Παραδόξως, ένα από τα πιο δυνατά χαρακτηριστικά των νέων κονσολών είναι η δυνατότητά τους να παίζουν παιχνίδια των προηγούμενων και μάλιστα σε βελτιωμένη μορφή. Αν και κάποτε έλεγα ότι δεν με ενδιαφέρει το backwards compatibility, η αλήθεια είναι ότι η ύπαρξη του στις κονσόλες με έχει βολέψει πολύ. Μπήκα στη νέα γενιά με το Series X και χάνομαι με τις ώρες στον κατάλογο του Game Pass για να βρω κάτι να παίξω. Βολεύει λοιπόν απίστευτα το ότι μπορώ να παίξω παλαιότερους τίτλους (βελτιωμένους συνήθως), κυρίως γιατί είχα αγνοήσει τη γενιά των Xbox One (αυτών χωρίς το Series στο όνομά τους, ουφ).
Όμως οι πρόσφατες δηλώσεις από μεριάς Remedy με προβλημάτισαν. Εντάξει, η εταιρεία τα είχε κάνει λίγο μαντάρα με τις εκδόσεις του Control, αλλά αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει κάποια λογική στις δηλώσεις της. Σε γενικές γραμμές, ο Thomas Puha (communications director της Remedy) είπε ότι η ανάπτυξη ενός τίτλου που θα παίζει σε δύο γενιές μηχανημάτων είναι πολύ δύσκολη και, φυσικά, απαιτεί πόρους και χρόνο που σε διαφορετική περίπτωση θα αξιοποιούνταν για την ανάπτυξη ενός πραγματικά next-gen game. Άρα το στοιχείο που τόσο πολύ με βολεύει καθυστερεί στην πραγματικότητα την ουσιαστική έλευση της νέας γενιάς παιχνιδιών. Έχει δίκιο η Remedy;
Η αλήθεια είναι ότι το επιχείρημα έχει λογική. Ειδικά αν παρατηρήσει κανείς ότι οι τίτλοι που κυκλοφορούν αποκλειστικά στα νέα μηχανήματα, και άρα είναι πραγματικά next-gen, είναι ελάχιστοι. Θα μου πείτε είναι νωρίς ακόμη και οι ανακοινώσεις που έχουν γίνει από όλες τις εταιρείες δείχνουν ότι σύντομα οι νέες κονσόλες θα μπορέσουν να δείξουν τις δυνατότητές τους. Αυτήν την περίοδο όμως είμαστε «αναγκασμένοι» να παίζουμε παλαιότερα παιχνίδια (έστω βελτιωμένα ως έναν βαθμό), γεγονός που ενδέχεται να οδηγήσει πολλούς στο να πιστέψουν ότι η διαφορά προηγούμενης και επόμενης γενιάς δεν είναι και τόσο μεγάλη.
Φαντάζομαι ότι η υποχρέωση για τίτλους που παίζουν σε δύο ταμπλό αποτελεί σημαντικό πρόβλημα για μικρότερες εταιρείες που έτσι κι αλλιώς δυσκολεύονται να βρουν τους απαιτούμενους πόρους. Αφήστε που η πρακτική αυτή μπορεί να είναι και ένας από τους λόγους που βλέπουμε σημαντικές καθυστερήσεις στις κυκλοφορίες νέων παιχνιδιών, αλλά και η αιτία που τα παιχνίδια που κυκλοφορούν δεν δείχνουν όπως θα έπρεπε (ή μάλλον όπως φανταζόμασταν) στα νέα μηχανήματα. Και αυτό το τελευταίο είναι λογικό καθώς οι εταιρείες προσπαθούν να καλύψουν μηχανήματα που έχουν κυκλοφορήσει πολλά χρόνια πριν, κάνοντας «εκπτώσεις» στο όποιο όραμά τους.
Επομένως, όπως δείχνουν τα πράγματα το καλύτερο στοιχείο των νέων κονσολών λειτουργεί και εναντίον τους. Διευκολύνει σε πρώτο βαθμό τους παίκτες, κερδίζει εντυπωσιακούς τίτλους στα ειδησεογραφικά sites αλλά, στην ουσία, μάλλον καθυστερεί τις εξελίξεις. Από τη μία βοηθά να καλυφθεί μια περίοδος της ζωής των μηχανημάτων που τόσα χρόνια ήταν ουσιαστικά άδεια και, από την άλλη, εμποδίζει/καθυστερεί την ανάπτυξη των εμπειριών που μας έχουν υποσχεθεί.
Δεν ξέρω για εσάς, αλλά αυτή η κατάσταση μου δημιουργεί διλήμματα που δεν μπορώ να απαντήσω. Εκτός και αν η Remedy τα έχει βρει σκούρα και προσπαθεί να δικαιολογήσει τον εαυτό της. Δεν νομίζω, αλλά κανείς δεν ξέρει.
Ναι κάνει την ζωή δύσκολη κάπου.....σε μερικούς κατασκευαστές ίσως....αλλα όχι δεν καθυστερεί τις εξελίξεις...... αυτό είναι ενα τεράστιο ατόπημα που δεν βγαίνει ουτε απο το άρθρο ούτε από δηλώσεις pr τμήματος remedy. Ποιες εξελίξεις δλδ που το 99% είναι και για παλιά γενιά σε κατασκευή ταυτόχρονα με νέα γενιά? Για τι μέλλον φυσικά έχει ενδιαφέρον αλλα για τις μακρινές μακρινές εξελίξεις του μέλλοντος
Ε ναι η Remedy εχει το προβλημα με το optimization αφου το selling point των παιχνιδιων της ειναι τα γραφικα. Περα απο τα γραφικα τι εχει να μας πει η Remedy; Προσωπικα δεν αντεξα πανω απο μιση ωρα το Control. Ας βγαλουν κατι καλο κι ας τρεχει σε 480p. Εδω αλλοι βγαζουν εκδοσεις για Switch. Ασε μας ρε Remedy που εβγαλες και Ultimate edition για τη σαπιλα το Control.