Τα ηλεκτρικά πατίνια γνωρίζουν μεγάλη άνθηση τα τελευταία χρόνια. Ακόμα και στην Αθήνα, με τις δυσκολίες των δρόμων, βλέπεις συνεχώς ολοένα και περισσότερα να κυκλοφορούν, πόσο μάλλον το τελευταίο καιρό που το κόστος των καυσίμων έχει πάρει την ανιούσα. Η GRC Tech μας έδωσε την ευκαιρία να περάσουμε αρκετό χρονικό διάστημα με το SHARP EM-KS1AEU-B, ένα ικανό πατίνι. Η εμπειρία μας με αυτού του είδους τα μεταφορικά μέσα δεν είναι τόσο μεγάλη, ωστόσο ο υπογράφων χρησιμοποιεί ηλεκτρικό πατίνι για κοντινές μετακινήσεις το τελευταίο χρόνο, ενώ φυσικά έχουμε ανέβει στο παρελθόν σε πατίνια από πλατφόρμες όμως το Lime. Για αυτό το λόγω δε μπορούμε να έχουμε κάποια βαθμολογία στο τέλος της παρουσίασής μας. Όμως μπορείτε να διαβάσετε την εμπειρία που είχαμε με το Sharp KS1.
Το πατίνι έρχεται σε μια σχετικά μεγάλη συσκευασία και απαιτεί μια μικρή συναρμολόγηση του τιμονιού πάνω στον άξονα διεύθυνσης. Βιδώνοντας τέσσερις βίδες, δυο αριστερά και δυο δεξιά με ένα αλεν, διαδικασία που δεν απαιτεί πάνω από 5 λεπτά και μετά το πατίνι είναι έτοιμο να χρησιμοποιηθεί. Μέσα στη συσκευασία βρίσκει κανείς επιπλέον κάποια εγχειρίδια χρήσης καθώς και το φορτιστή, ο οποίος μα εξέπληξε ευχάριστα. Και αυτό γιατί είναι ιδιαίτερα μικρός και ελαφρύς κάτι που τον καθιστά εύκολο στη μεταφορά. Με αυτό το σκεπτικό, ακόμα και αν κάποιος χρειάζεται να διανύσει μεγάλη απόσταση για να φτάσει πχ στη δουλειά του και η αυτονομία του KS1 δεν επαρκεί και για την επιστροφή, κουβαλώντας το φορτιστή λύνει το πρόβλημα αυτό, χωρίς να κουράζεται. Ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας των 6,6Ah φτάνει στις 5 ώρες και κρίνεται απόλυτα ικανοποιητικός.
Το βάρος του φτάνει στα 16 κιλά.
Το ίδιο το πατίνι ακολουθεί τυπική σχεδίαση, με δυο τροχούς των 8,5’’ και μια φαρδιά αντιολισθιτική επιφάνεια για να κάθεται όρθιος ο κάτοχός του ανάμεσά τους, με το μήκος να φτάνει στα 107 εκατοστά ενώ το τιμόνι φτάνει σε ύψος 119 εκατοστών από το έδαφος και 102 εκατοστά από την επιφάνεια στήριξης.
Αρκετά φαρδιά η επιφάνεια στήριξης του αναβάτη με αντιολισθητική επιφάνεια.
Οι ίδιοι οι τροχοί είναι εφοδιασμένοι με honeycomb ελαστικά, είναι δηλαδή solid και δε φουσκώνουν με αέρα ούτε έχουν σαμπρέλες κτλ. Το πλεονέκτημά τους είναι ότι δε πρόκειται να τρυπήσουν κάτι που σίγουρα αυξάνει το βαθμό ασφάλειας που νοιώθει ο κάτοχος του scooter, καθώς δε πρόκειται να πάθει λάστιχο.
Λάστιχα honeycomb
Το βάρος του EM-KS1AEU-B είναι μάλλον μεγάλο στα 16 κιλά, δυσκολεύοντας κάπως το χρήστη να το μεταφέρει με τα χέρια όταν διπλώσει το τιμόνι. Ο μηχανισμός που διαθέτει για αυτή τη λειτουργία είναι αρκετά εύχρηστος και βρίσκεται μπροστά και χαμηλά στο τιμόνι. Ανασηκώνοντας μια μικρή ασφάλεια και τραβώντας με δύναμη το μοχλό που βρίσκεται εκεί, η κολόνα του τιμονιού απασφαλίζει και στη συνέχεια κατεβαίνει.
Ο μηχανισμός διπλώματος του τιμονιού λειτουργεί εύκολα
Το κούμπωμα στο πίσω μέρος είναι αρκετά έξυπνο και φαίνεται και στιβαρό. Στη πραγματικότητα, στο πάνω μέρος της κολόνας και στην εσωτερική μεριά, υπάρχει ένας κόκκινος πλαστικός γάντζος ο οποίος έχει διπλή χρησιμότητα. Από τη μια μπορεί κανείς να κρεμάσει εκεί μια σακούλα (όχι μεγάλο βάρος βέβαια γιατί θα αλλάξει το κέντρο βάρος του πατινιού) και από την άλλη αυτός ο γάντζος ασφαλίζει στην ειδική εσοχή που βρίσκεται στο φτερό της πίσω ρόδας.
Γάντζος στο τιμόνι που χρησιμοποιείται και για την ασφάλιση στο πίσω φτερό
Για να επιτευχθεί αυτό, είναι προφανές ότι το φτερό έπρεπε να έχει τη δυνατότητα να κινείται κάτι που όντως ισχύει, καθώς λειτουργεί και σαν ποδόφρενο, σε συνδυασμό με το κλασσικό σύστημα φρένων του πατινιού. Όπως λοιπόν έχουν συνηθίσει να φρενάρουν τα πατίνια τους τα παιδιά, έτσι μπορεί να γίνει και εδώ, αφού την ώρα που πατάμε τη μανέτα του φρένου μπορούμε να πατήσουμε επιπλέον και το φτερό με το πόδι που βρίσκεται κοντά του, για να βοηθήσουμε περισσότερο στο φρενάρισμα.
Δισκόφρενο στο πίσω τροχό που ενεργοποιείται με μηχανικό τρόπο
Όσον αφορά για το σύστημα φρεναρίσματος, η μανέτα που βρίσκεται στο αριστερό handle ενεργοποιεί με μηχανικό τρόπο (με ντίζα δηλαδή) το δισκόφρενο που βρίσκεται τοποθετημένο στην αριστερή πλευρά του πίσω τροχού. Η αλήθεια είναι πως μερικές φορές το φρενάρισμα μας φάνηκε απότομο ενώ άλλες φορές όχι τόσο δυνατό, όμως με τη χρήση το συνηθίσαμε και σε γενικές γραμμές δεν είχαμε πρόβλημα στα σταματήματα. Ακόμα και σε απότομες κατηφόρες, είχαμε το πλήρη έλεγχο του πατινιού, με το ποδόφρενο να βοηθάει περισσότερο σε αυτή τη περίπτωση. Να σημειώσουμε ότι στο φτερό υπάρχει φυσικά και ένα φως για το φρένο, το οποίο αναβοσβήνει όταν πιέζουμε τη μανέτα, ενώ κάτω από αυτό υπάρχει και ένα ανακλαστήρας φώτων.
Δυο ακόμα τέτοιους βρίσκουμε πάνω στο πλαίσιο του πατινιού, στη δεξιά και αριστερή πλευρά αντίστοιχα, όπως επίσης δυο ακόμα αριστερά και δεξιά από μπροστινό τροχό ενώ ένας τελευταίος συναντάτε στο μπροστά μέρος και χαμηλά της κολόνας του τιμονιού. Από τα παραπάνω είναι προφανές ότι ακόμα και το βράδυ, είναι σχεδόν αδύνατο να μη δει κανείς το πατίνι στο δρόμο. Υπάρχει όμως ακόμα μια δυνατότητα φωτισμού, η οποία ενεργοποιείται μέσα από την εφαρμογή της Sharp. Κάτω από το deck, δεξιά και αριστερά, υπάρχουν συστοιχίες από led χρώματος μπλέ τα οποία μπορούμε να ανάψουμε μέσω της εφαρμογής επιλέγοντας μεταξύ έξι διαφορετικών επιπέδων φωτεινότητας. Το φως που δημιουργεί είναι εντυπωσιακό το βράδυ και σίγουρα πλέον όποιος κινείται με το SHARP EM-KS1AEU-B θα φαίνεται από απόσταση.
Ο μπλε Led φωτισμός στο κάτω μέρος του deck
Για το φωτισμό του δρόμου σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού, το SHARP EM-KS1AEU-B διαθέτει ένα αρκετά δυνατό φωτιστικό σώμα τοποθετημένο κεντρικά και μπροστά από το τιμόνι. Η ενεργοποίησή του γίνεται κρατώντας πατημένο το αριστερό πλήκτρο που βρίσκεται στην εξωτερική πλευρά του τιμονιού.
Εντυπωσιακό το σύστημα φωτισμού
Το ίδιο πλήκτρο είναι υπεύθυνο και για την επιλογή των mode οδήγησης, με το πατίνι να διαθέτει τρια. Το πρώτο είναι ουσιαστικά το walking mode που περιορίζει τη ταχύτητα στα 5Km/h και είναι περισσότερο χρήσιμο όταν κάποιος θέλει να μετακινηθεί σε πεζοδρόμια με πολύ κόσμο περπατώντας, χωρίς όμως να χρειάζεται να σπρώχνει το πατίνι. Το δεύτερο περιορίζει τη ταχύτητα στα 20KM/h ενώ το τρίτο δίνει τη μέγιστη ισχύ των 350Watt του ηλεκτροκινητήρα και είναι αυτό που επιτρέπει τη μέγιστη ταχύτητα των 25KM/h.
Το στάντ είναι στην αριστερή πλευρά, είναι σχετικά κοντό αλλά κάνει καλή δουλειά
Στο πάνω μέρος του τιμονιού και κεντρικά τοποθετημένο είναι το ηλεκτρονικό καντράν, στο οποίο εμφανίζεται η τρέχουσα ταχύτητα, η στάθμη της μπαταρίας με μορφή τεσσάρων μπαρών και το οδόμετρο, το οποίο έχει δυο επιλογές, το τρέχον και το συνολικό με τη σχετική εναλλαγή να γίνεται πατώντας το δεξί πλήκτρο (που είναι και το power button). Τα δεδομένα στην οθόνη φαίνονται μια χαρά κάτω από σκιά, ωστόσο οδηγώντας κάτω από τον ήλιο είναι πρακτικά αδύνατο να δεις εύκολα τις πληροφορίες, τόσο λόγο της χαμηλής φωτεινότητας του καντράν όσο και της γωνίας κλίσης του. Αξίζει να σημειώσουμε πως κάτω από τα πλήκτρα υπάρχει και μια θύρα USB, στην οποία μπορεί κανείς να φορτίζει το κινητό του.
Το καντράν δύσκολα φαίνεται κάτω από το φως του ήλιου
Πηγαίνοντας τώρα στα της οδήγησης, το SHARP EM-KS1AEU-B μας άφησε αρκετά ικανοποιημένους. Το μεγαλύτερο παράπονό μας έρχεται από τα ίδια τα ελαστικά, καθώς το γεγονός ότι είναι solid δε βοηθάει ιδιαίτερα με τους κραδασμούς. Καθώς έχουμε να κάνουμε με ένα πατίνι που δεν έχει αναρτήσεις, με τα συγκεκριμένα λάστιχα πραγματικά κάθε κραδασμός μεταφέρεται άμεσα στα χέρια και τα πόδια μας.
Το σύστημα επιτάχυνσης βρίσκεται στο δεξί μέρος του τιμονιού και ελέγχεται με τον αντίχειρα.
Οδηγώντας τους όχι και τόσο καλούς δρόμους του Βύρωνα και της Καισαριανής ή μέσα στο πάρκο της Καισαριανής, πραγματικά νοιώθαμε τα πάντα. Βέβαια, σε καλής ποιότητα οδόστρωμα δεν είχαμε το παραμικρό πρόβλημα ενώ φυσικά προσπαθούσαμε πάντα να αποφεύγουμε μικρές και μεγάλες λακκούβες, καθώς πέρα από το θέμα της μη απορρόφησης κραδασμών, είναι επικίνδυνο με τόσο μικρούς τροχούς.
Από εκεί και πέρα όμως, το SHARP EM-KS1AEU-B κατάφερε να κινήσει τα 93 κιλά του υπογράφοντα (δέχεται μέχρι 120 κιλά το πατίνι) με μεγάλη άνεση στις ευθείες και τις κατηφόρες αλλά και αρκετά άνετα στις ανηφόρες. Προφανώς δε μιλάμε για ανηφόρες με πολύ μεγάλη κλίση, όμως δρόμοι όπως η Φορμίωνος από το ύψος της Καισαριανής μέχρι το δημαρχείο του Βύρωνα έχουν σημαντική και κυρίως παρατεταμένη κλίση.
Αρκετές οι επιλογές που διαθέτει το software της Sharp.
Είναι λογικό σε αυτή τη περίπτωση το πατίνι να μη μπορεί να διατηρήσει τα 25KM/h που έφτασε σε ευθεία, όμως καταφέραμε να κινούμαστε με μια αξιοπρεπή ταχύτητα της τάξης των 14-16KM/h. Και όλα αυτά με το θερμόμετρο στους 34ο C. Μέσα από την εφαρμογή μάλιστα μπορούμε να ενεργοποιήσουμε και το cruise control, το οποίο μπαίνει σε λειτουργία έχοντας σταθερό το γκάζι για πέντε δευτερόλεπτα με ένα ηχητικό μπιπ να μας ενημερώνει για την ενεργοποίησή του. Είναι αρκετά χρήσιμο, ειδικά σε μεγάλε ευθείες ενώ απενεργοποιείται με το που πατήσουμε το φρένο. Κάτι άλλο που μπορούμε να ενεργοποιήσουμε από την εφαρμογή είναι το κλείδωμα των τροχών (χωρίς βέβαια αυτό να απαγορεύει σε κάποιον απλά να…. σηκώσει το πατίνι και να φύγει αγκαλιά με αυτό) όπως επίσης και η δυνατότητα καταγραφής διαδρομής με αρκετές πληροφορίες για αυτή (μέση ταχύτητα, απόσταση, χρόνος, μπαταρία). Όσον αφορά τώρα στην αυτονομία του πατινιού, η Sharp δίνει μέγιστη της τάξης των 20-25KM.
Στη δική μας περίπτωση, σε περιοχή με μεγάλες ανηφόρες και βάρος οδηγού άνω του μετρίου δύσκολα μπορεί να φτάσει κανείς αυτά τα χιλιόμετρα. Με ένα πλήρη κύκλο φόρτισης και φτάνοντας ουσιαστικά τη μπαταρία στο 0% (χωρίς καθόλου χρήση φωτιστικών πέραν αυτώ των φρένων), βγάλαμε 13,8 χιλιόμετρα. Μάλιστα, ο δείκτης της μπαταρίας στην οθόνη άρχισε να αβοσβύνει μόνο όταν πρακτικά η μπαταρία είχε τελειώσει και το πατίνι δεν είχε να δώσει άλλη δύναμη. Θα θέλαμε αυτή η ένδειξη να εμφανίζεται στο 15-20% και όχι σχεδόν στο... 0% γιατί τότε είναι αργά. Επίσης, πρέπει να σημειώσουμε ότι στη διάρκεια των δοκιμών για να κάνουμε αυτά τα σχεδόν 14 χιλιόμετρα (σε διάστημα 3-4 ημερών), κάθε φορά που ξανα ανοίγαμε το πατίνι, η μπαταρία είχε ένδειξη μεγαλύτερη από αυτή που το είχαμε αφήσει (τόσο στην οθόνη όσο και στην εφαρμογή). Απλά οδηγώντας λιγο, η στάθμη ερχόταν γρήγορα κοντά στη πραγματικότητα. Τα σχεδόν 14 χιλιόμετρα που κάναμε λοιπόν με μια φόρτιση είναι σε γενικές γραμμές επαρκή για τυπική χρήση. Ούτως ή άλλως μιλάμε για περισσότερο extreme συνθήκες από το συνηθισμένο καθώς οι περισσότεροι χρήστες ηλεκτρικών πατινιών δε κάθονται να ανεβοκατεβαίνουν ανηφόρες. Ένας ελαφρύτερος χρήστης σε περισσότερo ευθείες διαδρομές λογικά μπορεί να περιμένει κάπου κοντά στα 20KM. Εν τέλει, το SHARP EM-KS1AEU-B μας άφησε καλές εντυπώσεις. Οδηγιέται άνετα, έχει επαρκή ροπή και δύναμη να κινήσει και βαρύτερους χρήστες, αρκετές ευκολίες όπως ο γάντζος, η θύρα USB, τα LED φώτα και ο μικρός και ελαφρύς φορτιστής. Είναι λίγο βαρύ για μεταφορά με τα χέρια και σίγουρα τα solid ελαστικά δεν είναι για χρήση σε ανώμαλους δρόμους, αλλά από την άλλη δεν έχει κανείς να ανησυχεί για σκισμένα ελαστικά ή να αγχώνεται για το φούσκωμά τους.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity