"Οι περισσότεροι από εσάς έχετε στο μυαλό σας τη NASA ως διαστημική υπηρεσία και ως υπηρεσία αερομεταφορών. Είναι επίσης μια υπηρεσία που ασχολείται το κλίμα", δήλωσε ο διαχειριστής της NASA, Bill Nelson, σε συνέντευξη Τύπου. Η NASA παρακολουθεί τη Γη από το διάστημα — χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως δορυφόρους για την παρακολούθηση παγκόσμιων καιρικών συνθηκών και συστημάτων νερού — και αναπτύσσει τεχνολογίες για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα.
Αλλά η NASA αναπτύσσει επίσης αεροσκάφη, όπως το ηλεκτρικό αεροσκάφος X-57 Maxwell και το μεταφορικό αεροπλάνο Super Guppy. Αυτό περιλαμβάνει την ανάπτυξη αεροναυτικών τεχνολογιών που τελικά φτάνουν στους τύπους εμπορικών αεροπλάνων που χρησιμοποιούμε σήμερα οι περισσότεροι από εμάς.
"Όταν πετάς με οποιοδήποτε είδος αεροσκάφους, περιτριγυρίζεσαι από την τεχνολογία της NASA", είπε ο Nelson. Οι εξελίξεις στον σχεδιασμό των αεροπλάνων όπως τα φτερά, οι μικρές κάθετες προεκτάσεις των φτερών, δημιουργήθηκαν από τη NASA τη δεκαετία του 1970 και είναι πλέον πανταχού παρούσες στα επιβατικά αεροσκάφη.
Ο οργανισμός ελπίζει ότι το project Sustainable Flight Demonstrator μπορεί να προσφέρει ένα παρόμοιο είδος καινοτομίας με τη μορφή μιας νέας δομής πτερυγίων που ονομάζεται διηχητική πτέρυγα με δοκούς. Θα συνεργαστεί με την Boeing για να σχεδιάσει και να κατασκευάσει το νέο αεροσκάφος, το οποίο θα πρέπει να είναι πιο αποδοτικό ως προς τα καύσιμα και θα μπορούσε να χρησιμοποιεί έως και 30% λιγότερα από τα τρέχοντα αεροσκάφη.
Η ιδέα είναι ένα αεροπλάνο με πιο αποδοτικούς κινητήρες και φτερά που κάθονται ψηλά στο σώμα του αεροπλάνου και είναι μακρύτερα και λιγότερο φαρδιά, που υποστηρίζονται από ένα στήριγμα που προέρχεται από το κάτω μέρος του σκελετού. Αυτό δημιουργεί λιγότερη αντίσταση, ενώ τόσο το φτερό όσο και το στήριγμα παρέχουν ανύψωση.
«Η αεροδυναμική αυτού του είδους είναι στην πραγματικότητα γνωστή εδώ και πολύ καιρό», δήλωσε ο Bob Pierce, αναπληρωτής διαχειριστής της Διεύθυνσης Έρευνας της Αεροναυτικής Αποστολής της NASA. "Αν αυξήσετε την αναλογία διαστάσεων ενός πτερυγίου, μειώνετε φυσικά την επαγόμενη οπισθέλκουσα αυτού του αεροπλάνου — την αντίσταση λόγω ανύψωσης. Γνωρίζουμε ότι αν το κάνουμε αυτό, υπάρχει καλύτερη αεροδυναμική, υπάρχει λιγότερη αντίσταση, καίμε λιγότερα καύσιμα".
Η πρόκληση, σε αυτή την περίπτωση, είναι η δημιουργία της δομής που απαιτείται για αυτό το σχήμα φτερού, χωρίς να προστίθεται πολύ βάρος στο αεροσκάφος. Η Boeing αποκάλυψε την πρώτη έκδοση αυτού του concept το 2019, αλλά θα χρειαστούν αρκετά χρόνια για να ενσωματωθούν άλλες τεχνολογίες και να φτάσουμε σε κάτι που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στην πραγματικότητα.
Η ιδέα είναι ότι, αυτό δεν θα είναι μόνο ένα πειραματικό αεροσκάφος. Αντίθετα, η NASA θέλει να αναπτύξει τεχνολογία που μπορεί να χρησιμοποιηθεί εμπορικά. Στόχος το πρώτο πρωτότυπο να πετάξει το 2028 και να είναι σε εμπορική χρήση μέχρι τη δεκαετία του 2030.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity