Ο Darksied «έπεσε» για μια ακόμη φορά. Η Justice League ματαίωσε τα σχέδια του και τον έτρεψε σε φυγή ή απλά ο τελευταίος απασχολούσε του super heroes ώστε παρασκηνιακά να προετοιμάσει το έδαφος για κάτι μεγαλύτερο; Όταν αντιλαμβάνονται ότι ο Cyborg έχει εξαφανιστεί είναι ήδη πολύ αργά. Όταν ο τελευταίος ανακτά τις αισθήσεις του βρίσκεται υπό την ομηρεία του Darkseid ο οποίος μετά τις οδηγίες του Apokolips προσπαθεί να εντοπίσει την anti-life equation με τη χρήση της οποίας μπορεί να εξαφανίσει τη ζωή στο σύμπαν. Ωστόσο, λόγω αστοχίας του Darkseid, ο Apokolips πεθαίνει με την ημιτελή εξίσωση να εγγράφεται στον τεχνο-οργανισμό του Cyborg και να μεταφέρεται στην Γη μετά τη δραπέτευσή του. Ο ιός αυτός μεταφέρεται μέσω του online συστήματος του τελευταίου -εν αγνοία του- και διοχετεύεται στο διαδίκτυο με αποτέλεσμα τη μόλυνση των χρηστών μετατρέποντάς τους σε σαρκοβόρα ζόμπι. Δίχως να κάνει διακρίσεις, ο ιός μολύνει ακόμα και super heroes με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την εξέλιξή του αφού, λόγω των δυνατοτήτων τους, η εξάπλωση εξελίσσεται με γεωμετρική πρόοδο οδηγώντας τον πλανήτη στην καταστροφή. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η Justice League βρίσκεται σε πραγματικό αδιέξοδο· απαιτείται να επιδείξει αντανακλαστικά, αφού ταυτόχρονα πρέπει να προστατεύσει τους ανθρώπους αλλά και να αποφύγει την άμεση επαφή μαζί τους λόγω της πανδημίας.
Το DCeased καταφέρνει να σοκάρει με πολλούς τρόπους. Ο αυτονόητος είναι η εμπλοκή της Justice League σε ένα gore festival στο οποίο θα βρεθεί αντιμέτωπη με τον ίδιο της τον εαυτό. Ο αναγνώστης θα «δυσκολευτεί» να διαχειριστεί τις αμφιταλαντεύσεις, την ψυχική οδύνη, το ρίσκο, τις επιλογές και τον θάνατο του αγαπημένου του ήρωα και αυτή είναι η ιδιαιτερότητα του κόμικ. Ένα άλλο σημείο στο οποίο θα θέλαμε να σταθούμε είναι ότι το σοκ αυτό παραπέμπει στις ταινίες του George Romero. Στην πραγματικότητα η αφήγηση αλλά και το σκίτσο δημιουργούν προβληματισμό και ανησυχία καθώς τίποτα δεν μένει αλώβητο, ακριβώς όπως τα ζόμπι του Romero δεν συμμερίζονται τις ίδιες απόψεις με τους θεατές και μετατρέπουν σε απέθαντους ακόμα και τους χαρακτήρες που δεν θα «έπρεπε» να πάθουν κάτι. Ένα δεύτερο σημείο είναι ο τρόπος του zombification μέσα από το οποίο ασκείται κριτική στη σύγχρονη καπιταλιστική και απρόσωπη κοινωνία.
Ας μην ξεχνάμε ότι ο Romero σε κάθε project «κλείνει» το μάτι με τον έναν ή τον άλλον τρόπο στους θεατές, είτε αυτό πρόκειται για τον πρωταγωνιστικό ρόλο ενός έγχρωμου μοναδικού επιβιώσαντα αλλά που βρίσκει τραγικό θάνατο από τις σφαίρες λευκών στο Night of the living dead (1968), είτε το περιβάλλον του mall του Dawn of the Dead (1978) όπου χαρακτηρίζει το consumerism ως zombification, είτε το Land of the dead (2005) δημιουργώντας μια καρικατούρα της αμερικάνικης και κατ’ επίφαση land of the free. Κλείνοντας αυτή την παρένθεση, το DCeased χωρίς να προχωρά σε ιδιαίτερες αναλύσεις, επιβεβαιώνει ότι το zombification μέσα από την νέα τεχνολογία καθιστά την τελευταία ξενιστή του «ιού». Προφανώς και δεν υφίσταται οποιοδήποτε συντηρητική ηθικολογία ή κάποιου είδους λουδισμός, αλλά οπωσδήποτε η ειρωνεία είναι πασιφανής. Η ατομικιστική οπτική του social μέσα από social apps, fake news, fora και λοιπά φαντασιακά αποσύρεται όταν κοινωνικά μετατρέπονται σε zombie. «Κοινωνία» μιας μάζας και όχι προσώπων. Μια ειρωνεία που μας προκάλεσε μειδίαμα, ομολογούμε. Τέλος, είναι εις γνώσιν μας το «Marvel Zombies» και εσκεμμένα δεν επιθυμούμε τις συγκρίσεις για ποικίλους λόγους.
Το σκίτσο και οι διάλογοι είναι εξαιρετικοί· το δραματικό στοιχείο τονίζεται και στους δύο τομείς με συνέπεια, επαναλαμβάνοντας εσκεμμένα και αναπόφευκτα κλισέ αντίστοιχων θεματικών. Ο τόμος DCeased της παρουσίασης συγκεντρώνει τα τεύχη 1 έως 6 τα οποία κυκλοφόρησαν από τον Μάιο μέχρι τον Οκτώβρη του 2019 και . Ακολούθησαν spin offs και sequels τα οποία με την σειρά τους καλύπτουν και επεκτείνουν το σύμπαν της ιστορίας.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity