Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Hands-on με το multiplayer του Uncharted 4

*
Το εξαιρετικό multiplayer της σειράς Uncharted επιστρέφει, αλλά δεν είναι έτσι όπως το αφήσαμε. Για πρώτη φορά, με το Uncharted 4, βλέπουμε το online multiplayer να τρέχει σε 60fps, όχι δηλαδή στα 30fps όπως το campaign, και αφού το δοκιμάσαμε ενδελεχώς στο Paris Games Week, είναι σίγουρο πως η αναβάθμιση είναι αισθητή. Ο κώδικας στο show floor ήταν pre-alpha, αλλά ακόμη και σε αυτό το πολύ πρώιμο στάδιο, ο στόχος των 60fps κάνει ουσιαστική διαφορά στο ανταγωνιστικό mode, πράγμα σημαντικό ώστε να εξασφαλίζεται η καλύτερη δυνατή απόκριση στο χειρισμό. Είναι επίσης ασφαλές να πούμε ότι ο διπλασιασμός στο ρυθμό ανανέωσης σημαίνει ότι οι προτεραιότητες αναπροσαρμόζονται εδώ, ειδικά σε σχέση με όσα έχουμε δει από το πανέμορφο campaign. Αλλά, με βάση αυτό που παίξαμε, είναι -αλήθεια- πρόβλημα αυτό;



Ο κώδικας στο Παρίσι μάς ρίχνει σε επίπεδο με πλούσια ζούγκλα, που “προλογίζεται” από απότομο γκρεμό. Είναι κλασικό το μοτίβο για τίτλο Uncharted, με έκταση γεμάτη δέντρα, πλημμυρισμένες εσοχές και δαιδαλώδεις διαδρομές, πάντα με αρχαία χαλάσματα στο κέντρο. Κάθε τμήμα μένει εύκολα στη μνήμη, αλλά ως προς το τεχνικό μέρος τουλάχιστον, η επιλογή της Naughty Dog να πέσει σε ανάλυση 1600 x 900 για το multiplayer δεν ζημιώνει ουσιαστικά την παρουσίαση. Σε συνδυασμό με το post-process anti-aliasing της ομάδας, η εικόνα δεν είναι τόσο καθαρή όσο στο single player, το οποίο άλλωστε προβάλλεται σε 1080p. Από τη στιγμή όμως που πετυχαίνει το στόχο των 60fps, η πτώση σε 900p είναι ένα λογικό αντάλλαγμα για το multiplayer.



Το art design εξακολουθεί να ξεχωρίζει έντονα, αλλά το αποτέλεσμα σίγουρα θα βελτιωθεί περισσότερο μέχρι την κυκλοφορία. Ως έχει, αυτός ο χάρτης είναι γεμάτος με φύλλα από κωνοφόρα φύλλα που λυγίζουν και αντιδρούν γύρω από τα πόδια του χαρακτήρα, υποστηριζόμενα από εύστοχο φωτισμό και εφέ. Τα διαφορετικά επίπεδα στη λεπτομέρεια της βλάστησης είναι πολύ εντυπωσιακά, και το PS4 ρίχνει σίγουρα το βάρος του εδώ πιο έντονα, σε σχέση με προηγούμενους τίτλους Uncharted, ειδικά στο multiplayer. Το έδαφος είναι γεμάτο λεπτομέρεια, την ώρα που αλλού συναντούμε ατμοσφαιρικά εφέ όπως φύλλα που πάλλονται στον άνεμο και γύρη που μεταφέρεται στον αέρα. Προσθέτουν ζωντάνια στο χάρτη, ακόμη και όταν η δράση ανά διαστήματα, ρίχνει ρυθμούς. Όπως στο solo gameplay που προβλήθηκε στο PlayStation Experience του 2014, βλέπουμε και εδώ ανακλώμενο φωτισμό σε κάθε επιφάνεια και φυτό, πράγμα που υπονοεί την εφαρμογή κάποιου είδους global illumination. Η εφαρμογή HDR από την Naughty Dog αποδίδει καλά αποτελέσματα, και συχνά συνοδεύεται από αχτίδες πλήρως ογκομετρικού φωτισμού, που ξεκινούν από τη βουνοπλαγιά. Ακόμη και όταν ο ήλιος κρύβεται από αντικείμενα, αυτό το φως γεμίζει το ορατό πεδίο ρεαλιστικά.

Πόσα μπορεί να χωρέσει η Naughty Dog στα 16,7ms που έχει για το rendering ενός frame. Ορίστε εις βάθος ανάλυση του δείγματος από την έκδοση pre-alpha.

Η ποιότητα σκίασης δεν είναι από τα δυνατά σημεία πάντως. Παρότι λογική για multiplayer game που τρέχει σε 60fps, παρατηρούμε προφανείς περιπτώσεις dithering στα άκρα των σκιών, και pop-in κάτω από φυτά καθώς περνάμε μέσα από αυτά. Σε γενικές γραμμές πάντως το οπτικό σύνολο εξακολουθεί να εντυπωσιάζει ακόμη και σε αυτό το στάδιο. Βλέπουμε ακόμη και περιπτώσεις αλληλεπιδράσεων με βάση τη φυσική, δηλαδή προοδευτικές μικροφθορές, σε ήδη ταλαιπωρημένα κτίσματα. Όπως και στο single player, δεν προσφέρει ανακούφιση κάθε είδος κάλυψης. Είδαμε glitch με φθαρτό τοίχο σε αυτόν τον κώδικα, που προκάλεσε τη διάλυση του μεσαίου τμήματός του με το ανώτερο απλά να αιωρείται από εκεί και πέρα. Ακόμη κι έτσι, κάτι τέτοιο είναι λογικό στην πρώτη επαφή με πρώιμη έκδοση του multiplayer mode. Προβλήθηκε ένα ακόμη επίπεδο στην παρουσίαση της Sony, μια αστική περιοχή που δεν περιλαμβανόταν στον κώδικα του show floor. Καθώς κινείται η κάμερα σε αυτόν το χάρτη, βλέπουμε πολλά animated meshes κατά μήκος του, με το pop-in στα πολλαπλά επίπεδα λεπτομέρειες να είναι σε αυτήν την περίπτωση ελάχιστο. Ο φωτισμός είναι και πάλι στα θετικά, με τη θέα από το παράθυρο να αναδεικνύει την επίπτωση του μοντέλου φωτισμού της Naughty Dog στη δημιουργία ατμόσφαιρας. Το φως του ήλιου εμφανίζεται να έχει όντως όγκο, παιχνιδίζοντας παράλληλα με αιωρούμενα σωματίδια, την ώρα που ανακλάται τόσο από φυτά όσο και από κτίσματα. Σε κάποια πλάνα λείπει το βάθος, για παράδειγμα καθώς περνάμε δίπλα από ένα περιπολικό, γεγονός που καταδεικνύει έλλειψη ambient occlusion. Αλλά οι προοπτικές αυτού του επιπέδου είναι τεράστιες.



Όσο για την απόδοση, τα δείγματά μας σχετικά με το frame rate, είναι δύο αυτήν τη στιγμή. Λίγο μετά την παρουσίαση, η Naughty Dog διέθεσε ένα γεμάτο δράση video με κινηματογραφική σκηνοθεσία. Σε αυτό, τα εργαλεία μας, μαςοδηγούν σε ενδιαφέροντα συμπεράσματα, παρότι η συγκεκριμένη σεκάνς θα πίεζε περισσότερο τη μηχανή από ότι ένα κανονικό session. Στο video τα 60fps δεν επιτυγχάνονται πολύ συχνά, το frame rate πέφτει ακόμα και κάτω από τα 50fps, μερικές φορές και κάτω από τα 40fps. Αλλά δεν είναι αυτή ολόκληρη η ιστορία.

Στο single player η Naughty Dog μένει σε ανάλυση 1080p με το ταβάνι του frame rate στα 30fps. Με βάση την ανάλυσή μας από την E3, αναμένεται γερό κλείδωμα στο frame rate-στόχο.

Ευτυχώς, ο κώδικας του Uncharted 4 που παίξαμε στο show floor του Paris Games Week πιάνει πιο συχνά τα 60 καρέ. Εξακολουθούν να σημειώνονται πτώσεις κάτω από τα 50fps, αλλά δεν προκύπτουν τόσο ακανόνιστα όσο υπονοούν τα pre-release media. Είναι ενδιαφέρον να δει κανείς το video ως, ενδεχομένως, δείγμα ενός ακόμη πιο πρότερου σταδίου στην ανάπτυξη του multiplayer mode. Ωστόσο είδαμε και με τα ίδια μας τα μάτια καλύτερα αποτελέσματα, ενώ στο show floor ο στόχος των 60fps επιτυγχάνεται συχνά, με περιστασιακές πτώσεις σε χαμηλότερες τιμές. Υποστηριζόμενα από καλή χρήση του ανά αντικείμενο motion blur, τα αποτελέσματα είναι εμφανώς ομαλά στο επίπεδο της ζούγκλας και δεν παρουσιάζουν το stutter που βλέπουμε στο video. Πέραν αυτού βέβαια, μας έτυχε μια παρόμοια πτώση, μια ανωμαλία που δεν καταφέραμε να αναπαραγάγουμε, όπου η αίσθηση έπεσε σε επίπεδα κοντά σε εκείνα των 45fps. Αυτό προέκυψε σε κεντρικό σημείο της ζούγκλας και χωρίς προηγουμένως να έχει σημειωθεί καμία απολύτως πτώση, εμφανίστηκε ξαφνικά έντονο stutter που είχε μάλιστα και διάρκεια. Είναι σύμπτωμα του πρώιμου κώδικα, με το gameplay να αποδεικνύεται πολύ ομαλό κατά τα άλλα. Η δυνατότητα για τρέξιμο, roll και προσαρμογή της στόχευσης σε ρυθμό ανανέωσης 60Hz, κάνει τεράστια διαφορά σε σχέση με παλαιότερες απόπειρες στη σειρά για multiplayer. Ακόμη και σε αυτή την πρώιμη μορφή, η υπόσχεση για ακριβέστερη, με καλύτερη απόκριση κίνηση έχει νόημα, ειδικά με βάση το γρήγορο ρυθμού αυτού του mode.



Με λίγα λόγια ο στόχος των 60fps που έχει θέσει η Naughty Dog φαίνεται λογικός μέχρι στιγμής, αλλά αναμενόμενα απαιτούνται περαιτέρω βελτιώσεις. Η ιστορία της πορείας του Uncharted 4 προς τα εγγυημένα 60fps συνεχίζεται τον ερχόμενο Δεκέμβριο, οπότε και ξεκινά το beta testing. Ωστόσο η μικρή γεύση που πήραμε δείχνει ότι η χρήση ανάλυσης 900p είναι ένας γενναίος συμβιβασμός. ώστε να πιαστεί ο στόχος, και τελικά αποτελεί καλή επιλογή για την εμπειρία στο multiplayer. Είναι σημαντικό πως τα γραφικά εξακολουθούν να εντυπωσιάζουν, από τον όγκο και μόνο των particle effects (όπως εκρήξεις, σύννεφα καπνού και συντρίμμια) μέχρι το σύστημα φωτισμού που εφαρμόζεται στο επίπεδο της ζούγκλας. Ως έχουν τα πράγματα, η Naughty Dog φαίνεται πως επέλεξε σοφά τον συμβιβασμό που έκανε, βελτιώνοντας σημαντικά έτσι το frame rate και διατηρώντας πολλές από τις αρετές των γραφικών που βλέπουμε στο single player. Είναι ένα πολύ καλό δείγμα για το τι μπορούμε να περιμένουμε από την beta και ανυπομονούμε να παρέχουμε ακόμη εκτενέστερη κάλυψη όσο πιο σύντομα μπορούμε.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
2 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Naughty Dog

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • joehok
    • λογικο στα μουλτι τα φρειμς ειναι πιο σημαντικα και στο μονο τα φρειμς ειδικα σε τετοια παιχνιδια δεν ειναι τοσο σημαντικα και ειναι η αναλυση.ολα κομπλε.

    • GamingFun
    • Λογικά η Naughty Dog θα αφήσει ικανοποιημένους τους gamers και στο single player mode και στο multiplayer mode όταν κυκλοφορήσει με το καλό το Uncharted 4. Μέχρι τώρα, με ότι έκανε τα έχει καταφέρει εξαιρετικά.
      Οπότε δεν έχουμε κανένα λόγο να αμφιβάλουμε για τώρα.

*