Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Face-Off: FIFA 16

*
Βάζοντας την ισότητα πάνω απ' όλα, το FIFA 16 καταφθάνει σε PS4, Xbox One και PC με ομοιότητες που πλησιάζουν σε επίπεδο pixel. Ακολουθώντας πιστά την παράδοση, οι κονσόλες απολαμβάνουν αποκλειστικό περιεχόμενο με την μορφή καρτών στο Ultimate Team mode, όπου το Xbox One "κερδίζει" με κάποιους legendary παίκτες. Από τεχνικής πλευράς, ελάχιστες διαφορές υπάρχουν σε όρους οπτικού τομέα και χαρακτηριστικών. Φέρνει όμως το FIFA 16 κάτι "απτά" διαφορετικό σε σχέση με τον προκάτοχό του; Το setup είναι οικείο. Τα πάντα είναι ίδια, από τη native ανάλυση 1920x1080 μέχρι το μοντέλο φωτισμού, το animation, ακόμα και τη σκίαση του γρασιδιού και τα επίπεδα texture filtering. Ευτυχώς, το εφέ motion blur ανά αντικείμενο που απουσίαζε αρχικά στην έκδοση του FIFA 15 στο Xbox One (και προστέθηκε αργότερα με patch) είναι εδώ από την αρχή. Η μόνη διαφορά εντοπίζεται κατά τη διάρκεια του στησίματος πριν κάθε αγώνα, τα οποία και αφορούν μακρινά πλάνα των σταδίων με υψηλή αντίθεση στις άκρες. Εδώ το PC προσφέρει ελαφρώς ευκρινέστερη εικόνα σε 1080p χάρη στη χρήση του 4x MSAA, όπου τα PS4 και Xbox One δεν μπορούν να προσφέρουν το ίδιο αποτέλεσμα.

Face-Off: FIFA 16 Image 2
Το FIFA 16 τρέχει σε 1080p σε PS4 και Xbox One. Η μόνη διαφορά ανάμεσα στις τρεις εκδόσεις βρίσκεται στο anti-aliasing, όπου και τα αρχικά πλάνα των σταδιών παρουσιάζουν πιο καθαρές γραμμές στο PC, χάρη στην επιλογή 4x MSAA.

Για να έχουμε μια καλή εικόνα του πως τα καταφέρνει η κάθε πλατφόρμα, ελέγχουμε και τις δύο κονσόλες σε πραγματικό χρόνο με το ίδιο χειριστήριο. Όπως μπορείτε να δείτε και στο video παρακάτω, κάθε σπριντ, κάθε πάσα και κάθε σουτ εκτελείται μέσω του ίδιου input, κάτι που σημαίνει ότι μπορούμε να έχουμε την καλύτερη δυνατή πιστότητα στη σύγκριση. Πέρα από κάποια διαφορετικά prompts και τη περιστασιακή διαφοροποίηση στα animations, αποδεικνύεται πως οι ομοιότητες ανάμεσα σε PS4 και Xbox One είναι πάρα πολλές. Το οπτικό setup είναι ακριβώς το ίδιο και για τις τρεις πλατφόρμες. Η κυκλοφορία για το PC έρχεται για ακόμη μια φορά σε απλουστευμένη μορφή, με μια απλή επιλογή για επίπεδο "low" και "high" στα γραφικά (με το "high" να είναι ακριβώς το ίδιο με τις κονσόλες τρέχουσας γενιάς). Πέραν αυτού, έχουμε την επιλογή ανάλυσης, καθώς και το κλείδωμα του frame rate στα 30 ή 60 καρέ το δευτερόλεπτο - ή και το "ξεκλείδωμα" αυτού. Έχοντας αναφέρει τα παραπάνω, θα πρέπει να σημειωθεί πως ο τίτλος είναι αρκετά ελαφρύς στο PC, ενώ δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι έχει αναπτυχθεί για τις κονσόλες, όπου γίνονται προσθήκες προσθήκης κατόπιν εορτής - και σε αυτή την περίπτωση το οι “προσθήκες” περιορίζονται στο 4x MSAA.

Σύγκριση του FIFA 16 σε PlayStation 4 και Xbox One, αποκαλύπτοντας για ακόμη μια φορά τα σχεδόν πανομοιότυπα αποτελέσματα. Οι συγκρίσεις με το FIFA 15 αποκαλύπτουν διαφορές στο φωτισμό, αλλά γενικά, οι εθνικές ομάδες γυναικών είναι η μεγαλύτερη προσθήκη της φετινής χρονιάς.

Δεν χρειάζεται να αναφερθεί ότι αν έχετε αγοράσει το FIFA 16 σε PS4 ή Xbox One, δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας για την "άλλη" έκδοση. Η μεγαλύτερη διαφορά ανάμεσα στις δύο εκδόσεις είναι το αποκλειστικό για το Xbox One set παικτών στο Ultimate Team mode, το οποίο προσφέρει παίκτες όπως ο Ryan Giggs και ο George Best. Αυτό είναι διαθέσιμο τόσο για το Xbox 360 όσο και για το Xbox One - και είναι το μοναδικό στοιχείο που μπορεί να επηρεάσει κάποιον ως προς την επιλογή πλατφόρμας, δεδομένου ότι η ποιότητα εικόνας και το σετ χαρακτηριστικών είναι ίδιο με το PS4.

Face-Off: FIFA 16 Image 3
Το FIFA 16 διαθέτει εθνικές ομάδες γυναικών, με το αντίστοιχο motion capture (σε 12 από αυτές). Γίνεται χρήση και hair physics, με τις κοτσίδες να κουνιούνται δυναμικά στις παίκτριες με μακριά μαλλιά.

Τι προσθέτει όμως το FIFA 16 σε σχέση με τον προκάτοχό του; Συγκρίνοντας το gameplay με το FIFA 15 μέσω της ίδιας μεθόδου (χρησιμοποιώντας δηλαδή το ίδιο χειριστήριο για άμεσο έλεγχο και στις δύο κονσόλες), δεν θα ήταν άδικο να πούμε πως δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές. Τουλάχιστον δεν έχουν τον ίδιο αντίκτυπο με τις περσινές. Μιλάμε περισσότερο για μικροτελειοποιήσεις. Αλλαγές έχουν γίνει στο μοντέλο φωτισμού και χρειάζεται μόλις ένα σουτ στο Old Trafford για να φανεί ο μεγαλύτερος κορεσμός στον τόνο του χορταριού του γηπέδου, καθώς και η χρήση περισσότερου εφέ bloom στους παίκτες. Οι συγκρίσεις δείχνουν πως η τεχνολογία που χρησιμοποιείται είναι πολύ κοντά στην περσινή, με τις περισσότερες διαφορές να είναι στον ρυθμό του gameplay. Η προσθήκη των γυναικείων ομάδων είναι η σημαντικότερη στο FIFA 16, όπου έγινε το capturing παικτών από 12 εθνικές ομάδες στα studio της ΕΑ. Για την πλειοψηφία των περιπτώσεων, η ποιότητα των μοντέλων είναι ίδια με αυτή των ανδρών, ενώ η χρήση των επαναλαμβανόμενων animations σε κάποιες φάσεις φέρνει τα ίδια... περίεργα αποτελέσματα. Στον αντίποδα, παίκτες όπως η Alex Morgan έχουν τα δικά τους animations για τρέξιμο και σουτ, δίνοντας μια ξεχωριστή νότα στο στιλ παιχνιδιού.

Face-Off: FIFA 16 Image 4
Στο γήπεδο δεν υπάρχουν διαφορές μεταξύ σε PS4, Xbox One και PC. Η ποιότητα σκίασης, οι λεπτομέρειες των παικτών και οι shaders του γρασιδιού είναι πανομοιότυπα - ακολουθώντας την παράδοση της σειράς από την προηγούμενη γενιά.

Ως προς τις επιδόσεις, αν έχετε διαβάσει Face-Off στο παρελθόν, θα πρέπει να γνωρίζετε περίπου τι πρέπει να περιμένετε από το FIFA 16. Ουσιαστικά, ο ρυθμός ανανέωσης της οθόνης κλειδώνει στα 60 καρέ το δευτερόλεπτο μετά τη σέντρα, αλλά σε στιγμές που η μηχανή γραφικών "ζορίζεται", το frame-rate πέφτει στα 30. Οι παραπάνω περιπτώσεις αφορούν μόνο το PS4 και το Xbox One, όπου και το cap των 30fps εφαρμόζεται πριν από τον αγώνα, στα replay και τις στημένες φάσεις. Μόλις όμως το πόδι αγγίξει τη μπάλα, γυρνάμε σε σταθερά 60 καρέ από την default κάμερα (side-line). Τα καλά νέα είναι ότι τα PS4 και Xbox One διατηρούν σταθερά 60 καρέ το δευτερόλεπτο σε πάσες και σουτ, δεδομένου ότι διατηρείται η προεπιλεγμένη κάμερα. Η πτώση στα 30 καρέ δεν επηρεάζει το playability, ενώ οι μεταβάσεις λαμβάνουν χώρα μόνο ανάμεσα σε cut-scenes και gameplay. Με άλλα λόγια, δεν είναι εναλλαγή που εμφανίζεται κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και μπορεί να το επηρεάσει.

Face-Off: FIFA 16 Image 5
Ακόμα και στα κοντινά πλάνα κατά τη διάρκεια των replays, δεν εντοπίζονται διαφορές εύκολα. Ο φωτισμός έχει αλλάξει από τον περσινό τίτλο, παρουσιάζοντας μεγαλύτερο κορεσμό στα χρώματα κατά μήκος του γηπέδου.

Το μόνο σημείο που το cap των 30 καρέ κάνει αισθητή την παρουσία του είναι στο camera mode του "Be a Pro", όπου και ο παίκτης βλέπει τον αγωνιστικό χώρο από την προοπτική του χαρακτήρα του. Ρίχνει κάπως το επίπεδο εμπειρίας, και οι μεταβάσεις της κάμερας δεν είναι τόσο ομαλές. Και πάλι όμως, το κλείδωμα είναι σταθερό στα 30, χωρίς πτώσεις. Στο PC τώρα, σε όλα τα παραπάνω δεν υπάρχει κανένα απολύτως θέμα, αφού σε οποιαδήποτε κάμερα, replay και στημένη φάση ο ρυθμός ανανέωσης μένει σταθερός στα 60 καρέ το δευτερόλεπτο - εφόσον κάτι τέτοιο έχει επιλεχθεί από τα μενού.

Μια ανάλυση επιδόσεων του FIFA 16 σε PS4 και Xbox One, με σταθερά 60 καρέ το δευτερόλεπτο κατά τη διάρκεια του gameplay. Για ακόμη μια φορά η Ignite Engine κλειδώνει στα 30 καρέ το δευτερόλεπτο για τις σκηνές του build-up, τα replay και τις στημένες φάσεις.

FIFA 16: Η ετυμηγορία του Digital Foundry
H τάση του FIFA για την τρέχουσα γενιά, δηλαδή η native ανάλυση 1080p και τα 60 καρέ το δευτερόλεπτο, συνεχίζει να έχει προτεραιότητα στα PS4 και Xbox One. Η Ignite Engine δίνει πανομοιότυπα αποτελέσματα και στις δύο πλατφόρμες για ακόμη μια φορά, ενώ το PC να προσφέρει ανώτερο MSAA και frame rate χωρίς περιορισμούς.

Face-Off: FIFA 16 Image 6
Η πυκνότητα του κοινού είναι πανομοιότυπη. Ωστόσο, και οι τρεις πλατφόρμες βασίζονται στα LOD transitions καθώς η κάμερα ανοίγει ή κλείνει προς τις κερκίδες, με το κοινό να "γεμίζει" τις θέσεις όσο πλησιάζουμε.

Κατά τα άλλα, το μοντέλο φωτισμού, το σύστημα animation, ή ακόμα και η ποιότητα των textures είναι ακριβώς ίδια στις τρεις πλατφόρμες - ακόμα και μέχρι την ποιότητα filtering του εδάφους. Ως ο τρίτος τίτλος όμως της σειράς σε αυτήν τη γενιά, δεν θα ήταν άδικο να πει κανείς ότι το FIFA 16 είναι μια οριακή βελτίωση σε όρους δυνατοτήτων μηχανής. Οι αλλαγές στη ροή του συστήματος πάσας το κάνει ένα ελαφρώς πιο αμυντικό παιχνίδι από τη φύση του, ενώ οι γυναικείες ομάδες είναι μια ευπρόσδεκτη προσθήκη. Η απουσία ωστόσο πραγματικής τεχνικής εξέλιξης είναι αισθητή φέτος. Κανείς μπορεί να παρατηρήσει τις διαφορές στο φωτισμό, ελπίζουμε όμως η Electronic Arts Canada να ετοιμάζει κάτι πιο...ουσιαστικό για τον επόμενο χρόνο.


Έτσι λοιπόν αφήνει την αίσθηση ενός filler και ελπίζουμε πως αυτό είναι το προοίμιο πολλών και νέων χαρακτηριστικών για την επόμενη χρονιά. Ούτως ή άλλως, αυτοί οι τίτλοι αναπτύσσονται με ετήσιο κύκλο από ένα studio, έτσι το να περιμένει κανείς μια επανάσταση κάθε φορά είναι ίσως υπερβολικό. Ακόμα κι έτσι, το τελικό αποτέλεσμα είναι σαφές για το FIFA 16. Δεν παίρνει πολλή ώρα για κάποιον να εγκλιματιστεί στην εμφάνιση και το στιλ παιχνιδιού του, ενώ τεχνικά υπάρχουν πολλά κοινά σημεία με τον προκάτοχό του. Είναι σίγουρα ένα είδος déjà vu, αν και είμαστε περίεργοι να δούμε αν το FIFA μπορεί να χωρέσει ακόμα ένα μεγάλο άλμα στον οπτικό του τομέα κατά τη διάρκεια της τρέχουσας γενιάς, όπως έκανε με το ντεμπούτο της Ignite σε PS4 και Xbox One πριν από δύο χρόνια.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
5 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    EA Sports

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    EA Sports

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • FIFA 16
    • 3+ pegi 3+
      • 8.9 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (7)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://www.easports.com/fifa FOLLOWERS 18 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 8

    ENTERNITY SCORE
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
*