Οι αναφορές που κάνουν λόγο για χειρότερο texture filtering στο GTA 5 μετά το 1.08 patch φαίνεται πως δεν ισχύουν βάσει των assets μας. Σε πανομοιότυπες σκηνές, το εφέ φαίνεται λίγο πολύ το ίδιο.
Το συγκεκριμένο fix φαίνεται πως έφτασε πολύ σύντομα υπό την μορφή του patch 1.09 και σύμφωνα με τον "ElAnalistaDeBits" - δημιουργό του αρχικού video στο YouTube - ενώ τα θέματα με τα physics των συγκρούσεων και το pop-in διορθώθηκαν, το parallax occlusion mapping και το texture filtering είχαν ακόμα τα θέματά τους. Και εδώ ερχόμαστε εμείς. Πάει αρκετός καιρός από την τελευταία φορά που εξετάσαμε το GTA 5, αλλά αρχειοθετούμε όσο περισσότερη από την δουλειά μας μπορούμε, ενώ εν προκειμένω διαθέτουμε ακόμα τα assets του launch με την έκδοση 1.02 - το day one patch. Ποτέ δεν ξέρεις πότε θα σου χρειαστούν.
Κατά τη διάρκεια του gameplay, και ιδίως στο third person mode, το parallax occlusion mapping είναι ένα ανεπαίσθητο εφέ που δεν προσθέτει πολλά σε μια σκηνή, αλλά είναι πολύ πιο χρήσιμο στο first-person mode.
Η δική μας εκτίμηση; Λοιπόν, ο ElAnalistaDeBits έχει δίκιο όσον αφορά το parallax occlusion mapping: το εφέ απουσιάζει στα τρέχοντα builds του GTA 5 τόσο στο PS4 όσο και το Xbox One - και αυτό είναι κρίμα, αφού το εφέ προσθέτει μια επιπλέον διάσταση στη μεγάλη γκάμα textures του παιχνιδιού, μετατρέποντας -για παράδειγμα- τα επίπεδα textures του χαλικιού σε πλήρως σχηματισμένα, τρισδιάστατα αντικείμενα. Ωστόσο, το εν λόγω εφέ είναι δαπανηρό από άποψη υπολογιστικής ισχύος (το POM είχε αφαιρεθεί από το Destiny πριν την κυκλοφορία του για παράδειγμα) και επίσης δεν συνεργάζεται καλά με το anisotropic filtering. Το GTA 5 πράγματι χρησιμοποιεί AF, αν και σε χαμηλότερο επίπεδο για τα δεδομένα του PC.
Κατά τη διάρκεια του gameplay, και ιδίως στο third person mode, το parallax occlusion mapping είναι ένα ανεπαίσθητο εφέ που δεν προσθέτει πολλά σε μια σκηνή, αλλά είναι πολύ πιο χρήσιμο στο first-person mode.
Το texture filtering set-up ωστόσο φαίνεται το ίδιο στις εκδόσεις 1.02 και 1.09, ενώ βάσει του πρώτου video, δεν είμαστε σίγουροι σε ποιον βαθμό άλλαξε, αν άλλαξε κάτι. Επίσης οι δύο δοκιμές ανάμεσα στις δύο εκδόσεις φανερώνουν πανομοιότυπες παραμορφώσεις και physics, κάτι που σημαίνει ότι αν υπήρχε downgrade στο 1.08, τώρα έχει διορθωθεί. Αλλά με την εστίαση στα αρνητικά σημεία του patch, αλήθεια, υπάρχουν θετικά στο νέο κώδικα; Λοιπόν, όντας αβέβαιοι όσον αφορά τα optimisations που εφαρμόστηκαν μεταξύ των εκδόσεων 1.03 και 1.08, τα νέα είναι σίγουρα καλά για τους κατόχους PlayStaion 4 με την έκδοση 1.09. To parallax occlusion mapping μπορεί να συνεχίζει να απουσιάζει, αλλά οι αξιοσημείωτες πτώσεις στο frame-rate που παρατηρήσαμε κατά τη διάβαση πολυσύχναστων διασταυρώσεων στο κέντρο της πόλης ανήκουν πλέον στο παρελθόν. Αυτό απεδείχθη σημαντικό πλεονέκτημα της έκδοσης του τίτλου για Xbox One, η οποία ναι μεν είχε το θέμα, αλλά σε καμία περίπτωση στον ίδιο βαθμό. Από την άλλη, το νέο patch είναι σίγουρα κακά νέα για τους χρήστες Xbox One. Το parallax occlusion απουσιάζει και από την πλατφόρμα της Microsoft, αλλά δεν υπάρχει κάτι θετικό που μπορούμε να εντοπίσουμε στην έκδοση 1.09 - οι επιδόσεις είναι σχεδόν ολόιδιες με το launch. Απεναντίας, σε μια περιοχή βλέπουμε χαμηλότερα frame-rates σε σχέση με την πρώτη μας ανάλυση.
Από το launch, το PlayStation 4 επωφελήθηκε περισσότερο από τη διαδικασία του patching, με σημαντικά ομαλότερα frame-rates στις πολυάσχολες περιοχές του κέντρου.
Συνολικά, είναι κάπως περίεργη η κατάσταση. Τα ομαλότερα frame-rates στο τρέχον build του Grand Theft Auto 5 είναι προφανώς ένα πλεονέκτημα για τους κατόχους PlayStation 4, με τις συνολικότερες επιδόσεις του τίτλου να παίρνουν το προβάδισμα από το Xbox One σε όλες τις περιοχές -κάτι που σίγουρα δεν ίσχυε κατά την περίοδο του launch. Η αφαίρεση του parallax occlusion είναι σίγουρα μια απώλεια, ωστόσο, ιδιαίτερα αν κάποιος έχει συνηθίσει την προοπτική πρώτου προσώπου, όπου και το εφέ είναι αρκετά εντονότερο σε σύγκριση με το standard του third person, όπου και η απουσία του δεν παρατηρείται τόσο πολύ. Αν είναι μια απλή ανταλλαγή του POM για το frame-rate, θα προτιμήσουμε τις ομαλότερες συνολικά επιδόσεις.
Οι αναφορές που κάνουν λόγο για χειρότερο texture filtering στο GTA 5 μετά το 1.08 patch φαίνεται πως δεν ισχύουν βάσει των assets μας. Σε πανομοιότυπες σκηνές, το εφέ φαίνεται λίγο πολύ το ίδιο.
Το θέμα όμως είναι ότι δύσκολα εν προκειμένω έχουμε να κάνουμε με μια απλή ανταλλαγή, ιδιαίτερα όταν η απώλεια του στο Xbox One δεν έχει κανέναν αντίκτυπο στην ομαλότητα του παιχνιδιού. Επίσης θα περιμέναμε να δούμε την ποιότητα του texture filtering να αυξάνεται με την αφαίρεση του parallax occlusion mapping, ίσως με βελτιωμένο anisotropic filtering. Ωστόσο, ενώ δεν είναι χειρότερο από τον κώδικα του launch, δεν είναι και καλύτερο. Η διαίσθησή μας λέει ότι η αφαίρεση του POM είναι bug και ευελπιστούμε αυτό να διορθωθεί με επερχόμενο patch.
To parallax occlusion mapping είναι τεχνολογία που επιτρέπει στους σχεδιαστές να δίνουν μια επιπλέον διάσταση στα επίπεδα textures, όπως μπορούμε να δούμε και στα πετραδάκια της φωτογραφίας. Ενώ πριν εξείχαν από το έδαφος, τώρα είναι επίπεδα.
Με τα πράγματα ως έχουν, τυπικά προτιμούμε patches που βελτιώνουν τα παιχνίδια προσθέτοντας καινούρια στοιχεία παρά αφαιρώντας ήδη υπάρχοντα, αλλά το GTA 5 εν προκειμένω είναι μια σύνθετη κατάσταση: οι κάτοχοι PlayStation 4 λαμβάνουν βελτιωμένες επιδόσεις, αν και ένα πολύ ωραίο οπτικό εφέ πλέον αποτελεί παρελθόν. Από την άλλη μεριά, οι κάτοχοι Xbox One ζημιώνονται διπλά, αφού όχι μόνο χάνουν το εφέ, αλλά δεν βλέπουν και κάποια αξιοσημείωτη αύξηση στις επιδόσεις.
Zoom-άροντας πολύ κοντά στις πέτρες με in-game φωτογραφική μηχανή του smartphone η ψευδαίσθηση χάνεται κάπως, αλλά φαίνεται και το πως εξέχουν λεπτομέρειες στην παλιά έκδοση του GTA 5 και πως τώρα είναι εντελώς επίπεδες.
Οι μικρές πτώσεις του ρυθμού ανανέωσης παραμένουν, αλλά οι ισχυρότερες αυτών που λάμβαναν χώρα με την παρουσία των ισχυρών εφέ διαφάνειας δεν έχουν αλλάξει από την έκδοση του launch. To patch 1.09 κυκλοφόρησε πολύ, πολύ γρήγορα λόγω του video - και ελπίζουμε ότι απλά προετοιμάζει το έδαφος για την άφιξη του 1.10, το οποίο και θα αποκαταστήσει πλήρως τις απώλειες. Για ό,τι προκύψει, θα σας κρατήσουμε ενήμερους.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity