Το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb ανακάλυψε 80 νέα, πρώιμα supernova

Με την τεχνολογική του υπεροχή, το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb (JWST) ανοίγει μια νέα εποχή στην κοσμική εξερεύνηση. Στην προσπάθειά του να αποκαλύψει τους εκρηκτικούς θανάτους μεγάλων αστεριών στο πρώιμο σύμπαν, βρήκε στοιχεία για 80 νέα πρώιμα σουπερνόβα σε ένα μικρό τμήμα του ουρανού.

Αυτός ο αριθμός είναι δέκα φορές υψηλότερος από αυτό που είχε ανακαλυφθεί μέχρι τώρα στην κοσμική ιστορία. Μεταξύ αυτών των σουπερνόβα είναι το παλαιότερο και πιο μακρινό που έχει παρατηρηθεί ποτέ, το οποί εξερράγη όταν το Σύμπαν, ηλικίας τώρα 13,8 δισεκατομμυρίων ετών, ήταν μόλις 1,8 δισεκατομμυρίων ετών.

Χάρη στην εξαιρετική ευαισθησία του JWST στο υπέρυθρο φως, οι αστρονόμοι μπορούν τώρα να παρατηρήσουν σουπερνόβα που εμφανίστηκαν πριν από περισσότερα από 12 δισεκατομμύρια χρόνια.

Η μελέτη των σουπερνόβα σε ένα Σύμπαν ηλικίας μικρότερης των 2 δισεκατομμυρίων ετών αποκαλύπτει πιο ακραία περιβάλλοντα με αστέρια που περιέχουν λιγότερα βαριά στοιχεία, σε σύγκριση με σημερινά αστέρια πλούσια σε μέταλλα, όπως ο Ήλιος. Αυτό βοηθά τους επιστήμονες να κατανοήσουν πώς τα αστέρια εμπλουτίζονται με μέταλλα κατά τη διάρκεια του σχηματισμού τους.

Εικόνα: NASA, ESA, CSA, STScI, JADES Collaboration