Μια ματιά στις επιδόσεις και τον οπτικό τομέα του DriveClub σε ακραίες συνθήκες. Το frame-rate δεν αλλάζει ποτέ, με τον οπτικό τομέα να είναι εξαιρετικός. Το DriveClub φαίνεται καταπληκτικό.
Στο λανσάρισμά του το DriveClub διέθετε εντυπωσιακή εναλλαγή μέρας-νύχτας και σύστημα ογκομετρικών σύννεφων, χαρίζοντας έναν εντυπωσιακό οπτικό τομέα. Το παιχνίδι διαθέτει ένα εξαιρετικά πλούσιο σύστημα φωτισμού και εστιάζει στον φυσικό φωτισμό των υλικών. Με την προσθήκη της βροχής και του χιονιού, τώρα μπορούμε να δούμε τα πλήρη πλεονεκτήματα αυτής της προσέγγισης. Τα εφέ είναι δραματικά και εντυπωσιακά, με προσοχή στην λεπτομέρεια που ξεπερνά τις προσδοκίες. Θα μπορούσε αυτή να είναι η ρεαλιστικότερη απεικόνιση βροχής και χιονιού σε έναν racing τίτλο ή οποιονδήποτε τίτλο, μέχρι στιγμής; Μετά από σκέψη, θα λέγαμε πως ναι.
Όταν όλα τα εφέ και ο φωτισμός βρίσκονται στον μέγιστο βαθμό, συναντάμε πραγματικά έντονα εφέ. Τα εφέ φωτός και νερού συνθέτουν μαζί με το περιβάλλον ένα εντυπωσιακό σύνολο.
Οι νέες επιλογές καιρού είναι απευθείας διαθέσιμες μετά την εγκατάσταση του patch του 1.4GB. Όπως και με τα σύννεφα ή τη διάρκεια της ημέρας, τα καιρικά εφέ είναι πλήρως παραμετροποιήσιμα σε ορισμένα modes, επιτρέποντας στον χρήστη να διαλέξει ανάμεσα σε καλοκαιρία και μικρή ή μεγάλη βροχόπτωση. Επιπρόσθετα, υπάρχει η επιλογή δυναμικής αλλαγής του καιρού, η πλέον ενδιαφέρουσα όλων και η οποία επιτρέπει την ρεαλιστική μετάβαση από ηλιόλουστες μέρες σε σκοτεινές νύχτες με καταιγίδα. Τα εφέ δημιουργούνται από μια σειρά διαφορετικών στοιχείων, κάθε ένα από αυτά άξιο εστίασης, με τον δικό τους τρόπο.
Τα σταγονίδια βροχής στο παρμπρίζ είναι δυναμικά και αντιδρούν με τις δυνάμεις που ασκούνται στην κίνηση, αλλά και τους υαλοκαθαριστήρες. Προσέξτε πως το νερό κινείται σύμφωνα με την κίνηση του αυτοκινήτου στην στροφή.
Σταγόνες νερού: Σε αντίθεση με πολλούς τίτλους, το DriveClub χρησιμοποιεί μεμονωμένα σωματίδια σταγονιδίων για να παρουσιάσει την βροχή. Κάθε σωματίδιο επηρεάζεται από το σύστημα motion blur, δίνοντας την αντίστοιχη εντύπωση κατά την διάρκεια της οδήγησης. Η Evolution δεν σχεδίασε απλά μια σειρά λεπτών, διάφανων γραμμών ούτως ώστε να αναπαραστήσει την βροχή. Αντιθέτως, στηρίχθηκε στα λεπτομερή συστήματα rendering του τίτλου για να χειριστεί το εφέ σωστά, με πρωτοφανή επίπεδα αλληλεπίδρασης μεταξύ αυτοκινήτων, περιβάλλοντος και εφέ. Ακόμα πιο τρελό είναι το χιόνι στις συνθήκες χιονοθύελλας, με τόσα πολλά σωματίδια στην οθόνη που πλέον γίνεται δύσκολο να οδηγήσεις, με την Νορβηγία να αποδεικνύεται πραγματικά τρομακτική. Ακόμα πιο εντυπωσιακός είναι ο τρόπος που τα σωματίδια φωτίζονται από τα φώτα του παίκτη, που τα κάνει να φαίνονται απίστευτα εν κινήσει - με το μοναδικό μειονέκτημα να προέρχεται από την έλλειψη φωτισμού από τα άλλα αυτοκίνητα. Η σχεδίαση και ο φωτισμός των επιπλέον σωματιδίων σίγουρα θα ήταν δύσκολο στην ανάπτυξη και δεν είναι κάτι που θα έλλειπε αν δεν υπήρχε, αλλά είναι άξιο αναφοράς, δεδομένης της απόλυτης προσοχής στην λεπτομέρεια που βλέπουμε αλλού.
Ο τρόπος με τον οποίο οι σταγόνες τις βροχές γίνονται render πάνω στην μπογιά του αυτοκινήτου είναι πολύ πειστικός. Αυτό επίσης υπογραμμίζει την απίστευτη προσοχή στη λεπτομέρεια. Προσέξτε το μικρό πτερύγιο που κρύβει την υποδοχή της σχάρας.
Υγρές επιφάνειες στον δρόμο: Αυτό είναι πολύ σημαντικό όταν εξομοιώνονται καιρικές συνθήκες και το DriveClub παρουσιάζει πολύ λεπτομερή αποτελέσματα. Η επιφάνεια του δρόμου διαθέτει διάφορες λίμνες νερού και αντανακλάσεις, ανάλογα με τις συνθήκες. Οι αντανακλάσεις περιορίζονται στον χώρο της οθόνης, κάτι που δείχνει εξαιρετικά κατά τη διάρκεια του gameplay αλλά μπορεί να παρουσιάσει κάποιους περιορισμούς στο photo mode, καθώς αντανακλώνται μόνο τα αντικείμενα που είναι ορατά στην οθόνη. Αυτή η προσέγγιση επιτρέπει τις σωστές αντανακλάσεις φωτός και σκιάς στην κύρια σκηνή, δίνοντάς τους μια πολύ δυναμική εμφάνιση. Όσον αφορά τις λίμνες νερού, προσέξαμε μια διαφοροποίηση στο μέγεθος σύμφωνα με τον όγκο της βροχής, αν και το ποσό που αλλάζει είναι ελάχιστο όταν κάποιος δεν κινείται. Ωστόσο, εν κινήσει και με την χρήση των random μοτίβων καιρού, πράγματι παρατηρήσαμε να αυξάνονται οι αντανακλάσεις στον δρόμο όσο μεγάλωνε η βροχή.
Τα σωματίδια που σηκώνονται από τα λάστιχα αποτελούνται από ομάδες μικρότερων σωματιδίων. Επίσης, προσέξτε τις ιδιότητες του νερού στον τροχό του αυτοκινήτου.
Ιδιότητες άλλων υγρών επιφανειών: Άλλα στοιχεία μέσα στον τίτλο εμφανίζονται να επηρεάζονται από το υγρό στοιχείο. Φύλλα, εμπόδια, βρωμιά και πέτρα, όλα προσαρμόζουν την εμφάνισή τους ρεαλιστικά για να προσομοιώσουν την συσσώρευση υγρασίας. Από τη στιγμή που το παιχνίδι χρησιμοποιεί μια physically-based γραμμή rendering, αυτό σίγουρα το κάνει ευκολότερο στην διαχείριση. Η ομάδα ανάπτυξης μάλλον μπορεί να προσαρμόσει την αντανακλαστικότητα και την γυαλάδα ανεξάρτητα σε πραγματικό χρόνο με το ανά περίπτωση υλικό να αντιδρά ρεαλιστικά. Τα φυλλώματα θα εμφανίζονται διαφορετικά από τα πλαστικά εμπόδια, για παράδειγμα, ακόμα και αν οι τιμές είναι οι ίδιες.
Η πολύ υψηλή ποιότητα φωτισμού σε συνδυασμό με τα νέα εφέ καιρού έχουν ως αποτέλεσμα κάποιες πολύ ρεαλιστικές σκηνές. Μπορείτε επίσης να δείτε πως οι προβολείς του αυτοκινήτου φωτίζουν τις νιφάδες χιονιού που βρίσκονται μπροστά.
Δυναμικές σταγόνες νερού: Από την άλλη, υπάρχει η εξομοίωση των σταγόνων νερού στα ίδια τα αυτοκίνητα. Η τεχνική που χρησιμοποιείται εδώ δίνει την εντύπωση τρισδιάστατων σταγονιδίων νερού που σχηματίζουν γραμμές, αντιδρώντας στην κατεύθυνση και την ταχύτητα. Στην γραμμή της εκκίνησης και με την βροχή να ξεκινάει, θα δείτε σταγόνες να δημιουργούν καθοδικές γραμμές στο παρμπρίζ και στην μπογιά με ρεαλιστικό τρόπο, αλλά όταν πατάτε το γκάζι αυτές οι σταγόνες δημιουργούν γραμμές στην σωστή κατεύθυνση. Το ίδιο συμβαίνει και με τους υαλοκαθαριστήρες, οι οποίοι σπρώχνουν το νερό ρεαλιστικά, με αυτές που απομένουν να συνεχίζουν να αντιδρούν στις εξωτερικές δυνάμεις. Η κάμερα του τίτλου επίσης δέχεται σταγονίδια που είναι επίτηδες εκτός εστίασης, δίνοντάς τους μια πολύ ρεαλιστική εμφάνιση. Σε ορισμένους μπορεί να μην αρέσει το γεγονός ότι οι εξωτερικές κάμερες παρεμποδίζονται από τις σταγόνες βροχής, αλλά πιστεύουμε ότι είναι θέμα ισορροπίας, αναγκάζοντας όλους τους παίκτες να αντιμετωπίσουν τα καιρικά φαινόμενα. Μπορεί να παρεμποδίζει το gameplay, αλλά φαίνεται πραγματικά εντυπωσιακό.
Οι αστραπές και οι συνθήκες χιονοθύελλας μπορούν να κάνουν την οδήγηση αρκετά δύσκολη σε κάποιες περιοχές. Αν πρέπει να είμαστε σχολαστικοί, ωστόσο, θα προσέχαμε το πως ο καθρέφτης δεν αντανακλά τις τρέχουσες καιρικές συνθήκες.
Κεραυνοί και αστραπές: Οι καταιγίδες κάνουν και αυτές την εμφάνισή τους στο DriveClub και χάρη στο μοντέλο φωτισμού, οι αστραπές φωτίζουν σωστά ολόκληρη την σκηνή. Στους σκοτεινούς δρόμους της Νορβηγίας, οι αστραπές χαρίζουν μια γρήγορη ματιά σε ολόκληρο τον κόσμο γύρω πριν το σκοτάδι κυριαρχήσει για ακόμη μια φορά. Αυτές οι λάμψεις αντανακλώνται σωστά ακόμη και στην επιφάνεια του δρόμου.
Αν δείτε την αριστερή μεριά του παρμπρίζ θα παρατηρήσετε ότι η επιπλέον βροχή δημιουργεί μια ρεαλιστική στήλη νερού. Επιπρόσθετα, ο τίτλος διαθέτει υαλοκαθαριστήρες που εναλλάσσουν ταχύτητα λειτουργίας.
Είναι πολύ σκληροπυρηνικά πράγματα. Απλά και μόνο για διασκέδαση, βάλαμε το Forza 2 για να δούμε πως τα πάει απέναντι στις νέες καιρικές συνθήκες του DriveClub. Η πρόταση της Playground Games περιελάμβανε καιρικές συνθήκες από την αρχή, με ορισμένα υπέροχα εφέ - αλλά το open world gameplay σημαίνει ότι ο τίτλος τους Xbox One έχει πολύ διαφορετικές προτεραιότητες ως προς το πως διαχειρίζεται το rendering, κάτι που σημαίνει ότι δεν υπάρχει το ίδιο "βάρος" εκεί, σε αντίθεση με την επιλογή της Evolution.
Παίρνοντας για μια βόλτα στη βροχή το Audi TT RS τονίζει την διαφορά με την οποία οι υαλοκαθαριστήρες αλληλεπιδρούν με τη βροχή. Το εφέ είναι πιο περίπλοκο και δυναμικό στο DriveClub απ'ότι στο Forza Horizon 2.
Για παράδειγμα, το DriveClub χρησιμοποιεί δυναμικά σφαιρίδια για τα σταγονίδια, σε αντίθεση με τα λεπτά, alpha textures του Horizon 2. Δέχονται φως αλλά μόνο από τις λάμπες στο δρόμο και όχι από τους προβολείς των αυτοκινήτων, κάτι που ελαττώνει τον ρεαλισμό του εφέ κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Ελέγξαμε κάποια από τα φυλλώματα στην άκρη της πίστας κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας και στις δύο εκδόσεις. Στο DriveClub τα φύλλα εμφανίζονται πιο γυαλιστερά κατά την διάρκεια της βροχής, ενώ στο Horizon 2 δεν εμφανίζουν κάποια διαφορά.
Η εμφάνιση του νερού στο αυτοκίνητο είναι απλοποιημένη και λιγότερο δυναμική, με την χρήση ενός ωραίου εφέ σκίασης του νερού αλλά με σχετικά στατικά σταγονίδια. Το νερό δεν επηρεάζεται από την ταχύτητα ή την κατεύθυνση και δεν σχηματίζει ρεαλιστικές "γραμμές". Οι υαλοκαθαριστήρες απλά εξαφανίζουν αυτά τα σταγονίδια και δίνουν την εντύπωση απομάκρυνσης της βροχής. Σε αντίθεση, το νερό φαίνεται πράγματι να απομακρύνεται δυναμικά στο DriveClub. Θα πρέπει να σημειωθεί επίσης ότι, σε αντίθεση με το DriveClub, οι υαλοκαθαριστήρες του Horizon 2 φαίνεται πως έχουν μόνο δύο modes: on και off.
Εδώ μπορούμε να δούμε τη διαφορά στον τρόπο με τον οποίο η βροχή αναπαρίσταται επάνω στην μπογιά του αυτοκινήτου. Φαίνεται υπέροχη και στα δύο παιχνίδια αλλά υπάρχει ξεκάθαρα περισσότερη λεπτομέρεια στο DriveClub. Προσέξτε επίσης τις επιπλέον αντανακλάσεις στην κεραία.
Θα πρέπει επίσης να αναφερθούμε και στο πρόσφατα αφιχθέν photo mode. Σε αντίθεση με άλλους τίτλους του PS4 που διαθέτουν αυτή τη λειτουργία, το DriveClub υποστηρίζει βελτιωμένο anti-aliasing και επιπρόσθετα εφέ κάμερας. Ουσιαστικά, μετά το στήσιμο της κάμερας, ο τίτλος αρχίζει να επεξεργάζεται την εικόνα και να προσθέτει αυτά τα επιπρόσθετα εφέ. Μπορείτε να αλλάξετε την ταχύτητα κλείστρου, το διάφραγμα, την εστιακή απόσταση και το σχήμα bokeh, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει επιπλέον φίλτρα και περιθώρια για να ενισχύσει το πλάνο. Τα εργαλεία είναι λειτουργικά και παρουσιάζουν ωραία αποτελέσματα, αλλά απογοητευτήκαμε από το γεγονός ότι η κάμερα περιορίζεται στην άμεση περιοχή γύρω από το αυτοκίνητο, ενώ το preview video της Gamescom έδειχνε την κάμερα ψηλά στα σύννεφα. Μετά την δυνατότητα περιήγησης σε ολόκληρη την πίστα σε τίτλους όπως το Project Gotham Racing 4, είναι απογοητευτικό το γεγονός ότι τόσοι σύγχρονοι τίτλοι δεν προσφέρουν παρόμοιες λειτουργίες. Ακούσαμε κάποια πράγματα για βελτιωμένο in-game anti-aliasing εδώ και καιρό, αλλά βάσει των συγκριτικών εικόνων που δημιουργήσαμε μετά την έκδοση του launch, είναι δύσκολο να συμπεράνουμε αν υπάρχει οποιαδήποτε βελτίωση. Πρέπει να σημειωθεί ότι το anti-aliasing του DriveClub λειτουργεί στα καλύτερά του εν κινήσει. Σταματώντας το αυτοκίνητο ουσιαστικά τονίζει τα θέματα aliasing.
Επιστρέφοντας στο DriveClub: Η ετυμηγορία του Digital Foundry.
Είναι δύσκολο να μην εκθειάσουμε αυτά που βλέπουμε με το τελευταίο patch. Μας αρέσει να κοιτάζουμε προσεκτικά τον οπτικό τομέα του τίτλου και να ξεχωρίζουμε τις λεπτομέρειες, και είναι σπάνιο να συναντάμε κάτι τόσο αναπάντεχα εντυπωσιακό - αλλά είναι εδώ. Τα καιρικά εφέ στο DriveClub είναι, χωρίς αμφιβολία, από τα πιο ρεαλιστικά που έχουμε δει σε παιχνίδι μέχρι στιγμής. Συνδυάζοντας αυτά τα εφέ με το ήδη εξαιρετικό μοντέλο φωτισμού και ρεαλιστικά υλικά εξυψώνει το racer της Evolution στην κορυφή, από πλευράς οπτικού τομέα και σε συνδυασμό με άλλα χαρακτηριστικά που έχουν προστεθεί, το κάνουν να αξίζει ακόμη μια ματιά.
Οι γνώμες διίστανται βέβαια, αλλά κατά την άποψή μας εδώ υπάρχει ένα υπέροχο παιχνίδι με έναν τεχνικό τομέα που συγκαταλέγεται στους καλύτερους του είδους.
Σε ένα είδος σε πτώση, όπου το open world sandbox gameplay έρχεται ως στάνταρ σε σχεδόν κάθε τίτλο racing, η αίσθηση της επιστροφής σε έναν κλασσικό τίτλο με πίστες όπως το DriveClub είναι μάλλον αναζωογονητική. Είχαμε μια αδυναμία στο racer της Evolution από τις δοκιμές πριν το launch (πριν τα πράγματα πάνε πολύ στραβά) και αυτό το εκπληκτικό patch δυναμικού καιρού σε συνδυασμό με τα άλλα νέα χαρακτηριστικά προσθέτει μια νέα λάμψη και έναν καθοριστικό... wow factor. Οι γνώμες διίστανται βέβαια, αλλά κατά την άποψή μας εδώ υπάρχει ένα υπέροχο παιχνίδι με έναν τεχνικό τομέα που συγκαταλέγεται στους καλύτερους του είδους.
Όντως τα καιρικά φαινόμενα στο driveclub δεν υπάρχουν σε κανένα άλλο παιχνίδι,ίσως με αυτό το πάρει τα πάνω του μετά τη αποτυχία που είχα με τους servers στο ξεκίνημα ;).
Χθες παίζαμε Driveclub με τον raysod (ναι, έχει PS4) και τον bloodius και δοκιμάσαμε τα νέα καιρικά φαινόμενα. Τα γραφικά είναι πράγματι εκπληκτικά, αλλά ανακαλύψαμε ότι η συμπεριφορά του αυτοκινήτου δεν αλλάζει σχεδόν καθόλου. Με βαριά καταιγίδα και περνώντας πάνω από λιμνούλες με νερό, δεν αλλάζει τίποτα απολύτως στην οδήγηση, ούτε φυσικά και υπάρχουν φαινόμενα υδρολίσθησης πριν τις στροφές κατά το φρενάρισμα. Εννοείται μπορείς και με βαριά βροχή να πατάς γκάζι ταυτόχρονα με φρένο, όπως επίσης και φρένο κατά τη διάρκεια της στροφής.
Με λίγα λόγια είναι κορυφαία γραφικά, αλλά ουσιαστικά είναι μόνο εφέ για το μάτι. Είναι πάντως φωτορεαλιστικό παιχνίδι και προσωπικά προτιμώ να πηγαίνω αργά με το αυτοκίνητο και να χαζεύω κάθε αντανάκλαση και λεπτομέρεια, παρά να παίζω πραγματικά.
Έχουν προσθέσει επίσης και ορισμένα δωρεάν DLC, όπως κάποια αυτοκίνητα και νέους Tour αγώνες. Το Online δούλευε χωρίς Lag, αν και με κάποια καθυστέρηση στην σύνδεση των lobby. Γενικά μπορώ να πω ότι το παιχνίδι δουλεύει πλέον στο ίδιο επίπεδο που το είχα δοκιμάσει εγώ την εβδομάδα πριν την κυκλοφορία.
Τα εφφέ της λίγης βροχής και λίγης χιονόπτωσης είναι απαράδεκτα, ειδικά σε ό,τι αφορά την οδήγηση σε 3ο πρόσωπο! Οι νιφάδες/σταγόνες φωτίζονται και σε σημείο που δεν φτάνουν τα φώτα των αυτοκινήτων στην πραγματικότητα (3 μέτρα πάνω από τους προβολείς και 6 μέτρα στα πλάγια κι όλα αυτά μιλώντας μόνο για το επίπεδο στο οποίο βρίσκονται οι προβολείς.). Επίσης, φαίνεται τα άλλα αυτοκίνητα δεν έχουν καν φώτα καθώς ούτε τα χρησιμοποιούν ποτέ αλλά και όταν φαίνονται αναμμένα, δεν υπάρχει κανένας φωτισμός πάνω σε σταγόνες νερού η χιόνι ή οτιδήποτε. Επίσης, οι σταγόνες νερού δεν έχουν καμία λεπτομέρεια και καμία απολύτως κίνηση στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου! Είναι μια στατική εικόνα. Με άλλα λόγια, «ό,τι βλέπει η πεθερά».
Για τα περί ολίσθησης αυτοκινήτου και τους καθρέπτες δεν θα πω, γιατί τα είπαν άλλοι.
Στα υπόλοιπα σημεία, δείχνει εκπληκτικό! Ειδικά οι κεραυνοί και ο φωτισμός τους!
super k to poylisa lol .ayrio xanaparagelno xaxa
Πολυ ωραια εφε, σιγουρα θα ειναι πολλοι ευχαριστημενοι οι κατοχοι του μιας και αλλαζει δραματικα το παιχνιδι, ειδικα οι κατοχοι της ps+ εκδοσης που το παιζουν και δωρεαν πρεπει να εχουν ξετρελαθει.
πολυ εντυπωσιακό, αλλα θα πρεπε να τρεχει στα 60 fps αν θελει να λεγεται ρεαλιστικο driving game
Ψηνομαι..
Τρομερό φαίνεται!Είναι όμως δυνατόν να πουλάνε παιχνίδι με συγκεκριμένο feature και να μην συμπεριλαμβάνετε την ημέρα της κυκλοφορίας του;Είναι κατάντια αυτό το πράγμα.Σκεφτείτε διαφορά στα reviews αλλά και στις πωλήσεις αν απλά ήταν ολοκληρωμένο,και ας μην επηρεάζει(κακός βέβαια) την οδηγική συμπεριφορά,ο reviewer μετά θα ήταν αναγκασμένος να βάλει 10 στα γραφικά! ΜΟΝΟ ΘΕΤΙΚΑ μπορεί να έχει ένα παιχνίδι που κυκλοφορεί ολοκληρωμένο.
simfono me ola aita alla ta kalitera physics ta exei to asseto corsa
Τα καλύτερα γραφικά που έχω δει μέχρι στιγμής, η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εξωπραγματικη.
Εχει δοσει πολυ εμφαση στη λεπτομερια των γραφικων η Evolution γενικα σε ολο το παιχνιδι και οχι μονο στα αυτοκινητα. Οπου και να εστιασεις με το photo mode, βλεπεις εκπληκτικα πραγματα. Θα πρεπε να αναβαλουν για ενα τριμηνο τη κυκλοφορια του παιχνιδιου και να το κυκλοφοησουν ετσι οπως ειναι σημερα.
Εμενα το μονο που μ αρεσε στον τιτλο ειναι τα γραφικα του.Δεν νομιζω να ξοδευα λεφτα για να το αγορασω.
τον νοεμβριο θα υπήρχε μια εκδοση δωρεάν για τους ps users αλλα ακυρώθηκε λογω του fail launch (διορθώστε με αν καμνω λάθως) γνωρίζει κανεις τι θα γίνει τελικά;;;;