Ανακαλύφθηκαν υδρατμοί στον εξωπλανήτη Smertrios

Η πρόσφατη ανακάλυψη υδρατμών στην ατμόσφαιρα του εξωπλανήτη Smertrios, ενός «καυτού» πλανήτη που μοιάζει με τον Κρόνο, έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον των αστρονόμων και αμφισβητεί τα υπάρχοντα μοντέλα σχηματισμού πλανητών. Ο Smertrios, ο οποίος περιφέρεται γύρω από ένα κίτρινο υπογίγαντα αστέρι σε απόσταση περίπου 247 ετών φωτός από τη Γη, παρουσιάζει μια μοναδική σύνθεση πλούσια σε μέταλλα και μια ασυνήθιστα υψηλή πυκνότητα για έναν γίγαντα αερίου. Αυτή η ανακάλυψη, που έγινε δυνατή από τον φασματογράφο CARMENES και το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb, υποδηλώνει ότι ο Smertrios έχει αναλογία άνθρακα προς οξυγόνο μικρότερο από ένα και ίσως μια ομοιογενή ατμόσφαιρα σε χημική ισορροπία. Η παρουσία υδρατμών είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα γιατί θα μπορούσε να παρέχει πληροφορίες για τη δυναμική της ατμόσφαιρας και τις δυνατότητες για χημικές διεργασίες σε τέτοιους εξωπλανήτες. Αυτό το εύρημα εγείρει επίσης ερωτήματα σχετικά με το σχηματισμό του πλανήτη και τα υλικά που αποτελούσαν τον αρχικό πρωτοπλανητικό δίσκο από τον οποίο σχηματίστηκε.