Μπορεί όλα τα παραπάνω να ακούγονται υπερβολικά, στηn πραγματικότητα όμως η Sony φέρνει στην entry-level full frame σειρά της χαρακτηριστικά που είναι διαθέσιμα σε πολύ ακριβότερα μοντέλα. Καταρχάς έχουμε ένα σώμα που είναι ίδιο με αυτό της A7R III. Όταν λέμε ίδιο, εννοούμε ολόιδιο. Μεγάλη σε διαστάσεις, με άριστο grip, εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και πλήθος πλήκτρων και ρυθμιστικών. Κεντρικό dial επιλογής mode, δεύτερο dial για αλλαγή του exposure, δυο ακόμα dials για αλλαγή ταχύτητας κλείστρου και focal length, mini-joystick επιλογών (που βολεύει και για επιλογή focus points), ένα ακόμα dial με κεντρικό εσωτερικό πλήκτρο που ταυτόχρονα λειτουργεί σαν σταυρός κατευθύνσεων. Ακόμα βρίσκουμε τρια αμιγώς προγραμματιζόμενα πλήκτρα καθώς επίσης και άλλα πέντε (AEL, AF-ON, FN, Play, delete) με καθορισμένες μεν λειτουργίες, τα οποία επίσης μπορούν να επαναπρογραμματιστούν, ενώ από πλευρά θυρών έχουμε είσοδο μικροφώνου, εξόδους ακουστικών και HDMI, δυο θέσεις για κάρτες SD και θύρα USB 3.1 Type-C για σύνδεση με τον υπολογιστή. Η οθόνη είναι ανακλινόμενη με λειτουργία αφής και το μοναδικό μας παράπονο είναι ότι ακόμα και σήμερα, τόσα χρόνια τώρα, η εταιρεία δε λέει να βάλει μια περιστρεφόμενη οθόνη. Βέβαια, όποιος θέλει να λογίζεται φωτογράφος δε χρησιμοποιεί την οθόνη για να «στοχεύσει» αλλά για να δεί το αποτέλεσμα. Η στόχευση γίνεται μέσα από το μεγάλο OLED ηλεκτρονικό «ματάκι», το οποίο έχει εξαιρετική απόδοση και είναι επίσης φοβερά γρήγορο, ώστε να μπορεί να ακολουθήσει τις υψηλές ταχύτητες της μηχανής.
Πηγαίνοντας σε αυτό λοιπόν, στο τομέα της ταχύτητας, η A7 III φέρνει ακόμα ένα χαρακτηριστικό από ακριβότερη κάμερα, τη ταχύτητα του auto focus, καθώς ενσωματώνει 425 σημεία εστίας contrast detect και άλλα 693 σημεία phase detect, με το όλο σύστημα να καλύπτει το 93% της επιφάνειας του αισθητήρα 24Mpixel. Το σύστημα εστίας λειτουργεί τόσο στη λήψη φωτογραφιών όσο και στη βιντεοσκόπηση. Το εντυπωσιακό είναι ότι η Sony έχει ενσωματώσει το Eye-AF, το οποίο ουσιαστικά όταν το ενεργοποιούμε (κρατώντας ένα πλήκτρο που έχουμε επιλέξει να το κάνει), προσπαθεί να εστιάσει στο μάτι του πορτραίτου για να πετύχει το ζωντανότερο αποτέλεσμα. Το σύστημα λειτουργεί εξαιρετικά και μάλιστα είναι διαθέσιμο ακόμα και όταν έχουμε επιλέξει AF-C (continuous Auto Focus) και όχι μόνο στο AF-S. Τι σημαίνει αυτό; Ότι είναι μπορούμε να βάλουμε τη μηχανή σε burst mode, στο οποίο κάνει θαύματα προσφέροντας λήψεις με ταχύτητα 10 frames per second σε πλήρη ανάλυση, με συνεχόμενο και ακριβές σε μεγάλο βαθμό auto focus, το οποίο μάλιστα μπορεί να ακολουθεί και το μάτι. Επιπλέον, χάρη στο μεγάλο buffer, η μηχανή συνεχίζει να «πυροβολεί» μέχρι να έχει τραβήξει περίπου 160 φωτογραφίες σε ποιότητα Extra Fine JPG ή 40 σε ασυμπίεστο RAW. Δηλαδή στη πρώτη περίπτωση μπορεί να βγάζει φωτογραφίες για 16 δευτερόλεπτα και στη δεύτερη για 4 δευτερόλεπτα, πάντα σε πλήρη ανάλυση και πάντα με συνεχές auto focus του αντικειμένου που ακολουθεί ο φωτογράφος! Στη πρώτη περίπτωση δηλαδή μπορεί κανείς να τραβήξει περίπου 100 φωτογραφίας μιας κούρσας του Bolt στα 100 μέτρα και να τον έχει in focus σχεδόν σε όλη τη διαδρομή (γιατί κάποια καρέ σίγουρα θα χαθούν). Αν αυτά δεν είναι εντυπωσιακά χαρακτηριστικά για μια entry level full frame μηχανή, δε ξέρω τι άλλο θα μπορούσε να θεωρηθεί εντυπωσιακό.
Τι γίνεται όμως με τις λήψεις το βράδυ? Ο ανανεωμένος αισθητήρας έχει εφοδιαστεί και με ένα in-body σύστημα σταθεροποίησης 5 αξόνων, το οποίο σε συνδυασμό με τις εξαιρετικές ικανότητες της μηχανής σε συνθήκες υψηλού ISO (φτάνει μέχρι 208000 σε φωτογραφία) δίνει στο κάτοχό της όλα τα απαραίτητα εργαλεία για καλές λήψεις και υπό χαμηλό φωτισμό. Για του λόγου το αληθές η μηχανή χρησιμοποιήθηκε σε γάμο συγγενή, χωρίς φλας και μάλιστα με φακό φωτεινότητας F/5.6 (όχι ιδιαίτερα φωτεινός θα λέγαμε). Ακόμα και με μέγιστο ISO 50000 (για το φόβο των ιουδαίων περισσότερο), το αποτέλεσμα που βγήκε εξέπληξε τους πάντες. Ο γαμπρός, η νύφη, οι κουμπάροι και οι φίλοι των νεόνυμφων έπαθαν στη κυριολεξία πλάκα λέγοντας χαρακτηριστικά πως οι φωτογραφίες είναι σαν επαγγελματικές. Κάποιες από αυτές τις λήψεις μπορείτε να δείτε στο σχετικό post στο facebook που έκανε ο υπογράφων.
Κάπως έτσι λοιπόν ο ερασιτέχνης-χομπίστας φωτογράφος νοιώθει επαγγελματίας χρησιμοποιώντας απλά μια καλύτερη μηχανή. Ναι, η μηχανή δεν κάνει το φωτογράφο, αλλά σίγουρα βοηθάει στο να έχει κανείς καλύτερο αποτέλεσμα. Και με την A7 mark III, παρόλο που είναι το entry-level, η φθηνότερη full frame mirrorless, το καλύτερο αποτέλεσμα από πολλές άλλες μηχανές εκεί έξω είναι εγγυημένο. Είτε σε φωτογραφία, είτε φυσικά σε βίντεο χάρη στο 4K βίντεο που καταγράφεται από το σύνολο του αισθητήρα και αξιοποιεί στο έπακρο το ταχύτατο σύστημα αυτόματης εστίασης και το σύστημα σταθεροποίησης πέντε αξόνων της μηχανής.
Στο παραπάνω κείμενο περιγράψαμε την εμπειρία μας με τη μηχανή και γι αυτό το λόγο δεν υπάρχει βαθμολογία, καθώς άλλωστε δεν είμαστε εξειδικευμένοι πάνω στο τομέα των φωτογραφικών μηχανών.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity