Οι μαθητές των οποίων τα ονόματα ξεκινούν με τα πρώτα γράμματα του αλφαβήτου επιτυγχάνουν, κατά μέσο όρο, ελαφρώς υψηλότερες βαθμολογίες, κατά 0,3 βαθμούς στην κλίμακα του 100. Αντίθετα, όσοι τα ονόματα αρχίζουν με ένα γράμμα που βρίσκεται προς το τέλος του αλφαβήτου παρουσιάζουν ισοδύναμη πτώση στις βαθμολογίες. Αυτό δημιουργεί μια διαφορά 0,6 μονάδων, η οποία μπορεί να φαίνεται ελάχιστη, αλλά έχει πραγματικό αντίκτυπο στους γενικούς μέσους όρους των μαθητών και, κατ' επέκταση, στις μελλοντικές επαγγελματικές τους ευκαιρίες. Όλα αυτά βεβαίως όταν η βαθιμολόγηση των γραπτών πραγματοποιείται με βάση την αλφαβητική ταξινόμηση των διαγωνιζόμενων και όχι με τυχαία σειρά.
Οι ερευνητές σημείωσαν επίσης ότι τα σχόλια που απευθύνονταν σε μαθητές "αλφαβητικά μειονεκτούντες" ήταν συχνά πιο αρνητικά και λιγότερο ευγενικά. Η ποιότητα της βαθμολόγησης μειώνεται σταδιακά καθώς οι αξιολογητές εργάζονται μέσα από τη στοίβα των εργασιών, ένα φαινόμενο που επιδεινώνεται λόγω της κόπωσης.
Οι υπεύθυνοι της μελέτης, Jun Li, Jiaxin Pei και Helen Wang, προτείνουν απλές προσαρμογές για την εξουδετέρωση αυτής της μεροληψίας: επιλογή μιας τυχαίας σειράς στη βαθμολόγηση των εργασιών, χρήση περισσότερων βαθμολογητών για μεγαλύτερες τάξεις ή πιο ομοιόμορφη κατανομή του φόρτου εργασίας.
Τα ευρήματά τους, αν και βρίσκονται ακόμη σε προδημοσίευση, έχουν ήδη συζητηθεί ευρέως στους ακαδημαϊκούς κύκλους και έχουν συγκεντρώσει το γενικό ενδιαφέρον, επιβεβαιώνοντας τις υποψίες που διατηρούν εδώ και καιρό πολλοί εκπαιδευτικοί.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity