Η Microsoft και το Xbox ήταν πάντα πρωτοπόροι στο κεφάλαιο «υπηρεσία». Μην ξεχνάμε ότι το online gaming στις κονσόλες οικοδομήθηκε γύρω από το Xbox Live που τότε που πρωτοβγήκε ως υπηρεσία πολλοί το λοιδορούσαν και έλεγαν πώς δεν θα πιάσει σε καμία περίπτωση. Πλέον ως και η…Nintendo θα αποκτήσει σχετική υπηρεσία, ενώ το όλο σκηνικό έχει πια γιγαντωθεί, μιας και πέρα από τη δυνατότητα για online gaming, διατίθενται και «δωρεάν» παιχνίδια αλλά και πολλές προσφορές σε άλλους τίτλους ως μέρος της ετήσιας συνδρομής από Sony και Microsoft, με την δεύτερη να κυριαρχεί στον τομέα αυτό, παίρνοντας μία από τις λίγες νίκες της σε αυτή τη γενιά.
Με το Pass προφανώς και πάει πάλι να δημιουργήσει δεδικασμένο, να πάρει άλλη μια νίκη. Και πάλι έχει στο οπλοστάσιό της τα κατάλληλα όπλα: μια καλά δομημένη online υπηρεσία αλλά και ένα τεράστιο ρεπερτόριο τίτλων που της προσφέρει η επιλογή να δώσει τελικά στον πελάτη backwards compatibility, κάτι που δεν έκανε η Sony για πολλούς και διάφορους λόγους. Είναι σαφές ότι η MS μέσω των κινήσεων αυτών επιχειρεί να κερδίσει κάποιο τμήμα τους εδάφους που έχει χάσει όταν εκείνη έχει εγκαταλείψει στην τύχη τους τα αποκλειστικά του Xbox One, πέρα από την κλασική αξία που λέγεται Forza και την αξία μεν, κουρασμένη δε που λέγεται Halo, ενώ η Sony ζωγραφίζει στο PS4 με παιχνιδάρες τύπου Nioh και Horizon Zero Dawn. Η ύπαρξη μόνο sequel επιτυχιών, το κλείσιμο studios και η ακύρωση αρκετών τίτλων σίγουρα έχουν πειράξει -και δίκαια- πολλούς. Όμως είναι προφανές ότι ο αμερικανικός κολοσσός έχει πια ως πρώτη επιλογή τον αυστηρό επιχειρηματικό κυνισμό που αποφέρει τα όποια κέρδη, με πολιτική μηδενικού ρίσκου, ίσως και μια προσπάθεια για damage control, μιας και την όλη ιστορία του λανσαρίσματος και των λαθών του Xbox One, δύσκολα την ξεπερνάς.
Θα προχωρήσει αυτή η ιστορία και στις υπόλοιπες κονσόλες και συγκεκριμένα στη Sony; Κατά την εκτίμησή μου ναι, μιας και σε μεγάλο βαθμό η κατάσταση έχει διαμορφωθεί πλέον έτσι -με άλλη μορφή βέβαια- και στο μεγάλο γήπεδο που λέγεται PC. Βέβαια η εξέλιξη του gaming σε υπηρεσία, μπορεί να είναι σε πρώτη φάση φθηνότερη για τον καταναλωτή και να φαίνεται και να είναι γοητευτική, αλλά κάπου θα κρύβει και τις παγίδες της. Αφενός -κάτι που έχει ήδη διαφανεί- θα χαθεί η υλική μορφή του παιχνιδιού, συμπαρασύροντας και κομμάτι του λιανεμπορίου και επιφέροντας χτύπημα και σε όσους ρομαντικούς έχουμε απομείνει, αλλά από την άλλη ίσως και να είναι ένα καμπανάκι για τις ακριβές παραγωγές – αποκλειστικά που μπορεί και να αραιώσουν -ακόμα περισσότερο- επικίνδυνα. Σε αυτό το επίπεδο θέλω πραγματικά να δω πως θα πάνε εμπορικά οι δύο εξαιρετικοί τίτλοι της Sony, διότι τα νέα από το μέτωπο The Last Guardian ήταν αποκαρδιωτικά. Ο πλανήτης -την Ελλάδα απαξιώ να την εξετάσω, είναι και μικρή κι εμμονική αγορά- αγοράζει μαζικά sports, Call of Duty και Minecraft, οπότε ο χώρος μικραίνει επικίνδυνα για το νέο και πρωτότυπο. Αρκεί φυσικά κάποιοι να θυμηθούν ότι για να βγει ο πρώτος τίτλος από τις σειρές που κυριαρχούν σήμερα, κάποιος ρισκάρισε…
ΥΓ 1:Ευχαριστώ για τις ευχές για την κόρη, να είστε όλοι καλά.
ΥΓ2: Το ξέρω ότι η σημερινή Σαύρα είναι πολύ σοβαρή αλλά έτσι βγήκε λόγω άμεσης επικαιρότητας. Το μόνο που μου μένει τώρα είναι να βρω κάτω από δυο μέτρα σκόνης το PS4, να βρω με κάποιο μαγικό τρόπο άλλες 5-6 ώρες το εικοσιτετράωρο και να μου κάνει κάποιος δώρο τα τρία τελευταία έπη της Sony.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity