Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Δεινή Σαύρα: Vaporware, που χάθηκες εσύ βρε ψυχή;

Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς ότι αφορμή για τη σημερινή μου στήλη είναι η κυκλοφορία του The Last Guardian, το οποίο κοσμούσε επί αρκετά έτη τις λίστες vaporware, δηλαδή το software ανακοινώθηκε και είτε δεν κυκλοφόρησε ποτέ, χωρίς όμως να ανακοινωθεί η ακύρωσή του, είτε άργησε χαρακτηριστικά να κυκλοφορήσει. Δέκα χρονάκια μετά την ανακοίνωσή του, το The Last Guardian έφτασε και εσείς διαβάστε το review του Κου Αρχισυντάκτη. Εδώ θα πούμε και για άλλους συγγενείς του.

Ο όρος, μαντέψτε, συνδέεται με την Microsoft, την εταιρεία που όλος ο πλανήτης λατρεύει να μισεί. Αντιγράφουμε από την Wikipedia: «Η πρώτη αναφερθείσα χρήση του όρου έγινε το 1982 από έναν μηχανικό στην εταιρεία computer software που άκουγε στο όνομα Microsoft. Η Ann Winblad, πρόεδρος της Open Systems Accounting Software, ήθελε να μάθει εάν η Microsoft σχεδίαζε να σταματήσει την ανάπτυξη του λειτουργικού συστήματος Xenix μιας και κάποια προϊόντα της Open Systems εξαρτιόταν από αυτό. Ρώτησε δύο software engineers της Microsoft, τους John Ulett και Mark Ursino, που της επιβεβαίωσαν ότι η ανάπτυξη του Xenix είχε σταματήσει. «Ο ένας μου είπε, 'Βασικά είναι vaporware',» είπε αργότερα. Ο Winblad συνέκρινε τη λέξη με την ιδέα της «πώλησης ατμού, υπονοώντας ότι η Microsoft πουλούσε ένα προϊόν που σύντομα θα σταματούσε να υποστηρίζει».

Από τότε στο αυλάκι έχουν κυλήσει ποτάμια ολόκληρα από software και hardware που εντάχθηκαν στην εν λόγω κατηγορία. Εμείς θα μείνουμε στο χώρο του gaming και θα ασχοληθούμε με τα ουκ ολίγα δικά μας vaporware, που είτε τελικά καταφέραμε και τα είδαμε, είτε τα κλαίνε ακόμα οι ρέγκες και τα ψάχνει η Νικολούλη στο ηλιοβασίλεμα (σ.α.: όχι στο τούνελ;). Ας ξεκινήσουμε από τους αγνοούμενους.

Πρώτο και καλύτερο στην εν λόγω λίστα το εδώ και χρόνια αγνοούμενο, ώστε πια να χάνει την έννοια του πολυαναμενόμενου, Half-Life 3 ή αλλιώς Half-Life 2: Episode Three. Η τριλογία των επεισοδίων που ακολούθησαν το Half-Life 2 υποθετικά έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί στο τέλος του 2007. Κι ενώ τα πρώτα επεισόδια βγήκαν στην ώρα τους μια χαρούλα, το τελευταίο δεν. Που και που όλο και κάποιος από την Valve θυμόταν να μας πετάξει το τυράκι ότι βρίσκεται σε ανάπτυξη (και η κόρη μου αλλά τουλάχιστον τη βλέπω) αλλά πουθενά καμιά πληροφορία για κυκλοφορία ή τι είναι το παιχνίδι. Από φήμες ό,τι θέλετε: από ότι θα βγει σε επεισόδια α λα Telltale έως ότι θα είναι πλήρες sequel (εξού και 3). Αυτό που εκνευρίζει πιο πολύ από όλα είναι η έλλειψη κάθε πραγματικής πληροφορίας, ούτε καν η πιθανά τίμια ανακοίνωση της ακύρωσης.

Κατά τα άλλα αναφέρουμε τα λιγότερο γνωστά Commander Keen: The Universe Is Toast!, Star Fox (arcade) και Stars! Supernova Genesis, τα οποία ανακοινώθηκαν δεν κυκλοφόρησαν ποτέ και ουδέποτε ακυρώθηκαν. Άντε να ζήσουμε να τα θυμόμαστε.

Βέβαια η μη ακύρωση έχει εξήγηση. Προφανώς τα μέλη της ομάδας ανάπτυξης θέλουν να κυκλοφορήσουν τον τίτλο, αλλά ή κάτι έχει πάει πολύ λάθος, με αποτέλεσμα την καθυστέρηση, ή πέφτουν στην αιώνια παγίδα και λούπα του «ας βάλουμε και αυτό το καινούριο, ας βάλουμε και το άλλο», και τελικά μπαρμπούτσαλα. Τιμημένο μέλος της εν λόγω κατηγορίας, υπέρτατος άρχοντάς και ηγέτης της και το πρώτο που μας έρχεται στο μυαλό είναι φυσικά το Duke Nukem Forever (για τους κακεντρεχείς For Never).

Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι, ο τίτλος ανακοινώθηκε τον Απρίλιο του 1997 με κυκλοφορία ορισμένη για το 1998, ενώ ένα trailer του τίτλου δείχτηκε στην E3 του 1998. Εκεί χάνονται τα ίχνη του που τα ξαναβρίσκουμε σε trailer του 2001. Εκεί ήταν που επικράτησε πια πλήρης σιγή ασυρμάτου, με τον τίτλο να ξανα-μανά-ανακοινώνεται στο τέλος του 2010 και να κυκλοφορεί με αγγέλους που βάραγαν τρομπέτες από τους ουρανούς στις 10 Ιουνίου 2011, 15 χρόνια μετά την έναρξη της ανάπτυξής του. Ούτε λίγο ούτε πολύ, γενιές ολόκληρες μεγάλωσαν περιμένοντάς το (πήρε 2 πρωταθλήματα ως και ο Παναθηναϊκός στα ενδιάμεσα) και φυσικά δεν εντυπωσίασε κανέναν και αντιμετωπίστηκε ως αποτυχία. Εγώ το έχω πάντως, έστω και για το γαμώτο, άσχετα που δεν το έχω παίξει ακόμη.

Βέβαια υπήρχαν και παροικούντες τη λίστα των τίτλων vaporware που βγήκαν τελικά και ήταν και μία χαρά όπως το Doom που ανακοινώθηκε το 2008, άλλαξε πλήρως το 2011 και τελικά κυκλοφόρησε φέτος, αποσπώντας θετικότατες κριτικές. Εκεί όντως το καλό πράγμα άργησε να γίνει.

Διαβάζοντας το -εκπληκτικό- review του Μάνου για το The Last Guardian, βλέπω τελικά το μεγαλύτερο πρόβλημα πίσω από όλη αυτήν την ιστορία που περιγράφω σήμερα. Κάποιοι ξεκινούν με ένα όραμα τόσο μεγάλο, ώστε τελικά η φιλοδοξία τους σιγά-σιγά τους καταπίνει και τους κάνει να χάνονται μέσα στην υπερβολική λεπτομέρεια (Gran Turismo κανείς;) και χάνουν εντελώς το δάσος. Κι έτσι ένα αριστούργημα όπως το The Last Guardian αντιμετωπίζεται ως «αμφιλεγόμενο» από μερικά -διεθνή- sites που έχουν χάσει την μπάλα προ πολλού, χαλώντας το όνομα όλων των επαγγελματιών του χώρου.

Σας αφήνω τώρα, πάω να παίξω το preview του Half Life 3 που αγόρασα την Black Friday.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
2 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • abaddon77
    • Deep Down.....Τίτλος πολλά υποσχόμενος που ανακοινώθηκε το 2013, πέρασαν καλοκαίρια και χειμώνες με περισσότερες ανούσιες ανακοινώσεις και σε λίγο μπαίνουμε στο 2017 κι ακόμα στο δρόμο είναι. Πληρoφορίες για cancellation δεν υπάρχουν οπότε εγώ ακόμα το περιμένω γιατί το teaser μ'αρεσε :P

*