτι αξιζει τα 50 ευρώ το χρονο.
@raiden5
Συγνώμη αλλά αυτό είναι δυο μέτρα και δυο σταθμά όπως το εκφράζεις στο σχόλιό σου. Εννοείς ότι πιστεύεις πως η Sony ήταν ειλικρινής όταν είπε να πληρώνεται το online και ειναι καθε τρεις και λίγο down?
Στα του Xbox συμφωνώ, απλά επισημαίνω ότι πρέπει να είμαστε αυστηροί με κάθε εταιρεία και να μην κοιτάμε να κρύψουμε προβλήματα κάτω από το χαλί.
Πιστευω οτι ουτε η σονυ τα περιμενε αυτα καθως τωρα προσπαθει ουσιαστικα να ασχοληθεί σοβαρα με online υποδομές κ servers, καλο κανει η κριτική για να στρωσει η κατασταση.... Αλλα δεν θεωρο οτι εδω υπαρχει καποια κοροιδια, απλος ειναι άπειρη ακομα σε αυτα τα θεματα.
Πρεπει να βελτιωθει γρηγορα η σονυ στον τομεα του online, της σταθερότητας κ της ασφάλειας κατι που θα γινει αργα η γρηγορα δεν μπορει.
Απλα θεωρο οτι τα προβληματακια του psn ειναι σταγόνα στον ωκεανο απέναντι σε αυτα που ελεγε κ επραξε η microsοft κ δεν μπορω να τα βαλω στην ιδια ζυγαρια.
Καλη πρωτοχρονιά να εχουμε.
Πραγματικο next gen gaming δε θα δουμε , το τεχνολογικο αλμα ηταν πολυ μικρο. Εκτος αν θεωρειτε τα λιγο καλυτερα γραφικα πραγματικο τεχνολογικο αλμα. Αν ηθελαν να κανουν αλμα θα το ειχαν κανει ηδη στο PC εδω και πολλα χρονια οπως εκαναν στο παρελθον , και οι "προοδοι" στο PC θα μεταφερονταν στις κονσολες στη συνεχεια. Στο παρελθον καθε λιγα χρονια διπλασιαζονταν ακομα και τριπλασιαζονταν η υπολογιστικη ισχυ και οι δυνατοτητες των GPU και τα αλματα ηταν τεραστια. Εδω και 7-8 χρονια υπαρχει μια τεχνολογικη στασιμοτητα. Ενας λογος λενε πολλοι αναλυτες ειναι οτι εχει δωθει βαρος απο τις εταιριες στην αναπτυξη τεχνολογιων για φορητους και ταμπλετς κτλπ . Ισως ισχυει ισως οχι. Παντως αν δε δουμε διπλασιασμο της ισχυς των επεξεργαστων και της ταχυτητας προσπελασης των δεδομενων και διπλασιασμο της ισχυως των GPU. Το πραγματικο New Gen αργει ακομα....
Κοιτα θα μπορουσα να φτιάξουν κονσόλες με τρέλα γραφικά αλλά θα κόστιζαν γύρω στα 700 ευρώ και κανένας δεν θα τις αγόραζε ...Εγω προσωπικά μπορω να πω οτι έχει μεγάλες διάφορες με την προηγούμενη γενιά απλα δεν είναι σε ίδιο βαθμο με αυτές του ps2 με ps3...
Τα πολλα λογια ειναι φτωχια.Ουτε αναλυσεις,ουτε τιποτα.Η διαφορα νεας - παλιας γενιας ειναι εμφανεστατη και οσοι ακομη ειναι στο παρελθον ειναι ωρα να βρεθουν στο εξαιρετικο παρων και μελλον