Το PC επωφελείται από ultra resolution textures, την ώρα που οι κονσόλες κινούνται μεταξύ medium και high settings. Το anisotropic filtering είναι μια ακόμη ειδοποιός διαφορά, με το PC να λειτουργεί σε 16x και τις κονσόλες να μένουν χαμηλότερα. Εν τω μεταξύ το Xbox One υπολείπεται του PS4 σε ευκρίνεια.
Σε καθαρά οπτικούς όρους, Xbox One και PS4 δεν αγγίζουν τις ρυθμίσεις Ultra που βλέπουμε στο PC, και μάλιστα σε πολλούς τομείς, αλλά το παιχνίδι εξακολουθεί να δείχνει ολοκληρωμένο σε κάθε σύστημα. Στον πυρήνα της, η REDengine 3 στηρίζει χλωρίδα υψηλής ανάλυσης στις κονσόλες, ίσως και της μεγαλύτερης πυκνότητας που έχουμε δει μετά το πρώτο Crysis, συνθέτοντας δέντρα σε εκπληκτικά μεγάλες αποστάσεις. Συνυπολογίζοντας τον κύκλο της ημέρας, τα συστήματα καιρού και με τις κινούμενες νεφώσεις, το βάσει φυσικής μοντέλο φωτισμού, το The Witcher 3 εντυπωσιάζει, με σκιές που εκτείνονται δυναμικά από κάθε κινούμενο κλαδί και ακτίνες που “παίζουν” μεταξύ των κενών στις φυλλωσιές. Με τον κατάλληλο φωτισμό, ακόμη και οι πιο απελπιστικές γωνιές στους βάλτους του No Man’s Land δημιουργούν και στηρίζουν ατμόσφαιρα.
Οι κάτοχοι PC έχουν πρόσβαση σε πιο…αντρικές γενειάδες. Η τεχνολογία HairWorks της Nvidia επιτρέπει σε χιλιάδες αυτόνομες τρίχες να αλληλεπιδρούν δυναμικά πάνω στον Geralt. Αντιθέτως οι κονσόλες χρησιμοποιούν απλούστερες τούφες με τη βοήθεια διαφάνειας. Ακόμη και αυτές όμως επηρεάζονται εντυπωσιακά από τη φυσική. Γενικά η διαφορά φαίνεται πιο εύκολα σε cut-scenes παρά κατά τη ροή του παιχνιδιού.
Όλα αυτά δεν είναι δυνατά χωρίς έξωθεν βοήθεια. Το plugin Umbra 3 ειδικά, είναι κρίσιμης σημασίας για την απόδοση, ορίζοντας τις παραμέτρους βάσει των οποίων αντικείμενα γίνονται ορατά αλλά και αποκλιμακώνοντας έξυπνα τα επίπεδα λεπτομέρειας σε PS4 και Xbox One, ώστε το pop-in να είναι όσο λιγότερο γίνεται. Αυτό λειτουργεί παράλληλα με το SpeedTree, ένα ακόμη ενδιάμεσο λογισμικό που ελέγχει τη χλωρίδα, φροντίζοντας να διαμορφώνονται τυχαία οι φυλλωσιές και, συνεπώς, να διατηρείται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας μια περιοχής.
Το Xbox One ζημιώνεται από την ανάλυση 1600 x 900. Ειδικά η χλωρίδα επηρεάζεται έντονα σε απόσταση σε σχέση με την ανάλυση 1920 x 1080 στο PS4 και το PC. Μέχρι στιγμής δεν έχουμε εντοπίσει περίπτωση κατά την οποία η δυναμική ανάλυση ανεβαίνει σε 1080p στο Xbox One, με μοναδική εξαίρεση την εισαγωγική οθόνη του παιχνιδιού.
Με τις εκδόσεις 1.01 σε κονσόλες και 1.03 στο PC, είναι δίκαιο να πούμε πως το PS4 μπορεί να σταθεί απέναντι σε mainstream gaming PC ως προς τον αριθμό των pixels. Σε ανάλυση 1920 x 1080, το σύστημα της Sony αποδίδει πολύ πιο ευκρινή εικόνα σε κάθε περίπτωση και κολακεύει τη θέα χλωρίδας από απόσταση. Εν τω μεταξύ, η λειτουργία της δυναμικής ανάλυσης στο Xbox One δεν φαίνεται να φτάνει τα 1080p σε κανένα από τα δείγματά μας. Αντιθέτως ο τίτλος τρέχει κατά κόρον σε 1600 x 900, με τα video cut-scenes να είναι οι μόνες περιπτώσεις που αποδίδονται σε 1080p, σε όσες ώρες αφιερώσαμε στο παιχνίδι.
Σύγκριση του The Witcher 3 σε PlayStation 4 και PC. Τα draw distances στη χλωρίδα αλλά και το HairWorks της Nvidia είναι οι ξεχωριστές προσθήκες για εκείνους που έχουν εξαιρετικά ικανό σύστημα. Παρακολουθήστε σε πλήρη οθόνη και ανάλυση full HD για την καλύτερη εμπειρία.
Σε συνδυασμό με το anti-aliasing κατά το post process που εφαρμόζει η CD Projekt RED, τα άκρα αντιμετωπίζονται επαρκώς. Στην πράξη το αποτέλεσμα είναι ανάλογο με εφαρμογή 2x MSAA, ενώ η χρήση προσωρινού AA αντιμετωπίζει το τρεμόπαιγμα σε κινούμενα δέντρα. Με βάση εικόνες από πανομοιότυπα στιγμιότυπα, το Xbox One φαίνεται ότι δυσκολεύεται να συνδυάσει σωστά τη μέθοδο αυτή με το γεγονός ότι κάνει upscale την ανάλυση σε 1080p. Το αποτέλεσμα είναι απώλεια στην ποιότητα απεικόνισης όσο πιο μακριά βρίσκεται το αντικείμενο που εξετάζουμε. Περιέργως το PC διαθέτει έναν απλό διακόπτη για την ενεργοποίηση αυτής της μεθόδου και τίποτα παραπάνω. Ακόμη και οι επιλογές που προσφέρει το control panel της Nvidia για το MSAA, δεν είναι συμβατές με τη μηχανή γραφικών του παιχνιδιού.
Στην πράξη η απόσταση που χωρίζει τη χειρότερη και την καλύτερη ρύθμιση για σκίαση στο PC είναι ανέλπιστα μικρή. Σε σχέση με τις κονσόλες (όπου χρησιμοποιείται κάτι ανάλογο της ρύθμισης medium), τα περιγράμματα χαρακτήρων είναι καθαρότερα στο PC από ότι σε PS4 και Xbox One, αλλά η διαφορά είναι αμελητέα από μια απόσταση και πέρα.
Το PC πάντως ξεχωρίζει σε διαφόρους σημαντικούς τομείς. Με την ορατότητα της χλωρίδας στο ultra, βλέπουμε δέντρα, φυτά και τις σκιάσεις τους σε αποστάσεις που ξεπερνούν τις δυνατότητες των κονσολών. Από την άλλη PS4 και Xbox One αντιμετωπίζουν καθεμιά από αυτές τις μεταβλητές με διαφορετικό τρόπο. Τα δέντρα εμφανίζονται κατά τα πρότυπα των medium settings, οι φυλλωσιές κατά των high και το draw distance των σκιών κατά το low. Πρόκειται για υβριδική λύση που ανάλογή της βρίσκεται στο PC μόνο ύστερα από χειροκίνητη τροποποίηση μεταβλητών στο αρχείο .ini (που βρίσκεται στο φάκελο Documents). Ωστόσο και οι δύο κονσόλες χρησιμοποιούν ακριβώς τις ίδιες ρυθμίσεις.
Το μεγαλύτερο προτέρημα του The Witcher 3 στο PC είναι τα draw distances. Φυτά, δέντρα και σκιές προβάλλονται σε πολύ μεγαλύτερη απόσταση, αν και τα PS4 και Xbox One δεν τα πάνε άσχημα σε αυτόν τον τομέα.
Η με λεπτομέρεια βελτιστοποίηση για PS4 και Xbox One συναντάται και στην ποιότητα των textures. Εδώ το μείγμα είναι κάτι ανάμεσα medium και high settings του PC, ανάλογα με το ποιο μέρος του κόσμου εξετάζουμε. Κατά κανόνα οι κονσόλες, σπανίως αγγίζουν τα καλύτερα textures του PC με ανάλυση 2024 x 2024, αν και αντικείμενα μικρότερης σημασίας κάνουν την εμφάνισή τους με πιο θολά maps και στις τρεις εκδόσεις. Τα textures του εδάφους υπολείπονται, σχεδόν σε κάθε περίπτωση, της ευκρίνειας του PC, ενώ δεν παρουσιάζονται ποτέ με 16x anisotropic filtering. Στο Xbox One βλέπουμε τα χειρότερα αποτελέσματα την ώρα που το PS4, στην κεντρική πλατεία του Novigrad City, κινείται ποιοτικά μεταξύ Xbox One και PC. Το texture filtering είναι η μόνη διαφορά που συναντά κανείς μεταξύ των δύο κονσολών. Οι υπόλοιπες ρυθμίσεις είναι πανομοιότυπες, ακόμη και ως προς της σκίαση και την πυκνότητα της χλωρίδας, με τα PS4 και Xbox One να χρησιμοποιούν τα medium settings. Το αποτέλεσμα υποστηρίζεται από screen-space ambient occlusion (SSAO) στις κονσόλες, μια χαμηλότερης ανάλυσης παραλλαγή του HBAO+ mode που βλέπουμε στο PC. Με το τελευταίο, η χλωρίδα του εδάφους είναι πιο καθαρή, ενώ το τρεμόπαιγμα στις σκιασμένες περιοχές κοντά σε γεωμετρικά αντικείμενα είναι μειωμένο. Το PC έχει την καλύτερη τύχη, αν και με τις δύο τεχνικές παρατηρείται ένα «φάντασμα» γύρω από χαρακτήρες που περνούν μπροστά από σκοτεινά σημεία.
Το PC επωφελείται και από το γενικά ανώτερο horizon-based ambient occlusion (HBAO+), το οποίο οδηγεί σε βελτιωμένο αποτέλεσμα πίσω από γρασίδι, ενώ το SSAO στις κονσόλες θολώνει τα ανάλογα σημεία με χαμηλότερης ανάλυσης σκίαση. Οι κονσόλες παρουσιάζουν περισσότερο dithering και λιγότερη λεπτομέρεια σε σκοτεινές γωνιές, όπως εδώ, κοντά στο τείχος του κάστρου.
Πέραν αυτών, η φυσική είναι σημαντικά βελτιωμένη στην έκδοση για PC. Η ποιότητα του νερού είναι σε επίπεδο high για το PS4 και το Xbox One, επιτρέποντας την προσομοίωση του νερού που οδηγεί σε ταλαντευόμενες βάρκες και διακυμάνσεις του νερού. Ωστόσο το νερό στο PC απολαμβάνει λεπτομέρειες υψηλότερης ποιότητας, με διακυμάνσεις που χρησιμοποιούν υψηλότερης ακρίβειας και ποιότητας tesselation. Ακόμη κι έτσι, οι κάτοχοι κονσολών δεν είναι τόσο ριγμένοι, αφού μένουν στο high setting, όχι σε κάποιο χαμηλότερο που όντως οδηγεί σε τελείως παράξενο αποτέλεσμα, με βάρκες και χαρακτήρες που δεν αντιδρούν καθόλου με την ορμή του νερού. Το σύστημα HairWorks της Nvidia είναι μια από τις πιο μοναδικές προσθήκες στην κυκλοφορία του PC. Λειτουργεί καλύτερα ύστερα από το πιο πρόσφατο patch, αρκεί βέβαια να χρησιμοποιεί κανείς GPU της Nvidia. Το PS4 και το Xbox One χρησιμοποιούν κλασικές τρίχες οι οποίες βασίζονται στη διαφάνειας, που συνδυάζονται σε τούφες, αντιδρούν όμως στη φυσική, έστω και μαζικά. Από την άλλη βλέπουμε χιλιάδες τρίχες να λειτουργούν αυτόνομα στο PC και να επηρεάζονται καθώς ο Geralt τρέχει ή χρησιμοποιεί το σπαθί του. Η γούνα ενός Griffin, οι χαίτες των αλόγων και πολλά άλλα στοιχεία επωφελούνται αναλόγως. Το αποτέλεσμα είναι πιο αληθοφανές, δεν είναι όμως σίγουρο ότι αξίζει τον επιπλέον φόρτο που επωμίζεται το σύστημα, από τη στιγμή που τα οφέλη δεν είναι πάντα ευδιάκριτα λόγω της τοποθέτησης της κάμερας και των αποστάσεων. Στα cut-scenes είναι που φαίνεται περισσότερο αυτού του είδους η υπεροχή του PC έναντι των κονσολών. Όσο εντυπωσιακό και αν είναι κατά τόπους το αποτέλεσμα όμως, το συνεχές υπολογιστικό βάρος που προσθέτει, ακόμη και με high-end GPUs, είναι υπερβολικό για οποιοδήποτε πλην των εξαιρετικά ισχυρών συστημάτων.
Εφέ όπως bloom είναι καλοδεχούμενα σε όλες τις εκδόσεις, με τις κονσόλας να μην υστερούν αισθητές σε πυκνότητας σωματιδίων κατά τη χρήση μαγείας.
Συνολικά όλα οι ρυθμίσεις για το post-processing είναι ίδιες και στις τρεις εκδόσεις, με μερικές πάντως εξαιρέσεις. Bloom, φωτεινές ακτίνες, χρωματική παραμόρφωση, βάθος πεδίου και motion blur βάσει ταχύτητας είναι ενεργοποιημένα σε PS4 και Xbox One, χωρίς ποιοτική απώλεια. Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, η χρήση SSAO στις κονσόλες είναι σίγουρα η μεγαλύτερη διαφορά στο post-processing, με το καθαρότερο αποτέλεσμα από τη χρήση HBAO+ να συναντάται, δυστυχώς, μόνο στο PC. Το PC έχει επιπλέον και ένα φίλτρο sharpening, με ρυθμίσεις έντασης σε high και low επίπεδα (που έφερε η έκδοση 1.03). Η δοκιμή μας έγινε στη ρύθμιση high και τα αποτελέσματα είναι ανάμεικτα. Κάποια textures και λεπτομέρειες υψηλής αντίθεσης είναι εμφανώς πιο ευκρινή σε αυτήν τη ρύθμιση, αλλά γίνεται πιο έντονη η παρουσία τεχνουργημάτων aliasing στη χλωρίδα. Είναι ζήτημα που δεν βλέπουμε σε PS4 και Xbox One, πράγμα που μας κάνει να πιστεύουμε ότι εφαρμόζεται με μικρότερη ένταση, αν εφαρμόζεται καν. Τέλος βρίσκουμε και vignette filters στο PC. Πρόκειται για απλό εφέ που κάνει σκοτεινότερα τα άκρα της οθόνης, εφόσον ο παίκτης ενδιαφέρεται για αυτήν την αισθητική επιλογή.
Ανάλυση frame-rate σε PS4 kαι Xbox One σε έκδοση 1.01. Έχουμε v-sync και στα δύο, αλλά μόνο το PS4 έχει “κόφτη” στα 30fps με μερικά κομπιάσματα που ρίχνουν το ρυθμό χαμηλότερα κατά το gameplay. Το Xbox One κινείται μεταξύ 20fps και 40fps, γεγονός που δημιουργεί προβλήματα με το frame pacing.
Πηγαίνοντας τώρα στις επιδόσεις, στις κονσόλες το PS4 έχει το πλεονέκτημα χάρη στο ταβάνι των 30fps, ενώ το Xbox One αφήνει το frame rate ξεκλείδωτο. Και τα δύο λειτουργούν με v-sync, αλλά το πρόβλημα στην περίπτωση του Xbox One είναι πως το frame rate κινείται μεταξύ 20fps και 40fps, πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχει συνέπεια στην απόδοση όταν η οθόνη επιχειρεί να δείξει ένα νέο καρέ. Θεωρητικά το πρόβλημα μπορεί να διορθωθεί με patch, αφού στην πραγματικότητα το frame rate σπάνια πέφτει κάτω από τα 30fps. Στην παρούσα φάση προτιμούμε την πλατφόρμα της Sony, αλλά ακόμη κι εδώ η απόδοση δεν είναι ιδανική. Και οι δύο εκδόσεις χάνουν frames στο Novigrad City, δείχνοντας ότι υπάρχει πρόβλημα με το φόρτωμα των textures των NPC και της γεωμετρίας, την ώρα που τα εφέ μαγείας ρίχνουν το frame rate κάτω από τα 30 καρέ κατά τη μάχη με griffin, φαινόμενο που δείχνει να προκύπτει από περιορισμούς στη GPU.
Τόσο το PS4 όσο και το Xbox One χρησιμοποιούν το high setting του PC για το νερό. Αυτό επιτρέπει προσομοίωση του υγρού στοιχείου, πράγμα που σημαίνει ότι οι βάρκες ταλαντεύονται δυναμικά από τα κύματα και εμφανίζονται διακυμάνσεις γύρω από τον Geralt όταν εκείνος κολυμπά. Πάντως το PC απολαμβάνει υψηλότερης ποιότητας διακυμάνσεις στο ultra setting.
Η ομάδα υπόσχεται βελτίωση της απόδοσης, δεν είναι όμως ξεκάθαρο αν η υπόσχεση αυτή αγγίζει και τις κονσόλες. Τα καλά νέα βέβαια είναι πως ακόμη και εκείνοι που έχουν σχετικά μετριοπαθή PC, δικαιούνται να ελπίζουν σε πολύ καλή εμπειρία. Ενώ οι περισσότερες δοκιμές μας έγιναν με Core i7 3770K, 16GB RAM και GTX 780 Ti, διαπιστώσαμε ότι εφαρμόζοντας ρυθμίσεις τύπου κονσόλας, είναι εφικτό να πετύχουμε αξιοπρεπή εμπειρία με πολύ πιο ταπεινό hardware. Σε σύστημα με Core i3 4130 και Nvidia GTX 750 Ti, διαπιστώσαμε ότι μπορούμε να πετύχουμε ποιότητα εικόνας και frame rate ανάλογα της έκδοσης για PS4. Με overclocking στην GPU ήμασταν συστηματικά πάνω από το όριο των 30fps μάλιστα. Με μια R7 260X, μια προσιτή λύση από την AMD, εξασφαλίσαμε σχεδόν την ίδια απόδοση, η οποία χαλά μόνο από ορισμένες κορυφώσεις σε latency, οι οποίες μπορεί κάλλιστα να προκύπτουν από τα ζητήματα του DX11 driver της AMD. Ανεβαίνοντας σε Core i5 με GTX 960 αλλά και R9 280 και διατηρώντας της ρυθμίσεις επιπέδου κονσόλας, η εμπειρία φτάνει σε 1080p60 για το μεγαλύτερο διάστημα του παιχνιδιού, ωστόσο ένα γρήγορο πέρασμα από τους δρόμους του Novigrad City ρίχνει το frame rate στα 50fps (Nvidia) και στα 45fps (AMD). Εξακολουθούμε να εξετάζουμε εις βάθος την απόδοση σε PC αλλά, αυτήν τη στιγμή τουλάχιστον, η αίσθησή μας είναι πως για να ξεπεράσει κανείς την ποιότητα εικόνας που βλέπουμε στις κονσόλες και να διατηρήσει και τα 60fps, χρειάζονται κάρτες όπως η GTX 970 και R9 290. Εκτός αν ικανοποιείστε και με ρυθμίσεις που υπολείπονται αυτών που συναντούμε στις κονσόλες.
Εν τω μεταξύ έχουμε επιβεβαιωμένες αναφορές πως το The Witcher 3 δημιουργεί προβλήματα σε εκείνους που κάνουν overclocking στις κάρτες γραφικών τους. Ήμασταν μιας χαρά με +200MHz (core) / +400MHz (VRAM) στην GTX 750 Ti (δεν ήταν βέβαια απαραίτητο να ανεβούμε τόσο ψηλά), αλλά η αλήθεια είναι ότι μείναμε σε ποιότητα επιπέδου κονσόλας, δηλαδή σε μείγμα medium και high settings. Οι πληροφορίες μας λένε ότι κινούμενοι προς τα όρια της κάρτας γραφικών, ο τίτλος ζορίζει τη GPU με τρόπους που δεν έχουμε δει σε άλλες κυκλοφορίες για PC, οπότε καλό είναι να είστε προετοιμασμένοι για κάποιου είδους συμβιβασμό εφόσον έχετε “βάλει χέρι” για να φτάσετε την κάρτα σας στα όριά της.
Ένα οικονομικό σύστημα με Core i5 και GTX 750 Ti πιάνει 30fps με ποιότητα κονσόλας. Εδώ συγκρίνουμε την απόδοσή του με εκείνη του PS4 και βλέπουμε ότι χρειάζεται overclocking για να είναι πάντα σίγουρα τα 30fps.
The Witcher 3: Wild Hunt - Η ετυμηγορία του Digital Foundry
Συνολικά, η παράδοση της CD Projekt RED δημιουργήθηκε στο PC και, σε μεγάλο βαθμό, αυτό φαίνεται από τις προσθήκες στην αντίστοιχη έκδοση. Τα πάντα, από το HairWorks μέχρι τα μεγαλύτερα draw distances, την κάνουν να ξεχωρίζει από τις κονσόλες: είναι πιο ευκρινής, οπτικά πλουσιότερη με καλύτερα textures και εφέ. Η δυνατότητα να πιάσει και να κρατήσει τα 60fps είναι, στο δικό μας μυαλό, το καλύτερο πλεονέκτημα της έκδοσης PC. Ακόμη και με το stutter της κάμερας, η απόκριση στη μάχη είναι πολύ καλύτερη σε σχέση με τα 30fps στις κονσόλες, για αυτό και σε πιο ταπεινές GPUs θα προτιμούσαμε να ρίξουμε την ποιότητα της εικόνας για να εξασφαλίσουμε το υψηλό frame rate. Ωστόσο το τελευταίο κεφάλαιο της περιπέτειας του Geralt είναι “προσιτό” και στις κονσόλες. Η πλάστιγγα γέρνει υπέρ της ποιότητας εικόνας, όχι της απόδοσης, για αυτό τόσο το PS4 όσο και το Xbox One απολαμβάνουν πυκνότητα κόσμου που σπανίως βλέπουμε σε κονσόλα. Πέραν της διαφοράς στην ανάλυση (που ευνοεί το σύστημα της Sony), οι ουσιώδες ρυθμίσεις των γραφικών είναι ίδιες και στα δύο συστήματα και αντιστοιχούν σε συνδυασμό medium και high settings του PC. Και η απόδοση είναι ένα ζήτημα. Η έκδοση του PS4 είναι προτιμότερη, αφού βάζει ταβάνι στα 30fps, αν και δεν γλιτώνει τελείως το stutter, την ώρα η απώλεια κόφτη στο Xbox One οδηγεί σε πιο ασταθή εμπειρία. Εξακολουθούμε να ελπίζουμε ότι θα μπει κόφτης και στην έκδοση για την πλατφόρμα της Microsoft.
Παίξαμε και τις τρεις εκδόσεις την εβδομάδα που πέρασε και πρέπει να πούμε ότι η έκδοση PC είναι προτιμότερη τόσο για τις προσθήκες που φέρει όσο και για την σταθερή και αποδοτική βελτιστοποίηση για πολλαπλά threads στο σύνολο των συστημάτων που δοκιμάσαμε. Ως προς τις κονσόλες, η έκδοση 1.01 στο PS4 “βασιλεύει” χάρη στην καθαρότερη εικόνα σε 1080p αλλά και το ελαφρώς ομαλότερο frame pacing - αν και ελπίζουμε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα της έκδοσης σε επόμενο patch. Το The Witcher 3 ήταν εξ αρχής πολύ σημαντική υπόθεση για την CD Projekt RED, εφόσον στόχευσε τρία συστήματα ταυτόχρονα, αλλά η ομάδα δείχνει ότι έχει το τσαγανό να διαχειριστεί κάθε hardware της εποχής, έστω και αν την επόμενη φορά αποφασίσει να μας πάει κάπου πολύ πιο μακριά από το Novigrad.
και χτες βγηκε το 1,04 patch ..αρα αναμενετε κιαλο αρθρο φανταζομαι με υψηλοτερα frames.,,
To Total War το κοροιδεύαμε που είχε κυκλοφορήσει 20 pats για να γίνει playable. Οι Πολωνοί σε μια βδομάδα έχουν κυκλοφορήσει 4 (?) και έχουν δρόμο ακόμα. Double standards στο φουλ.
Η διαφορά είναι πως το Witcher είναι playable.
@apollyon
Το total war το "κοροϊδεύαμε" γιατί χρειαζόταν 9 patches για να γίνει playable.Τα οποία κάνανε και μισό χρόνο για να βγούνε. Οι Πολωνοί παρέδωσαν ένα άρτιο παιχνίδι το οποίο με τα patches προσπαθεί να αγγίξει την τελειότητα. Το ότι βγάλανε 4 patches σε μια βδομάδα υπέρ τους είναι όπως θα ήταν υπέρ και των Εγγλέζων της Creative Assembly αν μας παρέδιδαν το 9 patch(που επαναλαμβάνω έκανε το παιχνίδι playable όπως θα έπρεπε να ήταν από την αρχή, και δεν μπάλωνε απλά κάποιες μικροπαραβλέψεις) μέσα σε μια βδομάδα και όχι μετά από 6 μήνες...
Υ.Γ Single hate στο φουλ...
@Tanno
Ρε φίλε ειλικρινά νιώθεις καθόλου τη λες? Είδες πουθενά τα παιδιά να γράφουνε πως το παιχνίδι είναι κλειδωμένο σε PC για 30 και πως ο Υπολογιστής δεν μπορεί να φτάσει τα 60? Ειλικρινά αναρωτιέμαι αν διάβασες καθόλου το κείμενο γιατί αν το διάβασες τότε οι γνώσεις σου στα Ελληνικά είναι για το διάολο....
Εσύ διαβάζοντας στο άρθορ αυτό ''Ανεβαίνοντας σε Core i5 με GTX 960 αλλά και R9 280 και διατηρώντας της ρυθμίσεις επιπέδου κονσόλας, η εμπειρία φτάνει σε 1080p60 για το μεγαλύτερο διάστημα του παιχνιδιού '' τη καταλαβαίνεις? Που βλέπεις τα 30 κλειδωμένα για PC και πας να τους την πεις και από πάνω...... Πραγματικά έλεος.
Δεν μου απάντησες όμως στο προηγούμενο θέμα με το The Witcher 3, τη σόι Power User είσαι? τη κάρτα γραφικών έγραφες ότι έχεις?
Αντιλαμβάνεσαι ότι ακόμα και κάρτες όπως 780ti, GTX titan σε Full HD με αυτά τα γραφικά δεν μπορούν να τρέξουν ούτε για πλάκα τα 60? Πάνε μια από Guru και διάβασε τα Benchmarks και τις μετρήσεις.
GTX780 : 39 Frames// Τιμή λανσαρίσματος 650-700
GTX780ti: 43 Frames//Τιμή 700+
GTX Titan: 40 Frames// τιμή 1000......
Αυτές οι επιδόσεις σε αυτές τις κάρτες και το παιχνίδι με Downgrade πως στο Διάολο θα νομίζεις θα έτρεχε το παιχνίδι με τη Rendering Engine του 2013? Αμφιβάλω αν θα περνούσε τα 30 frames. Πόσος κόσμος έχει αυτές τις κάρτες? Εσύ από όσο θυμάμαι έγραφες πως έχεις GTX660 και περιμένεις να παίξεις τη? Μας δουλεύεις σίγουρα δεν εξηγείται αλλιώς.
Εντωμεταξύ εκεί στο τέλος με τη φράση ''ύψιστοι υπολογιστές'' με τελείωσες!
Χαχα, δεν περιγράφω άλλο. Πραγματικά θέλω να δω κάποιον να πηγαίνει σε κατάστημα και να ζητάει από τον πωλητή να αγοράσει ύψιστο Υπολογιστή! :)
εγω στην gtx 670 2gb μου εχο στα high setting 45+ fps
@commenter
It's not about the hardware in your rig, but the software in your heart.
Αλλα βασικα ναι η 550ti ειναι αδυναμη :P
To εχω παιξει σε xbox one και Pc και ειναι πραγματικα πανεμορφο και στις 2 πλατφορμες!Βεβαια στο Pc ειδικα μετα το 1.04 update τα γραφικα ειναι οτι καλυτερο εχω δει και με πολυ καλο optimazation. Με την r9 280x τα εχω ολα τα settings ultra και παιζω με 35-38 fps.
Το PC μου δεν το τρέχει ούτε με τα ελάχιστα settings. Το PS 4 και το Xbox One δεν καταφέρνουν καν σταθερό 30ντάρι frame rate. Ο τίτλος έχει pop in, pop up, pop out και pop in general. Το σπαθί μου περνάει μέσα από τους εχθρούς. Δεν συμβαίνει αυτό που ζω. Δεν μπορώ να βιώσω στο πετσί μου τον ρόλο του Gerald και ο κόσμος του παιχνιδιού με τα τεράαααααααστια downgrades φαντάζει ψεύτικος και δεν με εθίζει. Η ζωή μου πλέον δεν έχει ενδιαφέρον και φαντάζει δυσοίωνη.
Ώρες ώρες βρε παιχταράδες μου είστε τόσο, μα τόσο (δεν βρίσκω την καταλληλη λέξη). Τεράστια καθημερινά ζητήματα που απαιτούν άμεση λύση.χD!
Ακόμα και με Downgrade, ακόμα και στις κονσόλες, ακόμα και με 30 frames το παιχνιδι είναι απλά πανέμορφο! Απίστευτες λεπτομέρειες, ζωντανός κόσμος, φοβερό folliage. Κίνηση υπάρχει παντού κ τίποτα δεν είναι στατικό! Τα εφέ φωτισμού και ο τροπος που περνάει το φως μέσα απο τα φύλα των δέντρων οτι καλύτερο έχω δει σε παιχνίδι μέχρι σήμερα!
Τώρα αν για μερικούς πρεπει να γίνει η τρίχα τριχιά δεν μπορώ να πω τίποτα. Κρίμα γιατί πέρα απο τον οπτικό τομέα το The witcher ξεχωρίζει και για αλλά πράγματα πέραν των γραφικών. Διάλογοι, gameplay, κόσμος, εξερευνήσει, side quests, main quests, voice overs ιστορία κλπ καταφέρνουν να σε απορροφήσουν σε αυτό το φανταστικό κόσμο που σχεδίασε για εμάς νη CD projekt.
@tanno
Οφείλω να ζητησω μια συγνώμη για κάνα 2φρασεις που χρησιμοποίησα προς το tanno στο ποστ μου και συγκεκριμενα για το '' νιώθεις καθόλου τη λες'' και '' οι γνώσεις σου στα Ελληνικά είναι για το διάολο''.
Ειλικρινά συγνώμη, λάθος μου καθώς δεν μου εχεις δώσει κανένα δικαίωμα και παρόλο το γεγονός πως διαφωνω μαζί σου δεν θα έπρεπε να εκφραστω με αυτό το τρόπο. Ειλικρινά μπράβο σου που απαντήσεις κόσμια πέρα απο τη διαφωνία μας εγώ στη θέση σου θα μου την έλεγα άσχημα :).
Και που είσαι κοιτά να απολαύσεις το παιχνιδι γιατί είναι μια χαρά, κρίμα να χάσεις τέτοιο τίτλο και εμπειρία για το κόλλημα περί downgrade.
Μη λέτε "παραχρονισμός" να χαρείτε.
@Silverblade
Παραλογισμός;
@yaponvezos
Απόλυτος.
Ε μα συγγνώμη, πάει και γράφει ο κάθε τεχνικός (που δεν ξέρει ούτε Ελληνικά, ούτε Αγγλικά μάλλον) μια παπάντζα σε ένα site και μετά εξαπλώνεται και καθιερώνεται ως δόκιμη ορολογία. Παθαίνω αλλεργία.
Καλησπέρα παιδιά!
Εγώ έχω υπολογιστή με επεξεργαστή AMD FX 8320, κάρτα γραφικών AMD Radeon HD 7870 και 8 gb ram και διαβάζοντας το παραπάνω άρθρο προβληματίζομαι αν αξίζει περισσότερο να το πάρω στο PC ή στο PS4 μου (το οποίο έχω συνδεδεμένο σε 55άρα τηλεόραση), αφού απ' ότι καταλαβαίνω η κάρτα μου δεν πρόκειται να μου προσφέρει καλύτερη ποιότητα από αυτή της έκδοσης για PS4. Αν κάνω λάθος διορθώστε μου. Κάθε συμβουλή δεκτή!
Πολύ καλή η ανάλυση. Το έχω στο ps4 και είναι πανέμορφο. Οσο για το θέμα του downgrade σε σχέση με το παλιο demo είναι λογικο γιατί απευθύνεται σε ευρυ κοινο ,pc & consoles. Θυμίζω επίσης ότι στη Μ.Βρετανια πουλησε 60% στο ps4, 35% Xbox one & 5% pc ,λογικα σε φυσικά αντίτυπα, οποτε καντε τα μαθήματα σας. Το παιχνίδι είναι αξιόλογο παντού οποτε αφήστε τους εγωισμούς κ λιωστε το!