Με συνολικά 10 εκατομμύρια subscribers, οι δυο νεαροί gamers έγιναν υπεραστέρες της πλατφόρμας πριν λίγα χρόνια, όταν ο πρώτος αναδείχθηκε ως ένας ακόμα Call of Duty guru, με βίντεο που υποτίθεται είχαν πληροφορίες για το επόμενο installment μήνες πριν βγάλει οποιοσδήποτε άλλος αντίστοιχο βίντεο, αλλά και με άλλα βίντεο με τα οποία γινόταν ένας από τους πρώτους ανθρώπους που έχει ανεβάσει in-game υλικό από την επόμενη πολυαναμενόμενη κυκλοφορία. Προφανώς ο TmartN, ή Trevor Martin, είχε πλέον πίσω του ένα τεράστιο κοινό, καθώς το Call of Duty ήταν ακόμα στο ζενίθ της δημοτικότητάς του, κάτι που ενδεχομένως να του έφερε κέρδος και από την ίδια την Activision. Αυτό μπορεί να μην είναι ηθικό, αλλά δεν είναι παράνομο. Σημειώστε τη λέξη «παράνομο» γιατί θα τη χρειαστούμε μετά. Ακόμα και με τόσους subscribers, το νέο σπίτι που επέδειχνε με καμάρι στο Twitter, καθώς και το ακριβό αυτοκίνητο στο γκαράζ του, δύσκολα αγοράζονται με λεφτά από το YouTube. Ο ProSyndicate, ή Tom Cassell, είναι απορίας άξιο πώς έφτασε στο επίπεδο που έφτασε, κυρίως γιατί τα τελευταία χρόνια έγινε (όπως πάρα πολλοί άλλοι) «γυρολόγος», υπό την έννοια του ότι έπαιζε ό,τι παιχνίδι κυκλοφορούσε, χωρίς κάποια συνοχή στο περιεχόμενο και γενικότερα το κανάλι του αποπνέει από τότε μια αίσθηση απελπισίας και λογικής «δεν βαριέσαι», ενώ αντίθετα άλλοι, όπως ο SeaNanners, έχουν καταφέρει να κάνουν κάτι παρόμοιο με τρομερή επιτυχία.
Πέρα από το αδιάφορο περιεχόμενο των καναλιών τους, αλλά και την επιτυχία που έχουν γνωρίσει τον τελευταίο καιρό, οι Martin και Cassell έχουν ακόμα ένα κοινό στοιχείο. Είναι εγκληματίες. Η ιστορία είναι λίγο μεγάλη, οπότε ας ξεκινήσουμε αμέσως:
Στο Counter-Strike: Global Offensive υπάρχουν ένα σωρό skins για τα όπλα του παιχνιδιού. Αυτά τα skins ξεκλειδώνονται στην τύχη, αφότου ο παίκτης αγοράσει (ή κερδίσει) κάποια cases και μετά χρησιμοποιήσει τα αντίστοιχα κλειδιά που ανοίγουν αυτά τα cases. Λόγω της ιδιαίτερης δημοτικότητας του CSGO, αλλά και της σπανιότητας ορισμένων από αυτά τα skins, κάποιοι έχουν βγάλει ακόμα και μερικές χιλιάδες δολάρια πουλώντας τα skins που τους έχουν τύχει στα case openings. Έτσι, δημιουργήθηκε και μια άλλη τάση, αυτή του τζόγου με…νόμισμα τα skins του CSGO.
Πολλά gambling sites δημιουργήθηκαν προκειμένου να εκμεταλλευτούν τη νέα τρέλα, στα οποία οι χρήστες μπορούσαν να ποντάρουν κάποια από τα skins που είχαν στην κατοχή τους, με σκοπό να κερδίσουν και άλλα. Ή να τα χάσουν όλα, γιατί προφανώς έτσι δουλεύει ο τζόγος στη συγκεκριμένη περίπτωση, αφού η διαδικασία θυμίζει αρκετά το στρίψιμο ενός νομίσματος, ή χάνεις ή κερδίζεις.
Η δημοτικότητα των gambling sites αυτών άρχισε να αυξάνεται ραγδαία και έτσι διάφοροι YouTubers που παρείχαν περιεχόμενο CSGO, δημοσίευσαν αντίστοιχα βίντεο όπου μιλούσαν για τους κινδύνους του να εθιστεί κανείς στον τζόγο (έχουν κάποιο δίκιο), όπου παρότρυναν το κοινό τους να μην παίζει αν είναι ανήλικοι και τα λοιπά. Και από ό,τι φαίνεται κάτι τέτοιο είναι πολύ πιθανό, αφού το Bloomberg αναφέρει ότι στο skin gambling διακινήθηκαν το 2015 2,3 δις δολάρια. 2,3 ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΔΟΛΑΡΙΑ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΩΝ. Από την άλλη, κάποιοι από αυτούς ήταν sponsored από κάποια gambling sites και εμφάνιζαν ένα κλιπάκι λίγων δευτερολέπτων στην αρχή του βίντεό τους, διαφημίζοντάς τα. Μέχρι αυτό το σημείο, τίποτα δεν είναι παράνομο. Δεν εξετάζουμε την ηθική του θέματος, κοιτάμε μόνο το νομικό κομμάτι. Και εδώ είναι που μπαίνουν στην εξίσωση οι Martin και Cassell.
Μια ωραία πρωία, ο TmartN ανεβάζει ένα βίντεο όπου τζογάρει σε ένα τέτοιο site, το CSGOLotto, και κερδίζει κάποια λεφτά. Στην αρχή ήταν λίγα, αλλά μετά από μερικά βίντεο είχε κερδίσει ένα αξιοσέβαστο χρηματικό ποσό, πάντα τζογάροντας weapon skins του CSGO υπενθυμίζουμε. Παρόμοια κίνηση παρατηρήθηκε και στο κανάλι του Syndicate, ο οποίος, και αυτός, παρότρυνε το κοινό του να τσεκάρει το site που «ανακάλυψε» γιατί είναι πολύ κουλ και γιατί μπορούν να κερδίσουν πολλά λεφτά.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί ότι εγώ, ο Martin και ο Cassell είμαστε χονδρικά στην ίδια ηλικία (22, 24 και 23 αντίστοιχα), η οποία τυχαίνει να είναι πολλά χρόνια μεγαλύτερη από το μέσο όρο ηλικίας του κοινού τους. Η βασική διαφορά μας είναι ότι εγώ έχω μεγαλώσει στην Ελλάδα και έτσι όταν είδα και τους δυο να αρχίζουν να ασχολούνται με το ίδιο site που αφορά ένα παιχνίδι, ή καλύτερα μια απόρροια ενός παιχνιδιού, με την οποία δεν είχαν ασχοληθεί ξανά στο παρελθόν, με έβαλε σε σκέψεις ότι κάπως τα πράγμα τσουλούσε αργά και σταθερά στην παρανομία. Και ως εκ θαύματος είχα δίκιο. Βλέπετε, αυτό που παρέλειψαν και οι δυο να κάνουν σε αυτά τα βίντεο που ανέβασαν στα κανάλια τους είναι να πουν ρητά στον κόσμο ότι τους ανήκει το CSGOLotto, αφού στα επίσημα έγγραφα ίδρυσης της εταιρίας πίσω από το εν λόγω site, ο Trevor Martin εμφανίζεται ως πρόεδρος και ο Tom Cassell ως αντιπρόεδρος. Τους ανήκει πλήρως δηλαδή το gambling site το οποίο όχι μόνο διαφήμιζαν, αλλά και στο οποίο έπαιζαν οι ίδιοι. Ας αναλύσουμε όμως καλύτερα από την προηγούμενη πρόταση γιατί η κίνησή τους αυτή είναι πιο κολάσιμη ποινικά και από το να σου φέρνει ο θείος σου παιχνίδι για το Xbox One στα γενέθλιά σου, ενώ εσύ έχεις PS4.
Πρώτον είναι παράνομο να διαφημίζεις κάτι, οποιοδήποτε προϊόν ή υπηρεσία, από το οποίο έχεις οικονομικό όφελος, χωρίς να ξεκαθαρίσεις από πριν τι ισχύει. Αν για παράδειγμα πληρωθεί κάποιος για να προωθήσει κάποιον τίτλο στο κανάλι του μέσω ενός βίντεο, αυτό πρέπει να αναφερθεί ρητά στο βίντεο ή στο description. Επομένως εδώ έχουμε μια τέτοια περίπτωση, αφού το site κερδίζει μέσω διαφημίσεων, αλλά και μέσω κράτησης ενός μέρους της αξίας των skins που παίζονται. Οι Martin και Cassell θα μπορούσαν απλά να χορηγούνται από το CSGOLotto, αλλά και πάλι θα είχαν παρανομήσει γιατί είναι άλλο να λες «δείτε το φανταστικό site που ανακάλυψα» και άλλο «Οι άνθρωποι από το CSGOLotto με πλησίασαν και μου ζήτησαν να διαφημίσω το site τους λέγοντας την γνώμη μου για αυτό». Πολύ ξεκάθαρα τα πράγματα ως εδώ. Το αστείο είναι ότι δεν είναι η πρώτη φορά που ο ProSyndicate έρχεται υποπίπτει σε τέτοιο παράπτωμα, αφού παλαιότερα είχε κάνει ένα review του Dead Realm, ενός horror game, στο κανάλι του, χωρίς να δηλώσει ότι ήταν ένας από τους επενδυτές του παιχνιδιού. Η ίδια παράνομη ενέργεια είχε γίνει και από τον προαναφερθέντα SeaNanners, επίσης επενδυτή στο συγκεκριμένο παιχνίδι. Το πόσο έξυπνο βέβαια είναι να είσαι επενδυτής σε ένα τέτοιας (χαμηλής) ποιότητας παιχνίδι, να το διαφημίζεις παραπλανητικά και να ρισκάρεις το ήδη μεγάλο subscriber base σου, το αφήνουμε στην κρίση σας. Αξιοσημείωτο είναι ότι η απάτη του CSGOLotto πρωτοεμφανίστηκε μετά από βίντεο-αποκάλυψη ενός YouTuber υπό το όνομα ”Honor the Call”, ενώ άλλα, μεγαλύτερα κανάλια όπως το H3H3Productions ή ο Philip Defranco κάλυψαν το συγκεκριμένο ζήτημα, δίνοντάς του το μέγεθος και την προσοχή που του αξίζει.
Προχωρώντας, η παρανομία συνεχίζεται, αφού δεν επιτρέπεται να παίζεις στο site τζόγου το οποίο σου ανήκει για λόγους διαφάνειας. Εφόσον σου ανήκει το site θα μπορούσες άνετα να καθορίζεις την έκβαση του κάθε πονταρίσματος. Το έκαναν οι συγκεκριμένοι στο πλαίσιο εκείνων των βίντεο; Δεν μπορούμε να ξέρουμε. Το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι ότι μιλάμε για κάτι αυτονόητο και για κάτι που ένας 24χρονος Αμερικανός και ένας 23χρονος Βρετανός θα έπρεπε να γνωρίζουν. Ακόμη, μιας και το site κερδίζει μέρος της αξίας του πονταρίσματος κάθε φορά, το να παίζουν οι ιδιοκτήτες του site στο ίδιο το site είναι άδικο για τους υπόλοιπους, οι οποίοι, σε περίπτωση που χάσουν, δεν μπορούν να βρουν στην τσέπη τους μετέπειτα έστω ένα ποσοστό όσων χρημάτων έχασαν. Πολύ φοβάμαι ότι τα γνώριζαν όλα αυτά, απλά διάλεξαν να παρανομήσουν. Αυτό που με εκνευρίζει περισσότερο όμως είναι ότι δεν φαίνεται να τους καίγεται καρφί. Μετά από πολύ λίγα tweets και από τους δυο, η ζωή συνεχίζεται και ασχολούνται π.χ. με το UFC 200. Ο Tmartn κατέβασε τα βίντεο στα οποία φαίνεται να τζογάρει στο CSGOLotto, αλλά και ένα απολογητικό vlog, το οποίο πιστεύω κατέβασε γιατί πολύ απλά σκάβει ακόμα πιο βαθιά το λάκκο του με όσα λέει, τουλάχιστον από όσα συμπέρανα όταν το είδα. Πριν τα κατεβάσει όμως φρόντισε να αλλάξει ελαφρώς την περιγραφή προσπαθώντας να δείξει ότι είχε δηλώσει πως σχετίζεται άμεσα με το στοιχηματικό site, χωρίς όμως ουσιαστική διαφορά. Κουτοπονηριά με λίγη απληστία στο πλάι λοιπόν και εξαπάτηση των εκατομμυρίων ατόμων που τους εμπιστεύονταν ή ακόμα και τους θαύμαζαν.
Προφανώς τίποτα από όλα αυτά δεν θα είχε συμβεί αν η Valve δεν είχε αφήσει να δημιουργηθεί αυτό το παραθυράκι του skin gambling, το οποίο και δεν έχει κλείσει αφού όπως γίνεται πολύ εύκολα κατανοητό από όσα αναφέραμε παραπάνω, τη συμφέρει οικονομικά και μάλιστα πάρα πολύ. Το εξοργιστικό είναι ότι ο Gabe Newell και η παρέα του επιμένουν ότι εφόσον τα skins δεν αγοράζονται απευθείας με χρήματα, αλλά πρέπει να τύχουν στον παίκτη για να περάσουν στην κατοχή του, το skin gambling δεν είναι κανονικός τζόγος. Άλλο βέβαια που όσοι ασχολούνται με το όλο θέμα έχουν επιβάλει τιμές ή καλύτερα μια χρηματική αξία για κάθε ένα skin που βρίσκεται εκεί έξω. Επομένως δεν έχει καμία σημασία αν πρέπει να σου τύχει ή όχι ένα skin. Πολύ απλά, από τη στιγμή που πλέον του έχει επιδοθεί μια χρηματική αξία από μια μεγάλη κοινωνική ομάδα, αυτόματα αυτή η χρηματική αξία ισχύει. Κάποιοι είχαν μάλιστα μηνύσει την Valve πριν σκάσει το σκάνδαλο με τους Martin και Cassell, αφού ο συγκεκριμένος τύπος τζόγου όχι μόνο δεν είναι ελεγχόμενος όσον αφορά την ηλικία των συμμετεχόντων (σαν να προσπαθείς να μπεις σε site πορνό όταν είσαι ανήλικος, πω πω τι δύσκολο), αλλά δεν έχει θεσπιστεί και σωστά, αφού δεν επιβάλλεται φορολογία επί κάθε πονταρίσματος, ούτε υπάρχει ασφάλεια απέναντι σε απάτες και άλλες όμορφες αλητείες μέσω διαδικτύου.
Και κάπως έτσι σκιαγραφείται η εικόνα του σημερινού gaming YouTube. Αλητεία, ψέματα, εξαπάτηση και γρήγορο χρήμα για κάτι το οποίο δεν θα έπρεπε να πληρώνεται τόσο καλά in the first place. Πραγματικά ελπίζω αυτή τη φορά να υπάρξει ουσιαστική τιμωρία ώστε να μην επαναληφθούν τέτοια περιστατικά και ένα από τα προβλήματα του YouTube να αρχίσει να εξαφανίζεται. Σας αφήνω τώρα, πετάγομαι μια στο Προποτζίδικο.
Update: Λίγες μέρες αφού παρέδωσα το κείμενο στον Μάνο Βέζο, η Valve ξεκίνησε την διαδικασία ακύρωσης όλων των CSGO skin gambling sites. Την στιγμή που γράφονταν οι παραπάνω λέξεις, η στάση της εταιρίας είναι αυτή που αναφέρω στο κείμενο.
Η εξαπάτηση και η εκμετάλευση του νεαρου κοινου στην βιομηχανια του gaming ειναι ενα τεραστιο θέμα, το οποιο δεν πολυσυζητείται για ευνόητους λόγους. Εύκολο και άφθονο χρήμα, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια. Σα να παίρνεις λεφτά από... παιδάκι ένα πράμα.
O tmartn και οι ομοιοι του youtubers είναι απατεώνες, αλλά είναι τα μικρά ψάρια της λίμνης. Αυτοί έχουν πιάσει τον παππά απ'τα @@δια. Προσποιούνται ότι παίζουν CoD από ευχαρίστηση, λένε ακριβώς ό,τι θέλει να ακούσει το νεαρό τους κοινό και εξασφαλίζουν έτσι εκτατομμύρια views και ανάλογα έσοδα. Στην πραγματικότητα δεν έχουν καμία όρεξη να παίζουν Cod, βαριούνται απίστευτα και πιθανόν το σιχαίνονται. Αν θέλει κανείς να δει πόσο ψεύτικος μπορεί να είναι κάποιος για τα φράγκα, ας δει ένα video τους στο youtube. Το εύκολο χρήμα τους άνοιξε την όρεξη και το πήγαν ένα βήμα παραπέρα με το CSGOlotto και έγιναν απατεώνες κανονικά και με το νόμο. 'Οταν βγάζεις τόσα φράγκα από βιντεάκια στο youtube λογικό είναι να χάσεις κάθε μέτρο και ό,τι ηθική είχες.
Η μεγάλη απάτη όμως διαδραματίζεται καθημερινά από τις μεγάλες εταιρίες του χώρου. Ο κάθε tmartn δεν πιάνει μία μπροστά σε αυτούς..
Για να λέμε τα πράγματα με το όνoμά τους:
> Κλείδωμα του multiplayer απο Sony και Microsoft
> remasters του κ*λου
>70 ευρώ για παιχνίδια που δεν αξίζουν ούτε 10 ευρώ
> συνεχής στόχευση στο συναίσθημα και στη νοσταλγία του αγοραστικού κοινού
και άλλα τέτοια ωραία, είναι όλα μια νόμιμη απάτη.
Από Amiboo μέχρι Battlefield Hardline, από remaster του Deadlight (ποιου;;) μέχρι το καινούργιο Street Fighter χωρις single player campaign, από GTAV Shark Cards μέχρι FIFA και 2K cards, το πάρτι σε βάρος του νεαρού κοινού είναι ατελείωτο. Εκεί πάιζονται δισεκατομμύρια.
@PORTAL Συγκρίνεις κακές υπηρεσίες, προϊόντα και την τακτική νοσταλγίας του remaster με τον τζόγο !? Σοβαρά τώρα!?
Είμαι ένα άτομο που δεν είμαι ιδιαίτερα ευχαριστημένο με την τωρινή γενιά γι'αυτούς ακριβώς τους λόγους αλλά δεν κατανοώ που βρίσκεται η παρανομία όταν μια εταιρεία είναι ξεκάθαρη στις ΠΡΟΣΦΕΡΟΜΕΝΕΣ υπηρεσίες. Δεν σε υποχρεώνει κανείς στην τελική να προβείς σε αγορά.
Από τη άλλη πλευρά λανθάνοντα συστήματα τζόγου, παιχνίδια υψηλού εθισμού με χαμηλό PEGI, χρηματισμός στην προώθηση είναι τα ζητήματα που θα πρέπει να μας απασχολούν.
Εγω δεν συνεκρινα τον τζογο της Valve με τις κακες υπηρεσιες των υπολοιπων ως προς το ηθικο κομματι. Αυτο ειναι μια μεγαλη συζητηση. Μιλησα απλα για μικρους και μεγαλους απατεωνες που εχουν ξεφυτρωσει στο gaming και στοχευουν σε νεαρες ηλικιες. Αν τους κρινουμε απο το μεγεθος της κονομας, τοτε Microsoft, Sony, EA, Rockstar ειναι στην κορυφη της λιστας με αρκετα δισεκατομμυρια προβαδισμα.
Η Valve σιγουρα εχει κανει μ@λ@κια που αφησε ανηλικους να τζογαρουν αλλα νομιζω ειναι κατι που πηρε διαστασεις χωρις να το εχει προβλεψει. Ισως ειμαι καλοπιστος αλλα το παρελθον του Gabe αυτο μου λεει. Μη νομιζεις παντως οτι το Fifa ultimate team απεχει πολυ απο κανονικο τζογο. Το αντιθετο.
Πολύ καλό κείμενο και συγχαρητήριαγια την επιλογή ανάδειξης του συγκεκριμένου συμβάντος.
Σε ότι αφορά τον τζόγο που προκύπτει σε πολλά τέτοια παιχνίδια, δεν είναι και τόσο απροσδόκητο. Οι μηχανισμοί gameplay και οι στόχοι τους είναι συχνά παρόμοιοι, αν όχι ταυτόσημοι. Ο σκοπός είναι να σε κρατήσει στο παιχνίδι και να σε κάνει να παίξεις περισσότερο και να επανέλθεις συντομότερα. Η βασική διαφορά είναι το ποντάρισμα και η χρηματική επιβράβευση, ή η απουσία της.
Μία παρατήρηση μόνο, σχετικά με την παρανομία του όλου εγχειρήματος. Δυστυχώς, στη προκειμένη περίπτωση, έχουν βρει χαραμάδα οι τύποι και δεν είναι τόσο απλό το όλο πράγμα. Δεν υπάρχει σαφές νομικό πλαίσιο που να τους υποχρεώνει να δηλώνουν όταν πρόκειται για διαφημιστικό περιεχόμενο και να ορίζει συγκεκριμένες ποινές σε περίπτωση παράβασης. Το μόνο που υπάρχει είναι ο IAB, ο οποίος, όμως, αν και ορίζει κανόνες διαφήμισης στη λογική που περιγράφεις (π.χ. δίνει οδηγίες για το πώς θα πρέπει να εμφανίζεται ως sponsored ένα native μήνυμα, κείμενο, video ή banner), αλλά ο χαρακτήρας του είναι συμβουλευτικός κι όχι νομικός ή εκτελεστικός. Π.χ. εάν σε μία εκπομπή στη τηλεόραση βάλει κάποιος προϊόν χωρίς να ορίσει κάπου μέσω σήματος "τοποθέτηση προϊόντος" ότι πρόκειται για έμμεση διαφήμιση, υπάρχει συγκεκριμένο πρόστιμο από συγκεκριμένη αρχή, στη προκειμένη περίπτωση το ΕΣΡ. Κάτι τέτοιο στο internet, για το θέμα που συζητάμε, δεν υπάρχει.
Αυτό που δεν ξέρω είναι τι γίνεται με τον τζόγο. Εφόσον εδώ μιλάμε πρακτικά για στοίχημα, υποψιάζομαι ότι υπάρχει στενό νομικό πλαίσιο που έχει να κάνει με την ιδιοκτησία ή την μετοχική συμμετοχή και την προώθηση της υπηρεσίας - προϊόντος. Θα πρέπει να μας τα πει κάποιος δικηγόρος. Εγώ μόνο το online κομμάτι τυχαίνει να ξέρω, λόγω δουλειάς.
@lovesfool
Διάβασε αν έχεις χρόνο και διάθεση εδώ: https://www.ftc.gov/tips-advice/business-center/advertising-and-marketing/online-advertising-and-marketing
@AnimaPura. Από όσο βλέπω στο link που μου έστειλες, είναι κάτι αντίστοιχο με αυτό που γράφω. Συμβουλές και οδηγίες - προδιαγραφές στη λογική της συμφωνία κυριών και του αυτοελέγχου κι όχι σαν νομικό πλαίσιο, με συγκεκριμένες ποινές και συγκεκριμένη αρχή αστυνόμευσης. Υπάρχει νομικό κενό σε ότι αφορά την διαφήμιση στο internet. Βρήκα το κομμάτι περί endorsements, για παράδειγμα, αλλά δεν υπάρχει πουθενά αναφορά στο ποιος είναι υπεύθυνος για την αστυνόμευση του internet και ποιες είναι οι ποινές σε περίπτωση μη υπακοής στις οδηγίες του FTC. Στην ίδια λογική δουλεύει και η IAB. Περισσότερο σαν συμφωνία κυριών μεταξύ μεγάλων διαφημιστών και όχι σαν νομοθετική ή εκτελεστική εξουσία.
Παρόλα αυτά, έχω μία ισχυρή υποψία ότι δεν είναι τόσο χαλαρά τα πράγματα στο τζόγο κι ότι εκεί υπάρχει ένα πολύ πιο σφιχτό και δεδομένο νομικό πλαίσιο.
Πρέπει κάποιος να κάνει μήνυση, για να μπορεί να κινηθεί νομική διαδικασία. Βέβαια, δεν νομίζω ότι χρειάζεται το FTC για αυτό. Στη προκειμένη περίπτωση υπάρχει πολύ ψωμί και πολύ χρήμα που μπορεί να βγει μέσα από μηνύσεις και νομική δίωξη των τύπων που έστησαν τη συγκεκριμένη κομπίνα. Υπάρχουν πολλοί που θα είχαν έννομο συμφέρον να κινηθούν δικαστικά εναντίον τους και να αξιώσουν σοβαρές χρηματικές αποζημιώσεις και είμαι βέβαιος, με τη διάσταση που έχει πάρει το θέμα, ότι θα υπάρξουν τέτοιες περιπτώσεις.
Προφανως και πρπει να τους κυνηγησουν αυτους τους gamers. Δε γινεται να βγαζεις ηδη τοσα λεφτα απο το gaming και ταυτοχρονα να μπαζεις 13χρονα (γιατι κακα τα ψεμματα αυτοι ειναι το κοινο τους) στον τζογο απο τοσο μικρη ηλικια! Τι καταλαβαμε και μεις με το στοιχημα;; :P απλα το μονο κακο ειναι οτι οσοι εχουν δωσει τα items του σε τετοιου ειδους sites, μαλλον τα εχασαν. Αλλος ενας τροπος που οι ιδιοκτητες τους θα βγαλουν λεφτα (πουλωντας τα items των αλλων σε grey sites)