Τα cut-scenes του Dark Souls 2 λειτουργούν σε πραγματικό χρόνο σε όλες τις πλατφόρμες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια αυτόματη αναβάθμιση στο PS4, με τον Last Giant να παρουσιάζει εν προκειμένω textures υψηλότερης ανάλυσης.
Για αυτήν την ανάλυση χρησιμοποιούμε τον gold master κώδικα του PS4, κάτι που μας επιτρέπει να έχουμε μια καθαρή εικόνα του τελικού προϊόντος πριν από την κυκλοφορία του, αν και το υποχρεωτικό πλέον day one patch ίσως προσφέρει μικρές βελτιώσεις στο lauch (αυτή τη στιγμή του menu δείχνει "version 1.00" και "calibrations 2.00"). Η πρόσβαση σε αυτό το στάδιο συνοδεύεται από κάποιους περιορισμούς που έχουν να κάνουν με την στρατηγική μάρκετινγκ της Namco Bandai για τον τίτλο - και πιο συγκεκριμένα το γεγονός ότι εστιάζουμε στην περιοχή "Forest of the Fallen Giants" προς το παρόν, αν και θα ήταν δίκαιο να πούμε ότι είναι ένα κομμάτι του παιχνιδιού που "ταλαιπωρεί" αρκετά την μηχανή γραφικών.
Η επανέκδοση του Dark Souls 2 είναι κάτι περισσότερο από μια αναβάθμιση στα 1080p. Ο φωτισμός έχει αλλάξει για να δώσει μεγαλύτερη αντίθεση στο περιβάλλον, κάτι που κάνει τις λεπτομέρειες αυτού να εμφανίζονται εντονότερες.
Η πρώτη εντύπωση είναι ότι το Dark Souls 2 στο PS4 δεν είναι αψεγάδιαστο, ωστόσο είναι η καλύτερη υλοποίηση του παιχνιδιού μέχρι στιγμής. Η καταμέτρηση pixels αποκαλύπτει τέλεια ανάλυση 1920x1080, κάτι που ελπίζουμε να μπορέσουμε να επιβεβαιώσουμε και στο Xbox One. Ταυτόχρονα, την εμφάνισή του κάνει και post-process anti-aliasing αντίστοιχο με την τεχνική FXAA που συναντάμε στην έκδοση του PC. Συγκρινόμενο με την προηγούμενη γενιά, η βελτίωση στην καθαρότητα εικόνας από τα 720p είναι αξιοσημείωτη. Είναι δίκαιο να πει κανείς ότι η From Software είχε σχεδιάσει κάτι τέτοιο από νωρίς, αναφέροντας από την αρχή ότι η νέα μηχανή του Dark Souls 2 είχε σχεδιαστεί έχοντας κατά νου την αρχιτεκτονική των PS4 και Xbox One. Οι περσινές κυκλοφορίες στο PS3 και Xbox 360 έκαναν την δουλειά τους, αλλά σε καμία περίπτωση δεν χαρακτηρίζονταν ως βέλτιστες, αφού οι επιδόσεις πλήττονταν πολύ με το νέο μοντέλο φωτισμού, το σύστημα animation και τη βελτιωμένη φυσική. Κάθε μια από τις δύο εκδόσεις είχε σημεία που άγγιζαν τα 20 καρέ το δευτερόλεπτο, flickering και θέματα με το ambient occlusion, ενώ την εμφάνισή του έκανε και pop-in, κάτι που απουσίαζε από τους προηγούμενους τίτλους της σειράς. Όπως γίνεται προφανές, δεν ήταν η ιδανική κατάσταση.
Το Dark Souls 2: Scholar of the First Sin στο PS4, συγκρινόμενο με την απλή έκδοση του PS3. Μπορείτε να διαλέξετε ανάλυση 1080p στο video, για την βέλτιστη εμπειρία.
Τίποτα από τα παραπάνω δεν ισχύει στο PS4. To art design του κόσμου του Dark Souls 2 απαλλάσσεται από τα χαμηλής ανάλυσης textures της προηγούμενης γενιάς και πλέον παρουσιάζεται σε όλη του την αίγλη. Νέα υλικά έχουν σχεδιαστεί για τα βουνά γύρω από την περιοχή "Forest of the Fallen Giants". Από τα εφέ, στις σκιές και στο motion blur, όλες οι πτυχές εμφανίζονται σαφώς βελτιωμένες - κάνοντας την μετάβαση από το PS3 στο PS4 μια ουσιαστική αναβάθμιση. Ο φωτισμός του Dark Souls 2 έχει επίσης βελτιωθεί, με έναν οπτικό τομέα πιο ζωντανό και με μεγαλύτερη αντίθεση. Φυσικά ο κόσμος είναι πιο ευκρινής στο PS4, κάτι που οφείλεται στην μετάβαση στα 1080p, αλλά και οι εξωτερικές περιοχές έχουν επανασχεδιαστεί από άποψης φωτισμού, με το αποτέλεσμα να είναι φωτεινότερες περιοχές και η καλύτερη ανάδειξη των λεπτομερειών του περιβάλλοντος.
Το νέο σύστημα φωτισμού επηρεάζει και τους εσωτερικούς χώρους, φωτίζοντας καλύτερα αυτήν την σκηνή με το bonfire. Το screen-space ambient occlusion (SSAO) επίσης εμφανίζεται ισχυρότερο γύρω από τα αντικείμενα, ως παραπροϊόν του ισχυρότερου φωτισμού.
Για όσους θυμούνται το βίντεο από τα πρώτα builds του Dark Souls 2 που παρουσίαζε textures, γεωμετρία και φωτισμό που δεν χρησιμοποιήθηκε στο τελικό προϊόν, ο φωτισμός αυτής της έκδοσης παρουσιάζει ένα παρόμοιο αποτέλεσμα. Είναι μια σαφής βελτίωση, η οποία βοηθάει την ορατότητα ενώ βελτιώνει τα τις λεπτομέρειες των textures στην περιοχή του δάσους. Όσον αφορά τους εσωτερικούς χώρους, το πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα που παρουσιάζεται δημιουργεί πιο έντονα περιγράμματα γύρω από κάθε αντικείμενο, αν και αυτό το εφέ σκίασης είναι ευτυχώς μικρότερο σε ένταση στους εξωτερικούς χώρους. Τόσο το PS3 όσο και το Xbox 360 δημιουργούν μια πιο θολή εικόνα σε άμεση σύγκριση, αλλά όσον αφορά τον σχεδιασμό των dungeons, το PS4 βασίζεται στην γεωμετρία της ήδη υπάρχουσας έκδοσης.
Τα textures είναι σαφώς βελτιωμένα σε σχέση με τις εκδόσεις του PS3 και Xbox 360. Εν προκειμένω, το mapping της πλαγιάς έχει αντικατασταθεί από ένα ολοκαίνουριο asset.
Ωστόσο, δεν έχουμε να κάνουμε με μια αντιγραφή-επικόλληση της προηγούμενης εμπειρίας. Το Dark Souls 2 στο PS4 μπορεί να μην προσθέτει νέες περιοχές στο Drangleic, αλλά αλλάζει την τοποθέτηση των εχθρών ούτως ώστε να δώσει μια διαφορετική αίσθηση. Αυτό εφαρμόζεται από την αρχή του Forest of the Fallen Giants, με κάποιες από τις αλλαγές αυτές να μας πιάνουν απροετοίμαστους. Δεν έχει γίνει πλήρης προσαρμογή σε όλες τις περιπτώσεις, αλλά οι νέες θέσεις θα κάνουν τους βετεράνους τους είδους να βασιστούν για ακόμη μια φορά στο ένστικτό τους και να προσέχουν σε κάθε βήμα. Εδώ δίνεται έμφαση στα δυνατά σημεία του PS4. Σε δύο αρχικές περιοχές παρατηρούμε έναν αρκετά μεγαλύτερο αριθμό εχθρών σε σχέση με το PS3 και το 360. Εκεί που ήταν ένας, τώρα οι στρατιώτες εμφανίζονται σε τριάδες και ο αριθμός του "hollow infantry" είναι πολύ μεγαλύτερος. Για να αντιμετωπιστεί κάτι τέτοιο, η νέα έκδοση υποστηρίζει co-op μέχρι 6 άτομα, σε αντίθεση με τους 4 των ήδη υπαρχουσών εκδόσεων - αν και κάθε slot μπορεί πολύ εύκολα να καταληφθεί από invaders. Όλα τα παραπάνω κατευθύνουν την προσοχή μας στις επιδόσεις. Με την μηχανή γραφικών να έχει σχεδιαστεί γύρω από την προσαρμογή στην αρχιτεκτονική του PS4 και του Xbox One, δεν προκαλεί έκπληξη ο στόχος των 60 καρέ το δευτερόλεπτο για το Dark Souls 2. Ως μια offline δοκιμή πάντα γιατί δυστυχώς δεν μπορεί να υπάρξει μέτρηση των σημείων όπου ο παίκτης δέχεται εισβολείς στον κόσμο του, ή των σημείων όπου οι κηλίδες αίματος γεμίζουν τον χώρο. Ακόμα και έτσι, όμως, τα αποτελέσματα καταδεικνύουν μια σαφή ώθηση των επιδόσεων.
Οι μετρήσεις frame-rate σπάνια ευνοούσαν την σειρά Souls στις κονσόλες. Ωστόσο, τα 60 καρέ το δευτερόλεπτο επιτυγχάνονται επί το πλείστον στο PS4 στην περιοχή "Forest of the Fallen Giants", με μερικές πτώσεις κοντά στα 50 καρέ, στο μέσο αυτού του video.
Συνοψίζοντας, το παιχνίδι διατηρεί τα 60 καρέ το δευτερόλεπτο για την πλειοψηφία του χρόνου στο PS4, με το v-sync πάντα ενεργοποιημένο. Τα κακά νέα είναι ότι το frame-rate δεν είναι απόλυτα κλειδωμένο. Στις περιοχές με πολλά καταστρεφόμενα αντικείμενα, το frame-rate πέφτει κοντά στα 50, ενώ μια έκρηξη στις δοκιμές μας το έφτασε στα 45, αν και στιγμιαία. Επίσης, την εμφάνισή τους κάνουν και κάποιες μικροκαθυστερήσεις, αλλά αξίζει να σημειωθεί ότι αυτές είναι εξαιρέσεις στον κανόνα των 60 καρέ το δευτερόλεπτο. Ως σημείο αναφοράς, οι επιδόσεις είναι στο ίδιο επίπεδο με αυτές του The Last of Us Remaster στο PS4: 60 καρέ το δευτερόλεπτο με μερικά "δύσκολα" σημεία. Ο στόχος του Dark Souls 2 για τα 60 καρέ το δευτερόλεπτο είναι παρόμοιος όσον αφορά την συχνότητα των πτώσεων, με τα σημεία όπου δεν υπάρχει απολύτως κανένα πρόβλημα να θεωρούνται εύκολα ως κάτι δεδομένο. Στην τελική, η μετάβαση από τα 20 καρέ το δευτερόλεπτο του PS3 δημιουργεί χαοτικές διαφορές όσον αφορά την απόκριση στον χειρισμό. Είναι ένας τομέας που έχει ιδιαίτερη σημασία όσον αφορά τον συγχρονισμό των κινήσεων στη μάχη - και μόλις κάποιος κάνει την μετάβαση, δύσκολα θα μπορέσει να επιστρέψει στις αργές εκδόσεις της προηγούμενης γενιάς.
Μία μόνο εικόνα τα λέει όλα. Το aliasing των σκιών της προηγούμενης γενιάς έχει εξαφανιστεί, και το PS4 είναι ικανό για το υψηλότερο setting που έχουμε δει σε κονσόλα.
Δεν χρειάζεται φυσικά να αναφερθεί ότι είναι ένα τολμηρό εγχείρημα. Μετά την εμπειρία της σειρά Souls σε ρυθμούς ανανέωσης κάτω των 30 καρέ το δευτερόλεπτο, είναι υπέροχο να υπάρχει μια έκδοση στις κονσόλες με στόχο τα 60 καρέ, ακόμα και αν δεν είναι πλήρως συνεχής. Οπτικά, ο σκηνοθέτης της σειράς Hidetaka Miyazaki μπορεί να ωθήσει ακόμα περαιτέρω το PS4 με το Bloodborne -το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει λίγο πριν το DS2- αν και η ομάδα ανάπτυξης παραδέχεται ότι θα περιορίσει το frame rate στα 30 καρέ το δευτερόλεπτο για τον τίτλο. Αυτό που έχουμε με το Dark Souls στο PS4 είναι η ήδη υπάρχουσα ποιότητα, ραφιναρισμένη για την νέα γενιά, η οποία σε συνδυασμό με τις βελτιώσεις δημιουργεί την απόλυτη κυκλοφορία του τίτλου.
Τα εφέ όπως η φωτιά τώρα φωτίζουν τις γύρω επιφάνειες. Συγκριτικά, τα αντίστοιχα εφέ σε PS3 και Xbox 360 δεν έχουν κάποιο αποτέλεσμα στην σκηνή.
Ενώ η έκδοση του Dark Souls 2 για το PS4 είναι λίγο πολύ πλέον ένα... γνωστό μέγεθος, πολλές ερωτήσεις παραμένουν. Θα βρουν τον δρόμο τους στο Xbox 360 και PS3 οι βελτιώσεις στο co-op και το σύστημα φωτισμού του Scholar of the First Sin; Μπορεί το Xbox One να επιτύχει το ίδιο επίπεδο επιδόσεων με το PS4; Επίσης, τίθεται και το ερώτημα του κατά πόσο το πακέτο του Scholar of the First Sin αποτελεί μια ουσιαστική αναβάθμιση για τους χρήστες PC, έχοντας κατά νου ότι το 1080p60 gameplay δεν είναι κάτι καινούριο για την συγκεκριμένη πλατφόρμα. Σκοπεύουμε να έχουμε τις απαντήσεις πάνω σε αυτά τα ερωτήματα το συντομότερο δυνατόν.
preorder
Το πρωτο Dark Souls το αγαπησα νομιζω πιο πολυ..