Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Face-Off: Need for Speed

*
Το Need for Speed: Rivals, ο πρώτος τίτλος της Ghost Games για την τρέχουσα γενιά ήταν σταθερός, αν όχι συντηρητικός. Αυτό που είδαμε ήταν ανάλυση 1080p και στα δύο συστήματα, με μικρές διαφορές μόνο στο ambient occlusion και τα εφέ βάθους πεδίου, τα οποία και χάριζαν ένα μικρό προβάδισμα στην πλατφόρμα της Sony. Δύο χρόνια μετά, είναι πλέον ξεκάθαρο ότι, αυτήν τη φορά, η ομάδα ανάπτυξης πίεσε περισσότερο το hardware. Το νέο reboot του Need for Speed αλλάζει κάπως τα πράγματα από οπτικής άποψης.


Ο μεγάλος και ανοιχτός κόσμος του Rivals επιστρέφει, αλλά αυτήν τη φορά η ο τίτλος εστιάζει στους νυχτερινούς αγώνες και την παραμετροποίηση των αυτοκινήτων, κάτι που παραπέμπει και στα δημοφιλή "Underground" της εποχής του PS2. Σε καλύτερη κατάσταση είναι και το επίπεδο του φωτισμού και των εφέ, με τις αντανακλάσεις και το post-processing να αναλαμβάνουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Αυτές οι αλλαγές ωστόσο αποδεικνύονται πιο απαιτητικές για το hardware των κονσολών, κάτι που έχει και ως αποτέλεσμα ελαφρώς πιο ασταθείς επιδόσεις, καθώς και μια πτώση της ανάλυσης στην πλατφόρμα της Microsoft.

Face-Off: Need for Speed Rivals Image 1
Το εφέ bokeh depth of field χρησιμοποιείται στον ίδιο βαθμό σε PS4 και Xbox One. Σε συνδυασμό με τα άλλα εφέ post-process, βοηθάει στην απόδοση πιο κινηματογραφικής εικόνας.

Στο PlayStation 4 η κατάσταση είναι μια απ' τα ίδια, με native ανάλυση 1080p, ενώ στο Xbox One είναι 900p. Η βαριά χρήση post-processing δημιουργεί “soft” εικόνα και στις δύο κονσόλες, κάτι που κλείνει αρκετά το κενό ανάμεσά τους από οπτικής πλευράς. Πολλές φορές δεν υπάρχει κάτι να παρατηρήσει κανείς ως προς την ποιότητα εικόνας. Τo PS4 κερδίζει στις σκηνές με αργή κίνηση, αλλά στους αγώνες ο συνδυασμός εφέ κόκκου φιλμ με το motion blur σχεδόν μηδενίζουν τις διαφορές. Παρά τη soft παρουσίαση, η ποιότητα εικόνας είναι αρκετά καλή σε άλλες περιοχές, με μια λύση post-process anti-aliasing να προσφέρει καθαρές άκρες η οποίες εμφανίζονται ομαλότερες στο κοντινό σκηνικό και τις λεπτομέρειες των sub-pixels.

Σύγκριση των γραφικών του Need for Speed, σε PS4 και Xbox One.

Η βαριά χρήση του post-processing είναι μια θεμελιώδης πτυχή της δημιουργίας της ξεχωριστής εικόνας του Need For Speed. Η χρήση κόκκου, motion blur και βάθους πεδίου, σε συνδυασμό με το ρεαλιστικό και physically based φωτισμό κάνει ορισμένες σκηνές να συγχέονται με κινηματογραφημένο υλικό, ιδίως στις σεκάνς πριν από κάθε αγώνα και τα cut-scenes, αν και η παραπάνω ψευδαίσθηση διαλύεται όταν ξεκινάει το gameplay. Μια ακόμα ενδιαφέρουσα επιλογή είναι η απόφαση της μίξης κινηματογραφημένου υλικού με in-engine για αρκετά αντικείμενα κατά τη διάρκεια των cut-scenes. Τα οχήματα που επιλέγονται από τους παίκτες αναπαρίστανται από computer-generated μοντέλα, ενώ χρησιμοποιούνται αληθινά οχήματα για τα αυτοκίνητα με τα οποία αλληλεπιδρούν συχνότερα οι ηθοποιοί.


Face-Off: Need for Speed Rivals Image 2
Ο κύριος όγκος του artwork είναι πανομοιότυπος στις δύο εκδόσεις του Need for Speed. Σε μερικές περιοχές βλέπουμε πως στο PS4 απουσιάζει το normal map και στρώμα textures που χρησιμοποιείται στις υγρές επιφάνειες. Σε αυτήν την εικόνα οι επιπλέον λεπτομέρειες είναι ορατές στις λιμνούλες νερού στην έκδοση του Xbox One.

Τα βασικά υλικά και τα εφέ είναι ίδια στις δύο εκδόσεις του τίτλου, με το ίδιο εύρος χαρακτηριστικών τόσο στο PS4 όσο και στο Xbox One. Η χρήση εφέ βάθους πεδίου τύπου bokeh για παράδειγμα, παρατηρείται και στις δύο κονσόλες - κάτι που δεν ίσχυε στο Rivals - ενώ το motion blur και ο κόκκος φιλμ εφαρμόζονται με το ίδιο επίπεδο ποιότητας. Η ποιότητα των textures και το filtering είναι επίσης πανομοιότυπη, αν και το PS4 αποκτά ένα μικρό προβάδισμα όταν εξετάζει κανείς το επίπεδο του streaming λεπτομερειών, όπου και το μακρινό σκηνικό αναλύεται σε μεγαλύτερο βαθμό. Το ambient occlusion επίσης έχει μια πιο εξελιγμένη εφαρμογή στο PS4, όπου βλέπουμε και περισσότερες σκιές στα αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια των μιξαρισμένων video/in-engine cut-scenes.

Face-Off: Need for Speed Rivals Image 5
Οι μεταβάσεις LOD γίνονται γρηγορότερα στο PS4. Σε αυτήν την εικόνα βλέπουμε την καλύτερη ανάλυση στις πόρτες των κτιρίων στα δεξιά στην κονσόλα της Sony, με τα textures υψηλότερης ανάλυσης να προσθέτουν περισσότερες λεπτομέρειες.

Σε άλλους τομείς, πάλι, υπάρχουν κάποιες ασυνήθιστες διαφορές. Σε κάποιες σκηνές βλέπουμε το PS4 να μην έχει το επιπλέον normal map και στρώμα textures που χρησιμοποιούνται στο Xbox One για να δώσουν περισσότερες λεπτομέρειες στις λακκούβες με νερό και τις υγρές επιφάνειες. Επίσης, οι πηγές φωτός ορισμένες φορές εμφανίζονται πιο φωτεινές και με ισχυρότερο bloom. Δεδομένου ότι το artwork και τα εφέ γενικότερα είναι πανομοιότυπα σε αυτές τις περιοχές, οι διαφορές εν προκειμένω φαίνονται ως πιθανή παράβλεψη παρά downgrade.

Face-Off: Need for Speed Rivals Image 3
Το Need for Speed έχει native ανάλυση 1080p στο PS4, με το Xbox One να κλειδώνει στα 900p. Η απαλή εικόνα του παιχνιδιού κρύβει αρκετά καλά τις λεπτομέρειες, αν και οι πιο φίνες λεπτομέρειες και υφές εμφανίζονται πιο καθαρές από μακριά στην πλατφόρμα της Sony.

Προχωρώντας παρακάτω, βλέπουμε πως η χρήση του post-processing και των εφέ είναι ξεκάθαρα κεντρικός πυλώνας στη δημιουργία της ξεχωριστής εμφάνισης του Need For Speed. Αυτό, ωστόσο, έχει αντίκτυπο στις επιδόσεις. Ο ρυθμός ανανέωσης των καρέ δεν είναι όσο σταθερός ήταν αυτός του Rivals, με μικρές, αλλά συχνές πτώσεις κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Αυτές οι μικρές πτώσεις δεν έχουν ιδιαίτερο αντίκτυπο στο playability, αλλά έχουν ως αποτέλεσμα ακανόνιστη κίνηση. Σκεφτείτε το ως ένα μικρό μελανό σημείο σε μια κατά τα άλλα καλή εικόνα από πλευράς επιδόσεων. Καταλαβαίνουμε πως η χρήση motion blur εξομαλύνει σε ένα βαθμό τις πτώσεις αυτές, γενικότερα όμως ο τίτλος δεν έχει την ίδια ρευστότητα με τον προκάτοχό του. Στο Dragon Age: Inquisition, είδαμε την Frostbite να δίνει καλύτερα frame-rates στο Xbox One, χάρη στις μικρές εκπτώσεις στον οπτικό τομέα, σε συνδυασμό βέβαια με τη διαφορά στην ανάλυση. Το Need For Speed όμως, με τη χρήση επιπρόσθετων χαρακτηριστικών της Frostbite 3 αποκλείει κάτι τέτοιο. Στις δοκιμές μας οι δύο εκδόσεις τρέχουν ακριβώς το ίδιο. Για να απολαύσει κανείς κάτι χαρακτηριστικά καλύτερο θα πρέπει να περιμένει για την έκδοση του PC.

Μια ανάλυση των επιδόσεων του Need for Speed σε PS4 και Xbox One.

Need for Speed - η ετυμηγορία του Digital Foundry

Το Need for Speed δίνει την αίσθηση φόρου τιμής στους παλιότερους τίτλους της σειράς, αντλώντας έμπνευση από κινηματογραφικές σκηνές live action τύπου b-movie όπως αυτές του Undercover, τα κυνηγητά με την αστυνομία από το Most Wanted και την αισθητική του δρόμου και της νύχτας από τα Underground. Είναι μια μίξη ιδεών που δουλεύει αρκετά καλά, με το παραμετροποιήσιμο handling να επιτρέπει στους fans να δημιουργήσουν το δικό τους στιλ οδήγησης.

Face-Off: Need for Speed Rivals Image 7
Στο Need For Speed χρησιμοποιείται αρκετά συχνά το blur της κάμερας και των αντικειμένων. Πέραν της αισθητικής που αυτό προσφέρει, τα εφέ αυτά βοηθούν στην αναπαράσταση ομαλότερης κίνησης στα 30 καρέ το δευτερόλεπτο.

Οι νυχτερινές διαδρομές επιτρέπουν στην Ghost Games να απελευθερώσει μια πολύ στιλιζαρισμένη, πολλές φορές εντυπωσιακή αισθητική, δημιουργώντας έναν κόσμο που πολλές φορές δίνει την αίσθηση κινηματογραφημένων σκηνών - κάτι που αποτελεί ένα τολμηρό βήμα στη εικόνα του τίτλου. Η Frostbite της DICE -με τα τελευταία upgrades του physically-based φωτισμού- ταιριάζει απόλυτα εδώ, και στο μεγαλύτερο μέρος του η Ghost Games δημιουργεί μια εξίσου καλή εμπειρία και στις δύο κονσόλες.

Face-Off: Need for Speed Rivals Image 4
Περιστασιακά, παρατηρούμε την έκδοση του PS4 να έχει εντονότερο φωτισμό, με αυξημένο bloom. Οι προβολείς του αυτοκινήτου σε αυτήν την εικόνα έχουν πιο αδύναμη λάμψη στο Xbox One.

Κάτι που μας δίνει ακόμα μια παράμετρο στη συζήτηση της ανάλυσης. Το Φεβρουάριο είχαμε πει πως αρκετοί τίτλοι δείχνουν και παίζουν σχεδόν το ίδιο σε 900p/1080p, με το βελτιωμένο anti-aliasing και τα post-effects να κλείνουν ακόμα περισσότερο τη ψαλίδα. Το Need for Speed κάνει ακριβώς αυτό, φέρνοντας το PS4 ελάχιστα μπροστά λόγω της καλύτερης ευκρίνειας που φέρνει η ανάλυση 1080p, χωρίς όμως να υπάρχει κάτι που λείπει από την έκδοση του Xbox One, ιδίως κατά τη διάρκεια του gameplay. Υπό αυτήν την έννοια, οι δύο εκδόσεις είναι πανομοιότυπες - ένα ήδη soft παιχνίδι στο PS4 που απλά φαίνεται λίγο πιο soft στο Xbox One. Υποπτευόμαστε ότι το PC είναι αυτό που θα προσφέρει την καθοριστική εμπειρία ως προς το gameplay και τα γραφικά. Το scaling της Frostbite είναι υπέροχο στο PC, με τίτλους όπως το Battlefield 4 και το Star Wars Battlefront να χρησιμοποιούν εφέ υψηλότερης ποιότητας, τα οποία και εκμεταλλεύονται την αυξημένη διαθέσιμη ισχύ της GPU. Υπάρχει η δυνατότητα αύξησης της ανάλυσης, αλλά αυτό που πραγματικά θέλουμε να δούμε είναι το άλμα στα 60 καρέ το δευτερόλεπτο - και αυτό θέλει να προσφέρει και η Ghost Games. Η έκδοση του τίτλου για PC θα κυκλοφορήσει την άνοιξη του 2016 και θα έχουμε μια αναλυτική παρουσίαση το συντομότερο δυνατόν.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Ghost Games

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    EA

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    EA

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Need for Speed
    • 12+ pegi 12+
      • 6.7 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (7)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://needforspeed.ea.com/ FOLLOWERS 11 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 5

    ENTERNITY SCORE
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*